Enric Sabarich Mój szczególny sposób rozumienia historii
Czwartek, 14 marca 2013
Rozdział IX
Tajemnica Rennes-le-Château,
Duchowa podróż do pochodzenia legendy.
Towarzyszka Zbawiciela: Magdalena w kanonicznych Ewangeliach i Ewangeliach gnostyckich.
Marii Magdaleny w płaskorzeźby ołtarza kościoła w Rennes-le-Château.
Przed Wiedziałem jestem przy ołtarzu, a tam było! Przypadkowo razu byłem urzeczony pięknem bas tak często widać na licznych zdjęciach, a teraz świeciło w całej okazałości przed moim zdumionego spojrzenia. Mary Magdalene klęcząc leżącego wewnątrz skalistej grocie przed krzyżem utworzonym przez dwa oddziały, jeden nie żyje, a drugi żyje się zielone liście zaczynają kiełkować w środku pnia. Obok niego, otwarta książka i czaszki, kończąc tym samym trzy charakterystyczne symbole, które widział w posągu grzesznika. Ubrana w szaty złota, palce rąk przecinały tworząc ciekawą postawę podczas łzy wsunął delikatnie ich słabych policzkach. Za nim, na zewnątrz jaskini, zgadliście sylwetkę budynku rodzaju na tle nieba, wielu starało się zidentyfikować szczątki starożytnego Wizygotów Portico, że jeszcze w XIX wieku można zobaczyć przy wejściu ludzie, i wieża kościoła Marii Magdaleny.
Mówią, że to był Sauniere sam, który zaprojektował płaskorzeźbę i to on osobiście, który dostarczył szlif malując dzieło. Pod polu miał zapis łaciński napis, nieistniejącego już po skasowaniu przez jakiegoś pozbawionego skrupułów wandal. Napis w brzmieniu:
Płaskorzeźba z napisem brakuje.
Jezus. Medela. VULNÉRUM + SPES. ONE. POENITENTIUM.
PER. Magdalenae. LACRYMAS + PECCATA.NOSTRA.DILUAS.
"Jezus, lekarstwo rany, tylko nadzieję, penitenta,
łzami Magdaleny, wymazanie grzechów. "
(Najbardziej niepokojące z tego wszystkiego było to, że samo sformułowanie jest to, co było na dnie jednego z tych podejrzanych pergaminów znalezionych przez Sauniere pod ołtarzem swego kościoła).
Saunière Pergamin znaleziony rzekomo z napisem przez Medela VULNÉRUM Jesu ...
I nie mógł pomóc, pozwalając się głębokie westchnienie na piękno tego obrazu. Nagle, niepokojąca wizja przemknęła mi przez głowę. Czy to złudzenie czy naprawdę dał mi poczucie, że Maryja zdawała się być w ciąży! Niewątpliwie wyjeżdżałem nadmiar oporu na magię tego miejsca, a mój umysł zaczął mi sztuczek. Ale czy to ma jakiś sens?
Na chwilę wróciłem zapamiętać te wszystkie legendy pamiętamy przybycie Marii Magdaleny do wybrzeży Marsylii z owoców ich jedności z Jezusem, niosąc co byłoby "Sang Raal" lub Święty Graal. Katarzy i Templariusze zostali wytępieni przez heretyckiej wiary, a Kościół katolicki usiłował zdyskredytować, jak to możliwe, aby postać Marii Magdaleny. Ale tam, na moich oczach niewierzących, miał obraz niepokojący może być również wynikiem majaczenia szaleńca lub, jak zacząłem wierzyć i wiadomość wysłana do "kto może czytać" i pozostawały ukryte w ostatnich 2000 lat.
Ale to nie był odosobniony obrazu. Jak Margaret Starbird przypomina nam, w jego niezwykłej pracy Marii Magdaleny, "Georges de la Tour (1593-1652), artysta z Luneville w Lotaryngii, malowane sześć różnych wersji penitenta Magdaleny, w każdym z nich kobiet ubrana w białą bluzkę i czerwoną spódnicę, łącząc czerwone i białe kolory siostra-żona, symbol podwójnego namiętności i czystości. Ona siedzi w fotelu, oglądając różne przedmioty: czaszka, świeca, lustro i dużą perłę. A kobieta jest w ciąży w sposób jednoznaczny ".
Penitent Magdalene Georges de la Tour.
Podobnie w malarstwie Giovanni Lanfranco (1582-1647), Maria Magdalena prowadzi przez aniołów, jesteśmy ponownie przedłożony Magdalena wyraźnie ciąży, w ramionach querubines.1
Maryja prowadzi przez aniołów Giovanni Lanfranco.
Niewątpliwie mamy do czynienia z pewnymi dowodami, którego straszne następstwa były bardzo trudne do przewidzenia. Ale czy to naprawdę może być Maria Magdalena żona Jezusa? Co Ewangelie mówią o nim?
Bliższe spojrzenie na kanonicznych Ewangeliach, okazuje się, że część z Maryi Panny, Maria Magdalena jest jedyną kobietą, której czterech ewangelistów notowane po imieniu. Jego pierwszy występ był w służbie Jezusa w Galilei, wchodząca w skład grupy kobiet, którzy podążali za nim. Jak słusznie przypomina nam Lynn Picknett i Clive Prince "Tradycja wskazuje dwie inne kobiety Nowego Testamentu: Maria z Betanii, siostra Marty i Łazarza, a kobieta, której nazwisko nie jest wymienione, która namaszcza stopy Jezusa z Istotą nardu ciągnąc alabastrowy słoik ".
Według Ewangelii kanonicznych, Maria Magdalena była obecna przy ukrzyżowaniu i była pierwszym świadkiem Zmartwychwstania. Ten temat zawsze był dość szorstki dla teologów. Tradycyjnie Kościół katolicki zawsze opiera swoją władzę apostolską podstawę Pedro, który był pierwszym uczniem Jezusa, który zmartwychwstał. Ale właściwie co ewangeliści mówią:
"Po szabatu, o świcie pierwszego dnia tygodnia, przyszła Maria Magdalena i druga Maria, aby obejrzeć grób.
(...)
Gdy oto Jezus stanął przed nimi, mówiąc: Bóg cię uratować, i zbliża ich, splecione nogi i oddali Mu pokłon.
Wtedy Jezus rzekł do nich: Nie bójcie się iść i powiedzieć moim braciom: niech idą do Galilei, tam Mnie zobaczą ".
(Mt, 28: 1, 9-10).
"A gdy zmartwychwstał Już pierwszy dzień tygodnia, Jezus ukazał się najpierw Marii Magdalenie, z której wyrzucił siedem złych duchów.
I Magdalena poszła powiedzieć wieści dla tych, którzy byli z nim, który nigdy nie przestał jęczeć i płakać. "
(Mk 16, 9-10).
"I wrócił z grobu, oznajmiły to wszystko do jedenastu i wszystkim innym.
Osoby, które zgłosiliśmy to do apostołów byli Maria Magdalena i Joanna i Maria, matka Jakuba, i inne jego towarzysze ".
(Łk 24, 9-10).
"Tymczasem Mary Magdalene przebywał w pobliżu grobu. Ze łzami, ponieważ, w jego oczach, pochylił się, by spojrzeć na grobie.
(...)
Powiedział, że odwrotu, ujrzała stojącego Jezusa, większość nie wiedziała, że to Jezus.
(...)
Czy Maria Magdalena powiedział uczniom: Widziałam Pana i to mi powiedział ".
(J, 20: 11, 14, 18).
Oczywiście, to, że to Maria Magdalena, nie Piotr, pierwszy, którego zmartwychwstały Jezus ukazał mu się. Ale wtedy, co powinno być dążenie do marginalizacji Magdalena dokładnie przez wczesnych Ojców Kościoła? Dlaczego więc obawiać?
Byliśmy, nie ma wątpliwości, do postaci tak potężne, jak enigmatyczny. Nawet Ewangelie się wydawało, aby tego uniknąć, ponieważ, jak mówimy Picknett i książę ", po niechętnie spełnione co sprawia, że Ewangelista przez doprowadzenie go do innych, nigdy nie pojawia się ani w Dziejach Apostolskich i Listy Paul (nawet wtedy, gdy opisuje pusty grób), ani w tych, Piotra ".
Ale to skośny widok Marii Magdaleny wkrótce zmienić. W 1945 roku odkryto w egipskiej miejscowości Nag Hammadi, ponieważ nazywa ewangelie gnostyckie. To był zbiór wczesnochrześcijańskich tekstów gnostyckich, mniej lub bardziej współczesne, z kanonicznych Ewangeliach. Wczesny Kościół traktowała ich jako heretyków "i systematyczne stosowanie starał się je zniszczyć, tak, jakby zawierał pewną tajemnicę wielkiego zagrożenia dla instytucji, która była w trakcie tworzenia."
Ewangelie gnostyckie znaleziono w Nag Hammadi w 1945 roku.
Właściwie to, co naprawdę twierdził, większość z tych pism było zabronione znaczenie Marii Magdaleny. Według Picknett i Prince ", ten starszy był nie tylko jako pierwsza wśród kobiet, ale to było dosłownie Apostoła Apostołów i dlatego uzyskano tylko w rankingu do samego Jezusa, przede zwolenników płci męskiej i żeńskiej. (...) W tych tekstów nie została wybrana jako Peter prawicy Jezusa, ale Marii Magdaleny ".
Był nawet jeden z tych tekstów z sugestywnym Ewangelii gnostyckiej tytułu Maryi, w którym było bardzo Magdaleny, który był odpowiedzialny za zgrupowanie do uczniów po ukrzyżowaniu, przekonując ich, aby nie pozostawić i że zachowują się jak prawdziwe i wierni apostołowie.
Tyle wydawało udowodnił, że Maria Magdalena była postacią znacznie bardziej wpływowy i zdecydowany niż Ewangelie kanoniczne miarę wcześnie Kościół chciał nam uwierzyć. Ale okazało się, że był naprawdę "towarzysz" Jezusa?
W jednym z wielu tekstów gnostyckich znalezionych w Nag Hammadi znaleziono jeden szczególnie istotny w tym zakresie: tzw Ewangelia Filipa, gdzie są przypisane do czynów Jezusa i powiedzeń zupełnie inny od tych, w kanonicznych Ewangeliach. Znajdujemy w niej fragment, w którym opisane graficznie bardziej intymną relację między Marii Magdaleny i Jezusa:
"Towarzyszką Zbawiciela jest Maria Magdalena. Ale Chrystus kochał ją bardziej niż wszystkich uczniów i używane często ją całować w usta. Reszta uczniów był obrażony. Oni powiedzieli: Dlaczego kochasz ją bardziej niż nas wszystkich? El Salvador odpowiedział mówiąc: Dlaczego nie chcesz, jak chcę ją? ".
Jak zauważył Picknett i Prince ", ale dziś słowo może być traktowane jako partnera, towarzysza, kolega i przyjaciel w czysto platonicznej, jednak przy greckie słowo oznacza współmałżonka lub partnera seksualnego."
W powyższej Ewangelii Maryja pojawiające się tu znaleźć słowa w ustach Piotra, mówiąc do Marii Magdaleny:
"Mariam, siostra, wiemy, że Zbawiciel kochał cię bardziej niż inne kobiety. Daj uwagę na słowa Zbawiciela, które zapamiętasz co wiesz, a my nie, nie słyszałem. "
Postawa Piotra staje się wrogie, drwiny preferencyjne traktowanie, które pokazał Jezusa do kobiety:
"Czy rozmawiałeś z kobietą, bez naszej wiedzy, a nie publicznie, tak, że wszyscy powinniśmy stać i słuchać? Czy to jest korzystne dla nas? ".
Po czym, Levi broni Marię Magdalenę, odrzucając zachowanie Piotra:
"Piotrze, byłeś zawsze impulsywny. Teraz widzę ejercitándote wobec kobiety jak przeciwnika. Jednakże, jeśli Zbawiciel się jej godny, kim ty jesteś, aby odrzucić ją? Cóż prawda jest taka, że Zbawiciel wie doskonale, tak kochał ją bardziej niż nas ".
Wydaje się zatem oczywiste, że ewangelie gnostyckie oferują zupełnie inny obraz relacji Jezusa i Marii Magdaleny, niż byliśmy przyzwyczajeni. Ale to, co Ewangelie kanoniczne mówią nam o tym?
W słynnym epizodzie opowiedzianej przez Jana zmartwychwstania Łazarza, znajdujemy ciekawy przejazd w czasie, gdy Jezus zwraca się do Betanii, po usłyszeniu wiadomości o śmierci Łazarza:
"Marta, a także usłyszała, że Jezus nadchodzi, poszedł szukać, Mary została w domu, podczas gdy.
(...)
Powiedział, że to było, i przywołał potajemnie Mary siostrę, mówiąc: Nauczyciel tu jest i woła cię.
Gdy tylko usłyszała to, wstała szybko i poszedł go szukać. "
(J, 11: 20, 28-29).
Według Hopkinsa twierdzą, Simmans i Wallace-Murphy, w tym opisie, "Mary zachowywał się jak posłusznego żony. Po powrocie męża, przebywała w domu, czekając. Inne osoby mogą go spotkać, aby go powitać, ale żona miała pozostać w sanktuarium w domu, chyba, że dowodził inny sposób naturalny ".
W tym sensie, Laurence Gardner akcji ten sam widok, wyjaśniając, że "w charakterze żony Jezusa, Maryja była związana z surowym kodeksem małżeństwa i nie mogą wyjść z domu do jej mąż otrzymaniu wyraźnej zgody że. "
W ramach tego odcinka dyskusyjnym opowiedzianej przez Jana, należy pamiętać, nadzwyczajne odkrycie dokonane w 1958 roku przez profesora Morton Smith z Uniwersytetu Columbia, i potwierdził, że jednym z powodów, dlaczego nie było żadnej wzmianki o małżeństwie Jezusa w Ewangelie, że wczesny Kościół wziął do tłumienia dowodów. To był starożytny rękopis, który zawierał zapis listu biskupa Klemensa z Aleksandrii, jednego z pierwszych Ojców Kościoła, skierowane do jego kolegi, Theodore, w tym także w nieznanym fragmencie z Ewangelii Marka.
Według Laurence Gardner mówi nam, ten "list Klemensa postanowił, że przejście zostało stłumione, bo nie zgadzają się z celami Kościoła". Warto odtwarzania tutaj fragment jest bezcenna:
"Nawet jeśli mówią coś prawdziwego, którzy kochają prawdę nie powinno się z nimi zgadzam. Ponieważ nie wszystkie prawdziwe rzeczy są częścią prawdy, nie powinien, że prawda, która najwyraźniej wydaje się zgodzić z ludzkich opinii pierwszeństwo do prawdziwej prawdy, to, co jest zgodne z wiarą.
(...)
Przed nimi jesteśmy zobowiązani ani nigdy kompromisu, a mniej do tych z podróbkami, które pokazują, że tajemnica Ewangelii należy do Marka, który powinien być zabroniony pod przysięgą. Ponieważ nie wszystkie prawdy muszą być wyjaśnione, aby wszystkich ludzi ".
Było zatem jasne, że trzeba było usunąć oryginalny tekst Marka i zachować to w tajemnicy ze względu na "prawdy prawdziwej". Ale to, co zawiera ten nowy Ewangelii Marka dla wczesnego Kościoła uważa, że tak niebezpieczne?
W słowach Laurence Gardner, "usunięty tekst w Ewangelii Marka jest wersja zmartwychwstania Łazarza, w której byłby twierdził obecność Jezusa z wnętrza grobowca, jeszcze przed płytą był odosobniony. Dlatego oczywiste jest, że nie może być martwy w sensie fizycznym, co Kościół oznaczałoby utratę jego naciskiem na widząc zmartwychwstanie Łazarza jako cudu. "
Z drugiej strony, w tej Ewangelii "tajne" Mark, nie zawiera żadnego odniesienia do zmartwychwstania Jezusa i jego następstw, kończąc kobiet opuszczających grób pusty.
Ale w odniesieniu do relacji między Jezusa i Marii Magdaleny, a fragment przed nami o przyjściu Jezusa do Betanii po śmierci Łazarza, tekst Marka, który został stłumiony przez Kościół, wyjaśnia, w jaki sposób, w Początkowo Maria wyszła z domu z Martą aby przyjąć Jezusa, ale natychmiast został skarcony przez uczniów i wysłał z powrotem do instrukcji oczekujących od Mistrza. W świetle tego nowego zwrot akcji, epizod potwierdza jeszcze bardziej jasne, jak zachowanie Marii Magdaleny i Jezusa są wyposażone dokładnie do zachowania tradycyjnego żydowskiego małżeństwa.
Ostatnio, Karen Król, profesor na Uniwersytecie Harvarda, wypuścił niewielki fragment papirusu z czwartego wieku, napisana w języku koptyjskim (wielkości karty kredytowej), które powtórzone dialog między Jezusem i Jego uczniami , w którym opowiada o swojej żonie, którą on nazywa Mary. Papirus, który jest prawdopodobnie kopią tekstu z drugiego wieku, został nazwany gospel kobiet Jezusa, czytamy:
"Moja matka dała mi życie ...
uczniowie zapytali Jezusa ...
zaprzeczył. Maryja jest godna, że ... Jezus
I powiedział, moja żona ... może być moim uczniem. Niech bezbożny są zawyżone ...
o ile mi wiadomo, będę żyć
jej do ... obrazu ".
Fragment Ewangelii żony Jezusa.
Wydawało się, że Kościół był ostrożny od początku, aby ukryć informacje o ewentualnym małżeństwie Jezusa i Marii Magdaleny. Ale tak poważne, że Jezus był żonaty?
Na koniec dnia, jak pamiętamy Picknett i książę "w tamtych czasach był najbardziej naturalną rzeczą, że rabin był żonaty, tak inaczej doprowadziłoby do większego komentarza, i nie byłby pominięty bezpośrednimi Ewangelie justowania W takich okolicznościach. W kulturze, jako że dynastycznej w celibacie i bezdzietnym Jezus byłby przeszkodą, i byłby zmuszony do wyjaśnienia w toku życia publicznego lub jako część ich rzekomych nauk. Właściwie nie tylko żydowska tradycja celibatu, ale nawet on nienawidził za naprawdę grzeszny ".
Potwierdzenie tego poglądu, Baigent, Leigh i Lincoln dodał, że "gdyby Jezus nie był żonaty, fakt, byłoby bardzo dobrze widoczny. Byłoby przyciąga uwagę i były używane do scharakteryzowania go i identyfikacji. On odszedł w żaden znaczący sensie reszty jego rówieśników. Gdyby tak było, to oczekuje się, że co najmniej jedna z kronik Ewangelii odsyła do oznaczony odejście od zawsze. "
Ale mimo wszystko, Kościół nadal nalegać na punkcie Jezusa jakiegokolwiek kontaktu zanieczyszczonego z kobietą, a nawet jego fizyczne sąsiedztwo może prowadzić do skażenia ciała, umysłu i ducha ludzi, którzy z natury dobry i czysty. Jak dobrze Picknett i Książę dodał, "nie ma wątpliwości, że Syn Boży nigdy nie będzie w takiej sytuacji śmiertelnego zagrożenia." To powszechne misogyny Kościoła, która wzrosła ogromnie w ciągu wieków, w końcu spycha biednego Zakazana Marię Magdalenę, zgadzając się, że jego wizerunek był, że z prostytutką, choć, oczywiście, przepraszam. To nie mogło być inaczej! Przesłanie było jasne, Maria Magdalena, i co za tym idzie reszta kobiet były nieczyste i duchowo gorsze od mężczyzn, a tylko Kościół może zaoferować odkupienie grzechów.