Pokaż wiadomości
Strony: 1 ... 142 143 [144] 145 146 ... 164
2146  KOD PESZEROWY / Nowy Testament / SEKRETY WATYKANU. : Kwiecień 02, 2009, 15:09:59
Klucz stolicy Piotrowej?

http://www.thehiddenrecords.com/vatican_solution.htm

http://www.thehiddenrecords.com/vatican_page3.htm

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.thehiddenrecords.com/vatican_solution.htm&ei=Ji_VSe6EB4-OjAe885T9Dg&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.thehiddenrecords.com/vatican_solution.htm%26hl%3Dpl%26lr
2147  KOD PESZEROWY / Stary Testament / Historia miasta mitycznego "Synowie Pioruna". : Kwiecień 02, 2009, 14:32:53
Yitzchok GERSTENKORN

BENE BERAK

Historia

It has been suggested that Beneberak be merged into this article or section.

Pojawiły się sugestie, że Beneberak może być połączony w tym artykule, lub sekcji.

Bnei Brak is one of the cities mentioned in the Book of Joshua as belonging to the Tribe of Dan (Joshua 19:45).

Bnei Brak jest jednym z miast, o których mowa w Księdze Jozuego jako należące do pokolenia Dana (Jozuego 19:45).

The Hebrew name appearing in the Bible (בני ברק), with no change of spelling and only a slight change of pronunciation, can read "Bney Barak"—ie "Sons of Lightning", suggesting that the place may have been associated with the cult of some pre-Monotheistic thunder god .

Hebrajska nazwa występująca w Biblii (בני ברק - BNI BRQ, dop. Arcykapłan), bez zmian w pisowni, a jedynie niewielkie zmiany wymowy, można czytać jako "Bney Barak" czyli "Synowie Błyskawicy", co sugeruje, że miejsce to może być związane z kultem pewnego pre-monoteistycznego boga gromu.

However, there exists little evidence of such a cult, other than the name.

Jednakże, istnieje niewiele dowodów takiego kultu, innych niż sama nazwa.

In Talmudic times, it was the seat of Rabbi Akiva's court and was also the home of Rabbi Jacob Shalom (Sanhedrin 32b).

W talmudycznych czasach to było siedzibą dworu Rabina Akivy, był też domem Jakuba Rabina Shalom (Sanhedrynem 32b).

Bnei Brak is mentioned in the Passover Haggadah as the place where Rabbi Akiva conducted a seder that lasted all night.

Bnei Brak jest wymienione w święcie Paschy Haggadah jako miejsce, gdzie Rabin Akiva przeprowadził seder (w judaizmie pierwszy wieczór Paschy - dop. Arcykapłan) tak, że trwała całą noc.

However, the modern town of the same name is located some four kilometers north of the ancient site.

Jednakże, nowoczesne miasto o tej samej nazwie znajduje się około czterech kilometrów na północ starożytnej strony.

The Arab village of Ibn Ibraq , renamed al-Khayriyya , was once located at the ancient site of Bnei Brak until its depopulation just prior to the 1948 Arab-Israeli war .

Arabska wioska Ibn Ibraq, przemianowane al-Khayriyya, kiedyś była zlokalizowana na terenie starożytnego Bnei Brak przed jej wyludnieniem tuż przed wojną arabsko-izraelską w 1948 roku.

Today, a garbage dump called Hiriya is located there.

Dzisiaj, znajduje się tam wyspisko śmieci nazywające się Hiriya.

przetłumaczone poprawnie bez translatora zgodnie z gramatyką języka angielskiego - Arcykapłan

Dzieki za pomoc Kiara.
2148  KOD PESZEROWY / Stary Testament / Odp: POCHODZENIE NAZWY HELENISTA I HELENA. : Kwiecień 02, 2009, 13:31:23
Chasydyzm Polski

Chasydyzm polski, powszechnie i potocznie zwany po prostu chasydyzmem. Ta odmiana jest najszerzej znana, między innymi dlatego, że rozwija się do dziś. Mimo że dzisiejszy chasydyzm jest wynikiem kilkuwiekowej ewolucji, to w prostej linii jest spadkobiercą ruchu powstałego w XVIII wieku.

 Atmosfera narodzin ruchu [edytuj]

Na przełomie XVII i XVIII wieku, w okresie wojen i powstań kozackich, bezustannych przemarszów wojsk, oblegania miast i krwawych utarczek (por. hajdamaczyzna), zaistniała szczególnie trudna sytuacja polityczno-ekonomiczna.

Wśród ludności wschodniej części Rzeczypospolitej pociągała za sobą nędzę i poczucie stałego zagrożenia. Sprzyjało to radykalizacji postaw.

Ludność żydowska odchodziła od ortodoksji. Wzrosło zainteresowanie mistyką. Popularność zdobywały ruchy mesjanistyczne i nauki kabalistyczne wywodzące się jeszcze ze średniowiecza.

Wyodrębnienie się chasydyzmu w swej klasycznej formie poprzedziło objawienie się Mesjasza Sabbataja Cwi w 1665 roku i powstanie sabataizmu. Później wyodrębniła się częściowo inspirowana sabataizmem kontrtalmudyczna sekta prochrześcijańska, frankizm, którą założył wyrosły w sabatajskim środowisku Jakub Lejbowicz Frank. Zarówno frankizm, jak i sabatyzm nie zagroziły poważnie żydowskiej ortodoksj

 Powstanie chasydyzmu [edytuj]

Na taki grunt trafiły nauki jednego z wędrownych kaznodziei, Izraela ben Eliezer Baal Szem Towa (ur. 1700; zm. 1760).

Działał on głównie na Podolu, gdzie z czasem osiedlił się w miasteczku – Międzybóż. BeSzT był zauroczony żydowskim mistycyzmem (kabałą), ale w swoich poglądach nie lekceważył tradycji talmudycznej. Jego nauka była próbą syntezy tradycjonalizmu żydowskiego z mistycyzmem, wyrażoną prostym językiem i wymierzoną w ortodoksję żydowską, jej skostnienie i formalizm.

BeSzT uważał za zbędne pośrednictwo rabinów w kontaktach z Bogiem i zagłębianie się w tajniki i zawiłości Talmudu. Spotkał się przez to z ostrą krytyką ortodoksów.

Głosił zwalczanie zła nie złem, ale dobrem, które należy dostrzec jako aspekt pewnego rodzaju boskości i sprowadzenia go następnie ku dobru. W myśl tego każdy mógł liczyć na oczyszczenie i nagrodę, gdyż człowiek (a w zasadzie jego dusza) jest złączony z Bogiem miłością (hebr. dewekut – "przylgnięcie", "zespolenie się").

Złączenie się z Bogiem było osią intelektualną chasydyzmu. BeSzT nauczał, że Boga należy chwalić nie poprzez umartwianie się i ascezę, ale poprzez mądre i radosne korzystanie z życia i darów, jakie z sobą niesie. Pobożność w tym ujęciu była afirmacją życia.

Wynikała stąd niespotykana na taką skalę forma czczenia Boga poprzez taniec i śpiew, a także, charakterystyczna dla chasydów, forma modlitwy ekstatycznej prowadzącej do stanu radosnego uniesienia i zachwytu (hebr. hitlahawut – "entuzjazm"). Taka modlitwa powinna człowiekowi przynieść radość i pogodę ducha, co oznaczało zespalanie się z Bogiem. Nie wykluczało to kontemplacji i nieustannej służby Bogu, która wypełniała całe życie chasyda.

W nauce BeSzTa dostrzec można echa panteizmu chasydów nadreńskich, gdyż podobnie jak oni starał się dostrzec wszechobecność Boga w każdym aspekcie życia.

Dzieło Beszta kontynuował jego uczeń i główny teoretyk chasydyzmu, Dow-Ber z Międzyrzeca, zwany także Wielkim Maggidem.

W niektórych kwestiach Dow-Ber różnił się od swego poprzednika i skierował chasydyzm na tory doktryny luriańskiej, czyli nauki kabalistycznej w ujęciu Izaaka Lurji, która głosiła m.in. teorię „boskich okruchów” (iskier), które człowiek powinien podnosić poprzez swoje czyny moralne, dążąc w ten sposób do ułożenia „boskiego porządku” (hebr. tikun).

Dow Ber uwypuklił, w oparciu o kabałę i naukę BeSzTa, znaczenie roli cadyka ("sprawiedliwego"). Cadyk był kimś w rodzaju „nad-chasyda” i wybrańcem Boga. Jego doskonałość nie miała wynikać ani z urodzenia, ani z pozycji społecznej, ale z jego osobistego talentu, który przyciągał wiernych. Cadyk mógł uporać się z nędzą świata i osiągnąć harmonię w dualistycznie pojmowanej koncepcji dobra i zła, które koegzystowały obok siebie jako wyraz boskiej wielości.

Do określenia roli i pozycji cadyka przyczynił się Elimelech z Leżajska (1717-1787), a jednym z bardziej znaczących kontynuatorów BeSzTa był też Jakub Józef ha-Cohen z Połonnego (zm. 1769).

Atutem chasydyzmu była jego prostota i radosny odbiór świata, niestawiający barier i wymogów, takich jak asceza czy pokuta. Idee radości, braterstwa i miłości stanowiły osłodę w tak trudnym dla Żydów kresowych okresie dziejów.

Chasydyzm oscylował między oczekiwaniem na koniec świata, a wygodnym urządzeniem sobie życia w atmosferze radosnej egzaltacji, przy jednoczesnym uwolnieniu się od surowych norm narzucanych przez tradycyjny judaizm rabiniczny.

W ogólnym ujęciu chasydyzm dążył do poprawy losu i stworzenia lepszych warunków życia w lokalnej społeczności.

W chasydyzmie, przynajmniej jeśli chodzi o jego wczesne stadium, dużą rolę odgrywały kobiety. Mogły one bardziej aktywnie uczestniczyć w życiu religijnym i społecznym ruchu, a także uczestniczyły we wspólnym tancu.


 Dalszy rozwój w XVIII wieku [edytuj]

Rozwojowi chasydyzmu sprzyjało rozproszenie osadnictwa żydowskiego, co powodowało osłabienie autorytetu tradycyjnych centrów rabinackich. To zjawisko wynikało z kolei z ogólnego osłabienia samorządu żydowskiego, zwłaszcza po 1764 r. Wtedy w wyniku ostrego kryzysu ekonomicznego wśród Żydów w Rzeczypospolitej zniesiono żydowski Sejm Czterech Ziem – Waad arba aracot (hebr.). Choć król Stefan Batory ustanowił go w 1580 r. głównie w celach fiskalnych, to de facto pełnił on rolę głównego organu samorządu żydowskiego w Rzeczypospolitej.

Kryzys struktury organizacyjnej sprzyjał wzrostowi znaczenia autonomicznych wspólnot chasydzkich zgrupowanych wokół cadyków. Stopniowo zaczął się wyodrębniać odrębny obrządek oparty na praktyce sefardyjskiej (w odróżnieniu od miejscowego aszkenazyjskiego).

Zaczęły powstawać chasydzkie domy modlitwy – klojzy. W przeciwieństwie do średniowiecznego chasydyzmu elitarnego, nowożytny polski chasydyzm, zaczął się rozszerzać głównie wśród ubogich warstw ludności, przyjmując charakter ruchu ludowego o coraz szerszym zasięgu terytorialnym.

Z Ukrainy, gdzie przewodził chasydyzmowi Lewi Izaak z Berdyczowa oraz Nachman z Bracławia, przeszedł stopniowo na Litwę, gdzie dużą rolę odgrywał Szneur Zalman z Ladów, a następnie przesunął się do środkowej Polski, gdzie przywódcami byli: wspomniany już wcześniej Elimelech z Leżajska, Jakub Izaak Horowic, zw. Widzącym z Lublina czy Jakub Izaak z Przysuchy.

Konflikt z ortodoksją [edytuj]

Oczywiście sytuacja taka wywołała ostry kryzys w łonie judaizmu na terenie Rzeczypospolitej, gdyż chasydyzm stanął na drodze tradycyjnemu judaizmowi rabinicznemu (zwanemu przez chasydów misnagdim – "przeciwnicy").

Coraz szerszy zasięg terytorialny chasydyzmu, zupełnie nowy styl życia i modłów oraz nieco swobodniejsze podejście do spraw wiary, (m.in. poprzez realizację hasła, że „Bogu należy służyć w radości”), nie podobało się rygorystom rabinackim. Rozpoczęła się walka tradycjonalistów z chasydami, w której nie przebierano w środkach.

Szczególnie ostre formy walki były na Białorusi i Litwie, gdzie Wilno („Jerozolima Północy”) było bastionem uczonych rabinów reprezentujących tradycyjny judaizm. Przedstawiciele judaizmu rabinackiego zarzucali chasydom m.in. herezję, zaniedbywanie studiowania Tory i Talmudu, kult cadyków, niszczenie instytucji rodziny, nieprzystojną formę podczas modlitw przejawiającą się poprzez taniec i krzyki itp.

Wielokrotnie obłożono ich klątwami (1772, 1781, 1785 i 1796). Rozpędzano zgromadzenia chasydów, palono ich pisma i zamykano klojzy. Podjęte akcje nie przyniosły pożądanego skutku - osłabienia wpływów chasydyzmu.

Z drugiej strony chasydyzm miał wrogów nie tylko w obozie ortodoksyjnego judaizmu rabinackiego. Zwalczali go również, choć nie tak radykalnie, zwolennicy idei oświeceniowych, np. Mendel Satanower (ur. 1750; zm. 1832), który był zwolennikiem radykalnej reformy oświaty i poprawy losu żydowskich mas. Jego zdaniem chasydzi utrzymywali lud w stanie ubezwłasnowolnienia.

Mimo tych ataków chasydyzm w dalszym ciągu prężnie się rozwijał. Szneor Zalman ben Baruch (ur. 1747; zm. 1812) próbował stworzyć bardziej racjonalny aspekt ruchowi i gruntowniejsze podstawy intelektualne. Ta próba odnowy chasydyzmu spowodowała wyodrębnienie się w nim odłamu zwanego Habadem. Zalman padł jednak ofiarą ortodoksów żydowskich, którzy wydali go carskiej policji (1797 r.). Zaogniło to stosunki między rabinami a chasydami na terenach zaboru rosyjskiego, a sam Zalman zyskał statut męczennika.

W XIX w. wpływy HaBaD-u w chasydyzmie zyskały przewagę na terenie Polski i Litwy, a na wschodzie chasydyzm skłaniał się bardziej ku mistycyzmowi. Na przełomie XVIII i XIX w. umocniła się pozycja cadyka we wspólnocie, ponieważ uregulowano kwestię sukcesji, czyniąc z niego funkcję dziedziczną. To z kolei wzmocniło i skonsolidowało same wspólnoty, które od tej pory były stabilnymi ośrodkami wokół powstających dynastii cadyków (m.in. w Międzybużu, Bełzie, Przysusze, Kocku, Aleksandrowie Łódzkim z dynastią Danzigerów i w Górze Kalwarii z rodem Alterów na czele.

Wokół poszczególnych dynastów cadyckich zaczęły rozwijać się niezależne sądy, szkoły i instytucje religijne. W pewnych sytuacjach doprowadzało to do sytuacji, że pewne kręgi chasydyzmu ulegały przemianom w kierunku centralizacji wokół lokalnych dynastów cadyków cudotwórców, a to z kolei pociągało za sobą pewne skostnienia jego form w ściśle hierarchicznych instytucjach.

Chasydyzm w trakcie rozbiorów [edytuj]

Chasydyzm był od samego początku ruchem zdecentralizowanym i różnorodnym, a dalsze pogłębienie różnic w łonie ruchu przyniosły rozbiory. Jego losy były odmienne w poszczególnych zaborach.

W zaborze rosyjskim judaizm rabiniczny (mający tam właśnie najsilniejsze swoje ośrodki) w dalszym ciągu zwalczał chasydyzm. Konflikt trwał tam do 1804, kiedy to władze rosyjskie zezwoliły na indywidualny rozwój ugrupowaniom żydowskim.

Inna sytuacja była w zaborze austriackim, gdzie wobec poparcia jakiego władze udzielały Haskali, chasydzi i ortodoksi wspólnie zwalczali oświeceniowe tendencje w łonie judaizmu. Doszło nawet do tego, że pierwsze pismo chasydzkie opublikowane w tym zaborze, „Noam Elimelech” (1787) posiadało aprobatę rabinacką.

Z kolei na terenie zaboru pruskiego rozwój chasydyzmu został w znacznym stopniu ograniczony przez władze pruskie, które przychylnie nastawione były do zamożnych Żydów i do Haskali (która swoje centrum miała w Berlinie).

Apogeum rozwoju chasydyzmu nastąpił mniej więcej w połowie XIX wieku, kiedy to liczba zwolenników sięgnęła ok. 5 mln i nastąpił rozkwit poszczególnych dynastii cadyków.

Jeśli chodzi o rozkład terytorialny chasydyzmu, to ruch ten przede wszystkim skoncentrował się we wschodniej części dawnej Rzeczypospolitej, a zwłaszcza w Galicji i na Bukowinie, gdzie chasydzi stanowili większość Żydów. Chasydyzm miał też dużo zwolenników w zaborze rosyjskim, a najmniejsze w pruskim.

Stopniowo malał opór judaizmu rabinackiego wobec chasydyzmu. Przyczynił się do tego m.in. fakt, że ortodoksi szukali sojusznika w walce przeciw reformatorskim ruchom nowych czasów. W gruncie rzeczy chasydyzm zaczynał być akceptowany przez coraz większą liczbę uczonych talmudystów i rabinów. Dochodzili oni do wniosku, że chasydyzm w zasadzie nie zrywał z tradycyjnym kultem, ani nie obalał przepisów wiary, lecz jedynie co niektóre z nich upraszczał, zachowując podstawowe zwyczaje. Nigdy jednak do końca nie zaakceptowali chasydzkich praktyk religijnych.

Inną sprawą jest, że sam chasydyzm tak naprawdę nigdy nie był ruchem antyjudaistycznym, ani wywrotowym, bo bardziej koncentrował się na zmianie form zewnętrznych i praktyk kultowych. Przez to w momencie pojawienia się ruchów laicyzacyjnych i modernizacyjnych, z ugrupowania wyzwolicielskiego na początku, zmienił się w strażnika tradycji i ortodoksji.

Od I wojny światowej do dziś [edytuj]

I wojna światowa przyniosła chasydyzmowi dezintegrację i rozproszenie m.in. w wyniku zmian politycznych, jakie nastąpiły po wojnie, kiedy to granice państw znacznie się pozmieniały. Wtedy też dużo zwolenników chasydyzmu wyemigrowało do USA, dając tam początek dalszej egzystencji w innych warunkach. W ZSRR chasydyzm został w zasadzie wyeliminowany. Funkcjonował na terenie II RP, ale tylko do czasów II wojny światowej, kiedy to w efekcie Holocaustu całkowicie zniknął z terenów Europy środkowo-wschodniej.

Po II wojnie światowej chasydyzm rozwijał się (i rozwija się nadal) głównie na terenach USA i w Izraelu, stając się symbolem skrajnej ortodoksji.

Bibliografia [edytuj]

    * Jan Doktór, Początki chasydyzmu polskiego (2004)
    * Ignacy Schiper, Przyczynki do dziejów chasydyzmu w Polsce (1992)

Źródło „http://pl.wikipedia.org/wiki/Chasydyzm_polski”
Kategorie: Historia Żydów w Polsce • Chasydyzm
artykułdyskusjaedytujhistoria i autorzy


2149  KOD PESZEROWY / Stary Testament / Odp: POCHODZENIE NAZWY HELENISTA I HELENA. : Kwiecień 02, 2009, 13:26:52
Chasydyzm Niemiecki

http://pl.wikipedia.org/wiki/Chasydyzm_niemiecki

Chasydyzm niemiecki (zwany też nadreńskim lub aszkenazyjskim, albo od nazwy rodziny włoskiej jako kalonimidzi) wywodził się z południowych Niemiec i rozkwitał na przełomie XII i XIII wieku. Swym zasięgiem objął tereny Niemiec i północnej Francji.

Był to elitarny ruch o charakterze etyczno-mistyczno-pietystycznym i postrzegany jest również jako osobna szkoła kabalistyczna. Chasydyzm nadreński nie przyjął formy zorganizowanej wspólnoty, lecz ruchu luźno skupionego wokół rodziny Kalonimidów z Włoch, której przedstawiciele sprawowali nieformalne przywództwo szkoły. Byli nimi Juda he-Chasid Kalonimos – autor „Księgi pobożnych” (Sefer chasidim) i jego krewny Eleazar ben Juda z Wormacji.

Doktryna chasydów nadreńskich była naznaczona panteizmem, gdyż postrzegała Boga wszechmocnego w każdym przejawie życia świata. Charakterystyczna dla kalonimidów była teologia modlitwy, w której przywiązywano olbrzymią wagę do sposobu odmawiania modlitw według ściśle określonego układu, zawartego w modlitewniku (sidur), którego znaczenie było niemal tak ważne jak znaczenie Tory.

Kalonimidzi stosowali specjalne techniki medytacyjne, takie jak np. gematria i notarikon, przechodząc tym samym w sferę ezoteryzmu. Człowiek miał obowiązek odczytywać wolę Boga i bezwarunkowo się jej poddawać m.in. poprzez bezwzględne przestrzeganie Prawa, skruchę, pokutę i ascezę, a także życie w ubóstwie. Te praktyki miały pomóc w drodze do doskonałości
2150  KOD PESZEROWY / Stary Testament / Odp: POCHODZENIE NAZWY HELENISTA I HELENA. : Kwiecień 02, 2009, 13:21:35
Chasydyzm.

Chasydyzm (hebr. חסידות Chasidut, liczba mnoga chasidim – pobożni, bogobojni, czyści, uczniowie cadyków) – żydowski ruch religijny lub pobożnościowy o charakterze mistycznym, powstały w łonie judaizmu. Występował w historii w trzech odmianach, a mianowicie:

    * chasydyzm antyczny lub starożytny – jego przedstawiciele znani są także pod nazwą asydejczyków (zwłaszcza w Biblii Tysiąclecia, wyd. III z 1990 r. i dalsze);
    * chasydyzm niemiecki zwany też aszkenazyjskim lub nadreńskim;
    * chasydyzm polski, powszechnie i potocznie zwany po prostu chasydyzmem. Ta odmiana jest najszerzej znana, m.in. dlatego, że rozwija się do dziś (jako ruch o odmiennym charakterze co prawda, jest jednak w prostej linii spadkobiercą ruchu powstałego w XVIII wieku).
2151  KOD PESZEROWY / Stary Testament / RODZAJE CHASYDYZMU . : Kwiecień 02, 2009, 13:17:33
Chasydyzm Antyczny.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Chasydyzm_antyczny

Chasydyzm antyczny (starożytny albo asydejczycy) powstał w czasach hellenistycznych, czyli od momentu rozpoczęcia podbojów przez Aleksandra Macedońskiego (po roku 334 p.n.e.) jako reakcja pobożnej części społeczności żydowskiej na proces hellenizacji. Pierwsze wzmianki o nim mamy z II w. p.n.e. (1 Mch 2,42; 7,13; 14,6).

Chasydyzm antyczny koncentrował się głównie na obronie tożsamości religijno-narodowej Żydów przed wszelkimi formami hellenizacji. Stąd też jego przedstawiciele poparli Machabeuszów w wojnie z Seleucydami. Po zwycięskiej wojnie i ukonstytuowaniu się nowej dynastii Hasmoneuszy, asydejczycy, rozczarowani i zawiedzeni w swoich oczekiwaniach, zwrócili ostrze swej krytyki przeciw nowej dynastii i jej polityczno-militarnemu kierunkowi rozwoju.

Jednakże już wtedy, po śmierci Judy Machabeusza (ok. 160 p.n.e.), zaznaczyły się wśród samych chasydów tendencje rozłamowe. Momentem przełomowym była uzurpacja (w ich rozumieniu) stanowiska arcykapłana przez Jonatana Machabeusza w 152 r. p.n.e. (nie pochodził z linii kapłana Sadoka).

Być może to wydarzenie bezpośrednio przyczyniło się do rozłamu wśród samych chasydów na umiarkowany nurt faryzeuszy i bardziej radykalny – esseńczyków, którzy zerwali z Hasmoneuszami i oficjalnym judaizmem świątynnym. Był to w zasadzie koniec antycznego chasydyzmu, ponieważ dalsze losy rozłamowców to już odrębne ruchy faryzeuszy i esseńczyków.
2152  WSPÓŁCZESNOŚĆ / Mistyka oraz przekazy obecne / Odp: CYFROLOGICZNE ODCZYTY. : Kwiecień 01, 2009, 16:46:25
Cyfry od 1 do 10 i zpowrotem.


Cofnijmy sie do czasu Neolitu , 5000 lat wstecz . Wtedy na calej Ziemi powstawaly budowle, które dzisiaj nazwiemy budowlami   megalitycznymi. I co one takiego nam wyjasniaja
budowle megalityczne mialy wiele funkcji, m.in byly jakby zapisem starozytnych "boskich" alfabetow. Jesli masz
 czas i checi to polecam dzielo Roberta Gravesa - Biala Bogini.
 Zas uklad dziesietny z czworka w tle tlumaczy gematria. 10=1+2+3+4 czyli boski wymiar(10) naprzeciw
 naszym trzem plus czas, tak jak kciuk naprzeciw 4 palcow, zasada 1-4, przewijajaca sie wszedzie.
 W przypadku wody, 2 atomy wodoru o liczbie porzadkowej 1 oraz atom tlenu o liczbie 8, czyli znowu 1-4.
 Woda ( hebr.majim)  ma wartosc 40-10-40 gdzie widac tez te strukture.
 Dalej czlowiek ( hebr.adam) to 1-4-40...
 Genesis - na poczatku byl "ed" czyli 1-4...
 Mam nadzieje , ze Cie nie zamecze tym ciaglym odwolywaniem sie do gematrii ale czesto nic odpowiedniejszego
 nie znajduje. Poza tym ma ona znaczenie uniwersalne i wcale nie jest zdobycza hebrajska lecz jedynie
 w tym jezyku jest jednym z najwczesniejszych zapisow, ktore jeszcze ocalaly.
 pozdrawiam
2153  Dyskusje / Komentarze / Odp: SYMBOLIKA GRAFICZNA I SLOWNA. : Marzec 30, 2009, 17:01:02
Symbol Syreny , inaczej Panna z Ryba, odnosnik do Wierzy Ryb.

będę się upierać przy swojej teorii,że te rzeźby symbole są układanką rebusu i czekać będą na rozwiązanie bo z pewnością nie bez powodu one tam się znalazły a znaczenie ich nie koniecznie musi być przypadkowe a jak najbardziej związane ze słońcem
http://www.pwr.wroc.pl/upload_module/files/info-mis%20pol.pdf


znalazłem taki wątek na poparcie w części moich wywodów co do rzeźb:"
Baba-ryba
Jako symbol regeneracji i płodności Bogini jest często (jak to już wcześniej wspomniałam) przedstawiana z rybą, względnie wężem. W Lepenskim Virze odkryto chyba najstarsze kamienne rzeźby hybryd: kobiet i ryb.
Kamienną kobietę z rybą mamy również na górze kultowej Ślęży. Ryba nieprzypadkowo umieszczona jest miedzy zgiętymi nogami kamiennej postaci.
Przyzwyczajona do duńskiej i warszawskiej Syrenki grzecznie siedzącej na ogonie, bardzo się zdziwiłam widząc szalone syreny z rozdwojonymi rybimi ogonami na ścianach renesansowych domów w Engadynie, czyli Ogrodzie Any, w Szwajcarii. Przypominają wizerunek syreny Etrusków z Tomba della Sirena. Kurt Derungs, zajmujący się mitologicznymi pejzażami i badający kult pierwotnej bogini Dany/Any w zachodniej Europie, widzi w syrenach engadyńskich właśnie wizerunek Bogini związanej z wodą, życiem i regeneracją.
Wyjątkowo interesującym przykładem syreny łączącej symbol ryby z kobiecą seksualnością i płodnością jest wizerunek z klasztoru w Regensburgu z 1160 roku. Syrena rozkłada rozszczepiony ogon ukazując wyraźny owal waginy. Późniejsze syreny robią się coraz bardziej pruderyjne, niektóre wskazują dłonią na miejsce miedzy nogami/rybimi ogonami, inne ograniczają się tylko do podtrzymywania dwóch ogonów w górze.
Ciekawa płaskorzeźba syreny zdobi studnie w Villa do Conde (północna Portugalia), ma ona rozszczepiony ogon i podtrzymuje dłońmi piersi, z których tryska woda. "
http://free.art.pl/artmix/archiw_3/0102ak.html
2154  Dyskusje / Komentarze / Odp: ROZWOJ DUCHOWY CO TO JEST? : Marzec 27, 2009, 10:02:00
Akceptacja i rozwoj duchowy.


Niedojrzalosc , przejawiajaca sie nieumiejetnoscia akceptacji odmiennych swiatopoglodow niz nasze w przejawie walki i niszczenia....
Wszystko co jest odmiennie nalezy zniszczyc , bo nie miesci sie w granicach akceptacji. Temu miedzy inymi sluza dyskusje na forach ( nie do konca temu o czy myslicie) tak naprawde to konfrontacja z wiedza o SOBIE, caloksztalt zachowac weryfikuje obraz kazdego z nas.
Informacja , ktora czytacie nie jest wiedza, wiedza i to ta najwazniejsza , jest zawsze wasza reakcja na ta informacje. Informacja jest tlem, teatralnym rekfizytem do wlasnego rozwoju.A rozwoj to duchowe przezywanie, to reakcje uczuciowe na cos.Energia , ktora tworzymy wowczas  jest baza owego rozwoju( wznoszenia sie) , lub stagnacji ( upadania) etycznego.
Ta informacja ( o ktorej prawdziwosc ) tak zaciekle walczycie prawdziwa jest w kazdym z was) nalezy ja otworzyc do niej dostep w sobie. Otwiera sie energia. Podnoszacy sie jej poziom w nas , otwiera dostep do coraz wyzszych pokladow wiedzy w nas. Nikt nam tego nie da nie dawal i nie danigdy. To sie osiaga samoistnie przez przekraczanie pol strachu i akceptacje odmiennosci. Walka odbiera nam energie, blokuje rozwoj. Czy jest potrzebna? Komu i do czego?

Kiara Uśmiech Uśmiech
2155  KOD PESZEROWY / Zwoje z nad Morza Martwego / HISTORIA BOGINI. : Marzec 26, 2009, 20:38:46
Rozne imiona jednej Energii zwanej Bogini Ziemi.

I na jaki kolwiek sposob byscie nie rozwazali tej wiedzy o owej kobiecie zawsze wyjdzie ta sama Bogini reprezetujaca madrosc zwiazana z Azja mniejsza , Grecja, etruskami , lub innymi regionami, znana na swiecie pod wieloscia imion wlacznie z Atena i Afrodyta,ale jest to jedna i ta sama Energia-postac kobieca madrosc Sofia , lub jeszcze inna wielosc imion. Corka Stworcy cudownie narodzona ( wydzielony aspekt jego milosci i madrosci do wlasnego stworzenia, zamieniony w doskonale piekno i harmonie pod postacia kobiety.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Minerwa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lidia_(kraina)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Junona
2156  WSPÓŁCZESNOŚĆ / Mistyka oraz przekazy obecne / Odp: KK i magia wspolczesnie. : Marzec 26, 2009, 20:20:43
KK nie wywiazal sie z roli przekazywania ludziom wiedzy.

Wyraznie napisalam iz kosciol nie wywiazal sie z obowiazku przekazywania ludzom wiedzy. Nie przekazal i nie przekazuje jej prawdy. Nie jest jego rola zarzadzanie czymkolwiek.
Nie mniej jednak PRAWDA-WIEDZA PRAWDZIWA istnieje nie tylko w kosciolach. Ludzie uzurpujacy sobie do niej wylacznosc to rowniez ludzie swieccy.Walki ktore sa toczone miedzy ludzmi sa zawsze o wladze, niezaleznie pod czyim sztandarem. Nie ma wiec znaczenia czy na nich sa godla koscielne czy inne , ludzie  sa zabijani i zabijaja innych ludzi.
To wszystko jest bez sensu. Blokuje wiedze prawdziwa  w imie tego kto jest "chory" na wladze.
Kiara Płacz
2157  Dyskusje / Komentarze / Odp: ROZWOJ DUCHOWY CO TO JEST? : Marzec 26, 2009, 20:16:13
Zwiekszone mozliwosci odbioru wibracji przez rozwoj duchowy

Tene nie masz racji, i smak mozna obebrac uchem i dzwiek jezykiem , czy tez palcem , lub koncem wlosow. Jest to WIBRACJA ktora mozemy lub nie odbierac kazda czescia swojej fizycznosci. To ze jedni moga a drudzy jeszcze nie to tylko kwestia dostrojenia do fal plynacych od cukru, czy koloru.Polega to na subtelnosci odbioru. Ja czasami nie wklejam potwierdzen moich slow z kilku przyczyn;
1. bylo juz o tym kilka razy, nie mam czasu na poszukiwanie...
2.prowokuje do samodzielnych odkryc ( naprawde zainteresowany zrobi to)
3. czasami istotnie nie potrafie potwierdzic mojej wiedzy

Ale ogolnie odbieram przekazy falowej wibracji w ktorej jestem w stanie odczowac , zapach , widziec  kolor , slyszec dzwiek, czuc cieplo zimno oraz atmosfere rozmowy.Pomimo ze jest to wibracja jak uczestniczy w dyskusji kilka osob wiem ktora mowi, jaki jest nastroj rozmowy, odczowam wibracujnie ilosc osob , itp...A jest to tylko wibracja ktora moge odbierac, z ktora jestem zestrojona.Nie jest to ni glos jak w tele, ni obraz ktory widze.Wibracje odbieram wszystkimi zmyslami. Jak to sie dzieje w praktyce? Nie wiem, nie potrafie tego rozrysowac wzorem ni podac definicji technicznej. Po prostu uaktywniaja sie nasze fizyczne zmysly na odbior i odczowanie tego co przychodzi fala energetyczna z daleka lub bliska. I wierz mi jest to tylko kwestia dostrojenia sie do odbioru. Jak sie dostroic? Jest jeden jedyny sposob, zestrajasz sie z coraz bardziej subtelnym pasmem energii milosci ( wyzsza jej czestotliwoscia), reszta dzieje sie samoistnie.
A ze nie ma na to jeszcze definicji w ksiazkach? no coz za jakis czas pewnie sie pojawia...

Kiara Uśmiech Uśmiech
2158  Dyskusje / Komentarze / Odp: ROZWOJ DUCHOWY CO TO JEST? : Marzec 26, 2009, 20:13:51
Rozwoj duchowy przez zmiane myslenia.

Ja proponuje kazdemu z nas obejrzec wlasne zycie, wyciagnac wnioski co moglem zmienic , nie zrobilem a jeszcze moge? Zmienic na lepsze, podjac decyzje nawet kosztem wlasnej dumy, kosztem wyrzeczen pojsc droga prawosci i milosci.Napewno bedzie to cenniejsza zmiana, niz setki demonstracji , bo autentyczna dokonujaca wejscia na wyzzyny uczuc. Otwierajaca serca na milosc i dobro plynace z kosmosu. Taki jest wlasciwy cel tej epoki OSOBISTA PRZEMIANA, tylko ona sie liczy, nie zadne odkopywanie starych  zabalsamowanych trupow. Zycie jest tu i teraz na nim opiera sie przyszlosc na TERAZNIEJSZOSCI. Majaki dawnej przeszlosci zostawmy w muzeach.
Tylko Czlowiek zywy moze dokonywac zmian zadna mumia tego nie zrobi, zaden byt nie wcielony rowniez nie. Gdyby tak bylo cala akcja zwolywania zwolennikow projektu by nie zaistniala.
Kazdy ma wlasne "podworko" niech posprzata u siebie, stanie sie inspiracja dla sasiada a wowczas  "akcja" dobra zaistnieje na szeroka skale, gdy Kowalski , Kwiatkowskiego zobaczy jako IDEAAL , sam bedzie chcial mu dorownac. Ludzie tak juz maja nasladuja lepsze sasiadow, i niech sie tak stanie.

Kiara Uśmiech Uśmiech
2159  KOD PESZEROWY / Księga Apokalipsy Św. Jana / Odp: KONIEC SWIATA ? CZY NOWA ERA LUDZKOSCI I ZIEMI? : Marzec 26, 2009, 20:10:22
Nowa Era , nowa mysl , nowa wiedza.

Nie popelnilam zadnego bledu , zmiana wibracji mysli , to rowniez doslownie i w przenosni ROZPUSZCZANIE BLOKAD MYSLOWYCH , ktore stanowia twarde skupisko energetyczne i w materii i w cialach energetycznych , ktore posiadamy.
Moim zdaniem masz problem z elastycznoscia prowadzenia mysli, ustanowiles sobie jakies wlasne kanony, poszufladkowales poodgradzales i lokujesz wszystko w tych przedzialach. A tak nie jest, wszystko i swiat duchowy i materialny jest JEDNIA, ktora oddziela od siebie wlasnie czestotliwosc drgan , WIBRACJA. Przekraczanie tych swiatow nastepuje w momecie zmiany owej wibracji ( przechodzenie wody w lod czy tez w druga trone w pare),z nami jest idetycznie poprzez zmiane sposobu myslenia.Zaczynamy odczowac inaczej , i to jest momet podnoszenia sie wibracji w nas ( wieksza delikatnos i mozliwosc odbiorufizycznego zdarzen duchowych), lub obnizanie wibracji ( niezrozumienie subtelnosci , niepostrzeganie i brak odczuc energetycznych).Wszystko rozgrywa sie rownoczesnie na wielu planach w naszej skali odbioru, ale rownoczesnie na jednym globalnym. Wszystko jest od siebie uzaleznione, to piekny obraz rzeczywistosci , ktora wspolnie tworzymy, ocieplajac klimat ( powodujemy szybsza wiosne), lub ochladzajac ( dluzsza zime), tak wszystko zalezy od naszych mysli i uczuc , od ich WIBRACJI.

Kiara Uśmiech Uśmiech
2160  KOD PESZEROWY / Księga Apokalipsy Św. Jana / Odp: KONIEC SWIATA ??? : Marzec 26, 2009, 20:07:13
Wejscie w wyzsza wibracje Nowa Ere Ludzkosci.

Zmiana wibracji nie jest zadnym mitem , wszystko posiada wibracje, nie istnieje NIC co by wibracji nie posiadalo. Stopien krystalizacji , twardnienia , lub zmniejszania twardosci , topienia sie to zmiana wibracji , czestotliwosci drgan a zarazem teperatury,dlugosci fali , itp...
Tak wiec my podnosimy wibracje w sobie ( to jest oczywiste), ale rowniez cala ziemia razem z nami wchodzi w wyzsza czestotliwosc, inny zakres swietlno falowy, a wiec podnosi wibracje, i my i ona.
Co to znaczy I,II, III , i IV wymiar? Oczywiscie ze jest to zakres fal w ktorym kresla sie okres czasowy , epoke, lub cywilizacje. Ale te okresy wyznacza owniez zycie toczace sie przez rodzaj doswiadczen zwiazanych z np. I Wymiar- Zloty wiek wpisanie wzorca doskonalosci polaczonych aspektow zenskiego i meskiego calkowita harmonia pierwotna. II Wymiar-wiek Matriarchat rozwoj oraz doswiadczanie przez dominacje aspektu zenskiego.III Wymiar- wiek Patriarchat rozwoj i doswiadczanie przez dominacje aspektu meskiego.
Kazdy z tych wymiarow charakteryzuje sie  okreslona czestotliwoscia , wibracja. I wzorcowy mial najwyzsza , pozniej jest etap odchodzenia od wzorca poprzez obnizanie czestotliwosci drgan, wchodzenie w coraz ciemniejsza epoke. Czyli doswiadczanie coraz wiekszego podzialu pelni.
Nasunely mi sie w trakcie pisania pewne wnioski  dotyczace Atlantydy oraz podzialu mozgu ( nigdy wczesniej nie zastanawialam sie nad tym), ale cos mi sie zdaje ze to kobiety dokonaly tego rozdzielenia aspektow, i to one sa glownymi aktorami w tym przedstawieniu.
Matriarchat to juz okres oddzielenia, doswiadczanie przez jeden aspekt zenski, rozdzielenie bylo w czasach Atlantydy, czyli poczatek ery Matriarchatu. Patriarchat, to wspolczesna eraaspekty od dawna sa rozdzielone, ale zwyciezyla sila meska, podporzadkowa sobie zenska uczuciowosc. W  trakcie ery patriarchatu kobiety odzyskuja moc tak "latwo oddzielona" .
Obecna IV era to czas ponownego polaczenia MILOSCIA w pelna harmonie  aspektu zenskiego i meskiego, czas nowej wiedzy o sobie ( bo juz nie jestesmy ci sami co na oczatku), oddzielne aspekty uzyskaly swoja indywidualnosc. One w trakcie zyc nauczyly sie kobiecosci , oraz meskosci. Nasza tozsamosc energetyczna raz zaowocowala, kazdy kto bral udzial w tym zdarzeniu faktycznie ma swoja oddzielona polowke, ktora jak dziecko dorosla rozwojowo do nastepnego poziomu.
Czy bedziemy sie z nia ponownie laczyli w calosc? Nie moim zdaniem nie, dalismy sobie calkowita wolnosc, darzymy sie wielkim uczuciem szanujemy wybory. Opowiesc o zyciu ma dalszy ciag,idziemy w kierunku  mozliwosci siania ziarna zycia w kosmosie. Jedno owocowanie dla nas to zbyt malo, gdy mozemy istnienie obdarowac nieskonczonosca owocowan , ktore rowniez beda mogly owocowac siejac zycie.

Kiara Uśmiech Uśmiech
Strony: 1 ... 142 143 [144] 145 146 ... 164

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

tarotmikesz virtual-life worldofdemons wataha-farkas republikasarmacka