Pokaż wiadomości
Strony: 1 ... 85 86 [87] 88 89 ... 141
1291  KOD PESZEROWY / Zwoje z nad Morza Martwego / SADUCEUSZE. : Grudzień 09, 2010, 15:37:21
Równie ważni są SADUCEUSZE.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Saduceusze
1292  KOD PESZEROWY / Zwoje z nad Morza Martwego / FARYZEUSZE. : Grudzień 09, 2010, 15:34:35
Postanowiłam pozbierać i posegregować trochę informacji o sektach żydowskich z przed 2000 lat i poszukać odniesień we współczesności.
Zaczynamy od Faryzeuszy.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Faryzeusze

Historia Faryzeuszy
O faryzeuszach istnieje wiele różnych przekazów.


http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.jewishencyclopedia.com/view.jsp%3Fartid%3D252%26letter%3DP&ei=7pdZTdjrKpLh4gbQzqjwBg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CB8Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://jewishencyclopedia.com
/view.jsp%253Fartid%253D252%2526letter%253DP%2526search%253DPharisees%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DRM6%26sa%3DG%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26channel%3Ds%26biw%3D1280%26bih%3D612%26prmd%3Divns


ps. ot takie coś.... https://docs.google.com/document/d/1iS4vU3mONfgBZd5qDQQTiedd2GgifqE19sXNJ-bk5a8/edit?pli=1 P.J.
1293  KOD PESZEROWY / Zwoje z nad Morza Martwego / Odp: ESENCZYCY. : Grudzień 09, 2010, 15:27:38
Esseńczycy to ciągle pasjonujący temat.

http://biblijna.strona.pl/teksty/zwoje8.htm


http://www.otwartyumysl.republika.pl/rel.html

1294  KOD PESZEROWY / Stary Testament / DAWNE DZIEJE KARMELU. : Grudzień 09, 2010, 12:35:40
Karmel

Przepiekne miejsce z wieloma historycznymi zdarzeniami. Zapomniane , niechciane , przemienione...

Bowiem kopiowanie dawnych cudzych nie zawsze oddaje prawdę zaistniałą.

Ot takie odniesienia do historii ,jedni znają inni nie.

http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C3%B3ra_Karmel


http://aszera.wordpress.com/tag/baal/

Etymologia "Karmel".

http://www.karmel.pl/lektorium/publikacje/baza.php?id=09



"Stary Testament nawiązuje do geograficznego położenia Karmelu. Góra, dochodząca do samego morza, podobnie jak inna święta góra — Tabor, wznosząca się na równinie Ezdrelon, otoczonej górami, jest rękojmią istnienia i przybycia Boga Jahwe na sąd nad narodami:

Żyję Ja — głosi Król,
Jahwe Zastępów — to Imię Jego,
jak Tabor między górami
i jak Karmel nad morzem —
tak On przybędzie. (Jr 46, 18)

W Starym Testamencie jest jednak Karmel przede wszystkim symbolem piękna i płodności. Dlatego w opisie piękna Oblubienicy z Pieśni nad Pieśniami znajdujemy wspomnienie Karmelu: Głowa twa [wznosi się] nad tobą jak Karmel (7, 6), i pojawia się on także w Izajaszowej zapowiedzi wybawienia Izraela:

Niech się rozweselą pustynia i spieczona ziemia,
niech się raduje step i niech rozkwitnie!
Niech wyda kwiaty jak lilie polne,
niech się rozraduje, skacząc i wykrzykując z uciechy.
Chwałą Libanu ją obdarzono,
Ozdobą Karmelu i Saronu. (Iz 35, 1-2)

Piękno i bogactwo Karmelu realizuje obietnicę Bożą, która zapisana została w Księdze Powtórzonego Prawa:

Albowiem Pan, Bóg twój, wprowadzi cię do ziemi pięknej, ziemi obfitującej w potoki, źródła i strumienie, które tryskają w dolinie oraz na górze — do ziemi pszenicy i jęczmienia, winorośli, drzewa figowego i granatowego — do ziemi oliwek, oliwy i miodu — do ziemi, gdzie nie odczuwając niedostatku, nasycisz się chlebem, gdzie ci niczego nie zabraknie — do ziemi, której kamienie zawierają żelazo, a z jej gór wydobywa się miedź. (8, 7-9)"


http://www.opoka.org.pl/biblioteka/Z/ZP/36spotkan04.html

Prorok Eliasz. Kim byl Eliasz?

http://www.zgapa.pl/zgapedia/Eliasz.html


http://www.karmel.pl/lektorium/publikacje/baza.php?id=09

"Góra Karmel jest obecna w całej literaturze starotestamentowej (por. 2 Krn 26, 10), z wyjątkiem ksiąg mądrościowych. Jest już obecna w opisie podboju ziemi obiecanej (por. Joz 12, 22 gdzie Jokneam na Karmelu, starożytne miasto kananejskie, znajduje się w wykazie obszarów podbitych przez Jozuego), leży na granicy południowo-zachodniej terytorium przydzielonego pokoleniu Asera (por. Joz 19, 26), wspomniana w opowiadaniu o kampanii Holofernesa (por. Jdt l, Cool. W wymienionych tekstach jest obecna jako miejsce wydarzeń historycznych lub jako punkt odniesienia w geografii biblijnej. Daleko donioślejsza jest rola góry Karmel w księgach prorockich, gdzie występuje jako obraz i symbol (obok tekstów już cytowanych, por. np. Mi 7, 14, gdzie karmel - dla bujnej roślinności - jest obrazem odosobnienia ludu; u Iz 10, 18 wysokie drzewa w lesie (ya'ar) są obrazem żołnierzy uzbrojonych w drewniane lance i strzały, podczas gdy zagajnik (karmel) przedstawia zwarte szyki piechoty asyryjskiej, przeznaczonej na pożarcie przez ogień zesłany przez Pana, który ogarnął gęstwinę leśną; por. także Iz 16,10; 37, 24; Jr 46,18; 48, 33)."
1295  KOD PESZEROWY / Stary Testament / Odp: CHANUKA - SWIETO SWIATLA - SWIETO WIEDZY... : Grudzień 07, 2010, 22:45:47
Chanuka

cd.

Znaczenie święta w ostatnim stuleciu.

Kiedy pod koniec XIX wieku  żydowscy pionierzy w Palestynie  zaczęli kłaść podwaliny przyszłego Państwa Izrael
, a ruch syjonistyczny  zapoczątkował  gruntowne zmiany w świadomości  europejskich Żydów , znaczenie tego święta znowu uległo przesunięciu. Chanuka stała się symbolem żydowskiej odwagi , uosabiała bowiem  zwycięstwo  garstki  bezbronnych nad rzeszą potężnych. Nie bez powodu żydowskie grupy sportowe  przyjmowały  nazwę "Makabi" - od bohaterskich Machabeuszy. Dążenia do niezależności  narodowej  i politycznego  samostanowienia  kierowały uwagę na narodowo-polityczne treści  wydarzeń historycznych , do których przez całe wieki  nikt nie przywiązywał wagi.
Religijny trzon święta stanowiła  wprawdzie  inauguracja Świątyni , lecz Chanuka  upamiętniała także wojowników  i ich zwycięstwa. Od czasu budowy  Państwa Izrael usiłowano  - aby podkreślić ten aspekt - uczynić z Chanuki święto publiczne, i organizowano pochody dzieci  niosących światełka. Ciche domowe święto  święto światełek  zamieniło się w głośne święto machabejskie. Z jego okazji pisano nowe pieśni i sztuki sceniczne.

W szkole podstawowej co roku organizowano tę samą ceremonię. Pierwszego dnia Chanuki zbieraliśmy się na dziedzińcu  szkolnym, każde z nas trzymało w ręku swoje magiczne światełko i  pilnowało , żeby nie zgasło na wietrze. Śpiewaliśmy ; Przybyliśmy wypędzić ciemność , w rękach niesiemy światło i ogień.
Precz , precz z tobą ciemności!" Było popołudnie , zapadał już prawdziwy mrok , a przede wszystkim było zimno. Przy każdym "Precz z tobą ciemności!"  tupaliśmy jak najgłośniej nogami , co miało podkreślić  nasze zamiary,
 zgodnie ze wskazówkami  dotyczącymi wykonywania piosenki. Dalej śpiewaliśmy , że niegdyś Machabeusze byli  wybawcami i bohaterami , a dzisiaj cały lud Izraela jednoczy się , podnosi i wybawia.
Punkt kulminacyjny  uroczystości  stanowiła dramatyczna scena , kiedy przebrani za świece , opowiadaliśmy historię , jak Machabeusze  wygłaszali żarliwe mowy zagrzewające do walki o wolność, i było jasne  że zwyciężą złego  Antiocha.
Kiedy już nieco podrośliśmy , ruszyliśmy z pochodniami w pochód przez miasto.

W czasie Chanuki odbywała się też wycieczka klasowa  domniemanych ogrodów  Machabeuszy w Modiin.
Ze starożytnej miejscowości pozostał jedynie dość surowy krajobraz pełen skal i pieczar ,  które w starożytności  służyły  za kryjówki i naturalne spichlerze.
W okresie budowania Państwa Izrael pionierzy zasadzili  na wzgorzach pinie i cytrusy, drzewa już urosly, tworząc niezbyt jeszcze gęsty las.
Przed wieloma wiekami wykuto  prostokątne otwory  , to były " groby" , lecz na nas , którzyśmy  wcześniej słyszeli wielkie słowa o bohaterach i walkach  o wolność , sprawiły one wrażenie pustych i nic nie mówiących.

Dzisiaj okolica jest porośnięta gęstym lasem , a rekonstrukcja starożytnej wsi  daje wgląd w historię  i sposób życia jej dawnych mieszkańców.
Jeszcze obecnie organizuje się  w pierwszy dzień Chanuki  bieg z pochodniami  z Modiin do Jerozolimy.

Chanuka symbolizuje zatem związek z ziemią i krajobrazem. Cud który dokonał Stwórca , ustąpiły miejsca  czynom bohaterów.


Efrat Gal - Ed.

Księga świąt żydowskich.
 





















1296  Dyskusje / Komentarze / Odp: CIEKAWOSTKI NA NIEBIE I ZIEMI.... : Grudzień 07, 2010, 12:55:04
NOWE FORMY ZYCIA.

NASA: Odkryliśmy nową formę życia

W osadach słonowodnego jeziora Mono Lake w stanie Kalifornia amerykańscy naukowcy odkryli bakterie, mogące się odżywiać trującym dla innych organizmów arsenem - poinformowali w czwartek na konferencji prasowej w Waszyngtonie przedstawiciele agencji NASA.

Drobnoustroje te wbudowują arsen zamiast fosforu w swe białka, tłuszcze, a nawet we własny materiał genetyczny. "Chodzi tu o życie na Ziemi, ale nie o takie życie, jakie dotąd znaliśmy" - powiedziała astrobiolog Mary Yoytek.


(fot. NASA)

...

http://niewiarygodne.pl/kat,1017181,title,NASA-Odkrylismy-nowa-forme-zycia,wid,12911076,wiadomosc.html
1297  Dyskusje / Komentarze / Odp: CIEKAWOSTKI NA NIEBIE I ZIEMI.... : Grudzień 07, 2010, 12:52:42
ROSLINY

Odkrycie na SGGW: rośliny potrafią myśleć!

Rozumne życie roślin
Sławomir Zagórski
2010-07-19, ostatnia aktualizacja 2010-07-19 10:12



Rozetki liści Arabidopsis thaliana. Na zdjęciu 1. i 2. zaznaczono maksymalną intensywność fotosyntezy, na 3. i 4. - intensywność wygaszania zaabsorbowanego światła w nadmiarze. 1. Cała roślina rośnie w słabym świetle. Wszystkie liście zajęte są fotosyntezą (kolor pomarańczowy). 2. Trzy liście po prawej stronie (kolor zielony) oświetlone silniejszym światłem - tam toczy się mocno zredukowana fotosynteza. Reszta liści pomimo że jest w cieniu, też odpowiada na światło (nabiera częściowo zielonej barwy) i też redukuje fotosyntezę 3. Cała rozetka naświetlona bardzo mocnym światłem. Jedne z liści wygaszają je silniej, inne słabiej (stąd różne kolory) 4. Trzy liście po prawej naświetlone bardzo silnym światłem (intensywnie je wygaszają - stąd kolor zielony). Liście po lewej (na niebiesko) reagują również na ten bodziec, wygaszając światło, pomimo że nie są bezpośrednio wystawione na jego nadmiar
Plan Cell

Rośliny wcale nie są prostymi i biernymi organizmami. Nasi zieleni kuzyni mają podobnie jak my układ nerwowy, dzięki któremu potrafią zapamiętywać informacje i... myśleć

Ta publikacja wywraca do góry nogami naszą wiedzę na temat roślin. Dowodzi, że prowadzą one znacznie bardziej skomplikowane życie, niż sądziliśmy przez wiele, wiele lat. Ogromną satysfakcją jest to, że przełomowych odkryć dokonał czysto polski zespół młodych naukowców pod kierunkiem prof. Stanisława Karpińskiego z warszawskiej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Karpiński to jeden z naszych wybitnych badaczy, który spędził blisko 20 lat na Zachodzie i dzięki programowi "Wellcome" Fundacji na rzecz Nauki Polskiej wrócił niedawno do kraju i rozkręcił duży program badawczy w Warszawie. Na efekty nie trzeba było długo czekać. W najnowszym numerze "Plant Cell" - najbardziej prestiżowego pisma z zakresu biologii komórki roślin - ukazała się sążnista, 18-stronicowa praca zespołu Karpińskiego. A oto czym zajęli się Polacy.

Hormony czy elektrochemia

1/2

...

http://wyborcza.pl/1,75476,8151919,Rozumne_zycie_roslin.html

1298  KOD PESZEROWY / Stary Testament / Odp: CHANUKA - SWIETO SWIATLA - SWIETO WIEDZY... : Grudzień 06, 2010, 20:23:21
   
Chanuka

cd.


Kobiety i Chanuka.

Tradycyjne przekazy mówią o udziale kobiet w święcie machabejskim :siostra Hasmoneuszy była zaręczona , a więc zgodnie z Prawem należało ją najpierw - jak każdą dziewicę przed ślubem - doprowadzić przed oblicze namiestnika. Ona jednak nie chciała dopuścić do tej hańby i dlatego namówiła braci , żeby wywołali powstanie. Z tej okazji wspomina się także dzielną wdowę Judytę , która zamordowała Holoferesa dowódcę wojska Nabuchodonozra , oraz pobożną niewiastę Chanę , na której oczach na której oczach zamordowano siedmiu synów ponieważ nie chcieli odstąpić od wiary ojców.
Z tego względu kobiety surowiej przestrzegają Chanuki niż mężczyzńi ,i chociaż podczas święta wolno pracować , to nie imają się pracy , dopóki w domu palą się światełka.

W średniowieczu ułożono w Niemczech szeroko pozniej rozpowszechniony pijut ( hymn), śpiewany po zapaleniu światełek chanukowych , który zaczyna się od słów ; Maoz cur jeszuati - Skało i twierdzo mojego wybawienia" ( według Iz17,10).

Autor hymnu nazywał się Mordechaj , co wynika z początkowych liter pięciu strof ( akrostych), lecz poza tym nic więcej o nim nie wiadomo. Ponieważ w ostatniej strofie jest mowa o rudowłosym władcy , dabacze uważają że chodzi tu o rudobrodego cesarza Fryderyka Barbarosę i dlatego datują Moaz na XII wiek.

Obyczaje ludowe.

Nawet ludzie nie religijni odczuwają radość , gdy w najciemniejszej porze roku zapalają się światełka. Być może dlatego Chanuka jest jednym z najbardziej lubianych świąt żydowskich.
O ile religijna postać święta jest dość prosta , o tyle związne z nią obyczaje - bardzo urozmaicone.

Gdy tylko dziecko nauczy się odmawiać błogosławieństwa , wolno mu zapalać światełka chanukowe. Do radosnego nastroju święta przyczyniają się liczne piosenki oraz słodkie potrawy smażone na oleju - pączki , racuchy i naleśniki , które w każdej gminie smakują i wyglądają inaczej.
Dzieci dostają prezenty lub pieniądze z okazji Chanuki i bawią się w grę zwaną "bączkiem". Bączek zazwyczaj wykonany z ołowiu lub drewna , ma kształt kostki osadzonej na osi. Każda z jej czterech ścianek opatrzona jest jedną z liter; n, g h, sz, stanowiące pierwsze litery hebrajskiego wyrażenia nes gadol haja szam - dosłownie "cud wielki zdarzył się tam".
Na potrzeby gry w jidysz przypisano im następujące znaczenia ; niszt - nic , ganc - całość , wszystko , halb - pół ( stawki) , szteln - postawić ( wkład). W zależności od tego jaka litera wypadnie gdy bąk się zatrzyma , gracz nie wygrywa nic , zbiera wszystko, bierze pół puli lub też musi dołożyć cały swój początkowy wkład.

Z upływem stuleci wokół samego święta i jego symboli zrodziły sie liczne legędy , na przykład;

Chanuka w Maroku.

Nadeszło Święto Chanuki , a król Maroka , okrutny i zły, nie pozwolił Żydom zapalić światełek lampy w synagodze.
Żydzi jednak nie ulękli się i zaufali Stwórcy.
Król kazał postawić strażników przed wejściem do synagogi , aby nikomu nie pozwolili przekroczyć jej progu..
Ale - co za cud! - światełka chanukowe w tajemniczy sposób zapalały się same. Żołnierze nie kryli zdumienia. Opowiadali o wszystkim królowi , przysięgając że nikogo nie wpuścili do synagogi, ani też nie widzieli by ktoś z niej wychodził.

Słysząc tę opowieść król także zdumiał się i rozkazał im dalej strzec synagogi.
Gdy dni świąteczne dobiegły końca , otworzyły się drzwi synagogi i wyszedł z niej mały chłopiec , syn posługacza synagogalnego. Żołnierze czym prędzej go pojmali i zaprowadzili przed oblicze króla.
Chłopiec opowiedział królowi że przez wszystkie dni ukrywał się w synagodze i nic nie jadł i nie pił od ośmiu dni i ośmiu nocy.
Odwaga chłopca wzruszyła króla i od tej pory pozwalał Żydom zapalać światełka podczas Chanuki.

Być może dlatego , że w żydowskim kalendarzu świąt Chanuka nie miała początkowo stałego miejsca , w Talmudzie Jerozolimskim ( Taanit 2 , 12) zamieszczono następującą uwagę;

Choćby zniesiono wszystkie święta - nikt nigdy nie odwoła Chanuki ani Purim.....

Efrat Gal -Ed.

Księga świąt żydowskich.
1299  Dyskusje / Komentarze / Odp: TAJEMNICE SWIATA..... : Grudzień 06, 2010, 14:20:19
Bardzo interesujaca przeszlosc;


http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=http://egyptiandeserts.wordpress.com/2010/05/26/287/&ei=P-D8TMiHFMPd4AaC5qGvBw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=9&ved=0CFkQ7gEwCA&prev=/search%3Fq%3Drudolf%2Bkuper%2Barcheolog%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DnZb%26sa%3DG%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26channel%3Ds%26prmd%3Divbo


wideo;

http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=http://egyptiandeserts.wordpress.com/2010/05/26/287/&ei=iuT8TIjhJqCw4AbXudWgBw&sa=X&oi=transla
1300  KOD PESZEROWY / Stary Testament / Odp: CHANUKA - SWIETO SWIATLA - SWIETO WIEDZY... : Grudzień 06, 2010, 03:20:48

Chanuka

cd.

Przepisy dotyczące światełek sprawiły , że z czasem powstał specjalny żydowski przedmiot kultu - świecznik chanukowy , nazywany obecnie chanukija. składa się on z ośmiu świeczek i jednej dodatkowej zwanej "posługaczem" ( szamasz) , ponieważ służy ona do zapalania pozostałych. Pierwotnie używano oddzielnego naczynia na każde światełko
, ale w średniowieczu wprowadzono do synagog duże świeczniki , dla których wzorzec stanowił wielki świecznik ze Świątyni. Pierwowzorem był oczywiście biblijny opis menory , świecznika , który Mojżesz kazał wykonać dla Namiotu Spotkania
( Wj 37,17 - 23). Menora składa się z podstawy , trzonu z sześcioma ramionami , łącznie z trzonem miała więc siedem ramion, ozdobionych kielichami w kształcie kwiatów migdałowych z pąkami i kwiatostanem.
Od XVIII wieku zwłaszcza w Niemczech , na wzór menory wytwarzano również małe srebrne świeczniki do użytku domowego.

Niektóre świeczniki przedstawiały Świątynię można w nich rozpoznać postać arcykapłana Aarona , który zapala wieczne światło.
Chanuka trwa wprawdzie osiem dni , ale jest stosunkowo uboga jeśli chodzi o symbole. Tym ważniejsze wydawało się zatem zapalanie światełek i tym istotniejsza estetyka świecznika.

Skłaniało to rzemieślników artystycznych wszystkich epok do projektowania nowych wzorów. Świeczniki wykonywano z brązu , mosiądzu , srebra , cyny i bardzo rzadko z gliny. Na ogół miały one kształt lampek z zapleckami, w których na podłużnej listwie umieszczano osiem naczynek na oliwę i knot, osobne miejsce pozostawiając na szamasz.
Z biegiem czasu świece zastąpiły światło oliwne.

Świecznik chanukowy w Świątyni.

W domu rabbiego z Kosowa ( Menachem Mendel, zm. 1827.) znajdował się świecznik chanukowy , z którym rabbi zaszywał się gdzieś przed świętem.
Pewnego razu wyznał rabbi jednemu ze swoich domowników tajemnicę; " W tym świeczniku chanukowym widzę postać siedmioramiennego świecznika , całą Świątynię i Święte Świętych". Po czym dodał ; "Ten świecznik chanukowy kazał wykonać Wielki Magid, rabbi Dow Ber z Międzyrzecza ( ok. 1704 - 1772). Udzielił złotnikowi dokładnych wskazówek , ile razy ma stukać młotkiem, i zabronił mu stukać choćby jeden raz więcej.
Magid nie odstępował złotnika na krok , póki ten nie ukończył pracy.


Symbol ukrytego światła.

W księdze Rokeach Eliezera ben Jehudy z Wormacji (ok. 1165 - 1230) znajduje się wyjaśnienie łącznej liczby świec , zapalanych przez kolejne osiem dni;
Trzydzieści sześć świec , które zapala się z okazji Chanuki , odpowiada trzydziestu sześciu godziną , w których światło służyło pierwszemu człowiekowi, zanim zostało ukryte.

W symbolice kabały i chasydyzmu światełka Chanuki symbolizują wieczne światło Świątyni , najwyższe światło kosmiczne , światło Tory , światło duszy. W imieniu cadyka rabbiego Pinchasa z Korca ( 1726 - 1791) zostało przekazane;

Podczas każdej Chanuki w porze zapalania światełek objawia się ukryte światło , a jest to światło króla Mesjasza.


Efrat Gal - Ed.

Księga świąt żydowskich.

1301  KOD PESZEROWY / Stary Testament / Odp: Kaplanki Swiatyni. : Grudzień 05, 2010, 20:04:40
Wiedza Westalek.

Tak tylko ze te Westalki to byly prawdziwe PROROKINIE, one posiadaly WIEDZE i do nich po wiedze wyroczni przychodzono. Wszystkie prastare kulty i ich swiatynie byly w jaskiniach tam byl zdeponowany swiety ogien i wiedza pradawnego weza. Czyli wiedza stworzenia ( bo waz spi w I czakrze czaksze zycia u kobiety nie u mezczyzny.
Owszem Szatan dla KK jest tez symbolem wiedzy , bo on to "naukowiec poszukujacy i chcacy przekazac  wiedze duchowa w sposob logicznych wyliczen, technicznego przelozenia w materialny ksztalt),dla KK kazdy przekaz wiedzy byl czyms niedopuszczalnym. Oni chcieli i chca nia wladac , miec ja na wlasna wylacznosc.
Waz uswiadomil KOBIECIE podajac jej JABLKO ze cala wiedza 5 aspektow ( 4 zywioly polaczone miloscia) sa zdeponowane w ziarnie zycia ktora ona nosi w sobie.
W matrycy , tora jeast kobieta , wszam mowimy MAT -matryca , KA - symbol ziemi czyli MAT- KA - matryca ziemska czlowieka

Miejmy szacunek dla Czlowieka, i dajmy mu prawo do bledow, bo tym samym dajemy je sobie ( kazdy popelnia bledy na miare funkcji , ktora pelni), On tez.
1302  KOD PESZEROWY / Stary Testament / Odp: Kaplanki Swiatyni. : Grudzień 05, 2010, 20:03:29
Najstarsze kaplanki ogniska domowego Westalki.

Ja bym to bardziej polaczyla ze slowem WESTA, od Westalek kaplanek ognia. Wiedza , w symbolice duchowej to OGIEN , Boga nie przedstawialo sie osobowo tylko za pomoca ognia. Natomiast wiedza w symbolice materialnej to DWA WEZE ( Jeden wlasnie Enlil , drugi Enki ,uzywajac tych imion), dopiero polaczona wiedza  obydwu aspektow miloscia dawala madrosc. Czyli Pierzastego, lub ognistego weza ( znaczy takiego ktory uniosl sie ponad wiedze zdeponowana w materii), a jest nim znana nam wezowa energia ,PRAENERGIA MATKI -KUNDALINI.
Watykan zakryl ta wiedze na dawnych sanktuariach MITRYJSKICH ( MITRA TO KOBIETA NIE MEZCZYZNA) zbudowal swiatynie o osobowosci meskiej. Po prostu odwrocil wiedze, wykorzystal niewiedze ludzka dla swoich celi.
Dlatego musi upasc caly system religijny oparty wylacznie na patriarchacie, by ludzkosc mogla poznac prawde.
Stanie sie, bo juz to sie dzieje.
1303  KOD PESZEROWY / Stary Testament / Odp: Kaplanki Swiatyni. : Grudzień 05, 2010, 19:50:28

Juz pisalam sam Israel jest bardzo mlody i tam byc moze ( nie wiem) nie bylo kaplanek, byc moze.


" ... cophino fenoque relicto

arcanam Iudaea tremens mendicat in aurem,

interpres legum Solymarum et magna sacerdos

545 arboris ac summi fida internuntia caeli.

implet et illa manum, sed parcius; aere minuto

qualiacumque voles Iudaei somnia vendunt.



„... porzuciwszy koszyk pełen siana,

Prosi cicho, na ucho Żydówka żebraczka -

Starsza kapłanka drzewa oraz praw tłumaczka

545 Żydowskich i niebiosów pośrednica wierna.

Ona mniej już dostała; gotówka mizerna

Wykupuje od Żydów wachlarz snów dość duży".

Passus ten jest częścią dłuższej wypowiedzi (6, 508 - 591) zawierającej krytykę szeroko pojętych religii wschodnich. Rzymski satyryk wobec judaizmu żywi niechęć i pogardę, podobnie zresztą jak w stosunku do kultów Bellony, czy Ozyrysa. Przy czym taką postawę odnajdujemy już we wcześniejszych satyrach poety. I tak wers 542 mówiący o pozostawieniu kosza i siana jest jakby kontynuacją wersu 14 satyry trzeciej, gdzie kosz i siano (cophinus foenumque) pojawiają się jako jedyne sprzęty Żydów zamieszkujących gaj Kamen. Natomiast czasownik „żebrze" (medicat) w połączeniu z określeniem „kapłanka drzewa" (sacerdos arboris) przywodzi na myśl obraz zajętego przez żydowską biedotę żebrzącego lasu (III 16: medicat silva). D. S. Wiesen twierdzi jednak, iż zwrot sacerdos arboris zawiera aluzję nie tyle do gaju Kamen, co do żydowskiego świecznika trójramiennego (menorah), który bywał wykonywany z drewna, zaś przez swój kształt mógł poganom kojarzyć się z drzewem[35].


Istotną rolę odgrywają tu również wypełniające wersy 544 - 545 swoiste tytuły, jakimi Juwenalis, z godną satyryka złośliwą emfazą, obdarza ubogą Żydówkę. Jakkolwiek są to tytuły fikcyjne, a ich prześmiewczy charakter jest bezsporny, to jednak dają one pewne wyobrażenie również o wiedzy, jaką dysponował poeta na temat kultury żydowskiej. I tak określenie „tłumaczka praw Solimy" (interpres legum Solymarum) należy rozumieć jako „tłumaczka praw mojżeszowych". Interesujące jest jednak to, iż rzymski poeta przytacza dawną i w jego czasach raczej rzadko używaną nazwę Jerozolimy, która, jak twierdzi Józef Flawiusz, „w czasach praojca [...] Abrahama była zwama Solimą[36]. Niektórzy zaś twierdzą, że potem i Homer nazywał ją Solimą"[37]. Tacyt zaś w swych Dziejach, obok innych hipotez dotyczących początków narodu żydowskiego, podaje również hipotezę uznającą Żydów za potomków ukazanego już w poematach Homera plemienia Solimów (Il. V 184 i 204; Od. V 283). Solimowie ci „założonemu miastu nadali nazwę Hieroslima, utworzoną od ich imienia"[38] (conditae urbi Herosolyma nomen e suo fecisse)[39]. Dawną nazwę Jerozolimy znał również Marek Waleriusz Marcjalis. W jednym ze swych epigramatów krytykuje on bowiem pewnego żydowskiego poetę, „zrodzonego w samej Solimie" (Solymis [...] natus in ipsis).[40] Wydaje się, że właśnie epigramat Marcjalisa, przyjaciela satyryka[41], oraz Dzieje, z których Juwenalis bez wątpienia korzystał[42], można uznać za główne źródła dla użytego w satyrze szóstej zwrotu leges Solymorum. Przy czym użycie nazwy Solima w odniesieniu do stolicy Judei jest sprzeczne z tradycją biblijną, określającą tym mianem przede wszystkim władztwo Melechisedeka[43], które istniało w czasach Abrahama, kiedy to przodkowie Izraelitów nie mieli jeszcze ani swych odrębnych praw, ani tym bardziej własnej państwowości.

Kolejne zaś określenie żydowskiej żebraczki, a mianowicie „wierna pośredniczka najwyższego nieba" (summi fida internuntia caeli), całkiem trafnie nawiązuje do jednej z zasadniczych cech tradycji judaistycznej. Żydzi bowiem, ażeby nie naruszyć surowego zakazu wymienianie imienia Bożego, musieli znaleźć na określenie Boga jakiś wyraz zastępczy. Takim swego rodzaju surogatem okazał się, według J. Bernaysa, wyraz „niebo" (schamajim) co potwierdzają nie tylko cytaty z Biblii, lecz również powszechnie używany zwrot „królestwo niebiańskie" (basielia ton uranon, malchut schamajim), który, „jak wiadomo, nie oznacza niczego innego jak państwo Boże"[44]. Tak więc określenie „pośredniczka najwyższego nieba" oznaczałoby pośredniczkę Boga, czy raczej tłumaczkę Boskich wyroków. Nie wiadomo jednak, czy rzymski poeta zdawał sobie sprawę z judaistycznej symboliki słowa „niebo". Nawet jeśli, tak jak Tacyt, wiedział, iż „Żydzi wyobrażają sobie istotę boską samym tylko umysłem i to jako jedyną" (Iudaei mente sola unumque numen intellegunt)[45], to przecież mógł celowo przedstawić wiarę w jedynego Boga jako wiarę w potęgę nieba, aby w ten sposób ośmieszyć żydowski monoteizm.

http://www.traditio-europae.org/artykul ... alisa.html
1304  KOD PESZEROWY / Zwoje z nad Morza Martwego / Odp: Mitra i Mitryzm.... : Grudzień 05, 2010, 18:31:17
Narodziny Jezusa , dzien narodzin Mitry.

http://www.ungern.fora.pl/wiedza-i-nauka,8/dokladna-data-urodzin-jezusa,2282.html

Trzeba miec duzo dystansu do tych informacji , mnie zainteresowaly jedynie pewne szczegoly , dlatego ja umiescilam w moim publicznym "notesie".
1305  KOD PESZEROWY / Stary Testament / Odp: INNE PIRAMIDY. : Grudzień 05, 2010, 15:50:49
Ciekawostki o piramidach.


http://www.naturterapia.blink.pl/piramidy1.htm
Strony: 1 ... 85 86 [87] 88 89 ... 141

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

endless-war eforex zamburgia thedrackon svcraft