Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
 51 
 : Maj 07, 2019, 00:57:23 
Zaczęty przez Kiara - Nowe: wysłane przez Kiara
Kiara pisze:   

DRUGIE SŁOŃCE.....


Malgorzata Kiara 19 kwietnia 2017 o 10:47

\

Pierwsi Chrześcijanie .. to bardzo stara Sekta z tamtych terenów nazywała się „POMAZAŃCY PORANNI” nazwa ma związek z ich rytualnymi kąpielami rano i wieczorem , oraz z określonym sposobem życia.
Miejsce to znajduje się w Oazie na północnej cześć obecnej Syrii, jest to ten sam zakon ,którego głową był JAN CHRZCICIEL, och długa i ciekawa historia.

W czasach powstania zakonu i długo przed nim miejsca te nie należały do Arabów.

Palmyra[1] (także Palmira, arab. تدمر, Tadmur) – miasto w Syrii, w muhafazie Hims, założone w oazie w północnej części Pustyni Syryjskiej https://pl.wikipedia.org/wiki/Palmyra_(Syria)

Całym sekretem Tadmuru i pradawnego Chrześcijaństwa jest jak wiadomo KOBIETA….. pod piaskami i pod naziemnymi świątyniami znajduje się podziemie Świątyni AL-Lat.. żeńskiego Bóstwa , Pramatki wszystkich Żyć znanej na całej ziemi pod wieloma imionami .

” Al-Lat (ar. اللات), przez Herodota nazwana Alilat – bogini słońca i matka bogów w mitach Arabów z okresu Dżahilijji (przedislamskiej epoki Arabii); personifikuje lato.

Jedno z trzech najważniejszych bóstw arabskich. Jej symbolem był biały kamień ozdobiony klejnotami. Al-Lat… „PIERWOTNE SŁOŃCE LUDZKOŚCI”

Ta Bogini ma powiązanie z Anatolią…. „Anatolia (z greckiego Ἀνατολή , Anatolḗ – „wschodni” lub ” wschodzące słońce”), https://pl.wikipedia.org/wiki/Al-Lat

Czy możecie sobie wyobrazić żeby kobieta w obecnym świecie arabskim byla ważniejsza niż Mahomet?Coś

W świecie żydowskim niż JAHWE ,a w świecie katolickim niż Bóg ojciec?

Czy można dopuścić do odkrycia ,że głową pierwotnego Zakonu Chrześcijan byla kobieta,że ta funkcja byla niezależna od płci, a jedynie od rozwoju duchowego przywódcy, którego egzaminem była lewitacja i inne otworzone możliwości w postaci bilokacji?
Na marginesie…. Co dokonała Salome ( to tylko jedno z jej wcześniejszych imion zakonnych ) dlaczego poprosiła o „GŁOWĘ” JANA.. czego symbolem jest być „głową” czegoś”?

Religie męskiej szowinistycznej władzy mają wspólny cel zniszczyć pierwotną wiedzę przejąc artefakty przedłużyć swoje władanie ludźmi, którzy teraz dokonują swojego przebudzenia duchowego, a zatem odkryją prawdę.

Etymologia.. „Palmyra ( / ˌ p ɑː l m aɪ r ə / ; Palmyren : Tadmor ; Arabski : تدمر Tadmor) – starożytne miasto w południowo – zachodniej Syrii .

Znaleziska archeologiczne pochodzą z okresu neolitu , a miasto zostało po raz pierwszy udokumentowane na początku drugiego tysiąclecia pne”

Ciekawe jest ˌ p ɑː l m aɪ r ə / pa… I maire.. czy ma związek z z obecną marie.. maria .. ukochana?
Okazuje się że tak…. ” Zgodnie z tą teorią „Tadmor” wywodzi się z hurrian słowu tad („kochać”) ” Język hurrian wywodzi się z Mitanni…… https://pl.wikipedia.org

/wiki/Huryci https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_hurycki

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitanni http://www.antropologia.uw.edu.pl/AR/ar-05-07.pdf

Oj ciekawy temat i długi, przepraszam na razie zakończę teraz nie mam czasu, nie mniej jednak zastanawia mnie czy te islamskie huryski to przepiękne Hurrytki..

Czyli kobiety Mitanni? 🙂

Cała ta historia ma powiązanie z Azją Mniejszą ta świątynia ma związek z z ziarnem.. z jego wysiewem wiosennym a, co za tym idzie z Boginią Matką , Boginią Al-Lat wschodzącym wiosennym ,życiodajnym słońcem jednym słowem Bogini Matka…..

O, której wiedzę od bardzo usiłują zatrzeć jej przeciwnicy.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bogini_Matka

A, w takim razie jaka była rola Jezusa na ziemi.. po co ON się urodził i co zrobił dla LUDZKOŚCI…. dlaczego wydano na niego wyrok , wymazano z Żydowskiej Księgi Życia … jaka jest prawdziwa historia tamtych zdarzeń?

Czy nastąpi objawienie…. z czym ma ono związek i czy uda się je znowu przekręcić znaczeniowo?






21 kwietnia 2017 o 11:00   

Jako ,że nie ma wielu poszukiwaczy ukrytych prawd .. większość ( a szkoda) , to poszukiwacze sensacji, które zazwyczaj prawdami nie są, jedynie odwracają uwagę.. dodam jeden artykuł, moim zdaniem bardzo ciekawy, wyjaśnia wiele.
Również fakt rozpoczęcia TERAZ prac wykopaliskowych w Palmirze , dosłownie za plecami toczącej się wojny!

KOMU.. i DLACZEGO .. jest tak spieszno do wejścia do podziemi pradawnej Świątyni AL-Lat?
” Al-Lat (ar. اللات), przez Herodota nazwana Alilat – bogini słońca i matka bogów w mitach Arabów z okresu Dżahilijji (przedislamskiej epoki Arabii); personifikuje lato. PIERWOTNE SŁOŃCE LUDZKOŚCI….

Informacje na ten temat włącznie ze zdjęciami były w necie ( ja również zamieściłam je na swoim profilu) ale WSZYSTKIE TERAZ SA ZDJĘTE!

CZEGO .. tam szukają , o jaka wiedzę AL-Lat im chodzi? Otóż w info były zaprezentowane odkopane kamienne ściany całkowicie zapisane informacjami, o których przejecie toczy się walka w Syrii.
co było na tych tablicach.. info. częściowo było przekazane, byla na nich informacja o WODZIE CZWARTEGO STANU …. ale nie tylko to.

http://www.nibirugroup.org/2016/10/31/tisulsky-princess-girl-casket-least-800-million-years-old/

” Do zachowania idealnej formy życia tej dziewczyny użyto „WODY CZWARTEGO STANU”….. nią wypełniono sarkofag i szczelnie zamknięto by woda nie odparowała.
Woda czwartego stanu miała depozyt energetyczny i pełny kod życia jej fizycznego ciała ,zatem w tej formie ono nie rozkładało się.
Znając taką technologię mumifikacja z bandażami była prymitywnym zabiegiem.

Cofnęliśmy się mentalnie w rozwoju do podstaw ewolucji….

„przenosili wodny płyn w nich do czwartego stanu tej wody.

****Co to jest woda czwartego stanu? Do idei jej istnienia doszliśmy w 1996 roku, kiedy w Himalajach studiowaliśmy fenomen Somati — samoleczenia (samokonserwacji) ciała ludzkiego. A obecnie udało nam się uzyskać taką wodę — jest lepka i zdolna zachować swoją formę i objętość w przestrzeni. Badania pozwoliły sądzić, że ta woda może stabilnie zachowywać w sobie wprowadzone w nią informacje.******”
Aleksander Woźny

Dlaczego jest możliwe utrzymywania ciała w doskonalej formie…. odpowiada za to czwarty stan skupienia wody!

Do czego jest potrzebna „KOMUŚ”.. WODA CZWARTEGO STANU”…. moim zdaniem do uwiezienia osobowości CZŁOWIEKA RAZEM Z JEGO MÓZGIEM w maszynie… udającej CZŁOWIEKA…. CZYLI 100% trans humanizm!

Czegoś brakuje naukowcom , skoro cofnęli się do aż do Syrii do Świątyni DUCHA ŻYCIA … PIERWOTNEGO SŁOŃCA LUDZKOŚCI ŚWIĄTYNI AL-Lat!!

Katarzyna A. Sztomberska Krótka historia Palmyry

http://www.antropologia.uw.edu.pl/AR/ar-05-07.pdf

Niestety bardzo szybko działają wszędobylskie służby .. ten tekst już jest bardzo okrojony .. została dokonana bardzo staranna weryfikacja, część informacji jest wyjęta!
A, zatem to jest strzał w 10! o te informacje chodzi!

KTO.. za tym stoi? Służby specjalne to tylko protezy wykonawcze .. tych , którzy chcą przejąć ziemię i doprowadzić do globalnego trans humanizmu!
Inaczej zrobić z CZŁOWIEKA niewolnika syntetycznej inteligencji!

Ale to nic… mojego mózgu zhakować się nie da….. 🙂 ani uwięzić go w niczym!

Jaka była rola i cel urodzenia się Jezusa?

To był FACET… normalny FACET Z KRWI I KOŚCI, KTÓRY URODZIŁ SIĘ W ABSOLUTNIE NATURALNY SPOSÓB, ale zgodny z żydowskim rytuałem świątynnym… nazywającym się „NIEPOKALANE POCZĘCIE” jest niepokalane poczęcie ,ale jest również skalane poczęcie, które dziecku z takich narodzin odbiera wiele praw i tworzy z niego prawnego „MAMZERA”

MAMZER…… https://pl.wikipedia.org/wiki/Mamzer

Niepokalane poczęcie w znaczeniu tradycji i praw czasu Jezusa …. to nie jakieś cudowne zapłodnienie , czy wszczep zapłodnionego jajeczka do łona kobiety.. a zwyczajnie zachowanie obowiązujących praw dawnej Świątyni i obowiązku rytualnej czystości!

Żeby coś zrozumieć… po pierwsze należy szukać wyjaśnień w obyczajach z przed 2000 lat, wiedza na ten temat istnieje.

W śród LUDZI reprezentacyjnych znaczące rody w dawnej Judei …. były zasady dziedziczenia TYLKO WÓWCZAS gdy zostały wypełnione obowiązki i prawa Świątynne.
1. rodzice spłodzeni byli w związkach z zasadą „niepokalanego poczęcia”… czyli czystości prawa.

2. ich dzieci również poczęte były w taki sposób.

3. musieli spłodzić TROJE DYNASTYCZNYCH DZIECI WEDLE OBOWIĄZUJĄCYCH ZASAD CZYSTOŚCI W WYZNACZONYM ZASADAMI CZASIE!

4. pozostałe dzieci .. czyli 4, 5, 6….. itd. nie były już traktowane jako dzieci dynastyczne , nie dziedziczyły po rodzicach praw przekazywania dynastii rodowej ,miały dużo mniejszy udział w spadkobierstwie.

Tą informację można odnaleźć w KSIĘDZE POWTÓRZONEGO PRAWA i KSIĘDZE KAPŁAŃSKIEJ

Jezus urodził się w rodzinie Józefa i Marii ( imiona te oznaczały dokładnie KRÓLA I KRÓLOWEJ LINII DAWIDOWEJ) jako DRUGIE DZIECKO.. pierwszym była jego siostra ( późniejsza zona Poncjusza Piłata)… ta informację można również znaleźć jak ktoś będzie uważnie szukał i zrozumie znaczenie wielu imion JEDNEJ OSOBY używanych w tamtych czasach jako tytuły i zakonne funkcje.

Energia /Duch wcielony w normalne materialne ciało dane mu przez rodziców w normalnym seksualnym akcie ….. była i jest niezwykła.. pod każdym względem, jednak wciela się zawsze JEJ JEDNA ISKRA , która musi mieć bardzo zmniejszona moc, żeby mogla egzystować w LUDZKIM CIELE.

Ale ONA ZAWSZE zachowuje swoja indywidualność osobowościową, swoją moc, wiedzę i duchową świetlistość! Zatem już od dziecka takie wcielone Energie nie tylko czuja swoją inność, ale mają otworzony dostęp do swojej wiedzy, która w odniesieniu do przeciętnych LUDZI… jest nieprzeciętna.
On naprawdę nie musiał chodzić do żadnych szkół ( chociaż przeszedł normalny cykl nauki jak LUDZIE Z JEGO pozycją) żeby dysponować swoją wiedzą. Jezus otwierał sobie sam dostęp do swojej wiedzy razem z fizyczną dojrzałością.. i to jest ukrywana prawda.

No , to po co .. w jakim celu się urodził…… skoro jest PIERWSZYM PO STWÓRCY WSZECHRZECZY?

cd.

Kiara.

 52 
 : Maj 02, 2019, 15:10:28 
Zaczęty przez Kiara - Nowe: wysłane przez Kiara
·




 
"Odpuść człowieku.. mówię Ci odpuść..
Daj Czas Czasowi.. trzy wdechy i przeczytaj..

Pij tam, gdzie pije koń. Koń zepsutej wody nie będzie pił nigdy.

Pościel zaścielaj tam, gdzie kładzie się suka z małymi.

Jedz owoc, który je robak.

Spokojnie bierz grzyby, na które siada meszka.

Sadź drzewo tam, gdzie ryje się kret.

Dom stawiaj na tym miejscu, gdzie wygrzewa się żmija.

Studnie kop tam, gdzie w upał gnieżdżą się ptaki.

Kładź się i wstawaj z kurami, a złote "ziarno" dnia będzie Twoje.

Jedz więcej zielonego, a będziesz miał mocne nogi i serce wytrwałe, jak u zwierza.

Częściej pływaj, a będziesz czuł się na ziemi, jak ryba w wodzie.

Częściej patrz w niebo, a nie pod nogi a myśli Twoje będą jasne i lekkie.

Więcej milcz niż gadaj, a w duszy Twojej zapanuje cisza, i duch będzie pokojowy i spokojny.

Odpuść człowieku… mówię Ci odpuść ..

Jeśli jeszcze Ci nie odpuściło …to trzy wdechy i czytaj jeszcze raz ….

Pij tam, gdzie pije koń…Koń zepsutej wody nie będzie pił nigdy.......

Dobrego dnia... i odpuść człowieku... mówię Ci odpuść... Uśmiech
.
.

Tekst średniowieczny z małą korektą współczesną "

 53 
 : Kwiecień 26, 2019, 01:32:02 
Zaczęty przez Kiara - Nowe: wysłane przez Kiara


cd.....

HISTORIA SYJONIZMU

MOJŻESZ HESS

5666 LWÓW 1906

Nakładem młodzieży syońskiej



Bo Żydzi pierwsi pojęli istotę Boga i historyi, bo geniusz
żydowski wszędzie zaznaczał drogę rozwoju i postępu, bo oni mają dalej ludzkość prowadzić do
czasów mesyańskich. Bo nie ma żadnej gałęzi wiedzy, żadnego prądu czy to filozoficznego, czy społecznego, gdzieby się nie przebijał duch żydowski,
bo Żydzi jedni do Rewolucyi francuskiej głosili
kult humanitarności i narodowości.

Coż więc nam teraz czynić należy ? — pyta Hess.
Proces odbudowania nowej Jerozolimy
wymaga długiego czasu i bedzie powolnym.
Należy teraz podsycać i żywo utrzymywać nadzieję politycznej regeneracyi narodu,
 a tam gdzie drzemie ona, tam ją należy obudzić.
Dopiero gdy się ukształtuje pomyślna dla nas
sytuacya polityczna na wschodzie, przejdziemy do
praktycznej polityki, zaczniemy kolonizacyę kraju,w czem nam będzie pomocną Francya.
 
Bo ona wysłała r. 1840 wojsko do Syryi, bo stamtąd wyszedł
E. Laharanna apel do narodu żydowskiego, bo ona
pierwsza zgruchotała mury ghetta.
Należy dalej dążyć do stworzenia zdrowych stosunków robotniczych, gdyż na wygnaniu,
gdzie brak ojcowizny
Żydzi do pracy produktywnej nie będą zdolni,nie chcąc się jednoczyć z ludźmi,
w śród których żyją,
nie chcąc zatracić swej indywidualności rasowej.

Nienawiść rasowa powoduje, że ani reforma, ani
chrzest, ani oświata, ani emancypacya nie stworzy
źródeł pracy w życiu socyalnem. Myślmy ciągle,
ciągle o zjednaniu naszych braci do czynu, który
wieczne przyniesie zbawienie żydostwu, a korzyść
całej ludzkości. Nie zabraknie nam pracowników
ani kapitałów.

„Uzyskanie wspólnej ziemi, usiłowania w kierunku uzyskania takich stosunków prawnych
— by praca pod ich ochroną mogła wydać plony, zakładanie żydowskich stowarzyszeń rolniczych. przemysłowych i handlowych na mojżeszowej t. j. socyalistycznej zasadzie, oto fundament,
podstaw a, na której odrodzi się żydostwo.

Powstaną szkoły żydowskie uniwersytety pod kierunkiem
wytrawnych sił naukowych i pedagogicznych. Dotychczasowa fiilantropia golusowa jest bezrozumną —
raczej szkodliwą niż pożyteczną.
Kiedy odbudujemy państwo n i e wszyscy muszą wyemigrować —
owszem, ci którzy nie zechcą mogą zostać w dawnych posiadłościach. Wielką wagę kładzie Hess
na miłość żydowską, która odegra rolę w odrodzeniu się naszego narodu.

Nie jest ona jak germańska zwyrodniała w przesadny kult niewieści
(Minnenkult) ale umiała ono podporządkować się miłości macierzyńskiej. Ta ostatnia jest dowodem siły
naszej rodziny, naszego domowego życia.

P a m i ę t a ć  z a w s z e  o  t e m  należy, że Żydzi
zawsze będą obcymi, dopóki nie zdobędą
swej o j c z y z n ) r, bo  z a c h o w a l i   s w e   i s t o t y
biologiczne, swe cechy pierwotne: nos żydowski, czarny włos kręcony. D e r jtidische
Tipus ist sich im Laufe der Jahrhunderte stets gleich geblieben, der jtidische
Tipus ist unvertilgbar.

Oto mamy drugie uzasadnienie regeneracyi żydostw a: pierwsze filozoficzne, drugie historyczne i antropologiczne (kwestya rasy), bo wykazuja to fakta, że małżeństwa
mieszane są zwykle nie płodne, a u płodnych
zaś następuje powrot do typu żydowskiego

Nowatorstw a religijne sprowadzą reformę religii,
zgodną z duchem czasu i narodu

— a wówczas zwołany Synhedrion rozpatrzy, czy „kult ofiar“ nie
będzie anachronizm em .

Co się zaś tyczy kwestyi
językowej — to jeżyk hebrejski się odmładza.

Hess powołuje się na pisma hebrejskie „Hamagid“ i „Chaluz“, dalej na autorów piszących po hebrejsku jak
Krochm al Nachm an, Erter, S c h o rii.— zresztą mamy 3 dyalekty języka żydowskiego (niemiecko-żydowski, spaniolski, arabski).
Mogą być więc dwa języki, jeden literacki, drugi ludowy (żargon)
i nie ma obawy zamieszania językowego, bo nie
powtórzy się to, co ongiś przy budowie wieży babilońskiej. Hess pierwszy dał próbę naukowego uzasadnienia idei regeneracyi, że stanowiska filozoficznego, historycznego i antropologicznego*
Podobnie, jak Pinskier i Herzl pokładali nadzieje w Żydach angielskich i w mocarstwo angielskie — tak Hess znowu wierzy Francy i.
„Rom und Jerusalem “ dało nam tylko uzasadnienie
idei regeneracyi: uzasadnienie naukowe —
a nie wskazało na środki, jaką drogą regeneracyę
osiągnąć. „Rom und Jerusalem a nie jest jego ostatniem słowem. W spółczesne mu żydostwo z wielką apatyą przyjęło tę pracę. Nie zajmiemy się bliżej analizą tych często osobistych wycieczek przeciw Hessowi, ale p ^ p o m in a m y , że jedyny, który
odważył się wy stąpić w obronie dzieła Hessa przeciw Philipsonowi, Geigerowi i i. był Aleksander Weil
z Alzacyi. Potępia on płaszczenie się Żydów wobec
Aryjczyków, jednakże nie podziela on sądów Eessa,
co do pomocy ze strony Francyi i powątpiewa w możliwość utworzenia państwa żydowskiego.
Weil mimo to okazał wyrozumiałość dla dzieła Hessa.
Z głosów nie żydowskich w spominamy krytyka Micheleta, który rozpatrzył teoretyczne przesłanki
i praktyczne konsekwencye tego dzieła. On przyznaje Żydom prawo odbudowania swego państw a
i z całą sympatyą odnosi się do tego projektu, ale
polemizuje z teoretycznymi wywodami Hessa.

W r. 1863 ogłosił Graetz w piśmie „Jahrbuch
fur Israeliten“ rozpraw ę „Ober die Verjungung des
judischen Stam m es“, która jakkolwiek Hessa nie
wspomina, wykazuje silny jego wpływ. Jest to jedna
z najlepszych rozpraw wielkiego historyka, pełna
namiętnych i gorących dla narodu naszego słów%
pełna myśli, dumy i godności narodowej. Graetz?
omawiając Jezajasza drugiego (babilońskiego) porusza kwestyę mesyanizmu. „Israel ist das Mesiasvolk, es ist der łleiland der Welt. Ein Yolk das
durch Leiden und Tod zur Auferstehung durch die
Pforten des Grabes zum Lebe.i erweckt w erden
soli — das hat Sinn, —- a u f eine Einzelpers ó n l i c h k e i t u b e r t r a g e n , w ird es Karikatur und fuhrt zur rom antischen Schwarm e r e i

“. Tak przeciwstawił Graetz „heroicznemu
indywidualnemu mesyanizmowi, ideę narodowodemokratyczną, którą pierwszy Hess wygłosił.
Hess poszedł dalej. Omawiając dzieło Eichthala
„Die drei grossen mittellandischen Vólker und das
Christentum u (Hellenowie, Rzymianie, Żydzi a chrześcijaństw o) kończy krytykę słowami, które bardzo przypominają nowoczesnego myśliciela żydowskiego

20
Achad-Haama ,,I my wierzymy — mówi Hess —
w zmartwychw stanie ducha naszej rasy, któremu brak centrum działalności,
gdzieby mogła się skupić garstka
m ę ż ó w  p r z e j ę t y c h  do głębi ideą
m i s y i  ż y d o w s k i e j , by z tego środowiska
na nowo wytrysnąć mogły spiżowe zasady, które
ludzkość z wszechświatem a wszechświat ze Stwórcą zespolą.

Ci ludzie odnajdą się kiedyś w starodawnem mieście izraelskiem. Ilość, liczba
nie decyduje. Judaizm u nigdy nie reprezentowało wielkie pospólstwo, cielec złoty miał
więcej zwolenników a tylko szczupła garstka Lewitów będzie na dawnem ognisku strzegła świętego
ognia naszej religii“.

Do zajęcia Palestyny mamy
wszelkie praw a — a kładzie Hess nacisk na praw o
własności historycznej i   p r a w o   z a j ę c i a (d a s
Recht der Eroberung).
 
Hess zdaje sobie sprawę, że brak nam jeszcze obecnie sił do bytu
samodzielnego i państwowego. Więc powinniśmy
się przygotować, ale nie wolno nam — mówi w Wistach
o misyi żydowskiej« — w ciągu tej przygotowawczej : k r y t y c z n e j   i   t e o r e t y c z n e j  ­
 pracy, którą spełnić jesteśmy zobowiązani, naruszyć tradycyi
naszego kultu przed dniem zajęcia Palestyny przez pionierów żydowskich,
-celem stworzenia politycznej i socyalnej siedziby.


A ci, którym dobro braci zachodniej i naszych mas
ludowych wschodu leży na sercu, ci zwołają w odpowiedniej chwili wielki Synhedrion,
który zmodyfikuje ustawodawstw o wedle potrzeb nowego społeczeństwa.

Dwa są stowarzyszenia, mówi Hess, które pojmują istotą regeneraeyi Palestyny i narodu żydowskiego — a są nimi francuska : »Alliance israelite universelle«
i niemieckie ^Gesellschaft zur Kolonisation des heiligen Landes in Frankfurt an der
Oder<r.

Należy dążyć do centralizacyi wszelkich stowarzyszeń kolon i z a c y j n y c h; myśl tę omówił Hess w artykule
i>Zur Kolonisation des Heiligen Landes*, gdzie cytuje część m em oryginału rabina Natoneka z Hohweisenbergu na Węgrzech.

Natonek domaga się w mem oryinale usunięcia bezcelowej filantropii golusowej
wobec braci palestyńskich, która przyzwyczaja ich
do żebractwa i próżniactwa, natomiast żąda zakładania szkół i gospodarczych kolonii. A że temu
planowi sprzyjają rabini, powagi religijne, kupcy z Niemiec, Polski i Węgier,
należy całą akcyę skoncentrować i oddać ją w ręce ;>Alliance israelite universelle«, do której wszyscy ci się zwracają.

Do niej zwrócił się Kalischer, oddając jej zasoby stowarzyszenia kolonizacyjnego, które sam założył Mem oryginał ten odczytano w obecności rabina Natoneka,
na posiedzeniu »Alliance«, poczem jeszcze raz sam
rabin przemówił do obecnych. Komitet »Alliance«
wysłał odpowiedź, w której wyraził się życzliwie
dla idei kolonizacyi — a do pracy zaofiarował się
prezes *Alliance« Adolf Cremieux i Albert Cohn.
Równocześnie współczesny rabin francuski wydał
list do swych ziomków w języku hebrejskim z dopiskami francuskimi. ^Musimy myśleć nic tylko 0 przeszłości i teraźniejszości Jerozolimy, ale i o
p r z y s z ł o ś c i . A,  o,  p r z y s z ł o ś c i   m y ś l e ć
t o    z n a c z y : z a k ł a d ać   t a m    s z k o ł y ,
pielęgnować rolnictwo, przygotować czynną generacyę. Hess cytuje te mem oryały, adresy i listy, zgadzając się na ich wywody.
Hess nazwał swe dzieło uRom undJerusalem —
die letzte Nationalitatsfrage^

Rzym, — o którym
mówi — to nie ten pogański, który złamał narodowe życie Żydów i Hellenów, to nie ten chrześcijański symbol kosmopolityzmu, który złamał ich życie w Hiszpanii, ale ten włoski, do nowego budzący się życia, ów symbol narodowości
1 upadku kosmopolityzmu. Jeruzalem zaś, to wieczne miasto i wieczny symbol idei narodowej.
A gdy godzina wyzwolin i wolności Rzymu wybiła —
z martwych wstać musi i Jeruzalem . »Zmartwychwstaniem Italii, zmartwychw stanie i Ju d ea4*. Zmartwychwstanie ona, ale dopiero po długich latach,
bośmy jeszcze słabi i nie przygotowani. Naszą narodową kwestyę uważałem — mówi Hess w listach —
za ostatnią z ostatnich kwestyi; tak też postawiłem
ją i wyraźnie oznaczyłem ^ostatnia kwestya narodowościow a‘* ^die letzte Nationalitatsfrage). »Ale to
bynajmniej nie daje powodu, byśmy nie mieli się
nią należycie zająć, bo przecie od jej rozwiązania
zależyć będzie nasz historyczny byt i jako narodu
i jako religii. Wypadki postępują szybko, a żleby
było, gdybyśmy stali nie przygotowani, gdy pewnego dnia wybije nasza godzina i powoła nas na
przynależne nam miejsce między nowożytnem i narodowościami. «

Walka o niepodległość W łoch była ważnym
czynnikiem w krystalizowaniu się pojęć Mojżesza
Hessa w kierunku narodowościowym .
II.
Hess zajmował się przez całe życie swe dwiema kwestyam i: misyą żydowTską i początkami
chrześcijaństwa. To też w czasie owego naukowego
ruchu, który stworzył ^wiedzę żydowską^ — a
w którym brało udział wielu uczonych niemieckich
jak S. Lów ensohn, J. M. Jost Zunz i Graetz — pow ­
staje we Francyi »Societee scientifiąue litteraire israelite<r równoznacznez niemieckiem : #V ereinzur Fórderung der W issenschaft des Judentum s^. W ydaje
ono jako pierwsze swą publikacyę tłumaczenie pierwszego tom u historyi Graetza. Hess dokonał tłumaczenia p. t. ;>Sinai et Golgothaff. Nie zarzucił on jednak swych prac socyologicznych i przyrodniczych
— a wszędzie w nich nicią przewodnią: żydow skospinocystyczny monizm. Był on naturą szlachetną,
działał nie tylko słowem ale i czynem, lecz nie
brał udziału w życiu żydowskiem, bo go nie było
jeszcze.

Hess do końca życia był socyalistycznym syonistą, bo pogląd narodowo-żydowski nie wyklucza
wrcale socyalistycznego uzasadnienia program u życiowego.
Umarł on w r. 1875 zostawiwszy wiele prac
w manuskryptach, które częściowo okazały się po
śmierci. Trumnę przewieziono z Paryża do Niemiecj
do rodzinnego miasta. W pom ieszkaniu zmarłego
zebrali się socyaliści niemieccy, francuscy i polscy.
P o kilku gorących przem ówieniach złożono na jego
http://rcin.org.pl
trumnie różę czerwoną jako symbol miłości. Ze
strony publicystyki żydowskiej z wyjątkiem Graetza —
nikt nie pomyślał o zmarłym , a nawet Philipsonr
z którym Hess za życia walczył — zemścił nad
trupem . Upłynęły lata. Hessa zapomiano. Dopiero
syouizm przypomniał Żydom najpoważniejszego
i najgłębszego pioniera, który w szeregu pierwszych
niósł pochodnię idei narodowej, by oświetlić drogi,
jakiemi ma kroczyć naród żydowski.
Do czasów Hessa — mówi Loewe — idea narodow o żydowrska to raczej współczucie dla nędzy
żydowskiej, które prowadziło dp ogólnej idei
państw a żydowskiego w oderwaniu od terytoryalnych ograniczeń, W y j ś c i e  w  ś w i a t, »R o m
und Jer usalem* Hessa zamyka
pierwszą epokę narodowo żydowskiej ewolucyi pojęciowej. Dzieło
to jest z a r a z e m p o t ę ż n y m k a m i e ­
niem węgielnym, na którym wznosi
się dalszy rozwój n a r o d o w e g o   ż yd o s t w a,
które różni się znacznie od poprzedzającego okresu tem, że wschodnio-europejskie  ż y d o s t w o 
p r z e j m u j e     i d e e    p o c z ę t e, u s y s t e m a t y z o w a n e   na zachodzie
i zaszczepia je w duszy żydowskiej a szerokie masy dają dopiero materyalne podłoże ruchom narodowym.


W schodnie żydostwo staje stopniowo na czele ruchu.
Po części samodzielnie i odrębnie rozwija się nacyonalizm żydowski
na zachodzie, aby później na gruncie kolonizacyi
a szczególnie na kongresach spotkać się znowu z potężnie wzmocnionym syonizmem wschodniej Europy.

Koniec.



Ps. Chyba jednak treść tej książki jest nieco wstydliwą publikacją, skoro wyjęto z niej niektóre strony....
 na szczęście znam ich treść , bo przeczytałam gdy po raz pierwszy ją zmalałam.
Co mogę powiedzieć... żenująca manipulacja informacją.

Kiara.



 54 
 : Kwiecień 25, 2019, 22:54:26 
Zaczęty przez Kiara - Nowe: wysłane przez Kiara
HISTORIA SYJONIZMU

MOJŻESZ HESS

5666 LWÓW 1906

Nakładem młodzieży syońskiej


"Dwom zasadniczym wpływom ulegało żydostwo niemieckie. Z jednej strony oddziaływali reformatorscy rabini, którzy starali się wpoić w naród
żydowski misyę, t. j. ideę szerzenia monoteizmu,
której nikt sobie nie życzył i dla której nikt
nic nie zrobił. A konsekwencyą tej myśli było, że
naród żydowski musi żyć w rozprószeniu, a jego
Syon, to kraj i ludność, pośród której się wychował.
Stąd owo kreślenie z modlitewników wszelkich myśli
0 Syonie i Mesyaszu.
Po upływie pierwszej ćwierci XIX. w. zjawiają
się asymilacyjni uczeni: jak Geiger A. Jost,
Zunz, Philipsohn, Frenkel, Graetz, Michel Sachs
1 inni, przeważnie rabini, którzy w języku niemieckim
tworzą naukę żydowską nMn* Współcześnie
obok tych reformatorskich rabinów’ oddziaływują
rabini konserwatywni, propagatorzy idei palestyńskiej.

Wszyscy oni występują około lat 60-tych,
i propagują ideę palestyńską, jako konsekwencyę
talmudu. Tej myśli są rabini I. Schwarz, Hildesheim er i Samuel Schwarz, który w swern dziele rnD\
“rWDH uważa za religijny obowiązek Żydów przygotować erę Mesyasza przez pokojowe odzyskanie
Palestyny.

Inni znowu jak E. Guttm acher w Gracu
wywodzą swą 7 ideę palestyńską z kabalistycznej
wiary w cuda. Z pośród tych rabinów jasnością....

sądu, gorliwością w pracy tak słowem jak i czynem odznaczył się rabin toruński Hirsch Kalischery
zwany Riszon L. Zion.
Kalischer jest autorem dzieł: »m i?' itPDK*
i w których omawia sposób odzyskania
Palestyny przez założenie stowarzyszenia kolonizacyjnego, które by dało nowe pola zarobkowania
w dziedzinie rolnictwa i przemysłu, dążąc do
ciągłej emancypacyi terytoryum palestyńskiego.

Działalność jego i innych rabinów syońskich
nie pozostała bez wpływu. Za jego to wstawieniem
się, dzięki gorliwości Cremieux’ego i Nettera, założono w Palestynie, w pobliżu Jaffy szkołę rolniczą:
• nipo* On pozostawał w łączności z wszelkiemi instytucyam i filantropijnem i, z wpływowemi
osobami, z M. Montetiorem i M. Hessem.
Idea palestyńska, którą głosili rabini syońscy zyskiwała zwolenników wśród warstw konserwatywnych, bo obiecywała im nową, świetniejszą na Syonte świątynię.

Kalischer jest propagatorem idei syońskiej jako
idei narodowo-religijnej, a współczesny jemu
Mojżesz Hess, siłą wypadków i konieczności jest
pierwszym we właściwem tego słowa znaczeniu
twórcą syonizmu jako idei narodow o-politycznej.
Niestety zrozumieć go zdołała dopiero potomność.

I.

Kiedy wśród warstw konserwatywnych idea
palestyńska coraz bardziej rozszerzyła się, zasymilowane żydostwo niemieckie (które o emancypacyę
walczyło, w sposób nie licujący z godnością narodową, bo nie drogą śmiałą i otwartą ale kompromisową, wyzbywając się swej przeszłości, tradycyi,
narodu za cenę współżycia z aryjczykam i, owa
plutokracya była dla idei palestyńskiej niedostępna.
Dopiero trzeba było torować drogę idei narodowej
podnieść godność Żyda, by przygotować te warstwy
inteligencyi dla renesansu żydowskiego.

Tym, który przeciw temu zacieraniu własnej indywidualności narodowej wystąpił — jakkolwiek o renesansie
żydowskim nie myślał, był Gabryel Rieser. »Gabryel
Rieser — mówi S. Schiller — to najjaśniejsza i najświetniejsza postać owej epoki ff. Z nim rozpoczyna się stanowczo era żydowTsko-narodowa w Niemczech (o samodzielnem państwowem życiu Żydów nie
myślano). Lecz pokolenie jego nie zrozumiało go, bo nie
dorosło jego ideom.
Wydając pismo »Der Jude« rzucił hasło ^żydowskiej godnością bo »bez czci jest
syn, co sie ojca swego wstydzi, a bez czci to plemię, co się z swej przeszłości wyzuwać. Reformatorom żydowskim oświadczył Rieser, że »ani krzty
z naszych zwyczajów religijnych nie wolno nam
poświęcić, choćbyśmy mieli dopiero za tę cenę uzyskać zrównanie obywatelskie^.

On nauczył Żydów
niemieckich nie prosić, ale żądać; własnej rasy nie
zacierać upodobnianiem się, ale owszem okazywać
ją w jej odrębności. Rieser reprezentuje ową ideę
przejściową między asymilacyą a ideą syońską.

Gabryel Rieser jest wychowankiem cywilizacyi europejskiej, liberalizmu mieszczańskiego. Jego działalność przypada na czas między r. 1831 a 1848, kiedy to Hess zajęty był socyalną-demokracyą i rewolncyą w Badeńskiem.
Torował on drogę idei narodowej. przez co stał się poprzednikiem Hessa.

Mojżesz Hess (1812 1875) stojący na wyżynie
kultury europejskiej umiał zespolić ideę socyalizmu
ze syonizmem (terminu tego wprawdzie jeszcze nie
było. ale była idea narodowa), bo leżało to w istocie
jego socyalizmu, który dalekim był od płytkiego
programu i taktyki partyjnej, a obejmował ludzkość
cala płomienną nie zgaszoną miłością w nadziei
blizkich czasów, o jakich śnili prorocy hebrejscy,
kiedy to ludzie zamienią miecze i broń na lemiesz
i bronę, kiedy brat nie podniesie dłoni przeciw bratu...

Tę ideę mesyanizmu jezajaszowego odebrał
Hess — dzieckiem będąc — w dom u dziadka,
z którym studyował przez rok cały talmud, a w czasie »9 dni żałoby« słyszał z ust starca legendy i podania o wygnaniu Żydów z Jerozolimy.

»Młodość mu była rzeźbiarką, co wykuła żywot cały#.
Mając lat 18 wstąpił w Bonn na uniwersytet, gdzie przyłączył się do opozycyi,
niezadowolonej z ówczesnego stanu rzeczy, a w której krzyżowały sie pierwiastki socyalistyczne,
anarchistyczne i t. p.
Tu miał ogłosić pierwszą swą pracę teoretyczną o socyalizmie.
Socyalistyczny pogląd na świat był powodem zerwania — na pewien czas — stosunków
rodzinnych i jego podróży do Anglii i Francyi.
 
Nie znalazłszy żadnego przytułku w raca pieszo do Niemiec, do dom u ojca w Kolonii i... Mojżesz Hess
zostaje kupcem. Lecz niebawem rzuca zawód i oddaje się studyom .
Dzieła Spinozy wywołują w nim
zupełny przełom. Owocem jego gorączkowej pracy
jest »Die heilige Geschichte der Menschheit.
Von,einem Jttnger Spinozas 1837^, w której przeplatają
się spinocyzm z heglizmem. Hegla dyalektyczna for
ma tryad zachowana. Dzieło to rozpada się na 2
części, z których pierwsza obejmuje;przeszłość, druga przyszłość.
Historya to coraz głębsze poznanie Boga, które się w reprezentantach ludzkości objawiało
(Adam, Abraham, Mojżesz, Chrystus, Spinoza..,) Po
znanie zaś Boga prowadzi do bezwyznianowej religii,
do kultu wszechmiłości, której symbolem jest Chrystus.
Żydostwo było wstępem do chrześcijanizmu.

Hess uwielbia Chrystusa, ale nie tego katolickiego, oficyalnego, w imię którego popowie krew niewinną
przelewali, ale tego, który przyjął na się krzyż ludzkości, który poniósł śmierć męczeńską.
Nie przeszedł na chrześcijanizm, bo pogardzał oficyalnym
kościołem, bo chrześcijanizm jest dopiero antytezą
do mozaizmu jako tezy. Syntezą jest spinocyzm.
Świat przyszły — to cudowny sen Hessa. Prototypem państw a przyszłości jest ustrój biblijny.
Łącząc w sobie teoryę z praktyką, wiedzę z życiem
pojął — w myśl dyalektyki heglowskiej — za żonę,
kobietę pełną siły i odwagi, mimo, że jej przeszłość
była ciemną i brudną, mimo że była chrześcijanką,
bo była doń antytezą.
Pojął za żonę w r. 1840 Sybillę Presch, zamieszkałą w dom u rozpusty w nadziei, że może będzie synteza tych dwojga sprzecznych istot. Małżeństwo jednak było bezdzietne.
Rozłam z ojcem na wieki. Nie ujrzeli się już więcej nigdy.
W tym okresie jego pracy mamy kiełkujące
zarodki przyszłego wspaniałego dzieła, które mu
nieśmiertelność dało. Mówię o znakomitej pracy

»Rom und Jerusaleiru. W r. 1841 ogłosił »Die
europeische Triearchie<r nazywając tam Żjrdów
»entseelte Mumien«, gdyż »das yerjtingende Prinzip
des Judentum s, der Mesiasglaube, ist erloschen und
ihre Hoffnung auf Erlósung, nachdem sie die wirkliche m issverstanden hatten, ist zu einer kahlen Abstraktionzussm m en geschrumpitr* (misya niemieckich
reformatorów ;
i odtąd Hess nie zajmował się więcej żydostwem , natomiast silniej socyalną demokracyą,
w której szeregi się zaciągnął. Hess, socyalista zajął się kwestyą stosunku religii do filozofii, wiary do wiedzy wywołaną Strausa »Żywotem Jezusa «. Zespolił on heglowską filozofię ducha
z szelingowską filozofią przyrody i stworzył socyalizm filozoficzny, opierający się na teoretycznych
przesłankach, systemach filozoficznych, na istocie
życia indywidualnego i zbiorowego — stworzył pogląd daleki jeszcze od socyologicznego realizmu.
Dopiero pod wpływem Marxa i Engelsa, twórców
a Manifestu k o m u n is ty c z n e g o z którym i osobiście
współpracował, uwolnił się od tych teoremów ,
zbliżył się do życia realnego.

Jako kom unista wystąpił Hess jeszcze na 3 lata przed ^Manifestem kom unistycznym i t. j. w 1845 r.
Różnił się Hess od
Marxa temperamentem i to było przyczyną, że naleźał do r e w o l u c y o n i s t ó w r. 1848.
i walczył w Badeńskiem o nowy ustrój państwra ;
Marx i Engels, rewolucyoniści potępili rewolucyę,
uważając ją za burżuazyjną.
Odbiło się to echem donośnem w łonie komunistów, dzieląc ich na rewolucyonistów i marksystów.
Za współudział
w  Powstaniu popadł Hess in contum aciam i został skazany na karę śmierci. Reakcya zwyciężyła* To
było pow odem jego praw ie 3 letniego błąkania się
przez Strassburg, Genewę, Antwerpię, Belgię aż
wreszcie w 1851 r. osiadł w Paryżu, gdzie zarzucił
wszelką politykę, oddając się studyom przyrodniczym — zwłaszcza astronom ii i matematyce.

Pod wpływem ruchu antropologicznego, badań
i odkryć na tem polu, Hess doszedł do wartości
ras, do wartości narodowości. A więc nie mówi
już więcej o strupieszałem żydostwie jak w r. 1841.
o bezdusznych mumiach, które jak upiory wałęsają
się po świecie — bo oni żyją i mają prawo do życia.
Hess poznał wartość narodowości. W czasie studyów
antropologicznych, nad istotą rasy budzi się w nim
gwałtownie owa miłość do własnego narodu, którą
doktrynami, dowodami z zewnątrz przez 20 lat
dławił.
»Vor allem war es mein eigenes Volk, das
judische, welches mich m ehr und m ehr zu fesseln
anfing. Die Geister m einer unglticklichen Stammesgenossen, die m ichin m einer Kindheit um schwebten,
kam en w ieder zum Vorschein und langst unterdruckte Gefuhle liessen sich nicht m ehr abweisen
Der Schmerz der zur Zeit von Damaskus ein vorubergehender war, wur.de jetzt vorherschende
Gei stes r i c h t u n g . Nicht m ehr suchte ich die
Stimme meines jtidischen Gewissens zu unterdrftcken,
im Gegenteil ich verfolgte eifrig ihre Spurentr

To szczere wyznanie jest wstępem, jest wytknięciem
sobie drogi— która go doprowadziła do rezultatów
wyłożonych w »Rom und Jerusalemir
Kiedy Wilhelm I. udzielił zbrodniarzom polit.
amnestyę w 1861. r. wrócił Hess do Niemiec, do
10

Kolonii, gdzie zajął się pisaniem dzieła wyżej
Wspomnianego, które okazało się w 1862 r. Podjął
on studya swej młodości: poznał biblię, kabalistykę, Sohar, etykę talmudu, czytał pisma Luzatty,
Munka, Graetza, dzieła haskalistów Krpchmala
i R appaporta, pisma i czasopisma hebrajskie.

Studya  wykazały mu ścisły związek między historyą,- rasą
a narodowością. Każda rasa ma się doskonalić,
kształcić i rozwijać,’ bo rasy i ludy są organam i
żyjącej ludzkości. Temsamem zarzucił Hess materyalistyczny punkt widzenia przyjęty od Marxa.
Historya to organologia ludzkości, bo orgauami są
ludy i rasy, a wszelkie instytucye nie są wypływem
stosunków ekonomicznych, ale są wyrazem.geniusza
rasjr.

Żydzi są najdoskonalszym typem .rasy semickiej a wszelkie ich narodowe właściwości, różniące
ich od innych narodów n p. idea człowieczeństwa,
jedności Boga są zasługą ich rasowej predyspozyćyi,
(Jedynie dzięki reform atorom po< mendelsonowskim.
neoortodoksyi uważa się nas Żydów za ^gminę
znaniowąff). Żydzi mają misyę: szerzenia idei jed -,
ności wszechświata, nadziei czasów mesańskich,
nadziei szczęścia i spokoju wszech ludzkości. A kiedy
tę misyę nie ową potworną misyę stworzoną
przez klechów w. m. — ale misyę szerzenia idei)
szczęścia wszechludzkóści chcą spełnić — muszą
zacżać od siebie !

Naród żydowski musi sam być
silnym i szczęśliwym, musi oprzeć swoją egzystencję
o ziemię własną, o kraj ojczysty, o Palestynę. Jak
dalece Hess waerzył owej sile narodow ej, świadczą
słowa: »,Ware es war, dass die Emaftźipaticjp der
Juden im Exil unyereinbar sei mit der judischen

N ationalitat •/ so musste der Jude die Emanzipation, der Nationalitat zum Opfer bringem .
Hess poświęca narodow ości nawet emancypacyę! Bo
równouprawnienie, którego jako ludzie od ludzi
uzyskać nie możemy — uzyskamy jako naród od
narodów . Hess miał głęboką wiarę w żydowską
siłę n aro d o w ą: »Die jungę Generation — wołał —
die fur alles Erhabene und Heilige empfanglich ist,
wird sich der nationalen Bestrebungen mit Begeisterung anschliessen*. Niestety »owa młoda generacya#
była zbyt niedojrzała, by mogła zrozumieć tegó
myśliciela. ■

II.

»Rom u n d Jerusalem^ zawiera pogląd Hessa
na kwestyę żydowską. Hess sam cytuje autorów
pod których wpływem pozostawał. Są nimi w pierwszej linii Ernest Laharanne, którego »Die neue
orientalische Frage« podaje w skróceniu i H. Kalischer, którego „mtr' poznał w oryginale,
i akceptując jego poglądy przełożył je w części
w swem dziele. Pomijam y szczegółowe badania
przyrodnicze, które i tak wobec dzisiejszej nauki
ostać się nie mogą. Są to bowiem wywody a priori
a omawiać je, to znaczy polemizować z Hessem —
jako przyrodnikiem. Dla łatwiejszego jednak zrozumienia Hessa podamy ogólnikowo jego pogląd na
świat — a to wytłumaczy nam jego filozoficzne u z a s a d n i e n i e idei r e g e n e r a c y i
żydostwa Hess rozróżnia w wszechświecie 3 okresy
życiowe:

I. kosmiczny t. j. życie płanet jak słońca,
księżyca, które objawia się: w ruchu, w świeceniu,
w układzie płanet i t. d.

II. organiczny, gdzie występują uśtroje żyjące, a ich najlepszym reprezentantem to typy i rasy, wreszcie

III. okres socyalny którego produktem będzie: jednolitość wszechświata
mimo różnorodności ludów Wzajemny zaś ich
stosunek: to wzajemna zawisłość od siebie. Świat
kosmiczny jest ze względu na organiczny bez życia
(leblos), a ten ze względu na socyalny: bez istoty
duchowej (geisteslos). Między tymi okresami życia
niema ścisłej granicy — jakkolwiek one występują
w jedynem wiecznem, niepodzielnem wszechżyciu.
Podobnie jak kosmiczny i organiczny okres życia
tak i socyalny ma swą
1. embryonalną —
Hess ją nazywa paleontologiczną epoką — jest nią historya starożytnego żydostwa
i pogaństwa,
2. epokę porodu — jest nią
historya średniowiecznego żydostwa, chrześcijaństwa i islamizmu, wreszcie
3. epokę dojrzałości
jest nią historya nowożytnego i nowoczesnego
ustroju społecznego.

Dla łatwiejszego zoryentowania się posłuży
nam następująca tablica szematyczna:

Okres: kosmiczny organiczny
embryonalny :

porodu:
dojrzałości:
mgławica
ciała świecące
ruch ich
systemy
płaaet
organizmy
do trzeciorzędu
organizmy
dziś żyjące
organizmy
doskonałe,
rasy przedhistoryczne
i obecne


historya
starożytnego
żydostwa
i pogaństwa

historya
średniowiecznego żydostwa, chrześcijaństwa
i isiamizmu

historya nowożytnego
i nowoczesnego ustroju
społecznego.


Życie socyalne powiad Htss jest produktem
pewnych stałych*), ras ludzkich, pierwotnych plemion szczepowych, które typowo się urządzały.
Między temi urządzeniam i życiowemi i społecznemi
poglądam i przychodzi do konfliktu, z którego wypływają nowe momenta, wiodące do harmonijnego
ukształtowania się życia. (Objaśniamy to przykładem :

kult ofiar ludzkich — jako instytucya religijno społeczna — a etyczny, pogląd altruistyczny, humanitarny).
Owa jedność życiowa, owo szczęście ludzkie
nie jest pierwotne, nie pochodzi ono ani z okresu kosmicznego ani z okresu organicznego, ale jest
produktem ery socyalnej.
Założenie dla jedności rodu ludzkiego: to różnorodność i wielość
szczepów — a uwarunkowanie owej jedności to
walka ludów i dążność do jednego celu.

I Krasiński,który z tego samego, co i Hess czerpał źródła
z Hegla i Cieszkowskiego powiada: „Świat już dzisiaj pojmuje ku czemu garnie się historya, wie, że
rządzi mądrość Boża i że celem jej jest ludzkość
czyli cała powszechność, zgodna z wolą Bożą znająca i wypełniająca praw o, które Bóg jej nadał!
Środkami zaś do tego celu narzędziami, członkami żywymi są narodowości, w których
odbiły się jako najwyższym swoim rozkwicie wszystkich plemion ludzkich różnice44 (Przedświt).
Jeden był w starożytności naród, który tę ideę
zrozumiał — a był nim naród żydowski. Dotychczasowa cała historya to walka ras i klas. Walki
rasowe są pierwotne — klasowe zaś pochodne,
drugorzędne (secundar). Lecz antagonizm ras ma

*) Nauka nie uznaje dziś stałych niezmiennych ras, typów*)

Nauka nie uznaje dziś stałych niezmiennych ras, typów
http://rcin.org.pl

14
chyli się dziś ku końcowi — wierzył Hess — dzięki Wielkiej
Rewolucyi francuskiej, która w obrębie swego kraju zniosła wszelki ucisk ras i wszelkie ich wszech
władztwo.
Żydzi, mimo wielości światów pojęli jedność Bcga, mimo wielości ras ludzkich pojęli jedność rodzaju ludzkiego i zrozumieli hiistoryę, jej
plan i cel jej, w przeciwieństwie do pogan, którzy
nie mogli pojąć historyi, stawania się — a\q pojmowali byt skończony, doskonałą przyrodę.

Stąd dwa typy umysłowości: indogermański i semicki
których najlepszymi, bo klasycznymi reprezentantami są narody : Hellenów i Izraelitów.

Kiedy Hellenowie wyszli z wielości życia pojmując byt jako skończony i starali się zrozumieć tylko przestrzenną
współbytność (das raum liche Auseinander), tworząc
kult przyrody skończonej, doskonałej, niezmiennej —
to Izraelici wyszli z jedności życia, pojmując byt
jako wieczne stawanie się i starali się zrozumieć
czasowe następstwo (das zeitliche Nacheinander),
tworząc kult stawania się, rozwoju, kult historyi
(Geschichtskultus).
Zjawisko to tłumaczy się fundamentalną różnicą duchową tych narodowości, ich
predyspozycyę rasową.

Historya dąży do zniwelowania tych różnic.
Z zetknięcia się kultury żydowskiej z helleńską
w Palestynie wyłonił się pierwszy proces niwelacyjny, próba nie udała : chrżeścijanizm. Drugą próbą
był spinocyzm, skutek zetknięcia się islamizmu, z kulturą żydowską i chrześcijańską w Hiszpanii. Kiedy
pogański Rzymianin łamie życie Żydów i Hellenów a na jego gruzach rozwinie się pod koniec

starożytności nowy pogląd — chrześcijaństwo, p r o d u k t  g e n i u s z a  ż y d o w s k i e ­
g o , tak kiedy chrześcijański Rzym złamie życie
w Hiszpanii, wyrośnie na jego gruzach pod koniec
średniowiecza pogląd nowożytny znowu w' głowie
geniusza żydowskiego : spinocyzm. Nauka Spinozy
nie jest sprzeczną z nauką żydowską o jedności
Boga.
Od Mojżesza począwszy i Philon, filozof
żydowski epoki alexandr. i średniowieczni filozofowie
religijni epoki hiszpańskiej a skończywszy na Spinozie, wszyscy głosili jedność Boga, którego „nie należy szukać ani w niebie ani gdzieś w oddali, bo
Bóg objawia się w człowieku samym, w jego duszy i sercu. Żydzi mocą swego religijnego geniusza żywili od początku historyi wiarę w przyszły
świat mesyański
Wiara ta zaznacza się w naszym
kulcie historyi, w uroczystości sabbatu.

Żydostwo pojęło jedność i świętość boskiego praw a w przyrodzie, w historyi a wszelkie jego objaśnienia i proroctw a w skazują na ową etyczną, świętą epokę zupełnego poznania Boga. Ową epokę pojmiemy
kiedyś: „ und ^Jieses W eltalter beginnt nach unserer Geschichtsreligion mit dęr Mesiaszeit. E s i s t
d i e Z e i t, i n w e l c h e d i e j ii d i sche
N a t i o n u u d v a 11 e g e s h i c h t 1 i c h e n
V ó 1 k e r w i e d e r z u n e u e m L e b e n
a u f e r s t e hen, d i e Z e i t d Q r A u f e r s t e liii n g .d e r T o d t e n, d e r W i e d e r k u n f t
d e s H e r r n „d es n e u e n J e r u s a l e m s‘\
Zm artwychwstanie narodu żydowskiego jest w myśl
historyozofii Hessa k o n i e c z n o ści ą.

"




http://rcin.org.pl/Content/19404/WA248_36508_F-22-109_kirton-mojzesz_o.pdf

 55 
 : Kwiecień 23, 2019, 15:56:14 
Zaczęty przez Kiara - Nowe: wysłane przez Kiara
W celu uzupełnienia i rozwinięcia tematu ... pożar w Katedrze... dodam ten adres...


http://www.cheops4.org.pl/cheos/viewtopic.php?f=10&t=55&start=150

Tylko całokształt wiedzy daje możliwość zrozumienia traumatycznych wydarzeń na Ziemi.

Informacje zawarte  w poniższym filmiku doskonale wyjaśniają szybkość i rangę  ostatnich spektakularnych incydentów.

https://www.youtube.com/watch?v=xDDZgF-RumA&feature=youtu.be

Sezon 4 Odcinek 8 : Wnętrze Ziemi – Ostatnie Doniesienia

Zrobię analizę tych informacji.. bo jest to swojego rodzaju "RODZYNKA"  we wrzącej przestrzeni KOŃCA CZASÓW!


LUDZIE Z WNĘTRZA ZIEMI.

*DUŻE MIASTO WE WNĘTRZU ZIEMI... ono istnieje od bardzo dawnych, dawnych czasów to nie jest żadną tajemnicą.

*ISTOTA ZŁOTA Z GŁOWĄ TRÓJKĄTNĄ / PIRAMIDA  TRÓJPALCZASTA... ISTOTA OPIEKUŃCZA / BÓG GRUPY LUDZI Z WNĘTRZA ZIEMI.

*SOJUSZ ISTOT KULISTYCH.... KULE MACIERZY , NAJWYŻSZY WYMIAR ENERGII NIE WCIELONYCH / ISTOTY CZYSTO DUCHOWE.

KONTAKT Z RADĄ Z WNĘTRZA ZIEMI....

Ponieważ rozpoczęły się wielkie kosmiczne  zmiany zauważalne  na powierzchni jak również we wnętrzu Ziemi,    zostali zaproszeni na spotkanie w roli świadków zdarzenia przedstawiciele z powierzchni Ziemi.

We wnętrzu Ziemi żyje  kilka grup ludzi podobno 7, w Radzie Wnętrza Ziemi są 2 grupy i 1 GWIAZDA.

Spotkanie miało charakter oceniający działalność ludzi z wnętrza Ziemi , pojawili  się więc NADRZĘDNI  OPIEKUNOWIE ŻYCIA / ISTOTY KULISTE  i OPIEKUN GRUPY WEWNĄTRZ ZIEMI .. ZŁOTA  ISTOTA TRÓJKĄTNOGŁOWA   NAJBARDZIEJ ZAAWANSOWANY rozwojowo.

Kontakt z opiekunem TRÓJKĄTNOGŁOWYM wywołał w ludziach z wewnątrz Ziemi uczucia zachwytu,bo to niezmiernie rzadkie dla nich spotkanie , ale też  zaniepokojenia i zmieszania.

Zaniepokoiła ich  mocno ,również opinia ISTOT KULISTYCH na temat ich sposobu zarządzania Ziemią i Ziemianami  powierzchni.
ISTOTY KULISTE stwierdziły ,iż  byli złymi  zarządcami Ziemi ..okłamywali LUDZI  na powierzchni, blokowali informacje, manipulowali nimi podawali się za boga chociaż nim nie byli , wykorzystując jedynie  przewagę technologii !

Owszem pomagali ludziom na powierzchni podczas kataklizmów .. ale robili to intencjonalnie dla własnej korzyści.

We wcześniejszym odcinku była mowa iż sami wcześniej wywoływali kataklizmy na powierzchni Ziemi... nie były to naturalne zjawiska!

Problemem  negatywnej działalności na powierzchni  Ziemi jest SPOSÓB ROZUMOWANIA  TYCH .. KTÓRYCH SYMBOLEM JEST PIRAMIDA  , a opiekunem / bogiem   ZŁOTA ISTOTA TRÓJPALCZASTA Z GŁOWĄ W KSZTAŁCIE PIRAMIDY .

TO ONI dopuszczali się wszelakich oszustw, manipulacji informacją i zatajania prawdy wobec LUDZI  na powierzchni Ziemi .. oni uznawali kłamstwo w imię swojego dobra za rzecz naturalną... podczas nawiązywania kontaktu z LUDŹMI  z powierzchni Ziemi podawali się za bogów!

Dopuszczając się wszelakich oszustw , traktowali część populacji jako swoich niewolników! Część z nich wykorzystywała LUDZI  jako pionki do swoich rozgrywek w kontakcie z niektórymi rasami pozaziemskimi ... nazywając ich "FARMERAMI GENETYCZNYMI! 
To jest bardzo delikatne oświadczenie.. zwyczajnie handlowali LUDŹMI I DZIEĆMI ..  sprzedawali ich  jako materiał do różnych eksperymentów i prac!

TEN PROCEDER DZIEJE SIĘ NA WIELKĄ SKALĘ  RÓWNIEŻ AKTUALNIE...  ZA UKRYTĄ  ZGODĄ RZĄDÓW PAŃSTW,EKSPERYMENTUJE SIĘ NA LUDZIACH I BIOLOGICZNYM ŻYCIU , GLOBALNIE WE WSZYSTKICH DZIEDZINACH !

Część grup z wnętrza Ziemi ścisłe współpracuje z kliką oficjalnie zarządzającą Ziemią... czyli z tymi , którzy śwaidomie niszczą biologiczne życie i nasze systemy wartości!

GRUPY SOJUSZU WEWNĘTRZNEJ ZIEMI mają różną wizję swojego dobra i tworzenia przyszłości.. nie zawsze jest ona taka sama jak wizja dobra LUDZI  na powierzchni.

ISTOTY Z WNĘTRZA ZIEMI które pozowały na BOGA przed Ludźmi.. wykorzystując swoją technologię okłamywały LUDZI pokazując się im jako BÓG...  stworzyli sobie swój status nadludzi...   
UWAŻAJĄ,ŻE MAJĄ PRAWO PODEJMOWANIA WSZYSTKICH DECYZJI CO DZIEJE SIĘ I BĘDZIE DZIAŁO NA ZIEMI  ZA LUDZI NA POWIERZCHNI!!

Za pomocą  stworzonej przez siebie religii... NAKAZUJĄ LUDZIOM POSŁUSZEŃSTWO WOBEC SIEBIE!

OPIEKUNOWIE ŻYCIA  - ISTOTY KULISTE  na RADZIE WNĘTRZA ZIEMI  mocno skrytykowały zachowanie  "WYZNAWCÓW WZORCA ZŁOTEJ PIRAMIDY" nakazano im  WYJŚCIE NA POWIERZCHNIĘ I UJAWNIENIE  PRAWDY LUDZIOM NAZIEMNYM.

TRZY GRUPY ISTOT Z WNĘTRZA ZIEMI  OPUŚCIŁY JĄ DEFINITYWNE...  KTÓRE GRUPY.... MOŻEMY SIĘ DOMYŚLIĆ... OCZYWIŚCIE TE ,KTÓRE NIE SĄ DUCHOWE , NIE POTRAFIĄ ŻYĆ NA ZIEMI W WYŻSZEJ WIBRACJI , KTÓRA TO  PODNOSI SIĘ NA ZIEMI.

O opuszczeniu wnętrza Ziemi w kapsułach ratunkowych przez pewne istoty .. było w poprzednich relacjach.

OPISYWANE SPOTKANIE RADY  WNĘTRZA ZIEMI .. Z  OPIEKUNAMI  ŻYCIA - ISTOTAMI  KULISTYMI BYŁO OSTATNIM SPOTKANIEM W DOTYCHCZASOWYM SKŁADZIE. 

PODJĘTO WÓWCZAS  DECYZJE  OSTATECZNEGO ZAKOŃCZENIA  __ DOMINACJI __   ISTOT  WYZNAWCÓW WIEDZY   ZŁOTEJ  PIRAMIDY .

Od tamtego momentu zakończy się dostęp do  decyzyjnych informacji  o przyszłości Ziemi i LUDZI  na   powierzchni, oraz dla TAJNYCH PROGRAMÓW KOSMICZNYCH!

POWSTAŁA CAŁKOWITA BLOKADA INFORMACYJNA DLA PEWNYCH GRUP .

Wyniki ustaleń   OPIEKUNÓW ŻYCIA - ISTOT KULISTYCH  wobec najbliższej przyszłości LUDZI NA POWIERZCHNI , nie są już dostępne  ziemskim przedstawicielom " WYZNAWCÓW WIEDZY WIEDZY ZŁOTEJ PIRAMIDY " i TRÓJKĄTNOGŁOWEGO.

Na ostatnie spotkanie zaproszeni byli przedstawiciele z Ziemi jedynie jako świadkowie zdarzenia.. oni również nie mieli dostępu do treści ustaleń między OPIEKUNAMI ŻYCIA - ISTOTAMI KULISTYMI , A RADĄ WNĘTRZA ZIEMI.

BRAK DOSTĘPU DO INFORMACJI PRZYSZŁOŚCIOWYCH... JEST INFORMACJĄ,ŻE DOTYCHCZASOWY UKŁAD ZAKOŃCZYŁ DEFINITYWNIE  SWOJE ISTNIENIE.

A TO OZNACZA DEFINITYWNY KONIEC RELIGII , UJAWNIENIE OSZUSTWA JEJ POWSTANIA, ORAZ OSZUSTWA NA TEMAT JEJ SFINGOWANEGO BOGA.

JEDNAK NIE OZNACZA TO KOŃCA WIEDZY DUCHOWEJ ANI ODDZIELENIA OD ISTOTY STWÓRCY WSZECHRZECZY, ANI NAJWYŻSZEGO ZAŚWIATOWEGO  SYSTEMU WARTOŚCI!

TO JEST CZAS POWROTU DO PRAWDZIWEJ PRZEOLBRZYMIEJ  WIEDZY ŚWIĄTYNI  .. KTÓRĄ RÓD ABRAHAMA NIESIE W SOBIE CAŁY CZAS... ONA ZOSTANIE ODKRYTA PONOWNIE.

Ludzie z wnętrza ziemi dysponują zaawansowaną technologią kosmiczną , mogą bez problemu poruszać się w kosmosie , pod wieloma względami posiadają bardziej zaawansowane technologie niż LUDZIE na powierzchni.

Zażądanie ujawnienia  prawdy o sobie przez LUDZI  z wnętrza ziemi.. zgodnie z dużo wcześniejszymi ustaleniami z ISTOTAMI KULISTYMI - OPIEKUNAMI ŻYCIA...  wywołało wielkie niezadowolenie i niezgodę, sprzeciw  tych z wnętrza Ziemi..wyznawców wiedzy ZŁOTEGO TRÓJKĄTA.

Oni nie chcą się pogodzić ze zmianą roli , uważają się za władców i opiekunów LUDZI  na powierzchni.. ponieważ w czasie kataklizmów starali się im  pomagać ....

Dla nich nie jest istotne ,że robili to intencjonalnie, wyłącznie  dla własnej korzyści , jak również to...  ŻE, TO ONI SAMI  WCZEŚNIEJ WYWOŁYWALI KATAKLIZMY ! Do czego przyznali się we  wcześniejszych spotkaniach.

OPIEKUNOWIE ŻYCIA - ISTOTY KULISTE   ZAŻĄDALI DEFINITYWNEGO ,CAŁKOWITEGO,  UJAWNIENIA  PRAWDY O LUDZIACH Z WNĘTRZA ZIEMI.. A TYM SAMYM  ICH WSZYSTKICH OSZUSTW,wywołanych  KATAKLIZMÓW  , MANIPULACJI I WYKORZYSTYWANIA  WSZELAKIEGO  LUDZI NAZIEMNYCH.

PODZIEMNI SĄ PRZERAŻENI I NIEZADOWOLENI Z TEGO POWODU .. NIE DOSZŁO DO POROZUMIENIA W RADZIE WNĘTRZA ZIEMI...
OPUŚCIŁA JĄ GRUPA Z SYMBOLEM Ω..... ( JEST TO GRUPA ZNANA NAM JAKO "ELFY"... KTÓRA DAWNO TEMU ZESZŁA DO ŚRÓD ZIEMIA.. ustępując czasowo Ziemie grupie WYZNAWCÓW WIEDZY ZŁOTEJ PIRAMIDY.)

SOJUSZ WNĘTRZA ZIEMI stworzono z powodu zagrożeń działalności  ludzi naziemnych ( istniało realne zgorzenie zniszczenia całkowitego Ziemi i życia na niej)chciano to zagrożenie powstrzymać wspólnie.
Jednak niektóre grupy sojuszu miały zupełnie inną wizję przyszłości Ziemi... absolutnie nie ewolucyjną... chciały by życie na niej  poddane było ich woli i ich wizji przyszłości z dalszym niewoleniem naziemnych.

Sojusz ustalił że decydujący o przyszłości Ziemi  i LUDZI  na powierzchni będzie  wybór drogi przyszłości PRAMATKI WSZYSTKICH ŻYĆ.. która urodzi się nieświadomym niczego CZŁOWIEKIEM.. i TYLKO POPRZEZ SWÓJ WEWNĘTRZNY SYSTEM WARTOŚCI I UCZUCIA, WYBIERZE  DROGĘ PRZYSZŁOŚCI DLA WSZYSTKICH.

Tak się stało.. decyzje zostały podjęte, wybór został  dokonany  , czas się wypełnił.... a, mimo wszystko  stawia  sprzeciw opcja , która ratyfikowała dobrowolnie ten TRAKTAT.

NIE MA OD NIEGO ODWOŁANIA.... MOŻNA ZOSTAĆ W DOTYCHCZASOWEJ PRZESTRZENI .. ALE CAŁKOWICIE ODIZOLOWANYM OD POWIERZCHNI ZIEMI NA BARDZO, BARDZO DŁUGI CZAS, ALBO WYJŚĆ Z PODZIEMNEJ  UWIĘZI NA POWIERZCHNIĘ , PRZYZNAĆ SIĘ DO BŁĘDÓW I POPROSIĆ O ZROZUMIENIE ORAZ WYBACZENIE.


ISTOTĄ DECYZJI LUDZI JEST TYLKO WIARA W COŚ... LUB NIE WIARA W COŚ....BOWIEM JEST TO UWARUNKOWANIEM  MYŚLI MÓZGU PRZEZ OKREŚLONY SYSTEM ZARZĄDZAJĄCY INFORMACJĄ.

JAKA JEST KONKLUZJA?

JESTEŚMY IV CYWILIZACJĄ III WYMIARU.... WYMIARU DOMINACJI WIEDZY TRÓJKĄTA I PIRAMIDY ,IV CYWILIZACJĄ PO III POPRZEDNICH CYWILIZACJACH ZNISZCZONYCH KATAKLIZMAMI.

Kataklizmy te  nie były naturalne, one  były zawsze wywoływane gdy cywilizacja osiągała poziom ewolucji ...  Władcy naziemnych...( czyli uważający się za nich LUDZIE Z WNĘTRZA ZIEMI) , już wiemy że TO SĄ LUDZIE  z wnętrza ziemi... nie wyrażali zgody na utratę swojej dominacji . Dopuszczali się wszelakiej manipulacji i oszustw .. włącznie z podaniem się za BOGA naziemnej nieświadomej pełnej  wiedzy  LUDZKOŚCI.

Manipulacją informacją , wszelakimi oszustwami i zastraszaniem  wymuszali na LUDZIACH naziemnych  posłuszeństwo, ponieważ wywoływanie kolejnych kataklizmów było już zabronione przez ISTOTY KULISTE - OPIEKUNÓW ŻYCIA... wpadli na pomysł globalnej depopulacji  LUDZI naziemnych   wszelkimi możliwymi sposobami.... co dzieje się do teraz.

Jednak czas realizacji UMOWY  miedzy stronami ma realny wymiar czasowy.. jest nim  ROK 2019 , a zatem od początku tego roku   następują   energetyczne zmiany wpływające na fizyczny wymiar życia na Ziemi.

Rozpoczął się proces CAŁKOWITEGO UJAWNIENIA PRAWDY... SPOTKANIE ISTOT KULISTYCH Z RADĄ WNĘTRZA ZIEMI ZABLOKOWAŁO DEFINITYWNIE IM MOC DOMINACJI NA POWIERZCHNI I JAWIENIA SIĘ LUDZIOM  JAKO BOGOWIE.

JEDNA Z  GRUP ŚRÓD ZIEMIA ZDECYDOWAŁA O WYJŚCIU NA POWIERZCHNIĘ .. JEST TO GRUPA O SYMBOLU Ω.. inaczej "Elfy".


  Jednak nie wszyscy zdecydowali się dotrzymać tej umowy.

A, zatem usiłują jeszcze przez swoich naziemnych przedstawicieli walczyć z EWOLUCJĄ  swoimi dawnymi metodami... ( przykład pożar KATEDRZE NOTRE DAME, MECZECIE AL-AKSA   i kościele Saint-Sulpice .

  ISTOTY KULISTE - OPIEKUNOWIE ŻYCIA MAJĄ NIE TYLKO MOC DECYZYJNĄ , ALE RÓWNIEŻ MOC WYKONAWCZĄ ...  ZATEM NIE MA DLA NICH ŻADNEGO PROBLEMU WYEGZEKWOWAĆ RATYFIKOWANE PRZEZ STRONY POSTANOWIENIA.

 TEGO CO MI WIADOME TEN ROK.. ROK 2019 ZREALIZUJE WSZYSTKIE USTALENIA... I TO ZUPEŁNIE NIE DŁUGO.


Kiara.


 56 
 : Kwiecień 22, 2019, 14:38:56 
Zaczęty przez Kiara - Nowe: wysłane przez Kiara


KATEDRY BRAMY TEMPLARIUSZY.

Żeby lepiej zrozumieć serię pożarów w miejscach kultu religijnego.. po pierwsze trzeba wiedzieć że stawiane na nich budowle STOJĄ NA BARDZO WAŻNYCH MIEJSCACH ENERGETYCZNYCH ZIEMI.. NA ISTOTNYCH WIRACH, KTÓRE SĄ ENERGETYCZNYMI BRAMAMI DO RÓŻNYCH WYMIARÓW.

KTÓRY WYMIAR OTWORZĄ .... ZLEŻY OD WIBRACJI NAPŁYWAJĄCEJ ENERGII Z KOSMOSU . ORAZ WIBRACJI OSOBY KTÓRA JEST ICH KLUCZEM ...

CZĘŚCIOWYM WYJAŚNIENIEM TYCH WYDARZEŃ JEST KSIĄŻKA "BRAMY TEMPLARIUSZY"...

Jednak jej treść jest swojego rodzaju kodem , który samemu należy odczytać.... Uśmiech

""Bramy Templariuszy (hiszp. Las Puertas Templarias) − powieść historyczna z wątkiem sensacyjnym z 2000 roku autorstwa hiszpańskiego pisarza Javiera Sierra.

Książka opowiada historię Templariuszy, którym powierzona jest święta misja.
Jej celem jest odnalezienie i zabezpieczenie miejsc w zachodniej Europie, w których znajdują się "bramy", przez które śmiertelnicy mogą wstępować do Nieba i poznawać boskie tajemnice.
_____Źle wykorzystane mogą stać się narzędziem szatana. W miejscach tych rycerze mają zbudować monumentalne katedry._______

Jednocześnie autor opisuje czasy współczesne. Bohaterem rozgrywanych w teraźniejszości wydarzeń jest Michael Tèmoin, szef ośrodka kosmicznego w Tuluzie.

Wykonane za pomocą satelity zdjęcia Francji zawierają białe plamy w miejscach gdzie powinny być gotyckie katedry pod wezwaniem Najświętszej Marii Panny. Michael postanawia rozwikłać zagadkę białych plam. "

Ps. I o te "białe plamy ".... w systemie informacyjnym zakulisowego rządu cieni chodziło....

Wiedza.. to jedno... użycie jej.. nadanie kierunku ..( w którą stronę .. ewolucji czy dewolucji...??) zdarzeniom... to drugie...

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/175970/bramy-templariuszy?fbclid=IwAR0r7W0CXEcqMFjXDpxMjslFc52ZA_C61LUKH9JMB8x7XZTDIlSNLgz6Sxo




"Jerozolima, meczet Al-Aksa, miejsce wniebowstąpienia Mahometa, rok 1125. Hugon, hrabia Szampanii, powierza rycerzom swojego zakonu świętą misję. Jej celem jest odnalezienie i zabezpieczenie miejsc, w których znajdują się „bramy”, przez które śmiertelnicy mogą wstępować do Nieba i poznawać boskie tajemnice. Źle wykorzystane, mogą sprowadzić na ludzkość nieszczęście i stać się narzędziem w rękach Szatana.


Francja, czasy współczesne. Ośrodek naukowy w Tuluzie wykonuje zdjęcia satelitarne fragmentu obszaru Francji. Na fotografiach pojawiają się tajemnicze białe plamy. Michel Témoin, szef ośrodka, postanawia wyjaśnić tę zagadkę. Odkrywa, że zbiegają się one z miejscami, w których są zlokalizowane znane katedry gotyckie, m.in. Notre Dame w Paryżu. Dalszych odpowiedzi należy szukać w historii. Okazuje się, że katedry zbudowano w punktach, którym przypisywana jest moc komunikowania Ziemi z Niebem. Tajna organizacja wtajemniczonych, powstała jeszcze w średniowieczu, broni do nich dostępu... "

Kiara.

 57 
 : Kwiecień 21, 2019, 21:11:56 
Zaczęty przez Kiara - Nowe: wysłane przez Kiara

ZŁOTY KWIAT....



DLACZEGO 15 KWIETNIA.....

W tym dniu przez zwornik KATEDRY NOTRE DAM z kosmosu schodziła energia aktywując proces ROZKWITU ZŁOTEGO KWIATU ŻYCIA.

Ten akt jest nie tylko wielowymiarowym wydarzeniem ,ale i wieloaspektowym.. bo uruchamiał ;

1.PRAADAWNY WIR BOGINI

2.NAPEŁNIAŁ ENERGIA PENTAGRAM KOSMICZNY GWIAZDOZBIORU PANNY , KTÓREGO ZIEMSKIM ODBICIEM SĄ KATEDRY ZBUDOWANE PRZEZ TEMPLARIUSZY

3.AKTYWOWAŁ ENERGETYCZNIE ARKĘ PRZYMIERZA.

Cały proces trwał od 15 do 21 kwietni , ale kulminacyjnym jego momentem była PELNIKA KSIĘŻYCA...
to ONA ZWANA DO TEJ PORY "RÓŻOWĄ PEŁNIĄ"

Pełnia księżyca byla 4 dnia tego procesu.... który jest odpowiednikiem naszej 4 czakry, CZAKRY SERC .... PRZEZ KTÓRĄ MOGŁA POPŁYNĄĆ ZŁOTA ENERGIA.. O NAJWYŻSZEJ WIBRACJI MIŁOŚCI.

TO ONA NAPEŁNIAŁA I OTWIERAŁA PIERWSZY ZŁOTY KWIT WIRU BOGINI .

Co to znaczy w praktyce?

Napływająca do Ziemi Energia z GWIAZDY MATKI zapisana w depozycie wiedzy KSIĘŻYCA i odbita do Ziemi przez Księżyc niosła w sobie SEKWENCJE WIEDZY ZŁOTEGO WIEKU...

Pomimo że rozpoczęliśmy już czas IV Wymiaru to nie rozkwitł w nim jeszcze WZORZEC ZŁOTEGO KWIATU ŻYCIA... czyli naszej NOWEJ SIATKI STRUKTURALNEJ DLA Ziemi I NASZYCH CIAŁ FIZYCZNYCH.

ZŁOTY CZAS ... PIERWSZE WIĄZKI ZŁOTEJ ENERGII DOTARŁY DO ZIEMI WCZESNYM POPOŁUDNIEM ( MNIEJ WIĘCEJ W CZASIE PIERWSZYCH ROZBŁYSKÓW NA DACHU KATEDRY NOTRE DAME DE PARIS!

Bowiem schodziły do Ziemi.. do "Wiru Bogini " który jest pod katedrą przez punk którym była Wieża.

Dlaczego wybuchł pożar.... tak wielka moc energetyczna pokona WSZYSTKIE BLOKADY...
Oczywiście popłynęła do wszystkich wirów na których pobudowano inne Katedry... i uruchomiła swoimi podziemnymi LEY LINES cały system energetyczny rozświetlający
NOWĄ SIEĆ STRUKTURALNĄ ZIEMI .. OPARTĄ JUŻ NA BUDOWIE ZŁOTYCH KÓŁ ( nie jak do tej pory trójkątów) tworzącą strukturę ZŁOTEGO KWIATU.

TO BYŁ NIEZMIERNIE WAŻNY DLA LUDZKOŚCI AKT ...

BOWIEM Z MARTWYCH WSTAŁ ZŁOTY WIEK!

I znowu nam się udało!

Na jesieni ubiegłego roku opisałam akt złożenia .... do ziemi NASZEGO ... pierwszego "ZŁOTEGO ZIARNA" czyli "ziarna życia CZŁOWIEKA , który osiągnął swoim rozwojem duchowym poziom jego wibracji.

W tym roku w kwietniu z tego ziarna ROZKWITŁ PIERWSZY ZŁOTY KWIAT ... który przywrócił pierwotną rangę Ziemi.

Od tej pory nasza NOWA budowa strukturalna będzie napełniała się energią.


Kiara.

 58 
 : Kwiecień 21, 2019, 21:05:48 
Zaczęty przez Kiara - Nowe: wysłane przez Kiara
Jak zwykle jest już blokada strony... pod tym adresem pokazuje się inny temat.. znaczy TO .. ŻE JEST STRZAŁ W 10 .. a ciemna strona boi się ujawniania informacji , bo odkryją znaczenie spalenia KATEDRY NOTRE DAME DE PARIS.



Plan katedry na poziomie posadzki (za Wikipedią)



Na dole rysunku rozmieszczenie katedr Notre Dame we Francji, powyżej gwiazdozbiór Panny – uderzające podobieństwo ? Właściwie dokładne odwzorowanie! Przypadek? raczej nie...



"
Witraże
Niezwykle intrygujący jest w Chartres zespół witraży pochodzących z XIII wieku w liczbie 163. Cztery pochodzą z XII wieku! i znajdują się oczywiście w fasadzie zachodniej, o której już wiemy, że jest najstarszą, a 21 witraży pochodzi z wieku XIV.
Aż 43 z nich tworzy mniejsze lub wielkie rozety, pozostałe umieszczone są w oknach ostrołukowych obiegających katedrę wokół:
Rzut poziomy rozmieszczenia witraży w oknach katedry

Jest to największy na świecie zbiór witraży zgromadzonych w jednym miejscu, gdzie całkowita ich powierzchnia przekracza 2600 m2! I jedynie słynna Saint Chapelle w Paryżu może równać się z tym imponującym zbiorem.
Ponieważ katedra ma gigantyczne rozmiary, zwiedzający zazwyczaj nie dostrzegają całej urody zawartej w tej szklanej bibliotece. Przeważnie widzimy tylko kolorowe mozaiki, czasem dostrzegamy jedną lub kilka postaci i prędzej, czy później przenosimy wzrok na inne walory wnętrza.

Tymczasem lektura tych ogromnych obrazów jest niezwykle ciekawa i pouczająca. Warto też pamiętać, że witraże w Chartres są oryginalnym świadectwem sposobu myślenia, nauczania, obyczajów, światopoglądów i wyobraźni ludzi wczesnego średniowiecza.

Nam ludziom współczesnym trudno jest zrozumieć średniowieczną symbolikę. Rozmieszczenie witraży nie było przypadkowe. Powierzchnia witrażu może być podzielona na wiele części. Sceny witraża mogą być pogrupowane w formie kwadratów lub kwiatów o czterech płatkach. Studiując historię w oknach witraży należy je czytać od dołu do góry i od lewej strony ku prawej.
Aby jednak zobaczyć to, co one mają nam do powiedzenia, trzeba by zwiedzać katedrę z lornetką przy oku albo przyjrzeć się zdjęciom o wysokiej rozdzielczości:"



Powyżej interpretacja foniczna łukowej konstrukcji sklepienia. Szlachetne, oparte o liczby znaczące podziały w katedrze to nie przypadek. Te proporcje są obecne i w ścianach i w oknach i w filarach i na planie poziomym świątyni.

"
Templariusze i cystersi postanowili wpisać w oblicze chrześcijańskiej świątyni ezoteryczne klucze dla wtajemniczonych, które powinny być wieczne jak kamienie szlifowane przez maçons (fr.„murarze"). Zostały one ukryte w różnych miejscach - dotyczą odległości, użycia światła, wyboru sklepienia, wykończenia płaskorzeźb, szklanych witraży i rysunków na płytach podłogowych. Katedra utraciła wiele z tych elementów w trakcie prac remontowych i późniejszej rozbudowy, a także w wyniku grabieży. Zachowało się ich jednak wystarczająco dużo, aby mogły zaświadczać o obecności hermetycznej spuścizny, widocznej już na pierwszy rzut oka podczas oględzin świątyni. Jednak osobiście nie doznałem takiego olśnienia…

Mistyczne i transcendentne centrum katedry w Chartres znajduje się między drugim i trzecim otworem okiennym chóru, gdzie pierwotnie stał ołtarz. Punkt ten leży dokładnie nad studnią druidów, sięgającą 37 metrów w głąb ziemi. Na takiej samej wysokości ponad studnią lokuje się wierzchołek sklepienia. Liczba ta odpowiada również szerokości nawy głównej. Zgodnie z zamysłem projektantów interakcja, do jakiej dochodzi między siłami tellurycznymi dobywającymi się ze studni i wibracjami pochodzenia kosmicznego, tworzy szczególne pole magnetyczne we wnętrzu nawy. Wiele osób odwiedzających katedrę mówi o odczuwaniu niewytłumaczalnego spokoju i duchowego uniesienia.

Inne klucze ukryte przez templariuszy odnaleźć można w dwóch kolumnach umieszczonych w pobliżu posągu królowej Saby przy bramie północnej, zwanej także bramą wtajemniczonych. Na jednej umieszczono płaskorzeźbę wozu transportującego Arkę Przymierza, na drugiej widać templariusza w kolczudze stojącego na stosie martwych ciał i zakrywającego Arkę welonem. U podstawy obu kolumn można dostrzec kamienną inskrypcję: Hic amicitur Arca foederis, co znaczy: „Tutaj przechowywana jest Arka Przymierza" lub: "W tym miejscu Arka jest ukryta" lub "W tym miejscu Arkę miłują i słuchają" każde z tych tłumaczeń jest prawdopodobne.

Należy pamiętać, że właśnie templariuszom przypisuje się odnalezienie Arki Przymierza w Jerozolimie. Zgodnie z tą wersją została ona odkryta w podziemnych stajniach świątyni Salomona, a najważniejszą misją zakonu było strzec, by nie trafiła w niepowołane ręce. Templariusze, jako sekretni konstruktorzy katedry w Chartres, mogli ukryć Arkę w jej murach, w miejscu, do którego dotrzeć można było tylko przez „bramę wtajemniczonych".

Płaskorzeźby przedstawiające Arkę transportowaną na wozie i rycerza ukrywającego ją pośród ciał zapewne poległych w walce, pokrywają się z tłumaczeniem treści inskrypcji proponowanym przez badaczy. Potwierdzeniem tego jest znajdujący się w pobliżu posąg królowej Saby, afrykańskiej kapłanki, sojuszniczki i kochanki króla Salomona. Łaciński napis umieszczony bezpośrednio pod nią głosi: "W tym miejscu Arkę miłują i słuchają", chociaż może on również oznaczać jak napisano powyżej.

Templariusze, jako sekretni konstruktorzy katedry w Chartres, mogli ukryć Arkę w jej murach, w miejscu, do którego dotrzeć można było tylko przez „bramę wtajemniczonych". Płaskorzeźby przedstawiające Arkę transportowaną na wozie i rycerza ukrywającego ją pośród ciał zapewne poległych w walce, pokrywają się z tłumaczeniem treści inskrypcji proponowanym przez badaczy. Potwierdzeniem tego jest znajdujący się w pobliżu posąg królowej Saby, afrykańskiej kapłanki, sojuszniczki i kochanki króla Salomona.
W opinii sceptyków i ostrożnych badaczy to miejsce w katedrze jest raczej tylko wskazówką, a miejsce ukrycia Arki zna już tylko Indiana Jones.



Konkluzja
Nie sposób opisać co nieogarnięte. Nikomu się to nie udaje w pełni. Chartres jest wielkim wyzwaniem nie tylko dla zwiedzających ale i dla fotografujących, a dla piszących zwłaszcza. Ale ma to też i swój urok, albowiem zawsze można do niej wrócić i sprawdzić czy to, co pominięte nie jest przypadkiem ciekawsze niż opisane?

 59 
 : Kwiecień 21, 2019, 20:20:55 
Zaczęty przez Kiara - Nowe: wysłane przez Kiara
GWIAZDOZBIÓR PANNY I PENTAGRAM

KATEDRY FRANCUSKIE ZBUDOWANE SĄ NA PLANIE
GWIAZDOZBIORU PANNY.....



WSZYSTKIE KATEDRY ZBUDOWANO NA CZEŚĆ NOTRE DAME.... NASZEJ PANI
TO JEST TYTUŁ PRZYNALEŻNY TYLKO JEDNEJ POSTACI.. NIE JEST NIĄ I NIGDY NIE BYŁA MATKA JEZUSA.



Kira.

**************


Zaprojektowali i wybudowali w północnej Francji ponad sto katedr gotyckich.Pod gwiazdozbiorem "Panny".Temples, czyli Zakon Rycerzy Ubogich!

Templariusze znajdują mapę- zaszyfrowaną informację! I w wąskim gronie rycerzy francuskich- rozszyfrowują ją ! Znajdują Klucz ! Kod ? Szyfr? Tylko kilka osób o tym wie, przenoszą swoją kwaterę do Świątyni, zawiązują tajemne zgromadzenie; Zakon Templariuszy.
To król Jerozolimy, Baldwin II, wyznaczył rycerzom Temples kwaterę z dala od walczącego wojska, na terenie meczetu Al Aksa, dokładnie gdzie niegdyś znajdowała się świątynia Salomona

Zakon Rycerzy Ubogich - tak się nazwali - Biednymi Rycerzami Chrystusa ze Świątyni Salomona

Tworzą swoją własną legendę- do użytku zewnętrznego; ochrona pielgrzymów, obrona szlaków i walka z Saracenami, działalność finansowa. Tylko mały krąg Wtajemniczonych, jest po odpowiednich inicjacjach i sprawdzeniu dopuszczony do Prawdziwej Wiedzy !


http://chartres.blox.pl/2009/11/Temples-czyli-templariusze-i-katedry-gotyckie.html?fbclid=IwAR2m_JyGLebSxSU0ar2FRLXcebx_zM6cTFhykWV2H4XRMxLmhAfpISUiQyw

 60 
 : Kwiecień 21, 2019, 20:18:17 
Zaczęty przez Kiara - Nowe: wysłane przez Kiara
NASZA PANI...... MARIA MAGDALENA.



"
Na przełomie XII i XIII wieku, w tempie mogącym dziś jeszcze przyprawić o zawrót głowy, wyrosło w północnej Francji kilkanaście katedr gotyckich pod nazwą Notre Dame, czyli pod wezwaniem Najświętszej Marii Panny.

Tak twierdzi Wikipedia, większość przewodników i inne źródła. Notre Dame – Nasza Pani…. Tak nazwano te pierwsze katedry.

Ale KTO je tak nazwał?

Kto używał tego zwrotu: Nasza Pani?

Początkowo tylko Templariusze.

A wobec tego , kogo oni uznawali za swoja Panią?

Marię - matkę Chrystusa?
Podobno nie!

Ich Panią była przecież Maria Magdalena , ukochana Chrystusa.

Nazywana w pierwszych wiekach chrześcijaństwa Apostołem apostołów albo Pierwszym Apostołem.
Apostołem Janem.

I to dla niej wznieśli te katedry, ku jej czci….

Dopiero po roku 1307, kiedy świat ówczesny miał szybko zapomnieć o Templariuszach, wmówiono wiernym i mieszkańcom Francji, że Notre Dame to jest i zawsze była Najświętsza Panna Maria….. tak jest do dziś.

Tymczasem kult Marii Magdaleny wiąże się nierozłącznie z faktami i legendami o Ubogich Rycerzach Chrystusa…

Całkiem ładnie pokazano ten temat w „Kodzie da Vinci” ale nie jest to wiarygodne źródło.

Kościół, żeby kontrolować mężczyzn, represjonował kobiety.

Grzmiał o ich nieczystości, o grzechu pierworodnym.

Dopiero w XI w. pojawiła się Maryja jako symbol czystości, a wraz z nią żeński pierwiastek w religii.

Dzięki Maryi do katedr trafiły posągi kobiet. Nie były to już kostuchy przynoszące śmierć, ale rzeźby, do których pozowały żony, córki, sąsiadki, kobiety obdarowane uczuciami.

Na ich twarzach rysowały się smutek, uniesienie, radość i cierpienie.
Zmienił się też sam stosunek Kościoła do kobiet. Przyznano im prawo do miłości.
Samo uczucie przestało być grzeszne, a zaczęto je postrzegać jako dar.
Oprócz posągów Maryi kościoły zaludniały inne kobiety.

Są naga Ewa, Esmeralda i najczęściej Maria Magdalena, a w Chartres wyrzeźbiono nawet syrenę z odkrytym biustem.

Oczywiście, wysoko w górze, bo im wyżej, tym większą swobodą cieszyli się rzeźbiarze.

Jeden z nich w Chartres zostawił nawet płaskorzeźbę z biskupem udającym się wprost do piekieł. "


https://paskonikstronik.blogspot.com/search?q=katedra+chartres

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

night-riders speedwaylm mohikanie specjalist js2210sanok