Strony: [1]

ROLA PRAWDY W ROZWOJU CZLOWIEKA.

  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
ROLA PRAWDY W ROZWOJU CZLOWIEKA.
« : Marzec 26, 2009, 17:17:22 »

Prawda jako priorytet rozwojowy.

Moim zdaniem nalezy wrocic do pierwowzorow prawdy. Moim zdaniem nie nalezy powielac falszywych informacji tylko dlatego iz funkcjonuje od dlzszego czasu w swiadomosci ludzi.
Trzeba zdjac stare kody wywolujace strach i oddalajace od prawdy zawartej w pierwowzorach.
w naszej rzeczywistosci wszystko jest odwrocone o 180 stopni, pora by wrocilo do pierwotnej prawdy.
Nie bede mowila iz czarne nazywa sie biale i jest swiatloscia , bo ktos taka informacja nas karmi. Powiem iz w czerni jest ciemno a w bieli widno , wiec swiatlosci i ciemni swiadczy nie nazwa lecz rzeczywistosc, ktora ta nazwe wykreowala.

Kiara U?miech U?miech
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: ROLA PRAWDY W ROZWOJU CZLOWIEKA.
« Odpowiedz #1 : Marzec 26, 2009, 17:49:44 »

Czy Anunaki to nasi protoplasci?

Skoro wierzycie iz Anunaki sa naszymi protoplastami , mamy ich DNA to rowniez  i wyglad. Czy ktos widzi siebie w lustrze jako gada? Moze i sa tacy ( ale bardziej chba z charakteru zimni , bez uczuciowi) natomiast ja nie slyszalam o czlowieku wygladajacym jak krokodyl i zyjacym jak on.
Wiec dlaczego myslicie iz Istoty o duzo wyzszym poziomie rozwoju duchowego , dajacy nam swoje geny doprowadzajacy fizyczne cialo czlowieka do perfekcji , ktora sami posiadali wczesniej mieli by miec wyglad gadow i zjadac ludzi?
to jakies naiwne brednie do straszenia przedszkolakow.

Kiara U?miech U?miech
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: ROLA PRAWDY W ROZWOJU CZLOWIEKA.
« Odpowiedz #2 : Kwiecieñ 26, 2015, 23:19:58 »

Witam

Przyjrzyjmy si? dzisiaj imieniu Jahwe


Najpierw troszk? o Egipcie i ich staro?ytnych mitach

Yah jest jednym z imion boga Egipskiego reprezentowanego  w mitologii egipskiej przez posta? z g?ow? krowy. By? to bóg ksi??yca.

Pierwsze udokumentowane zapisy hieroglificzne boga Yah znajdziemy w ?wi?tyni Saleb, zbudowanej przez faraonaMonhatera III po?wi?conej bogu Ra 1400 lat przed Chrystusem.

Inny zapis o bogu Yah istnieje w kolejnej ?wi?tyni zbudowanej przez Ramzesa II w 13 w.p.n.e. w zachodnim Amorak.

Zauwa?my i? wielu egiptologów jak chocia?by Donald Redford(Kanadyjski archeolog i egiptolog, profesor na Pennsylvania State University.) nie kwestionuj? ?e zapisy te dotycz? boga czczonego przez Izraelitów.

 

W papirusie z Ami  1240 r.p.n.e. w rozdziale 2 czytamy:

„Zaklinam Ci? by? przyszed? za dnia i ?y? po ?mierci. S? to s?owa wypowiedziane przez Ozyrysa: Jeden jasny jak bóg ksi??yca- Yah. Jeden l?ni?cy jak – Yah.”

 

Ka?dy Faraon powsta? z  boga Yah, a ka?dy faraon by? znany jako "Syn s?o?ca [bóg] Re". Znajdziemy to w wersecie “Balu-Mer mówi do wielkiego Króla(Boga) Panie mój: padam u stóp Wielkiego Króla, który jest s?o?cem na niebie siedem razy siedem razy " (William L. Moran, The Amama Letters, "A Plea for Royal Concern" EA 260, Baltimore & London: Johns Hopkins University Press, 1987, 1992).

Bior?c pod uwag? i? najstarszy tekst starego testamentu spisano w 12 w.p.n.e (Pie?? Debory z Ksi?gi S?dziów) Mamy wyra?ne przes?anie i? Egipcjanie byli pierwsi. To Egipcjanie czcili boga Yah. Boga ksi??yca.

To ciekawe, ?e najwcze?niejsze wzmianki o Yah  okre?laj?  ksi??yc, jako satelit? Ziemi w jego fizycznej postaci. Od tego terminu b?dzie on rozumiany jako ksi??ycowe bóstwo, jako obraz antropomorficzny, ale którego manifestacje, na podstawie hieroglifów,  obejmowa?y tak?e pó?ksi??yc nowiu, Ibisa i soko?a, który jest porównywalny i uto?samiany z innymi bóstwami  np. Horus

Najwy?sz? popularno?ci? cieszy? si?  Yah w okresie panowania XII dynastii i zaraz po (ok.1800-1700 r.p.n.e.), kiedy wiele osób wyemigrowa?o z Lewantu i Hyksos którym rz?dzi? Egipt. Dlatego prawdopodobne jest, ?e kontakty egipskiego boga Yah z  lud?mi z regionów Palestyny​​, Syrii i Babilonu by?y wa?ne w rozwoju boga Jahwe. George Hart, w swoim "S?owniku egipskich bogów i bogi?" ( 1986 opublikowany przez Routledge, ISBN 0-415-05909-7 ) uwa?a, ?e ​​ cudzoziemcy w Egipcie mogli po??czy? Yah z akadyjskim bogiem ksi??yca, Sin, który mia? wa?n? ?wi?tyni? w Harron w pó?nocnej Syrii

Có? maja wspólnego Chrze?cija?ski Yahweh i Egipski Yah?

Wielu badaczy jak i wszyscy chrze?cijanie zgadzaj? si? i? pierwowzorem imienia Jahwe by? tetragram YHWH

Pami?tajmy i? staro?ytny hebrajski nie mia? pisanych samog?osek, nie jest wi?c pewne, jak wymawiane by?o imi? boga izraelitów pierwotnie, ale s? zapisy jego imienia w j?zyku greckim, który mia? pisane  samog?oski. (jahwe-Yahweh)

 

Dlaczego Yah a nie Yahweh?

W wielu miejscach w starym testamencie mamy do czynienia z imieniem boga Yah a nie yah-weh (np. Exodus 12:5)

Wi?c sk?d wzi??o si? Yahweh? otó? z zapisu fonetycznego imienia Yah

Tak?e  etymologia imienia Jezus mówi nam o bogu Yah

Imi? Jezusa jest t?umaczone jako:

 JAH zbawia, czyli BÓG OJCIEC zbawia.

 

Analizuj?c etymologiczne korzenie Hebrajskiego zauwarzymy iz s?owo Yah  jest s?owem  ?ci?le powi?zanym z ksi??ycem.

Jest to jedna z dróg powstania imienia Jahwe i jedna z mo?liwo?ci sk?d wzi??o si? ono w starym testamencie.

A teraz przyjrzyjmy sie  innej nazwie chrze?cija?skiego boga. Adonai.

W  hebrajskim Starym Testamencie pojawia si? 306 razy oraz w 134 miejscach wskazanych przez masoretów,( Masoreci (hebr.. בעלי המסורה, czyt. baʽalé hammasoráh, „panowie tradycji") – ?ydowscy uczeni Tory, którzy mi?dzy VIa XI w.. stworzyli system zapisu samog?osek w alfabecie hebrajskim oraz opracowali oficjalny tekst Biblii Hebrajskie znany jako tekst masorecki.)

I znów wracamy do egiptu:

W mie?cie Achetatona, staro?ytna religiia Atona zosta?a „od?wiezona”.Wystruj swiatyni Aten-a , rytua?y i symbolika (posta? z g?ow? soko?a, s?oneczny dysk który odnosi sie do Re-Herakhty) pochodzi pierwotnie z tradycji kultu s?onecznego boga Ra, którego o?rodkiem kultu by?o od bardzo dawnych czasów  Memphis i On (Heliopolis ). Z czasem cz?owiek - sokó? zosta? usuni?ty z symboliki  boga ATEN. Aten mia? w istocie sta? si? bogiem bez wizerunku. (1)  S?oneczny dysk by? teraz uwa?any za  jedyn? fizyczn? reprezentacje, boga niewidzialnego i wiecznego, Ra, (2)  . Co ciekawe „p?yta s?o?ca” wykorzystywana by?a  pó?niej jako królewski "lamelech" piecz?? przez Królów Judy). (3)

 

Nazwa egipskiego bóstwa Atona transliteruje do  hebrajskiego s?owa Adon (4) Adon, które u?ywane wraz z imieniem Yhwh w Biblii jako wy??cznych nazw osobistych Boga. Co wi?cej, w czasach staro?ytnych, imi? Yhwh by?o zapisywane, ale nigdy nie mówione, wypowiadane. Ilekro? napisane imi? Yhwh by?o czytane  na g?os, Adon (Aten) czytano w zamian. (5), forma pisemna z Adon jest rzadka, jednak jego zastosowanie jest istotne, zw?aszcza w pierwszych sze?ciu ksi?gach.  Moj?esz zwracaj?c  si? do Boga u?ywa tytu?u Adon / Aten (Ksi?ga Wyj?cia 4:10,13, 5:22, 34:9, Ksi?ga liczb 14 : 17; Ksi?ga Powtórzonego Prawa 03:23, 07:26, 10:17). Joshua tak?e nazywa Boga u?ywaj?c tytu?u Adon / Aten (Joshua 05:14 b, 07:07). Jak wspomniano powy?ej, istnieje sta?a zale?no?? pomi?dzy pismami egipskiej  XVIII dynastii a Bibli? . Psalm 104 jest kopi? Hymnu do Atona, który zosta? znaleziony przez archeologów w mie?cie Achetaton. (6)

(1) A. Osman. Moses Pharaoh of Egypt 128, 162

(2) C. Aldred.  Akhenaton 239

(3) A. Mazar. Arheology of the land of Egypt

(4)  A. Osman. Moses Pharaoh of Egypt 166-167

(5)  Ibid 168

(6) Redford. Egypt, Canaan, and Israel ancient times

Nie uwa?am i? posiadam monopol na „prawdy objawione” Jednak?e pokazuje tylko i? istnieje prawdopodobie?stwo i? tak mog?o by by?. I wielu badaczy twierdzi podobnie.

Jest co najmniej kilkana?cie równie prawdopodobnych lub nieprawdopodobnych wyja?nie?, pochodzenia imienia Boga Jahwe.

Je?li znajdziemy w „pi?mie ?wi?tym” kilka nie?cis?o?ci to mo?na to zrzuci? na karb t?umacze? itp. jednak?e je?li doszukamy si? i? biblia to mniej lub bardziej wierna kopia wierze? Egipskich, stawia to ja w innym ?wietle.

A Llogari Pujol (ur. w 1939 r., Katalo?czyk, by?y ksi?dz, studiowa? teologi? na uniwersytecie w Strasburgu, biblista, badacz tekstów staroegipskich. Wspólnie z ?on? napisa?  ksi??k? „Jezus, 3000 lat przed Chrystusem. Faraon zwany Jezusem")

Uwa?a cyt.:. Ewangelie zosta?y napisane przez uczonych ?ydowsko-egipskich kap?anów ze ?wi?tyni Serapisa w Sakkarze, w Egipcie, którzy s?owo po s?owie przet?umaczyli teksty egipskie.

Pami?tajmy istnieje wiele zapo?ycze? w religii chrze?cija?skiej z wierze? Egipskich.

Teksty, których spore fragmenty znamy dzisiaj jako pisma Starego i Nowego Testamentu – maj? swoje analogie w Tekstach Piramid, Tekstach Sarkofagów i innych pismach staro?ytnego Egiptu, które powsta?y wiele wieków przed powstaniem ewangelii.

S. Sharpe ju? w 1863 r. pisa?: „Je?li chodzi o obrazy [na ?cianach ?wi?tyni w Luksorze], widzimy zwiastowanie, narodziny i adoracj?, tak jak opisuje je ?ukasz w I i II rozdziale ewangelii

Tak jak z imieniem chrze?cija?skiego Boga tak i z trójc? ?wi?t? jest podobnie.

 Judaizm jest zdecydowanie monoteistyczn? religi? bez cienia trójcy. Biblia Hebrajska (Stary Testament) jest wype?niona wersetami takimi jak; "Nie by?o Boga przede mn?, ani nie b?dzie po Mnie" (Iz. 43:10 QTd. Izajasz), i "nie ma innego Boga. .. Ja jestem Pan i nie ma innego "(Iz. 45:14,18 QTd. Izajasz). Komentarz ?ydowski stwierdza, ?e ​​" inni bogowie nie istniej?, a uznanie ich by?oby blu?nierstwem ..." (Chumash 458). Mimo, ?e "S?owo", "Duch" Obecno?? "," i "M?dro??" jest u?ywane jako personifikacji Boga, badacze biblii zgadzaj? si?, ?e Trójca ?wi?ta nie jest uznawana, czy te? wymieniona,  przez autorów Starego Testamentu (Lonergan 130; Fortman XV; Burns 2).

 

Mo?emy stwierdzi? bez wi?kszych trudno?ci, ?e koncepcja Trójcy nie pochodzi z judaizmu. Ani Jezus nie mówi o trójcy. Przes?anie Jezusa by?o o nadchodz?cym królestwie, by?o or?dzie mi?o?ci i przebaczenia. Je?li chodzi o jego relacje po z Ojcem, Jezus powiedzia?: "... Nie szukam bowiem w?asnej woli, lecz woli Tego, który Mnie pos?a? ", {# Joh 05:30} i w innym miejscu" Moja nauka nie jest moj?, lecz Tego, który Mnie pos?a? "; {# Jn 07:16 } i jego s?owa "Ojciec jest wi?kszy ni? ja" {# Joh 14:28} nie pozostawiaj? w?tpliwo?ci co do ich zwi?zku.

 

S?owo "trójca" nie pojawia si?, a? Tertuliana, ponad 100 lat po ?mierci Chrystusa. Ani Trójca ?w ani  „homousis i ousis”, nie s?  biblijne, ale pochodz? od stoickiej my?li.

 Nigdzie w Biblii nie wspomniano o Trójcy.

 Wed?ug Pelikan "Jednym z najbardziej powszechnie akceptowanych wniosków z 19-wiecznej historii dogmatu by?a teza, ?e ​​dogmat o Trójcy nie pochodzi? z  Nowego Testamentu, a tym bardziej nie by?o go w Starym Testamencie, ale ewoluowa? on wiele razy do 4 wieku naszej ery.” (Pelikan, Jaroslav. The Emergence of the Catholic Tradition (100-600). Chicago: U of Chicago P. 1971. Vol. 1 of The Christian Tradition: A History of the Development of Doctrine. 5 vols.)

Je?li Tójca ?w. nie pochodzi z Biblii, to sk?d to si? wzi??a? Aby znale?? genez? Trójcy w chrze?cija?stwie, musimy spojrze? na okoliczno?ci, w których znale?li si? pierwsi chrze?cijanie.

Pierwsi chrze?cijanie szukali swojego „miejsca na ?wiecie” wykorzystywali wiele zapo?ycze? z innych religii. Wielu badaczy uwa?a i? chrze?cija?ska trójca ?wi?ta by?a kopia egipskiej ?w. trójcy.

W swojej ksi??ce „Mity Egipskie”, George Hart, wyk?adowca w British Museum i profesor staro?ytnych hieroglifów Egipskich na Uniwersytecie w Londynie, pokazuje, jak Egipt równie? wierzy? w "transcendentalnego, powy?ej stworzenia, i istniej?cego wcze?niej" jednego, boga Amona. Amon by? naprawd? kompilacja bogów w jednym. Re by? jego twarz?, Ptah jego cia?em a Amon, jego ukryt? to?samo?ci?. (Hart, George. Egyptian Myths. Austin: U of Texas. 1990).

 Znany historyk Will Durant zgadza si?, ?e Ra, Amon i Ptah by?y "po??czone w trzech postaciach  w jednego najwy?szego  boga" (Oriental Heritage 201). Dodatkowo, hymn do Amona, napisany w 14 wieku p.n.e. okre?la egipsk? trójc?: "Wszyscy bogowie s? w trójcy z??czeni: Amon, Re, Ptah, oni nie maj? sobie równych. Jego imi? jest ukryte w Amonie, jest re ... przed [lud?mi], a jego cia?o jest Ptah "(Hornung 219).

 

Tak widzimy i?  „pismo swiete” nie jest  „prawd? objawion?” a tylko kopi?, mniej lub bardziej wierna, lecz tylko kopia, wierze? Egipskich.

 



http://www.eioba.pl/a/4b83/religia-chrzescijanska-w-swietle-religji-solarnych-mity-podania-legendy-cz-2


« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2015, 12:52:20 wys³ane przez Kiara »
Zapisane
Strony: [1]
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

skyworldsv poradniki pomorska rozmowcy homofriends