Strony: [1]

KAPLANI W JUDAI?MIE....

  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
KAPLANI W JUDAI?MIE....
« : Sierpieñ 25, 2015, 12:48:55 »

Kap?ani wed?ug Starego Testamentu to wyj?tkowi ludzie, funkcje te od czasów Moj?esza by?y dziedziczone w linii m?skiej.

ANNA KU?MIREK

Kap?ani, rabini i inni

W judaizmie kap?ani odgrywali istotn? rol? w systemie religijnym w czasach biblijnych. Rozmaite funkcje pe?nione przez
kap?anów by?y nierozerwalnie zwi?zane z rytua?em ?wi?tynnym.
 
Zburzenie ?wi?tyni w Jerozolimie w 70 roku przez Rzymian mia?o wp?yw na zmiany w ?yciu religijnym ?ydów.
od tego czasu istotn? rol? w judaizmie odgrywaj? rabini, którzy s? nauczycielami i doradcami, a nie po?rednikami mi?dzy Bogiem a ludem.

We wspó?czesnym judaizmie ka?dy doros?y m??czyzna ?yd mo?e prowadzi? modlitwy. przewodnicz?cy synagogi jest jej liderem. ponadto w gminie ?ydowskiej pe?nione s? ró?ne funkcje.
 
obecnie ?yciem ?ydów nie kieruj? ju? kap?ani. Jednak w judaizmie
ortodoksyjnym nadal uznaje si? tradycje kap?a?skie zwi?zane z okre?lonym pokoleniem. Korzenie tych tradycji znajduj? si? w Biblii hebrajskiej.

1. instytucja kap?a?stwa w biblii hebrajskiej
Biblia hebrajska u?ywa na okre?lenie kap?ana terminu kohen
(l.mn. kohanim)1. Natomiast termin lewi(l. mn. lewijjim), cz?-1

S?owo pochodzenia zachodnio-semickiego, jego etymologia jest niepewna.
Wskazuje si? na pochodzenie od s?owa akadyjskiego kanu(rdze? k’n) – „k?ania? si?, „oddawa? ho?d” w formie szafel. Cz??ciej jednak wskazuje si? na pochodzenie od rdzenia kwn – „by? w postawie stoj?cej”, tj. kap?an, jako kto? stoj?cy przed Bogiem (pwt 10, Cool jako s?uga. Wyst?puje tak?e w j?z. fenickim i nabatejskim.

8 sto jest stosowany jako okre?lenie pewnego rodzaju kap?a?stwa, które w przek?adach biblijnych jest oddawane za pomoc? terminu „lewita”. W Biblii hebrajskiej pocz?tki kap?a?stwa s? zwi?zane z czasami Moj?esza
2.pojawia si? ono jako bardziej rozwini?te stadium organizacji spo?ecznej, w której spo?ecze?stwo wskazuje pewnej jednostki do strze?enia sanktuarium i spe?niania w nich rytów.
 
Te ostatnie by?y zapewne przej?te z kultury poga?skiej z okresu przed Moj?eszem, ale kap?a?stwo izraelskie wykorzysta?o je, przekszta?caj?c w taki sposób, aby mog?o wyra?a? zasady nowej religii.
 
Teksty biblijne podaj? alternatywne tradycje o historii Izraela 3.z
godnie z pierwsz?, zawart? w Torze, zw?aszcza w ?ródle okre?lano tak równie? kap?anów kultu izraelskiego, jak poga?skiego (2 Krl 10, 19). W j?z. aramejskim cz?sto jest u?ywany rzeczownik od rdzenia kmr– „rozgrzewa?” (w Biblii hebrajskiej – 3 razy). W liczbie mnogiej (kearîm) oznacza obcych, fa?szywych kap?anów (2 Krl 23, 5; oz 10, 5; So 1, 4)R. de vaux,
Instytucje Starego Testamentu, t. 1–2, Pozna? 2004, s. 361–362. Szerzej na temat instytucji kap?a?stw zob. m.in. a. Cody, A History of Old Testament Priesthood Rome 1969 (Analecta Biblica, vol. 38); l. Sabourin, Priesthood: A Comparative Study leiden 1973 (Studies in the History of Religions
, vol. 25); B.a. levine, In the Presence of the Lord: A Study of Cult and Some Cultic Terms in Ancient Israel, leiden1974 (Studies in Judaism in Late Antiquity, vol. 5); J.Blenkinsopp, Sage, priest, prophet: Religious and Intellectual leadership in ancient Israel, louisville 1995 (Library of Ancient Israel).

2 hebrajskie plemiona okresu patriarchów nie mia?y ?wi?ty? ani kasty kap?a?-skiej. akty kultu, g?ównie ofiary móg? sk?ada? ka?dy, kto by? g?ow? rodziny (Rdz 22; 31, 54; 46, 1). ?wiadczy o tym okre?lenie „ojciec i kap?an” (zob. Sdz 17, 10; 18, 19). Ksi?ga Rodzaju mówi o kap?anach tylko wówczas, gdy chodzi o obce narody (Rdz 41, 45; 47, 22) i o Melchizedeku, królu Salem (Rdz 14, 18).
Tylko dwa teksty wskazuj? na pos?ug? kap?anów przy sanktuariach patriarchalnych (Rdz 25, 22; 28, 22). 3 zob. M. haran, Priest and Priesthood, w:Encyclopedia Judaica, red. f. So-kolnik, M. Berenbaum, wyd. 2, t. 16, Detroit 2007, s. 514n; zob. te? B.a.levine,Priesthood, Jewish Priesthood, w: Encyclopedia of religion, red.l.Jones, wyd. 2, t.11, farmington hills 2005, s. 7399–7400. zob. te? The Wiley-Blackwell History of Jews and Judaism, red. a.T. levenso, Blakwell publishing 2012, s. 35–52.Anna Ku?mireka
9kap?a?skim (p), kap?ani to pokolenie lewiego, pochodz?ce od jednego z 12 synów Jakuba i nazwane jego imieniem, ale zwykle prezentowane jako odr?bne od pozosta?ych. lewici nie posiadali na w?asno?? ?adnych ziem

4, podczas spisów ludno?ci liczeni byli osobno, a ich utrzymanie zale?a?o byli oddarowizn przekazywa-nych przy sk?adaniu ofiar, przede wszystkim od dziesi?ciny.W okresie poprzedzaj?cym ten okres przestrzegali tareligii, pokolenie to mia?o charakter czysto ?wiecki. W Biblii znajduj? si? opisy, ?wiadcz?ce o tym, ?e lewici zostali konsekrowani grupowo lub zostali zbiorczo wybrani do pe?nienia ?wi?tych funkcji ze wzgl?du na
wierno?? okazan? Bogu Izraela w momencie, gdy inni okaza-li niepos?usze?stwo
 
5. pokolenie to wywodzi?o si? od samego
Moj?esza, jako pierwsze zastosowa?o si? do jego religijnych rozporz?dze?, a w razie potrzeby do nowej wiary przekonywa?o nawet si??
 
6. Jednak inny fragment biblijny przedstawia sytuacj?,
kiedy pewnego dnia zostali zdegradowani i sprowadzeni do roli
sprz?taj?cych, a tylko jedna rodzina zosta?a w charakterze ?ci?le kap?anów i by?a uprawniona do sprawowania kultu: Sadokici (Ez44) i aaronici (Kp? 8–10)  ......



http://www.misjologia.uksw.edu.pl/sites/default/files/pdf/kaplanstwo-w-religiach.pdf

.......

 
« Ostatnia zmiana: Sierpieñ 25, 2015, 13:31:59 wys³ane przez Kiara »
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: KAPLANI W JUDAI?MIE....
« Odpowiedz #1 : Sierpieñ 25, 2015, 14:10:33 »


https://en.wikipedia.org/wiki/Kohen

Kohen

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
W przypadku innych znacze?, patrz Cohen (ujednoznacznienie)
Na hawajskiej lekarza religijnej, patrz Kahuna.
Cz??? serii artyku?ów na
Kap?a?stwo w ​​judaizmie


Kohen lub Cohen (lub kohain; hebr. כֹּהֵן, "ksi?dz", pl כֹּהֲנִים Kohanim) to hebrajskie s?owo kap?ana. ?ydowska Kohanim tradycyjnie wierzy? i halakhically musz? mie? bezpo?rednie patrylinearnej zej?cie z biblijnego Aarona.

W czasie istnienia ?wi?tyni w Jerozolimie, Kohanim wykonywane codzienne i wypoczynek (Yom Tov) obowi?zków ofiarnych. Dzi? Kohanim zachowa? mniejsze cho? odr?bny status w rabinicznych i karaimizm, a zwi?zane s? dodatkowe ograniczenia, zgodnie z prawos?awnym judaizmu.

W Samarytanina spo?eczno?ci, Kohanim pozosta?y podstawowe przywódców religijnych. Ethiopian ?ydowscy przywódcy religijni s? czasami nazywane kahen, form? tego samego s?owa, ale pozycja nie jest dziedziczna, a ich obowi?zki s? bardziej jak u rabinów ni? kohanim w wi?kszo?ci ?ydowska spo?eczno?ci.


cd...
« Ostatnia zmiana: Sierpieñ 25, 2015, 14:25:54 wys³ane przez Kiara »
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: KAPLANI W JUDAI?MIE....
« Odpowiedz #2 : Sierpieñ 25, 2015, 14:11:53 »

    18 Linki zewn?trzne

Etymologia

Rzeczownik Kohen jest u?ywany w Torze w odniesieniu do kap?anów, zarówno ?ydowskich i nie?ydowskich, takich jak naród ?ydowski jako ca?o??, [1], a tak?e kap?ani (hebr Kohanim) od Baala (2 Królów 10:19) ,

Hebrajski rzeczownik Kohen jest najcz??ciej t?umaczone jako "kap?an", czy ?ydowskie lub poga?skich, takich jak kap?anów Baala lub Dagona, cho? chrze?cija?scy ksi??a, o których mowa w j?zyku hebrajskim przez Komer terminu (Hebrew כומר). S?owo pochodzi od semickiego korzenia wspólnego, co najmniej, do j?zyków semickich centralny; pokrewne arabskim s?owo كاهن Kahin oznacza "wieszcz, augurem lub kap?ana".

T?umaczenia w parafraza aramejski targumic interpretacji to "przyjaciel" w Targum Yonathan do 2 Królów 10:11, "mistrz" w Targum do Amosa 7:10, i "minister" w Mechilta do Parshah Jethro, Wj 18: 1-20 : 23 1: 1. W jaskrawo innym t?umaczeniu tytu? "pracownik", Rashi na Exodus 29:30 i "s?ug?" Targum do Jeremiasza 48: 7, zosta?y zaoferowane jako t?umaczenie, jak równie?. Niektóre [kto?] Próbowa?o rozwi?za? ten t?umacze? sprzeczno??, sugeruj?c, ?e cho? kap?an nie korzysta z konkretnych uprawnie?, g?ównym sk?adnikiem kap?a?stwa w judaizmie jest s?u?ebno??. [Potrzebne ?ród?o]
Pochodzenie biblijne
G?ówny artyku?: Kap?a?stwo (staro?ytny Izrael)

Stan ksi?dza Kohen by? przyzna? Aarona, brata Moj?esza, i jego synów jako wiecznego przymierza [2] lub przymierza soli. W ci?gu 40 lat w?drówki przez pustyni? i do ?wi?tyni w Jerozolimie zosta? zbudowany, kap?ani wykonywane ich pos?ug? kap?a?sk? w przeno?nym Tabernakulum. (Numery 1: 47-54, numery 3: 5-13, numery 3: 44-51, Liczb 8: 5-26) swoje obowi?zki zwi?zane oferuje codzienne i ?ydowskich wakacyjnych po?wi?ce? i b?ogos?awi?c ludzi w Kap?a?skiego B?ogos?awie?stwa, pó?niej znany tak?e jako Nesiat Kapayim ("podnoszenie r?k"). W szerszym znaczeniu, poniewa? Aaron by? potomkiem Tribe of Levi, kap?ani s? czasami uj?te w perspektywie Lewitów, przez bezpo?rednie patrylinearnej pochodzenia. Jednak nie wszyscy lewici s? kap?anami.

Gdy ?wi?tynia istnia?a, wi?kszo?? ofiar i ofiary mog? by? prowadzone wy??cznie przez kap?anów. Lewici dla kap?ana (czyli wszystkich tych, którzy pochodz? od Lewiego, syna Jakuba, ale nie od Aarona) przeprowadzono szereg innych ról Temple, w tym rytualnego uboju zwierz?t, us?ugi piosenka wykorzystania g?osu i instrumentów muzycznych i ró?nych zada? w pomoc kap?anom w trakcie wykonywania us?ugi.
Prawo Tory
G?ówny artyku?: Tory U.

Tora wymienia Melchizedeka, króla Salem, zidentyfikowanego przez Rashi jako Sema, syna Noego, jako "kap?an" Kohen do El Elyon (najwy?szego Boga) Rodzaju 14:18. Drugi jest Potiphera, kap?an Heliopolis, nast?pnie Jethro, kap?ana Madianitów zarówno poga?skich kap?anów swojej epoki. [3]

Gdy Ezaw sprzeda? przyrodzone z pierworodnym z Jakubem, Rashi wyja?nia, ?e kap?a?stwo zosta?o sprzedane wraz z nim, poniewa? przez prawo kap?a?stwo nale?y do pierworodnego. Tylko wtedy, gdy pierworodnym (wraz z reszt? Izraela) zgrzeszy? w incydencie w z?otego cielca, kap?a?stwo zosta?o podane do pokolenia Lewiego, które nie zosta?y ska?one przez ten incydent. [Potrzebne ?ród?o]

Moj?esz mia? otrzyma? kap?a?stwo wraz z kierownictwem ?ydów, lecz gdy k?óci? si? z Bogiem, ?e nie powinien by? liderem, dano do Aarona. [Potrzebne ?ród?o]

Aaron otrzyma? kap?a?stwa wraz z jego dzie?mi i wszystkich potomków, które by?yby urodzonych pó?niej. Jednak, jego wnuk Pinchas ju? urodzi?a, i nie otrzymuj? kap?a?stwo, a? zabi? ksi?cia z pokolenia Symeona i ksi??niczk? z Madianitów (numery 25: 7-13). Nast?pnie, kap?a?stwo pozosta?o z potomkami Aarona. Niektóre Kaba?a ?ród?a cytuj?, ?e gdy przyjdzie Mesjasz, istnieje tradycja, ?e b?dzie to powrót do pierworodnym (patrz kap?a?stwa ?ydów w Trzeciej ?wi?tyni).
Arcykap?an
G?ówny artyku?: Arcykap?an (judaizm)

W ka?dym pokoleniu, gdy ?wi?tynia sta?a, jeden kohen b?d? wyró?niane w celu wykonywania funkcji arcykap?ana (hebr Kohen Gadol). Jego g?ównym zadaniem by?o Dzie? Pojednania us?ugi. Innym wyj?tkowym zadaniem arcykap?ana by?a ofiara posi?ku codziennej ofiary; pe?ni? równie? przywilej, aby zast?pi? dowolny kap?anowi i z?ó? ofiar? wybra? ?adnej. Mimo, ?e Tora zachowuje procedur? wybra? Najwy?szego Kap?ana w razie potrzeby, w przypadku braku ?wi?tyni w Jerozolimie, nie ma Arcykap?an w judaizmie dzi?.
Dwadzie?cia cztery kohanic podzia?y
G?ówny artyku?: kap?a?skie, podzia?y

Król Dawid przypisane ka?dej z 24 kap?a?skich klanów do tygodniowego zegarek (Hbr "Mishmeret" = משמרת.), Podczas których jego cz?onkowie byli odpowiedzialni za utrzymanie harmonogram oferty w ?wi?tyni w Jerozolimie, zgodnie z 1Chronicles 24: 3-5. Przed tym czasie, kursy kap?a?skie liczy?a zaledwie osiem. Ten nowo instated cykl kursów kap?a?skich lub kap?a?skich podzia?ów, które mniej wi?cej dwa razy w roku si? powtórzy?a.

Po pierwsze i drugie zosta?y zbudowane, kap?ani rodu Aarona zak?ada te role w ?wi?tyni w Jerozolimie. Ka?dy z tych 24 grup sk?ada?a si? z sze?ciu rodzin kap?a?skich z ka?dej z sze?ciu obs?uguj?cej jednego dnia tygodnia. Na Sabbath dzie?, wszystkie sze?? wspó?pracowa?. Wed?ug pó?niejszej interpretacji rabinicznej, te 24 grup zmieni?o w ka?dy szabat w zako?czeniu Mussaf us?ugi. [Potrzebne ?ród?o]. Jednak na 24 festiwalach biblijnych byli obecni w ?wi?tyni na s?u?b?. [Potrzebne ?ród?o] Pierwsza z tych oddzia?ów lub dywizji, by? znany jako klan kap?a?skie (Yehoyariv Jehoiariv). Cz?onkowie tej rodziny mówi si? ju? do Jemenu, a teraz nazywa imieniem Maghori Kohen. [4] Wed?ug dr Aviva Klein Franke, [5] nazwa Jehoiariv (Yehoyariv) pochodzi od dwóch s?ów, Yeho - Yariv, czyli "zmaga? si? z Bogiem", lub "walczy? dla Boga". Jaakow Sapir, który w 1859 roku odwiedzi? Jemen CE, przeprowadzono niewiele bada? na tle tej rodziny i stwierdzi?, ?e nazwa Maghari lub Maghori, jest epitet podane do rodziny, i ?e nazwa jest t?umaczeniem z j?zyka arabskiego o samo znaczenie, jak ich oryginaln? nazw?, Yeho -. Yariv, czyli "ten, który podnosi," [6]

Wed?ug Talmudu Jerozolimskiego (Ta'anith 4: 2 / 20a): "Cztery oddzia?y wyszli z emigracji: Yedaiah, Harymowych Paszchura i immer. Prorocy w?ród nich zawar? zastrze?enie z nich, a mianowicie, ?e nawet je?li Jehoiariv powinny pochodzi? z wygnania, na oddziale pe?ni?cych obowi?zki, które s?u?y w ?wi?tyni w tym czasie nie powinno by? odrzucone na swoim koncie, ale raczej, ?e ma si? sta? wtórne do nich. " Wed?ug Talmudu Jerozolimskiego (Ta'anith 4: 2 / 20a): "Cztery oddzia?y wyszli z emigracji: Yedaiah, Harymowych Paszchura i immer. Prorocy w?ród nich zawar? zastrze?enie z nich, a mianowicie, ?e nawet je?li Jehoiariv powinny pochodzi? z wygnania, na oddziale pe?ni?cych obowi?zki, które s?u?y w ?wi?tyni w tym czasie nie powinno by? odrzucone na swoim koncie, ale raczej, ?e ma si? sta? wtórne do nich. "



https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Kohen&prev=search

cd....
« Ostatnia zmiana: Sierpieñ 25, 2015, 14:17:44 wys³ane przez Kiara »
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: KAPLANI W JUDAI?MIE....
« Odpowiedz #3 : Sierpieñ 25, 2015, 14:18:32 »

Zniszczenie Drugiej ?wi?tyni

Po zniszczeniu ?wi?tyni na koniec pierwszej Revolt ?ydowskiej i przemieszczenia do Galilei na wi?kszo?? pozosta?ej ludno?ci ?ydowskiej w Judei w ko?cu Bar Kochva Revolt, tradycji ?ydowskiej w Talmudzie i wierszy z ewidencji z epoki, ?e Potomkowie ka?dego kap?a?skiego zegarek ustanowi? osobnego miejsca mieszkaniowej w miastach i wioskach Galilei, mieszkalnych i utrzymuje ten wzór przez co najmniej kilka wieków w oczekiwaniu na odbudow? ?wi?tyni i wznowieniem cyklu kursów kap?a?skich. Konkretnie, to kohanic regionu rozliczenia wyci?gn?? z Bejt Netofa, dzi?ki Nazareth regionu do Arbel i okolicach Tyberiady.

Profesor Yosef Tobi, opisuj?c napis kamie? znajduj?cy si? w Jemenie, a który zawiera cz??ciow? list? nazwisk (w j?zyku hebrajskim) kap?a?skiego oddzia?ów i ich miejsc zamieszkania, pisze: [7] "Je?li chodzi o prawdopodobn? silne przywi?zanie duchowego posiadanych przez ?ydzi Ḥimyar do Ziemi Izraela, jest to równie? ?wiadczy napis z nazwiskiem na mi?marōṯ (oddzia?ach), kap?a?skie, które pocz?tkowo odkryta we wrze?niu 1970 roku przez W. Müller, a nast?pnie, niezale?nie, przez P. Grjaznevitch W ci?gu meczet w Bayt al-Ḥāḍir, miejscowo?ci po?o?onej w pobli?u Tan'im, na wschód od Sana ". Napis ten zosta? opublikowany przez kilku europejskich uczonych, ale Prze?omowe badanie zosta?o przeprowadzone przez EE Urbach (1973), jednego z najwa?niejszych badaczy literatury rabinicznej w poprzedniej generacji. Nale?y zauwa?y?, ?e kap?a?skie oddzia?y by?y postrzegane jako jeden z najbardziej charakterystycznych elementów w zbiorowej pami?ci narodu ?ydowskiego jako narodu podczas okresu rzymskiego i bizantyjskiego panowania w Ziemi Izraela po zniszczeniu Drugiej ?wi?tyni, o ile jako ?e sta? si? symbolem kultu ?ydowskiego w Ziemi. "

Teraz jest niepewna, kiedy to po raz pierwszy kamie? wygrawerowany napis, ale z pewno?ci? nie si?ga do czasów, w pobli?u zniszczenia Drugiej ?wi?tyni, o ile nie wcze?niej. Pe?na lista nazwisk kap?a?skich normalnie zawarte dwadzie?cia cztery kap?a?skie podopiecznych. Jednak dzisiaj, kamie? napis zawiera tylko cz??ciow? list? ich nazwisk, swoich dawnych miejsc zamieszkania - pocz?wszy od czwartego oddzia?u, a ko?cz?c na XIV oddziale. To dlatego, ?e kamie? zosta? cz??ciowo wyci?ta, jak równie?, z których cz??? zosta?a ukryta pod ziemi?. Jest to najd?u?sza lista nazw tego typu kiedykolwiek odkryto a? do dnia dzisiejszego: [8]
Miszna i Talmud
Kwalifikacje i dyskwalifikacje
G?ówny artyku?: Kohanic dyskwalifikacje

Chocia? Kohanim mo?e przej?? swoje obowi?zki, gdy dotarli fizyczn? dojrza?o??, Bractwo kohanim ogó? nie pozwoli m?odych Kohanim rozpocz?? s?u?b?, a? dotarli do wieku dwudziestu lat, [9], a niektóre opinie twierdz?, ?e w tym wieku by?o trzydzie?ci. [10] Nie nie by? obowi?zkowy wiek emerytalny. Tylko wtedy, gdy Kohen zosta? fizycznie niedo???nych nie móg? ju? s?u?y?. [11] kohen mo?e zosta? zdyskwalifikowany z pe?nienia s?u?by dla wielu powodów, w tym, ale nie ograniczaj?c si? do, Tumah, ma??e?skich skaz i wad fizycznych. Wa?ne jest to, ?e nigdy nie jest na sta?e kohen zdyskwalifikowany z us?ugi, ale jest dozwolone, aby powróci? do swoich normalnych obowi?zków po dyskwalifikacji przestaje.
Dwadzie?cia cztery kohanic prezenty
G?ówny artyku?: Dwadzie?cia cztery kohanic prezenty

Kohanim zosta?y zrekompensowane przez ich s?u?by dla narodu i ?wi?tyni przez dwadzie?cia cztery kohanic prezentów. [12] Spo?ród tych 24 prezentów, 10 s? na li?cie nale?y poda? nawet poza ziemi Izraela. Przyk?adem darów udzielonych Kohen w diasporze s? przede pi?? syklów z pidyon haben ceremonii, a dawanie przedniej nogi, policzki i trawie?cu z ka?dego zwierz?cia Kosher-ubite. [13]
Kohen i Tora instrukcja
G?ówny artyku?: Instrukcja Tora z Kohanim
Grupa kohanim studiowania Misznajot prawa Keilim w oczekiwaniu na przebudow? Beit Hamikdash.

Wersety Tory i rabinicznych komentarz do Tanach oznacza, ?e kohen ma unikaln? rol? lidera w?ród narodu Izraela. Oprócz dobrze znanej roli Kohen do s?dziowania w dzia?alno?ci ofiarnego w ?wi?tyni (The Korbanot), kohen zak?ada si?, ?e maj? obowi?zek bycia wiedz? w przepisach ustawowych i niuanse Tory i by? w stanie da? dok?adna instrukcja w tych przepisów do narodu ?ydowskiego.

Rabin Samson Raphael Hirsch wyja?nia t? odpowiedzialno?? jako nie wy??czne instruktorzy Tory, ale pracuje w tandemie z rabinicznych przywódców ery. [14]
Nowoczesna aplikacja

Po zburzeniu Drugiej ?wi?tyni i zawieszenia ofiarnych, formalna rola kap?anów w us?ugach ofiarnych dobieg?a ko?ca, tymczasowo (do czasu odbudowy ?wi?tyni po raz kolejny) lub na sta?e (w przypadku jej nigdy nie przebudowany ). Kohanim jednak zachowa? formaln? i publicznego uroczyste rol? w synagodze nabo?e?stwach, które zosta?y okre?lone jako substytut lub przypomnienia samych ofiar ("Zabierzcie ze sob? s?owa i nawróci do Pana, mówi do Niego:" Przebacz wszystkie nieprawo?ci i zaakceptowa? to, co jest dobre, a my z?o?ymy przez wo?y ofiar? naszych ustach ... "(Ozeasza 14: 2)) Kohanim równie? maj? ograniczon? liczb? innych szczególnych obowi?zków i przywilejów w ?ydowskiej praktyki religijnej Te specjalne.. Role zosta?y utrzymane w ortodoksyjnego judaizmu, a czasami w judaizm konserwatywny. judaizmem reformowanym nie sta? ?adnego specjalnego statusu lub uznawania kohanim.
Synagoga alija

Ka?dy poniedzia?ek, czwartek i Szabat w ortodoksyjnych synagog (i wielu konserwatywnych równie?), cz??? z Tory na g?os czyta? w oryginale hebrajskim przed zgromadzeniem. W dni powszednie, w tym czytanie jest podzielony na trzy; zwyczajowo nazywamy Kohen do pierwszego czytania (aliyah), Lewit? do drugiego czytania, i ka?dy inny cz?onek plemienia Izraela do trzeciego czytania. W Szabat, odczyt jest podzielony na siedem cz??ci; kohen nazywany jest dla pierwszego aliyah i lewita na sekund?, a cz?onkiem innego plemienia do ko?ca.

Je?li Kohen nie jest obecny, jest zwyczajem w wielu wspólnotach dla lewita, aby wykona? pierwsze Alija "bimkom Kohen" (w miejscu w Kohen) i Izraelita drugi, a nast?puj?ce po nich. Zwyczaj ten nie jest wymagane przez halachy (prawo ?ydowskie), jednak i Izraelici mog? by? wezwane do wszystkich aliyot.

Zmar?y 12 i na pocz?tku 13 wieku, rabin Meir Rothenburg orzek?, ?e w spo?eczno?ci sk?adaj?cej si? wy??cznie z kohanim, zakaz dzwoni?c Kohanim na wszystko, ale dwa pierwsze i maftir aliyot tworzy sytuacji impasu, które powinny by? rozwi?zane poprzez wywo?anie kobiet do Tory dla wszystkich po?redniego aliyot.

Konserwatywna Rabinów Zgromadzenie jest Komisja ?ydowskiego Prawa i Standardów (CJLS), zgodne z ogólnym widoku ruchu konserwatywnego w roli kohanim, orzek?, ?e praktyka zwo?ywania Kohen do pierwszego aliyah stanowi zwyczaj, a nie prawa, i ?e w zwi?zku z konserwatywnego rabina nie jest zobowi?zany do jego przestrzegania. Jako takie, w niektórych konserwatywnych synagogach, praktyka ta nie jest przestrzegane.
Kap?a?skie b?ogos?awie?stwo
G?ówny artyku?: Kap?a?skie B?ogos?awie?stwo
T?umy gromadz? si? na Pasch? na ?cianie zachodniej, aby otrzyma? b?ogos?awie?stwo kap?a?skie.
B?ogos?awie?stwo gest przedstawiony na nagrobek rabina Meschullam Kohn (1739-1819), który by? Kohen.

Kohanim uczestniczenia w modlitwie prawos?awnego dostarczy? tak?e kap?a?skie b?ogos?awie?stwo, [15] podczas powtarzania Shemoneh Esrei. [16] Wykonuj? t? us?ug? przez stoi i stoi t?um z przodu zgromadzenia, z ich ramiona odby?a si? na zewn?trz i r?ce i palce w okre?lonej formacji, z ?ydowskiej modlitwy szal lub talit obejmuj?cego g?owami i wyci?gni?te r?ce tak, ?e ich palce nie wida?. [17] Kohanim mieszka w Izraelu i wielu ?ydów sefardyjskich ?yj?cych na obszarach poza Izraelem dostarczy? kap?a?skim b?ogos?awie?stwem codziennie; Aszkenazyjskich ?ydów mieszkaj?cych poza Izraelem dostarczy? go tylko na ?wi?ta ?ydowskie. [18]
Pidyon Haben (Wykup pierworodnych)
G?ówny artyku?: pidyon haben

Poza synagogi, kohen prowadzi ceremoni? pidyon haben. Ten symboliczny Wykup pierworodnego syna opiera si? na przykazania Tory ", a ty odkupi? wszystko pierworodne cz?owieka w?ród synów". [19]
Wp?yw na stan cywilny

Judaizm ortodoksyjny rozpoznaje regu?y jako w pe?ni si?, ale w praktyce ma wyrozumia?o?ci w stosunku do niektórych zw??e? Regulaminu "i d??y do rozwi?zania przynajmniej pewne w?tpliwo?ci na korzy?? pozwalaj?c w?tpliw? ma??e?stwo. [Potrzebne ?ród?o] Je?li obszary podej?cia prawos?awne mo?e tworzy? ró?ne wyniki obejmuj? sytuacje, w których kobiety zosta?y zgwa?cone, porwanych lub zak?adnikiem, potomkowie nawróconych, których status judaizmu okaza?o si? przedmiotem w?tpliwo?ci, niejednoznaczne wcze?niejsze historie randkowe i inne sytuacje potencjalnie niejasne lub trudne. [potrzebne ?ród?o]

Ksi?dz z rodu Aarona (tj Kohen) zabrania Prawa Moj?eszowego (Tory), aby o?eni? si? z rozwiedzion? kobiet?, nawet gdyby by?a rodem Izraelita. Podobnie, m?ski potomek z linii Aarona jest zabronione po?lubi? ?ydówk?, kto mia? stosunek z nie-?yda, czy zosta?a zgwa?cona lub mia?a ?wiadomie zrobi?. Tak samo, nie mo?e po?lubi? ?ydówk?, której narodziny by?y przez ojca, który jest Kohen, lecz który naruszy? jeden z tych zakazów. Je?li on poszed? do przodu, a nie jeden z tych trzech rzeczy, jego m?ski problem rodzi si? z takiego zwi?zku nie jest ju? ksi?dzem (tj Kohen), lecz staje si? Hallal (Lev. 21: 7, 14) - to termin wyznaczenia jednego, który jest nie jest ju? ksi?dzem, ale zbezczeszczone. Kap?an musi utrzymywa? nieska?one rodowód, a matka musi by? urodzenia ?ydowskiego. Je?li po?lubi? kobiet? nie-?ydowskich z nie?ydowskich narodów, jego dzieci nie s? ju? ksi??a, ale poganie. Gdyby kap?an z rodu Aarona przekroczy? ten zakaz i po?lubi? rozwiedzion? kobiet?, i mieli wspólnych dzieci, wszystkie z jego kobiet kwestii - czy jego lub jego synów, lub jego wnuków - jest zabroniona od ma??e?stwa do kap?a?skiej magazynie dla wszystkich pokole? , [20]

Gwa?t stwarza szczególnie wzruszaj?cy problem. Ból do?wiadczony przez rodziny kohanim które by?y wymagane do rozwodu swe ?ony, jak wynikiem gwa?tów towarzysz?cych zdobyciu Jerozolimy nawi?zano w tej Miszny:

    Je?li kobieta zostali uwi?zieni przez nie-?ydów, dotycz?ce spraw pieni?dze, ?e jest uprawniony do jej m??a, ale je?li z jakiego? przest?pstwa kapita?owego, ?e wolno jej m??a. Je?li miasto zosta?y pokonane przez oblegaj?cych wojsk, wszystkie kobiety w kap?a?skim stanie znale?? w niej nie kwalifikuj? si? [by? ?on? kap?anów lub pozostaj? w zwi?zku ma??e?skim z kap?anów], ale je?li mieli ?wiadków, nawet niewolnikiem, a nawet bondswoman, mog? one uwierzy?. Ale nikt nie mo?e uwierzy? w siebie. Rabin Zachariasz ben Hakatsab powiedzia?: "W tej ?wi?tyni, jej r?ka nie miesza? z mojej strony od chwili, gdy nie-?ydzi weszli do Jerozolimy, dopóki nie wyszed?." Rzekli mu:. Nikt nie mo?e da? z siebie dowodów [21]

Izrael

Izraelski rabinat nie wykona ma??e?stwa halakhically zakazanego do Kohen. Na przyk?ad, Kohen nie mo?e legalnie po?lubi? rozwiedziony lub przerobiony kobiet? w pa?stwie Izrael, chocia? obcy ma??e?stwo zostanie rozpoznany.
Konserwatywny pogl?d ?ydowska

Judaizm konserwatywny wyda? takanah awaryjnego (rabinicznych edykt) czasowego zawieszenia stosowania przepisów w ca?o?ci, na tej podstawie, ?e wysoka stopa ma??e?stwa mieszane zagra?a przetrwaniu judaizmu, a tym samym, ?e wszelkie ma??e?stwa mi?dzy ?ydami jest mile widziane. Takanah o?wiadcza, ?e potomstwo takich ma??e?stw s? uwa?ane za kohanim [. Potrzebne ?ród?o] Ruch pozwala Kohen po?lubi? nawróconego lub rozwódk? z tych powodów:

    Od ?wi?tyni w Jerozolimie nie jest ju? istniej?ce i korbanot nie powinny by? przywrócone, Kohanim nie s? ju? w stanie wykonywa? us?ugi Temple w stanie rytualnej czysto?ci.
    Poniewa? kryzys ma??e?stwa mieszane w?ród ameryka?skich ?ydów jest ekstremalna, konserwatywny ruch czuje musi wspiera? decyzj? dwóch ?ydów do zawarcia ma??e?stwa. [22] [23]

Bat kohen
G?ówny artyku?: Bat-Kohen

Kohen by? stan, ?e tradycyjnie, o których mowa ludzi, przekazywane z ojca na syna, chocia? by?y sytuacje, w których kohen bat, córka Kohen, korzystaj? jaki? specjalny status. Na przyk?ad, pierworodny syn Kohen bat lub pierworodnego syna Lewiego nietoperzy (córka ka?dym lewita) nie wymaga rytua? pidyon haben. [Potrzebne ?ród?o]

Ponadto, kobiety, cho? nie podaj? w Przybytku i ?wi?tyni, wolno by?o je?? i korzysta? z niektórych 24 kohanic prezenty. Jednak?e, je?li córka Kohen jest po?lubi?a m??czyzn? spoza kohanic linii, ona ju? nie wolno korzysta? z kohanic prezenty. Odwrotnie, córka nie-Kohen, który o?eni? si? z Kohen wzi?? na takich samych prawach jak niezam??nej córki Kohen. [Potrzebne ?ród?o]
Wspó?czesne czasy

Dzisiaj, prawos?awnego i wielu konserwatywnych rabinów utrzymuj? stanowisko, ?e tylko cz?owiek mo?e dzia?a? jako Kohen, i ?e córka Kohen jest rozpoznawany jako bat kohen tylko w tych bardzo nielicznych sposobów, które zosta?y zidentyfikowane w przesz?o?ci. Inne konserwatywny rabini, wraz z niektórych reform i rekonstrukcjonizm rabinów, s? przygotowane, aby da? równy status Kohen z córk? Kohen. [Potrzebne ?ród?o]

Judaizm ortodoksyjny utrzymuje, ?e przywileje i status Kohanim wynikaj? g?ównie z ich oferty i dzia?a? w ?wi?tyni. W zwi?zku z powy?szym, w ortodoksyjnego judaizmu tylko m??czy?ni mog? wykona? Kap?a?skiego B?ogos?awie?stwa i odbieranie pierwszego alija podczas publicznego czytania Tory, a kobiety z regu?y nie s? dopuszczone do s?dziowania w ceremonii pidyon haben. Jednak pytanie, co dzia?a (o ile istniej?) kohen nietoperz mo?e wykona? w kontek?cie prawos?awnego jest przedmiotem obecnej dyskusji i debaty w niektórych kr?gach prawos?awnych. [24]

Niektórych kobiet grupy modlitewne, które praktykuj? pod halachicznej kierunkiem non-ortodoksyjnych rabinów, i które prowadz? czytania Tory dla tylko kobiety, które przystosowane zwyczaj zwo?ywania Kohen BAT dla pierwszego aliyah i bat levi na sekund?. [25]

Judaizm konserwatywny, zgodne z jego pogl?dem, ?e nie zostan? przywrócone ofiary w ?wi?tyni, w kontek?cie zaanga?owania wielu zgromadze? "na p?e? (ale nie plemiennej) egalitaryzmu, interpretuje talmudyczne odpowiednie fragmenty, aby umo?liwi? wyeliminowanie wi?kszo?ci ró?nic mi?dzy m??czyzn i kobiet kohanim w zgromadzenia plemienne, które zachowuj? tradycyjne role podczas modyfikowania tradycyjnych ról p?ci. Ruch konserwatywny zasady ?agodzenia kar na ten widok, ?e przywileje Kohen nie pochodz? z oferowania oferty Temple, ale wy??cznie z liniow? ?wi?to?ci, i ?e ceremonie takie jak Kap?a?skiego B?ogos?awie?stwa powinny ewoluowa? od ich pochodzenia opartych ?wi?tyni. (Argument dla zaanga?owania kobiet w Kap?a?skiego B?ogos?awie?stwa przyznaje, ?e tylko m??czyzna Kohanim móg? wykona? ten rytua? w czasach ?wi?tyni, ale ?e ceremonia nie jest zakorzeniona w Temple praktyce, a jego zwi?zek z ?wi?tyni by? rabinicznej dekretu, a rabini w zwi?zku z tym maj? prawo do zezwalania na praktyk?, aby rozwija? si? od swoich korzeni Temple-based). [26] W rezultacie, niektórzy konserwatywni synagogi umo?liwi? Kohen bat do wykonywania Kap?a?skie b?ogos?awie?stwo i ceremoni? pidyon haben, a do otrzymania pierwszego alija czasie czytanie Tory.

Halacha komitetem Masorti ruchu (odpowiednik Konserwatywnej judaizmu) w Izraelu orzek?, ?e kobiety nie otrzymuj? takiego aliyot i nie mo?e skutecznie wykonywa? funkcje (rabin Robert Harris, 5748). Dlatego te? nie wszystkie Konserwatywne zgromadzenia lub rabini pozwalaj? te role bnot kohanim (córki ksi??y). Co wi?cej, wiele egalitarne zorientowanych Konserwatywne synagogi znios?y tradycyjnych plemiennych role i nie wykonywa? ceremonie z udzia?em Kohanim (takich jak Kap?a?skiego B?ogos?awie?stwa lub dzwoni?c Kohen do pierwszego aliyah) oraz wiele tradycyjnych pogl?dach konserwatywnych synagogi zachowa?y role tradycyjne p?ci i nie pozwalaj? kobiet do wykonywania tych zada? w ogóle. [27]

Poniewa? wi?kszo?? reform i rekonstrukcjonizm ?wi?tynie znios?y tradycyjnych plemiennych wyró?nie?, role i to?samo?ci na podstawie egalitaryzmu, specjalny status dla Kohen nietoperzy ma bardzo ma?e znaczenie w tych ruchów.

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Kohen&prev=search

« Ostatnia zmiana: Sierpieñ 25, 2015, 14:24:10 wys³ane przez Kiara »
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: KAPLANI W JUDAI?MIE....
« Odpowiedz #4 : Sierpieñ 25, 2015, 14:23:35 »

Kohen badania genetyczne
G?ówny artyku?: Y-chromosomalnych Aaron
   
[Ukryj] Ta sekcja ma wiele problemów. Prosz?, pomó? go poprawi? lub przedyskutowa? te kwestie na stronie dyskusji.
Ten artyku? powinien zawiera? streszczenie Y-chromosomalnych Aaron Zobacz. Wikipedia: Podsumowanie styl. Do informacji o tym, jak w??czy? go do g?ównego tekstu niniejszego artyku?u jest (maj 2015)
Sekcja ta opiera si? w znacznym stopniu lub ca?kowicie na z jednego ?ród?a. (Maj 2015)
Ta sekcja ewentualnie zawiera oryginalne badania. (Maj 2015)

Ostatnio, tradycja, ?e wiele Kohanim pochodz? od wspólnego m?skiego przodka zyska? wsparcie bada? genetycznych. [Potrzebne ?ród?o] Od chromosomu Y jest dziedziczone tylko od w?asnego ojca (kobiety nie maj? chromosom Y), wszystkie bezpo?rednie liniach m?skich dzieli? wspólny haplotypów. Dlatego badanie zosta?o wykonane w ró?nych sektorach ludno?ci ?ydowskiej i nie-?ydowskiej, aby zobaczy?, czy jest jaka? wspólnota w?ród swoich Y chromosomów. Pocz?tkowe badania przez Hammer, Skorecki, et al. zosta?a oparta na ograniczonej badaniu 188 pacjentów, w której wskaza? w?ski zestaw markerów genetycznych [jakich?] znalezionych w nieco ponad 50% ?ydów z tradycji kap?a?skiej opadania i oko?o 5% ?ydów, którzy nie wierz?, ?e s? Kohanim. [28] W ci?gu kolejnej dekady, Hammer, Skorecki i innych badaczy w dalszym ci?gu gromadzi materia? genetyczny z ?ydowskich i nie?ydowskich mieszka?ców na ca?ym ?wiecie. Doprowadzi?o to do klasyfikacji szerszego zestawu markerów genetycznych, teraz nazywany Cohen Modal haplotypów (CMH). [Potrzebne ?ród?o] Ostatnie wyniki wskazuj?, ?e 46% z tych, którzy maj? rodzinn? tradycj? kap?a?skiego opadania [niejasne] nale?? do Haplogrupa Y-DNA zidentyfikowano jako J -P58 oraz, ?e co najmniej dwie trzecie, ?e 46%, bardzo podobnych sekwencji T-DNA, wskazuj?c wzgl?dnie ostatniego wspólnego przodka. [29] Dalsze 14% kohanim stwierdzono nale?e? do innego linia, w haplogrupy j2a -M410. [29] W przeciwie?stwie do orygina?u CMH znajduje si? a? o 5% do 8% ?ydów, którzy nie maj? rodzinn? tradycj? bycia kohanim, a tylko 1,5% stwierdzono, ?e maj? najbardziej zbli?one do najbardziej szczegó?owej sekwencji. [29] W?ród nie-?ydów, CMH mo?na znale?? w?ród Yemenites nie?ydowskich (> 67,7%) i Jordanii (~ 7%), ale nie stwierdzono, aby w najwi?kszym stopniu odpowiadaj? najbardziej szczegó?ow? sekwencj?. [29] Tak wi?c, badania [której?] dokument pewne ró?nice mi?dzy chromosomów Y z kohanim, co oznacza, ?e znaczna cz??? Kohanim maj? pewne wspólne pochodzenie m??czyzna. [potrzebne ?ród?o] Od stanu religijn? Kohen jest uwarunkowany jest m??czyzna biologicznym potomkiem Aarona w po??czeniu z wielu innych zmiennych, które nie s? przedmiotem bada? genetycznych (?onie Kohen nie mieli kontaktów z nie-?yda, by? rozwódk? itp) posiadanie wspólnego haplotypie nie zapewnia wystarczaj?cych dowodów do nadawania lub utrzymania status religijnej w Kohen, która zale?y od wi?cej ni? prosty dziedziczno?ci. [potrzebne ?ród?o] Utrata stanu kap?a?skiego w czasie których przypada 1,5% non-Kohen ?ydów, którzy bardzo dok?adnie dopasowa? sekwencj? chromosomu Y, który jest najbardziej popularne w?ród kohanim. [potrzebne ?ród?o]
Cohen (i jego odmiany) jako nazwisko
G?ówny artyku?: Cohen (nazwisko)

Stan Kohen w judaizmie nie ma koniecznej relacji do nazwiska osoby. Cho? prawd? jest, ?e potomkowie kohanim cz?sto opatrzone nazwiskami, które odzwierciedlaj? ich genealogii, istnieje wiele rodzin o nazwisku Cohen (lub dowolnej liczby zmian), którzy nie s? Kohanim ani nawet ?ydowskiej. Przeciwnie, istnieje wiele Kohanim które nie maj? Cohen jak nazwisko.

Istniej? liczne warianty pisowni nazwiska Cohen. S? one cz?sto uszkodzony przez t?umaczeniu lub transliteracji do lub z innych j?zyków, jak pokazano na poni?szym przyk?adzie (nie jest to pe?na lista).
Sulejman ben Pinhas al-Cohen rodzina Sanie, circa 1944

    Angielski: Cohen, Cowen, Cahn, Cahan, Carne, Cohn, Sto?ek, w stanie Connecticut, Conway, Cohan, Cohaner, Cahanman, Chaplan, Keohan, Kaplan (Cohan jest tak?e irlandzki nazwisko oraz Conway jest równie? nazwisko pochodzenia walijskiego, Cowen jest cz?sto wariant szkockiego nazwiska Cowan.)
    Niemiecki: Kohn, Cohn, Kogen, Korn, Kuhn, Kahn, Kane, Konel, CON / Coen, Katz (hebrajski skrót kohen Zedek (כהן צדק) czyli "sprawiedliwych kap?an"), Jachmann, Jachmann-Kohn, Jachkone, Kogenmann , Kogenman, Kogner, Kogener, Kagen, Cohner, Kohner, Kahnmann, Kahaneman, Cahnmann
    Holenderski: Cohen, Kain, Kohn, Kon, Cogen
    Francuski: Cahen, Cohen, Caen, Cahun, Kahane
    Grecki: Kots, Kotais, Kotatis, Kothanis (Romaniote ?ydzi)
    W?gierski: Kohen, Kahan, Konel
    Rosyjski: Kogan, Kogen, Kokhen (Kochen), Pop (Priest) Brevda, Kagedan / Kagidan (w j?zyku hebrajskim, to imi? jest pisane "KAF-Shin-daled-mniszka" i jest skrótem od "Kohanei Shluchei DeShmaya Ninhu", który aramejski dla "ksi??a s? pos?a?cami Tak?e mo?liwe odmiany tego nazw?
    Gruzi?ski: Kotais, Kotatis, Kutatisi, Kutaïssi
    Serbski: Koen, Kon, Kojen
    Polski: Kon, Kochan, Jach, Kaplan, Caplan, Kaplin, Kap?on, KAC
    W?oski: Coen, Cohen, Prohen, Sacerdote (W?oski dla "ksi?dza"), Sacerdoti, Sacerdoti Coen
    Hiszpa?ski: Coen, Cohen, Koen, Cannoh, Canno, Canoh, Coy, Cano, Cao, Correa
    Basków: Apeztegui "kap?a?ski dom", w Basków "apaiz" (kap?a?skie) i "tegi" (dom). Równie? Apéstegui, Apesteguia, Apaestegui, Aphesteguy
    Portugalski: Cao, Cunha, Correia, Coelho
    Perski: Kohan, Kâhen, Kohanzâd, Kohanci, Kohani, Kohanqâdo?
    Turecki: Kohen
    Rumu?ski: Cozer
    Arabski: al-Kohen, al-Kahen, al-Kahin
    Staro?ytna / Nowoczesne Hebrajski: Kohen, HaKohen, ben-Kohen, bar-Kohen, Koheni, Kahana, Kohanim, Kohen-Tzedek / Kohen-Tzadik (Katz)
    Inne: Maze / Mazo, Mazer (akronim mi Zera Aharon, czyli "z nasion Aarona"), Azoulai (akronim od ishah zonah ve'challelah lo yikachu, czyli "kobieta obcych lub rozwód nie podejmuje": Zakaz wi???ce kohanim), Rappaport, Kahane

Jednak w ?aden sposób nie s? ?ydzi z tych nazwisk Kohanim. Dodatkowo, niektóre "Cohen" -Type nazwiska s? uwa?ane za silniejsze oznaki statusu ni? inne. "Cohen" jest jednym z najtrudniejszych do uzasadnienia ze wzgl?du na jego czystej wspólno?ci.

We wspó?czesnym Izraelu, "Mosze Cohen" jest odpowiednikiem "John Smith", w krajach angloj?zycznych - czyli przys?owiowo najcz??ciej nazw.
Seder
G?ówny artyku?: Seder Plate

Wed?ug ?ydowskiej Wirtualnej Biblioteki, jedna wspólna interpretacja w praktyce o trzy kawa?ki macy na talerzu Seder jest to, ?e stanowi? one "Kohen, Levi i Izrael" (czyli kap?ani, pokolenie Lewiego, i wszystkie inne ?ydzi ). [30]
Poza judaizmu

Wed?ug Ko?cio?a Jezusa Chrystusa ?wi?tych w Dniach Ostatnich, albo "dos?owne potomkowie Aarona", lub godnego Kap?a?stwa Melchizedeka posiadacze maj? prawo stanowi? Przewodnicz?cej Rady Biskupiej podstawie upowa?nienia Prezydenta (Sekcja 68: 16-20) , Do tej pory, wszyscy ludzie, którzy s?u?yli na Prezesi Biskupi byli posiadacze kap?a?stwa Melchizedeka, a nigdy nie zosta?y publicznie zidentyfikowane jako potomkowie Aarona. Zobacz tak?e mormonizmu i judaizm.
Odniesienia w kulturze popularnej

Pozycjonowanie r?ce Kohen w trakcie Kap?a?skiego B?ogos?awie?stwa by? Leonard Nimoy inspiracj? jest dla Mr. Spocka Vulcan salutowanie w oryginalnym serialu Star Trek. Nimoy, podniós? ortodoksyjny ?yd (ale nie Kohen), stosowany salut, gdy mówi "?yj d?ugo i szcz??liwie".

B?ogos?awie?stwo Kap?a?skie jest u?ywany przez Leonarda Cohena w jego po?egnalnym b?ogos?awie?stwem podczas "którego ty idziesz", piosenka zamykaj?ca na jego koncerty. Sam Leonard Cohen z Kohen rodziny. On równie? u?ywa rysunek Kap?a?skiego B?ogos?awie?stwa jako jeden z jego logo.
Kohen i Holokaust
G?ówny artyku?: teologia Holokaust

W 1938 roku, wraz z wybuchem przemocy, które zacz??o by? znane jako Nocy Kryszta?owej, ameryka?ski ortodoksyjny rabin Mnachem HaKohen Risikoff napisa? o centralnej roli widzia? dla kap?anów i lewitów w kategoriach reakcji ?ydowskich i ?wiatowych, w kulcie, liturgii i teshuva, pokuta. W הכהנים והלוים HaKohanim vHaLeviim (1940) [31] Kap?ani i lewici, podkre?li?, ?e cz?onkowie tych grup istnieje w sferze pomi?dzy histori? (poni?ej) i odkupienia (powy?ej), i musi dzia?a? w unikalny sposób, aby pomóc przenie?? inne do modlitwy i dzia?ania, i pomóc po?o?y? kres cierpieniu. Napisa?: "Dzi? tak?e prze?ywamy czasie powodzi, nie wody, ale od krwi, co p?onie i zamienia ?ycie ?ydowskie w ruin?. Jeste?my teraz tonie w powodzi krwi ... Przez Kohanim i Lewiego "im pomoc przyjdzie do ca?ego Izraela." [32]
Zobacz te?

    Historia rodzinna
    Nadanie z przedniej nogi, policzki i trawie?cu (jako poza-Izrael kohanic dar)
    Izraelici
    Widok ?ydowskie ma??e?stwa
    Sayyid podobny tytu? potomków Mahometa w islamie
    Micwa u?wi?cania Kohen
    Status quo Kohen
    Instrukcja Tora z Kohanim
    Wicked Priest

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Kohen&prev=search

Zapisane
Strony: [1]
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

darzlubie sith voters skyworldsv poradniki