Strony: [1]

OKULTYZM I MASONI......

  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2335
  • Zobacz profil
OKULTYZM I MASONI......
« : Luty 12, 2017, 15:44:10 »

Okultystyczne tajemnice droga do światła Dom  Badanie Okultyzmu.

Okultyzm symbolika w Czarodziejskim flecie




Ilustracja i wyjaśnienie nauki okultystycznej symboliki

Powodem wybraliśmy słynną masoński opery Mozarta w Czarodziejskim flecie , aby zilustrować praktyczne zastosowanie nauki o symbolikę, ponieważ jest to jeden z najbardziej znanych przykładów jak prawdziwy okultyzm prawdy zostały ukryte w oczach.

Jeśli wiesz niewiele lub nic o symbolice sugerujemy zapoznać się z naszą komentarze na pasku bocznym przed kontynuowaniem. Podobnie, jeśli nie jesteś zaznajomiony z tematami w Operze można znaleźć kompletną libretto (tekst) nim na różnych stronach internetowych w języku niemieckim iw tłumaczeniu na język angielski.

Wprowadzenie


Jak wielu z was będzie wiedział, Mozart i Schikaneder (który napisał libretto) były zarówno masoni, w czasie, gdy masoneria była bardzo różni się od okrojoną ezoterycznej "klubu", który od tamtej pory stać. W ostatnich latach 18 wieku, kiedy to The Magic Flute składał, masoneria zachowały się jedne z naukami starożytnych misteriów, aczkolwiek w często zniekształcony i niekompletny.

Choć nie znamy pełnego zakresu ezoterycznej wiedzy autorów, jest prawdopodobne, że Mozart i jego koledzy masoni byłby świadomy wielu tematów omówimy naszych różnych artykułach , aw szczególności znaczenie i prawdziwe znaczenie Inicjacja.

Możemy jednak bezpiecznie odrzucić pogląd popularny wśród wierzących w nonsensowny żmudną procedurę z tzw zbliżającym się "zdarzenie", "Planetary Shift", "Wniebowstąpienie", etc., spopularyzowana przez różne blogi w ramach "przygotować się na zmiany" transparent Mozart był uczniem sycylijskiej "adept" Cagliostro. Nie było to 18 wieku okultysta inspiracji dla postaci Hierofantem, Sarastro, w operze Mozarta.

Cokolwiek occult 'moce' kolorowy liczyć mogą posiadał, to musi być jasne dla każdego, kto przeszkadza, aby zapoznać się z życiem i karierą Cagliostro, że jego postać ma więcej wspólnego z czarownikiem Goethego "Faust" niż Hierofant świętych misteriów, które jest prawdziwym tematem tej opery.

Możemy również odrzucenie równie głupie fantazje, że Mozart 'rozprzestrzeniać tajemnic Izydy "przez jego opery. Bo chociaż Królowa Nocy i starożytnej egipskiej bogini Isis mają pewne cechy wspólne, to nie znaczy, że oni reprezentują tę samą zasadę, ani że Isis ma coś w ogóle do czynienia z fikcyjną postacią 'Astara ", który twierdzi przez proroków szał "Ascension, przyszedł na ziemię z systemu Syriusza 26.000 lat temu.

Isis nie była pozaziemska.

Namiętności ambicji, zazdrości i zemsty, które spożywają Królową Nocy znaleźć żadnego odpowiednika w bezwarunkowej miłości, miłosierdzia i dobroci są związane z bogini Izydy i jej kultu.

Ponadto, tajemnice, które Mozart nie rozprzestrzeniają się za pośrednictwem jego opery są tak samo jak ci, Ozyrysa Izydy. Oba bóstwa nigdy nie zostały rozdzielone w starożytnym Egipcie, bo wiadomo było, że bogowie, podobnie jak człowiek, były podwójne istotami, samiec i samica, z których żaden nie może objawiać bez drugiego.
Jest to ważny fakt, który został zignorowany przez tych, którzy uzurpował motywy tej opery, aby wzmocnić swoje fantazyjne porządków "Wniebowstąpienie" i "obecność bogini".


Jeśli są to powody Natknąłeś na tej stronie jest bardzo mało prawdopodobne, że wszystko, co mamy do powiedzenia będzie zdalnie Cię zainteresują. Jeśli jednak jesteś naprawdę w poszukiwaniu prawdy a nie dziecinne fantazje, proszę czytać dalej.
Kto i co Isis naprawdę było można odkryć dla siebie studiując Virgin of the World , jedną z najważniejszych książek, które zachowują pewne fragmenty hermetycznej mądrości starożytnego Egiptu.

Jest to niemożliwe w krótkim analizy takie jak to zbadać i wyjaśnić wiele warstw symboliki w Czarodziejskim flecie .

 Najlepsze, co możemy zrobić, to mieć nadzieję zidentyfikować i wyjaśnić pewne aspekty głównych symboli zachęcić do sięgnięcia dalej, zgodnie z sugestiami, które podejmujemy w naszym komentarzu do nauki symbolizmu w pasku bocznym po prawej stronie.
Kładziemy nacisk na słowo "nauka", ponieważ nie ma nic zdalnie wodnisty lub "woo-woo' do monety bieżącej obraźliwe slang używany do opisania wiarę w coś irracjonalnego lub nonsensowny w nauce symbolikę.

Jak każdy z istotnych nauk, nauka symboliki wymaga uważnej obserwacji, eksperymentu i dedukcji opartej na stałych uniwersalnych praw, jak można przeczytać w naszym komentarzem.

główne Postacie


Zanim weźmiemy pod uwagę historię opery i muzyki (która jest pełna symboliki zbyt), pozwalają nam spojrzeć na głównych bohaterów, aby zobaczyć, co one oznaczają.

Główną rolę w dramacie jest Tamino , kandydat do inicjacji. On jest księciem. To znaczy, że jest ktoś, kto jest skazany na sukces do swojego ojca, króla. Symbolika jest jasne tutaj.
Tamino jest początkujący, którzy jeszcze do nauczenia i opanowania sztuki i nauki, które uczynią go królem, lub inicjowania.

Wkrótce po jego wprowadzeniu do publiczności, Tamino spełnia kolorowy ptak-Catcher Papageno , który jest pół człowiekiem, pół zwierzę, i pokryte piórami.

To nie jest taki zły opis niższej jaźni, częściowo wykupione przez Wyższej Jaźni, a częściowo przeklęty przez to pochodzenie zwierzęce (ludzkie ciało swoje z jego namiętnościami i instynktów), jak można przeczytać w pierwszym artykule w naszym okultystycznych studiów kursu.

Więc możemy traktować jako Papageno niższej jaźni Tamino, który ma swój kobiecy odpowiednik w kształcie rustykalnej Lass, Papagena . Ten temat damsko-męskich biegnie przez operę, każdy główny bohater konieczności jego (lub jej) o przeciwnym działaniu (lub możemy powiedzieć "seks").

Zatem Tamino ma jego Pamina, Papageno jego Papagena, a Królowa Nocy ma Sarastro, dwa ostatnie również symbolizujący Księżyc i Słońce Ale to coś więcej niż to Papageno. Dowiadujemy się, że łapie swoje "ptasie dla Królowej Nocy, który w zamian daje mu jedzenie i noclegi. Papageno śpiewa:

Jako ptaków łapacz jestem znany
starych i młodych w całym kraju.
Wiem, jak ustawić maniaków
i gwizdek jak moja zdobycz!


Ptaki były symboliczne duszy od najdawniejszych czasów, a nawet dzisiaj widzimy, że Duch Święty przedstawiany jest jako gołębica w religii chrześcijańskiej.

Ptaki również odegrały ważną rolę w ikonografii religijnej starożytnego Egiptu.

Można więc powiedzieć, że Papageno jest nieprzytomny emisariusz jego kochanką, Księżyc, który zbiera dusze w jej imieniu.

Czyni to poprzez ustawienie pułapki na nieostrożnych. Czy trzeba je wymienić? Chciwość jest jeden. Lęk jest inny.

Riches to bardzo udana pułapka rzeczywiście, a niewielu wśród "młodych" i "starych" mogą się oprzeć ich atrakcyjność. Istnieje wiele "wabiki" w tym świecie, które prowadzą dobre i nie tak dobre na manowce, a droga do piekła jest wybrukowana z nimi.

Powiedzieliśmy, że Pamina reprezentuje żeński odpowiednik Tamino.
Ale ona symbolizuje inne pomysły też, bo jak można przeczytać w naszym komentarzem na pasku bocznym, istnieje wiele różnych aspektów każdego symbolu, i musimy oprzeć się pokusie, aby spróbować umieścić zbyt wąską interpretację na nich, bo brakuje nam większe obrazek.

Pamina jest nie tylko córką Królowej Nocy, ale Sarastro też, dlatego możemy powiedzieć, że ma charakter podwójny lub Soli-księżycowy.
W jej naturze słonecznej reprezentuje prawdziwą duszę , z którą Wyższe Ja stara ponowne zjednoczenie. W swoim księżycowym natury reprezentuje ona Wyższej Jaźni, która jest uwięziona w materii.
 
Wszystko to bardzo przypomina rzymskiego mitu Prozerpiny, córki Zeusa lub Jowisza, który zostaje porwany przez Hades, władca podziemi, wbrew woli matki, Ceres. Jak wykształconych wolnomularzy, Mozart i Schikaneder byłby zaznajomiony z tego mitu, a więc może to włączone elementy do ich opery.

Jak widzieliśmy do tej pory, Queen of the Night jest personifikacją Księżyca a wszystko to oznacza, fizjologicznie, psychicznie i duchowo.
Ona boi się zarówno za złe i Sarastro, który tutaj symbolizuje światło słonecznego ona jest zmuszony do refleksji, ale stara się ukryć przed Tamino, w obawie, że będzie widział poprzez swoje fortele.

Sarastro sam symbolizuje wiele ważnych zasad, z których każdy może być ponownie traktowane z różnych aspektów. Ale jego głównym zadaniem jest uosobieniem Mądrości Bożej w kształcie Hierofanta który inicjuje Tamino w misteria Izydy i Ozyrysa.

Pozostałe, drobne znaki symbolizują różne aspekty zarówno głównych aktorów w dramacie lub uosabiają konkretne pomysły lub cechy. Więc możemy uznać za sługę Sarastro, Monostatos a zawierających w sobie najgorsze cechy niższej jaźni, podczas gdy Papageno reprezentuje lepsze właściwości; częściowo oswojone i oświecony przez jego lepsza połowa-Prince.

 Jeszcze Monostatos symbolizuje również wady pożądania, okrucieństwa i nienawiści, podobnie jak trzy Młodzi , którzy kierują Tamino i Papageno do świątyni Mądrości symbolizują cnoty wytrwałości, cierpliwości i dyskrecji.


Wreszcie, "przebiegły wąż ", który realizuje Tamino, jak otwiera się opera, symbolizuje niższą jaźń, z którego Tamino próbuje uciec. On naprawdę nie można uciec mu oczywiście, że "wąż" jest naszym stałym towarzyszem całego ziemskiego życia, w którym tylko śmierć ciała fizycznego może nas wyzwolić.

Fakt, że wąż ginie na samym początku opery sugeruje, że Mozart albo nie zna pełnych praw inkarnacji na Ziemi, lub ukryte swoją wiedzę, a może po prostu chciał stworzyć dramatyczne wejście, którego zabicia owej potwór przez sługi Królowej nocy z pewnością osiągnie!

W każdym razie, to nie zmienia symbolikę tego przebiegłego węża, którego każdy wtajemniczony musi nauczyć się oswoić i Sterowanie nie kill-zanim będzie mógł uzyskać wyzwolenie i oświecenie.


Symbolika Muzycznej



Po omówieniu głównych bohaterów i co one symbolizują, Przejdźmy teraz do samej historii, wraz z magiczną muzyką Mozarta, aby zobaczyć, jakie dalsze fakty możemy odkryć.

Opera zaczyna się od uwertury w heroicznej tonacji E-dur. To nie przypadek, ze względu na wielki motyw inicjacji , która jest sercem i duszą tej historii.
Sam Mozart uznał, że E-dur wywołany dostojeństwie i religii, więc nie jest zaskoczeniem, że jest dominującą myślą przewodnią całej opery. Beethoven wykorzystał sam klucz w jego Eroica Symphony , podobnie jak Holst dla ruchu Jupiter z planet .


Trzy akordy dźwięczny nowo-dur, oddzielonych długimi przerwami, z którymi uwertura otwarciu symbolizują Trójcę, czy uważamy je z perspektywy chrześcijańskiej, albo jako emblematyczny duszy, umysłu i ciała.

Te trzy głośne rozmowy mogą być również uznane za reprezentowanie trzech oficerów, którzy przewodniczył Najświętszych Tajemnic Grecji i Egipcie.

Początkowo te trzy symbolizuje Stworzyciela, słońce i księżyc, odpowiednio, ale nowoczesna masoneria traci wewnętrzne znaczenie tych zasad, chociaż zachowuje trzy "oficerów" w swoich rytuałach jak każdy mason dowie.

Ponieważ nie jesteśmy muzykami, z żalem musimy opuścić dalej i pełniejszej interpretacji symboliki muzycznej w Czarodziejskim flecie dla muzykologów wśród naszych czytelników.


Czarodziejski flet

AKT PIERWSZY: rozpoczyna poszukiwanie



Na początku Act One, Tamino znajdzie się w puszczy, zalesionej skała porozrzucane, prowadzonej przez węża, o którym mowa wcześniej. Las ten można porównać do "ciemnego lasu", w którym Dante traci się na początku swojej Boskiej Komedii .

 Podobnie jak włoski poeta, Tamino modli się o ratunek i wybawienie, ale mdleje się ze strachem.

Choć jest on nieprzytomny, pojawiają się trzy zawoalowane Ladies niosąc srebrne włócznie; Są to Słudzy Królowej Nocy . Zabijają węża i czuwać nad księciem, aż się obudzi.

Podczas Wigilii, że zakocha się w nim, i walczą ze sobą o to, kto powinien czuwać i posiadają go ... ale ", to nie być", śpiewają w ostatnim wersie ich arii.
Czy Mozart ma tę scenę symbolizować Fatalne zauroczenie złudzenia materialnego świata mają do Wyższej Jaźni, nie możemy powiedzieć.

Jednak słowa "nie ma być" sugerują, że trzy służebnice Księżyca uznają, że Tamino nie jest dla nich, ale przeznaczone do wyższych rzeczy, a więc niechętnie odchodzą, aby przekazywanie ich Pani, Królowa Nocy.

Gdy Tamino budzi widzi martwego węża leżącego u jego stóp, a słysząc kogoś podejście kryje się za skałą.
Po Papageno śpiewał swoje słynne arie "Ptak-łapacza jestem", Tamino dowiaduje się o jego dziwaczne gościa, który udaje, że zabił węża.
Ci, którzy wiedzą coś o naturze niższej jaźni uśmiechnie się w tym momencie, dla jednego ze swoich mniej sympatycznych cech jest wziąć kredyt na szlachetne czyny nigdy nie popełnione, i zakładamy cnoty nigdy nie posiadał! Po raz kolejny trzy panie Księżyca enter i odkrywanie fałsz Papageno, w ukarać go, dając mu wodę zamiast wina, kamień zamiast bochenków cukru i blokady na ustach zamiast figi on nadzieję.

Wszystko to jest w pełni wyposażony w bogatą symbolikę.
Damy obecne Tamino z portretem Pamina, pięknej córki Królowej Nocy i odejść z Papageno, pozostawiając Tamino patrząc na zdjęcie w zdumieniu, która jest wstępem do jednego z najbardziej poruszających arii z opery: " Dies Bildnis ist bezaubernd schön " (ten obraz jest urzekająco piękny).

Jak w każdej dobrej bajce, natychmiast zakochuje się w pięknej księżniczce! Czemu nie? Czy ona nie jest jego odpowiednikiem pod każdym względem; jego prawdziwa powinowactwo ciała, umysłu i duszy?

To dotyka jednego z najgłębszych tajemnic misteriów, które nie są dopuszczone do ujawnienia. Co możemy powiedzieć z Platonem, że: "Miłość rodzi się w każdym człowieku, to oddzwania połówki naszej pierwotnej natury." Innym aspektem tej tajemnicy to, że:.

"Raz duszy (Wyższe Ja w naszej terminologii), uwięzionego w ciele, podniósł się do postrzegania prawdziwego dobra i prawdy, nie może ponownie powróci Potęga Miłości i zapomnienie o wszystkich złych rzeczach, zabraniają duszę, kto zna jej Maker, aby oddzielić się od Dobrego ", jak mogą czytamy w księgach Hermes .

Więc można powiedzieć, że jest to punkt w historii, gdy Tamino prawdziwie "budzi się" i dowiaduje się o jego przeznaczeniu i jego misji, choć szczegóły niej jeszcze być rozkładana do niego. Ten punkt jest w życiu każdego kandydata do inicjacji i może przybierać różne formy.


Wyszukiwanie Pamina


Tamino ma się rozpocząć na jego poszukiwania Pamina, kiedy Królowa Nocy sama pojawia się i wyjaśnia mu, że jej córka została porwana przez Sarastro, Hierofanta świątyni Izydy i Ozyrysa, i że gdyby ją, uwalnia będzie jego na wieki.

 Papageno obiecuje już nigdy nie leżą po jego kłódki jest usuwany przez trzy panie Księżyca.

Tamino otrzymuje teraz na flecie, po którym opera nazwie; instrument, który magiczne "nada wielką władzę nad wami, aby przekształcić smutki ludzkości.

" Jest to nagroda za jego lojalność i szczerość; symbolizującej uprawnień Każdy kandydat wnioskujący zysków Inicjacja raz udowodnił swoją godność.

Potencjalni "magicy" Proszę zwrócić uwagę, że te 'moce' przyznają żadnych innych korzyści niż moc będzie prawdziwej służby dla ludzkości oraz ochrony, który jest automatycznie przedłużony do tych, którzy pokładają wiarę w Boga.
Taka jest różnica między ścieżkami prawych i lewych, jedna prowadzi do życia wiecznego i wyzwolenia z ziemskim wcieleniu, a drugi do śmierci i niewoli.


Niedawno przeczytałem "wykładni" Czarodziejskiego fletu w którym autor porównuje flet do penisa wszystkich rzeczy!

Słowa zawiedzie nas. , , chyba powiedzieć, że niektórzy ludzie będą czytać seks we wszystko, co mówi wiele o nich , ale nic w ogóle o tej operze.

Więc zostawmy je do swoich fantazjach i kontynuować naszą dyskusję.
W tym momencie w operze Papageno, dowiedziawszy się, że oczekuje się, że towarzyszyć Tamino na jego niebezpieczną dążeniu do ratowania Paminy, bierze strach i mówi, że "książę może iść do diabła!

Cenię moje życie ..." jak to brzmi znajomo ! Tak rozumuje niższego ja w swojej skrajnej ignorancji nic nie widać, smaku, zapachu lub ręki w jego chciwych maws. Dlatego też, zdaniem pokornych-rozwiniętą masę ludzkości, która symbolizuje również Papageno i które, o którym mowa przed chwilą, których umysły są skoncentrowane poniżej niż powyżej.

Ale trzy panie Księżyca daje niechętnie Bird-Catcher magiczny zestaw srebrnych dzwonów, a więc, w tej chwili, jest on udobruchana i zgadza się towarzyszyć księciu.

Który mówi nam, wśród innych dobrych rzeczy, że nawet niższe samo można nauczyć się śpiewać lepiej dostosować, nawet jeśli nie może być porównywana do boskiej symfonii brzmiał dalej przez całkowicie wyzwolonego Wyższej Jaźni.

Trzy Ladies teraz powiedzieć Tamino i Papageno, że "Trzy chłopcy, młodzi, sprawiedliwy, łagodny i mądry, pojawi się do was w podróż Będą twoi przewodnicy;.

Za ich rady i tylko ich." Symbolika ochrony Bożego jest oczywiste w tych liniach i nie wymaga dalszego komentarza.
Kolejna krótka scena przenosi nas do wspaniałej komory w starożytnym stylu egipskim, w którym spotykamy sługę Sarastro, Monostatos Moor, a jego więźnia, Pamina.

Niektórzy krytycy uważają Monostatos niewytłumaczalne anomalię w Czarodziejskim flecie . Na pierwszy rzut oka wydaje się, raczej dziwne, że taki dokładnie zła osobowość bez jednej zbawczą cechą jest zatrudniony w świętej świątyni poświęconej Mądrości.

Ale spójrzmy głębiej. Kaliban, który ma wiele wspólnego z Monostatos, służy także mądrego mistrza, w kształcie Adept Prospero w szekspirowskiej Burzy .
Nie może być tak, że zarówno Mozart i Szekspir staraliśmy się opowiedzieć nam tę samą prawdę; a mianowicie, że mądrość jest obwarowany ostrymi cierniami i często nosi niepozorny twarz, tym lepiej ukryć się od niegodnych.

Podobnie jak Monostatos ma zamiar zgwałcić Paminy, Papageno odkrywa ją i staje twarzą w twarz z Moor. Wystraszony siebie na wygląd, obaj uciekają się w przeciwnych kierunkach, a Pamina mdleje. Kiedy odzyskuje przytomność, Papageno wraca i mówi jej przystojnym księciem kocha ją i jest wysyłany przez matkę, by ją uratować.


Przed Portalem Mądrości

W następnej scenie znajdujemy się w świętym gaju, za którym widać piękną egipską świątynię.

Masywna, centralny Portal wyryto słowa: "Świątynia Mądrości". Po obu stronach znajdują się mniejsze bramy, jedna po prawej stronie z napisem "świątynię rozumu", a jeden w lewo "świątynią natury".

Tamino jest prowadzony w kierunku świątyni przez trzy Młodzieży, każdy niosący srebrną palm frond. Głównym symbolika jest jasne: mądrości lub równowagi, a także prawdziwa dusza (mądrość), otoczony przez Wyższą siebie (przyczyny), a sprzeciwia się niższego ja (charakter), tworząc trójcę lub symbolika numer trzy, który biegnie przez opery jak widzieliśmy.


Tamino prosi młodzież, czy będzie on w stanie uratować Paminy.

"To nie może ujawniać" jest uroczysta odpowiedź.
Są ponadto doradzić mu być "wierny, cierpliwy i dyskretny." To jest wystarczająco podobny do znanego okultystycznej aksjomatu "wiedzieć, odważyć i milczeć ', aby nie wymaga dalszego komentarza.
Tamino odważnie otwiera bramę prawą, która prowadzi do świątyni rozumu i natychmiast odrzucane przez głos, który każe mu wrócić.
Kolejnym stara bramę lewy, z takim samym skutkiem. Wreszcie powala, ale nie próbuj otwierać (zaznaczyć to dobrze), na głównej bramie. Drzwi otwierają się, ukazując wieku księdza, który pyta: "Czego szukacie" Do którego Tamino odpowiada: "Wszystko, co należy do Love and Virtue".


CD.....
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2017, 16:12:14 wysłane przez Kiara »
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2335
  • Zobacz profil
Odp: OKULTYZM I MASONI......
« Odpowiedz #1 : Luty 12, 2017, 15:44:50 »


CD.....



Istnieje różnica między otwarciem drzwi i puka na jednym, które nie zostaną utracone na uważnym czytelnikiem. Możemy szukać, dopóki nie są niebieskie w twarz; możemy otworzyć wiele drzwi i wejść w gmachu nauk okultystycznych, ale nie aż KNOCK na drzwiach Wise, będzie nasza prawdziwa misja naprawdę zacząć. Innymi słowy, "Kiedy uczeń jest gotowy pojawia się mistrz ".

Długi dialog teraz następuje podczas której Tamino (i publiczność) odkrywa, że nie jest Sarastro bezbożnego tyranem opisany przez Królową Nocy, ale dobroczynny Hierofant Świątyni Mądrości i Arcykapłana of the Sun. On dalej dowiaduje się, że Królowa Nocy nie jest to, co wydaje się ona albo i że Pamina, choć więźnia Sarastro, jeszcze żyje. Książę jest rozradowany w wiadomościach i objęciem flet jest zdumiony usłyszeć rury pan Papageno w odpowiedzi na jego grę. Jeśli uważamy wyższą i niższą samych jako instrumentów, z których każda odpowiada na tego drugiego utworu, ukryty sens tej sceny staje się jasne. Jest bardzo, że jest ukryty w tej opery w niemal tym oczywisty sposób; czytać, uczyć się, szukać i medytacji!

Pojawia się Mistrz


Pamina i Papageno używać zaczarowane dzwony ptak wzrok, by uciec od niewolników Monostatos 'i dołącz Tamino naprzeciwko głównej bramy Świątyni Mądrości. Brama otwiera się i Sarastro pojawia się w triumfalnym wozie ciągnionym przez sześć lwów, wraz z procesją kapłanów. On karze Monostatos nakazując mu zostać pokonany 77 razy na nogi. Tamino i Papageno wejść do świątyni, aby rozpocząć swoje badania od dnia wszczęcia. Lew jest nade symbol solarny, a sześć zostało nazwane "doskonałość częściach" i "Ślub" przez Pitagorasa , ponieważ jest to liczba równa jego części, a małżeństwo jest ceremonia sankcjonowania produkcję potomstwa podobny do rodzic. Sześć jest również numer heksagramu lub sześcioramienna gwiazda składa się z dwóch powiązanych ze sobą trójkątów, które ponownie symbolizuje zjednoczenie mężczyzny i kobiety w doskonałej harmonii-bardzo sugestywne uwagi na temat opery.

Sarastro teraz nakazuje, że Tamino i Papageno brane pod świątyni, aby rozpocząć ich wszczęcia, dodając znacząco, że: "Po pierwsze muszą być oczyszczone ." Była to pierwsza część Misteriów w Grecji i Egiptu, jak Theon Smyrny mówi nam,
Inicjacja został podzielony na pięć części: "Pierwszym z nich jest ... oczyszczanie, bo nie są tajemnice przekazane do wszystkich, którzy są gotowi na ich przyjęcie, ale istnieją pewne osoby, które mają zapobiegać za pomocą głosu Crier ... ponieważ jest to konieczne, aby na przykład nie są wydalane z Tajemnic należy najpierw udoskonalane przez niektórych oczyszczenia ".

Przez "oczyszczania" nie ma na abstynencję seksualną, jak wielu uważa, ani ascezy, ale oczyszczenie złym myśleniem i niewłaściwych postaw, których opera dostarcza wielu przykładów w postawie i zachowaniu Papageno!

AKT DRUGI: Initiation

Akt II rozpoczyna się wraz z pojawieniem się Sarastro i jego kapłanów w dostojnym procesji, niosąc liści palmowych. Kiedy miały swoje stanowiska brzmią trzy wybuchy na ich trąbek. Więc znowu słyszymy trzy akordy, które przebiegają przez opery niczym złotą nicią, oznaczający trzech zasad ciała, umysłu i duszy. Sarastro teraz wzywa Izydy i Ozyrysa obdarzyć ich mądrość na Tamino i skierować swoje kroki w swoim nadchodzącym Inicjacji.

Pierwszy test

W następnej scenie Noc spadła w sądzie przed świątynią. Dwóch księży wejść i zdjąć opaski z dwóch kandydatów. Jest to istotne, gdyż Night to jedyna pora dnia, gdy dolne samych ludzkości śpi i Wyższe Ja jest zwolniony z organizmu przez chwilę.
Noc jest również symbolicznym większego Light, teraz mają być ujawnione, których kandydat nie może postrzegać wcześniej ze względu na jego omacku-symbol ślepoty niższej jaźni, która nie pozwoli na najmniejszy promyk światła, aby rozwiać to ignorancja. Być może zastanawiasz się, dlaczego w tym momencie istnieją DWA kandydaci do inicjacji. Odpowiedź brzmi: istnieje tylko JEDEN ; Papageno, jak już wspomniano, jest po prostu niższa jaźń Tamino i OBA korzyści (na różne sposoby) od inicjacji do wewnątrz tajemnicy których nam nie wolno ujawniać.

Papageno teraz wyznaje swoje lęki, emblematyczny rezystancji niższej jaźni, a Tamino wypomina mu za brak odwagi. Dwaj księża powrócić przetestować determinację Tamino w celu ratowania Paminy i jego odpowiedzi udowodnić zadowalające. Papageno jest zachęcony obietnicą żony.
Obie są teraz polecił milczeć w obecności kobiet, bez względu na to prowokacja. "Strzeż się od kobiecych sztuczek", mówią kapłani. Na pierwszy rzut oka brzmi to raczej mizoginicznym, ale musimy pamiętać, że cała opowieść o Czarodziejskim flecie jest symboliczny, a nie dosłowne .

 "Kobieta" jest symbolem materii, podobnie jak "Man" jest symbolem Ducha. Te dwa archetypy nigdy nie powinny być mylone z ich czysto ludzkich wyrażeń. Badanie rozpoczyna się na dobre wraz z pojawieniem się trzy panie księżyca, którzy zatrudniają co fortel, aby uzyskać dwóch kandydatów mówić. Podczas gdy Tamino pozostaje niezłomny, Papageno waha i przyznaje, że nie może zapobiec zębami w obliczu ataku werbalnego Ladies '.

Każdy, kto poważnie praktykowana medytacja będzie wiedział, jak trudno jest wyciszyć nieustanne gadanie dolnej siebie i całkowicie zrelaksować swoje ciało tak, że przestaje go czuć w ogóle. W końcu odejść Lunar panien, pokonany, towarzyszy grzmot i błyskawica, a kapłani ponownie wprowadzić pogratulować Tamino na jego pomyślnym zakończeniu swojej pierwszej próbie. Możemy więc powiedzieć, że istotą tego badania jest samokontrola , która jest pierwszym i najtrudniejszym lekcji każdy kandydat do inicjacji musi się nauczyć.

Interlude: wiara PAMINA jest testowana


Scena teraz zmienia się w ogrodzie, w którym Pamina leży śpi na kanapie, ogląda Monostatos. Jest zdeterminowany, by zgwałcić księżniczkę, ale kiedy slinks do przodu, żeby ją pocałować, Królowa Nocy wchodzi i oferuje sztylet do córki, z którym zabić Sarastro. Podczas aria że teraz następuje Królową mówi Paminy że jeśli ona nie zabija Sarastro ona porzucenia i wyprzeć ją na zawsze.

Monostatos wraca i porywa sztylet z oszołomienia księżniczki. Jeśli ona wybiera go kochać mówi jej, będzie on uratować jej życie. Ale ona odmawia, a Monostatos ma zamiar ją nożem, gdy pojawi Sarastro, zatrzymuje go i wysyła go.

The Moor spieszy się do przyłączenia się do Królowej Nocy w obalenia rządów Sarastro i Pamina błaga Sarastro nie karać matkę, do której Papież odpowiada: "W tych świętych salach zemsta nie ma miejsca
A jeśli człowiek powinien spaść, miłość prowadzi go z powrotem do służby.
 Następnie, w parze z przyjacielem, idzie, treść i szczęśliwy, do lepszej ziemi. " Scena ta jest obarczona głębokiej symboliki, zwłaszcza że wiele pułapek dolna siebie zatrudnia zachować Wyższa podporządkowane i zapobiec jego wyzwolenie.

Drugi test

Tamino i Papageno nakazuje milczeć, a następnie zostawić w spokoju.

Brzydka stara kobieta (Papagena w przebraniu) pęta i czaty z Papageno, mówiąc mu, że ma osiemnaście lat i że ma ukochaną nazwie Papageno. Ale tak jak ona ma zamiar ujawnić swoje nazwisko, głośny huk grzmotu wysyła jej szuranie dala.
Trzy Młodzież powrót, przynosząc Czarodziejski flet i dzwonki z nimi, i stół obładowany jedzeniem i piciem magicznie wznosi się z ziemi. Jak można było się spodziewać, Papageno zjada podczas Tamino gra na flecie.

Pamina wchodzi, sporządzony przez dźwięk. Uznając jej kochanka, ona pyta go, ale on utrzymuje swoją przysięgę milczenia i wniosków ją. Nawet Papageno milczy raz jak jego usta są zbyt pełne jedzenia mówić! Pamina mówi, że zabije się, jeśli Tamino jej nie kocha bardziej. Ona wychodzi powoli i ze smutkiem. Papageno i Tamino słychać trąbki nazywając je dalej i ptak wzrok jest siłą zaprowadzony przez swego pana.

Nie możemy pozwolić na wiele różnych pasm w tej scenie, aby przesłonić nam jego podstawowych znaczeń. Co jest testowane są tu jest wiara . Wiara Tamino w swoich mądrych instruktorów i jego poszukiwania, a wiara Pamina w ich miłości. Wiara został nazwany wiele rzeczy przez wiele natchnionych poetów i filozofów, ale najprawdziwsza definicja to jest wiara w to, o czym nie ma dowodów na zewnątrz.

Wiara prowadzi przez ciemności tego świata do lepszej ziemi, jak Sarastro wyjaśnia w poprzednim miejscu. Im silniejsze i bardziej oświecony wiary, tym wyższa będzie Realm zdobyty dzięki niemu. Bez wiary nie może być zwycięstwo w niczym, ani nie może być osiągnięty Inicjacja bez niego.

Przygotowania do trzeciego i ostatniego testu



Scena zmienia się do wnętrza piramidy, do którego kapłani marca kierowaną przez Sarastro, który pochwala Tamino za wiarę.
Pamina doprowadza się, by powiedzieć jej pożegnania do księcia, który uspokaja ją, że bogowie chronią go od wszelkiego zła i że będą one ponownie zjednoczył się ponownie, gdy jego misja jest realizowane.

Zarówno lament ich separację, ale jednocześnie Tamino pozostaje mocny w wierze, waha PAMINA i boi się, że jej kochanek umrze podczas swojej nadchodzącej próby.
Tutaj Pamina symbolizuje wątpliwości i lęki, które dotykają każdego kandydata, gdy realizacja tego, co Inicjacja NAPRAWDĘ oznacza, zaświta upon nich. Widzimy to w Ewangelii, kiedy Jezus modli się:

"Ojcze mój, jeśli to możliwe, niech ominie ten kielich ode Mnie ..." ( Mt 26,39). Jezus odnosi się konkretnie do tych okropnych badaniach o wszczęciu wcześniejszym wierszem w tej samej Ewangelii, kiedy mówi do swoich uczniów:

"Nie wiecie, o co prosicie Czy możecie pić kielich, który ja będę pił i być ochrzczeni. chrzest, że jestem ochrzczony? "
Tymczasem Papageno odnajduje się zamknięty w komorze otoczonej murami płomienia.

 Mówi mu niewidzialnych strażników, że pragnie niczego więcej niż kielichem wina, ale kiedy magicznie pojawia się i pije go, jest on nagle pokonany przez nowych emocji i śpiewa komiczną arię, w której modli się za żonę, aby złagodzić jego tęsknota za towarzystwem.

Papagena, wciąż przebrany za starą babę, pochodzi hobbling się, wsparty na kiju. Mówi Papageno, że musi ją zaakceptować lub umrzeć w spokoju, a on zgadza się być jej wierny. Jej przebranie razu odpada, a ona objawia się w swojej prawdziwej i bardzo młoda, ładna forma, wys dokładnie jak łapacz ptaków, ale jeszcze nie okazał się godnym niej, a więc jest ona odprowadzana.

Interlude: Pamina grozi odebrać sobie życie


Jesteśmy obecnie transportowane do małego ogrodu tuż przed świtem, w którym trzy Młodzi potajemnie czuwać nad Paminy z daleka.
Ona jest obok siebie z żalu i ma zamiar zanurzyć sztylet w jej własnej piersi, aby zakończyć jej męki, kiedy młodzież interweniować i powstrzymać ją, mówiąc:

"Nieszczęśliwa dziewczyna, zaniechać Jeżeli Twój młody człowiek to zobaczyć, to on umrze z rozpaczy! , bo on kocha tylko ciebie. " Pamina pozostaje nieprzekonany, pytając, dlaczego Tamino ukrywała swoich uczuć od niej i nie odzywa się do niej podczas drugiego testu.

Trzy Młodzież Przyznaję, że nie może powiedzieć jej przyczyny, ale oferują pokazać Tamino do niej, dzięki czemu może ona wie, że on naprawdę ją kocha.

rozpoczyna się test końcowy

Tamino i Pamina mogą teraz podjąć trzecią i ostatnią próbę razem. Po raz kolejny na klucz do majestatycznego E-dur. Widzimy dwa duże Góry; jeden z grzmiącym wodospadem, drugi ogień odbijanie.

Dwa kapłani odziani w czarne zbroje ołowiu w Tamino, intonując następujące wersety zaadaptowany z Psalmu 12:
On, który podróżuje tych pracochłonnych ścieżek być oczyszczony przez ogień, woda, powietrze i ziemia.

Jeśli on pokonuje swój lęk przed śmiercią, będzie podnosić się z ziemi, wznieść ku niebu! W związku z tym wyższym poziomie może on poświęcić się w całości do misteriów.

Można powiedzieć, że te znaki symbolizują proces przez elementy, każdy element stały dla konkretnego znaczeniu (np wzroku i słuchu), jak również określony zaletą i odpowiadające imadła.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o symbolice nieodłączne w takich Inicjacji to najlepszy i najprawdziwszy Opis wiemy można znaleźć w The Quest of Ruru , przez J Michaud dr.

Nie bez znaczenia jest, że w tym momencie w historii, samce i samice spotykają się po raz pierwszy. Bo bez harmonijnej jedności tych pozytywnych i negatywnych polaryzacji Inicjacja nie może być osiągnięty.

Tamino i Pamina przejść przez drzwi do świątyni o wszczęciu postępowania, które zamykają się za nimi szybko. Nie widzimy tego, co dzieje się dalej, nie należy spodziewać się, bo takie rzeczy są tajne i nie PRAWDZIWY Inicjowanie nigdy nie ujawnił je, choć mogą one wskazywać , jak Apuleius-an Inicjowanie z Isiac Mysteries-zrobił, kiedy powiedział:

 "podszedłem do granic śmierci, a po nadepnął na progu Prozerpiny, wróciłem od nich, są ponoszone przez wszystkie elementy. na północy widziałem Słońce świeci z jasnym światłem, a ja zbliżył obecność bogów poniżej oraz Bogowie powyżej i stał blisko i ich czcił.
Otom związane wam rzeczy, które choć słyszał przez ciebie, musi koniecznie pozostać w niewiedzy. "

Przywołuję do wtajemniczonych!

Podwójny Inicjowani teraz ponownie pojawić się w świecącym światłem, a kapłani śpiewać radosne pean pochwalny i dziękczynienia. Oto nasza opowieść o inicjacji kończy, ale opera kontynuuje Papageno końcu są połączone ze Papagena podczas Monostatos i Królowa Nocy zrobić ostatni daremnej próbie ataku na świątynię Mądrości.

Oni się nie uda, a cała scena zamienia się w gigantyczną słońcu, w którym widzimy Sarastro towarzyszy Tamino i Pamina ubrany w szaty kapłańskie, w otoczeniu wszystkich kapłanów Świątyni, podczas gdy trzy Młodzieży trzymają kwiaty w ich rękach. Wspólnie śpiewają:


Chwała wtajemniczonych!
Masz przeniknął mrok!
Dzięki niech będą do ciebie, Osiris!
Dzięki tobie, Isis!
Męstwo jest zwycięska,
A w nagrodę,
Korony Beauty and Wisdom
z jego wiecznego diadem!

Do którego możemy tylko dodać "Amen" i dzięki Bogu za zwycięstwo otrzymuje.

Wniosek

Możesz myśleć, że odkryliśmy dużo symboliki w Czarodziejskim flecie , ale zapewniam Cię, że jak wyjaśniono w naszym wstępie, mamy, ale powierzchownie ukrytego znaczenia tego natchnionego arcydzieło.

Sama muzyka, której nie mieliśmy czasu, aby omówić, jest godny najgłębszej badania. Jeśli udało nam się pokazać, że, parafrazując słowa Bulwer-Lytton, Czarodziejski flet jest "wypełniona Boskiej Prawdy dla tych, którzy mogą je zrozumieć i muzycznej ekstrawagancję dla tych, którzy nie mogą" naszej pracy zostaną sowicie wynagrodzeni ,

Jeśli nauczyliśmy się czegoś z tego artykułu mogą także magią pereł -a Bajkowa rozsądnego dorosłych, jak Adept i Imp -a wysoki opowieść o pokusie devilry i magii. Obie historie zawierają szereg ważnych prawd okultystycznych ukrytych pod płaszczykiem symboliki i alegorii.

http://www.occult-mysteries.org/symbolism.html

 
© Prawa autorskie occult-mysteries.org. Artykuł dodany 26 sierpnia 2014 Zaktualizowano 7 lutego 2017.
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2017, 15:55:29 wysłane przez Kiara »
Zapisane
Strony: [1]
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

forum zlotezo steampunk amtowaroznawstwo virtualdog