Strony: [1]

OKULTYZM I MASONI......

  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
OKULTYZM I MASONI......
« : Luty 12, 2017, 15:44:10 »

Okultystyczne tajemnice droga do ?wiat?a Dom  Badanie Okultyzmu.

Okultyzm symbolika w Czarodziejskim flecie




Ilustracja i wyja?nienie nauki okultystycznej symboliki

Powodem wybrali?my s?ynn? maso?ski opery Mozarta w Czarodziejskim flecie , aby zilustrowa? praktyczne zastosowanie nauki o symbolik?, poniewa? jest to jeden z najbardziej znanych przyk?adów jak prawdziwy okultyzm prawdy zosta?y ukryte w oczach.

Je?li wiesz niewiele lub nic o symbolice sugerujemy zapozna? si? z nasz? komentarze na pasku bocznym przed kontynuowaniem. Podobnie, je?li nie jeste? zaznajomiony z tematami w Operze mo?na znale?? kompletn? libretto (tekst) nim na ró?nych stronach internetowych w j?zyku niemieckim iw t?umaczeniu na j?zyk angielski.

Wprowadzenie


Jak wielu z was b?dzie wiedzia?, Mozart i Schikaneder (który napisa? libretto) by?y zarówno masoni, w czasie, gdy masoneria by?a bardzo ró?ni si? od okrojon? ezoterycznej "klubu", który od tamtej pory sta?. W ostatnich latach 18 wieku, kiedy to The Magic Flute sk?ada?, masoneria zachowa?y si? jedne z naukami staro?ytnych misteriów, aczkolwiek w cz?sto zniekszta?cony i niekompletny.

Cho? nie znamy pe?nego zakresu ezoterycznej wiedzy autorów, jest prawdopodobne, ?e Mozart i jego koledzy masoni by?by ?wiadomy wielu tematów omówimy naszych ró?nych artyku?ach , aw szczególno?ci znaczenie i prawdziwe znaczenie Inicjacja.

Mo?emy jednak bezpiecznie odrzuci? pogl?d popularny w?ród wierz?cych w nonsensowny ?mudn? procedur? z tzw zbli?aj?cym si? "zdarzenie", "Planetary Shift", "Wniebowst?pienie", etc., spopularyzowana przez ró?ne blogi w ramach "przygotowa? si? na zmiany" transparent Mozart by? uczniem sycylijskiej "adept" Cagliostro. Nie by?o to 18 wieku okultysta inspiracji dla postaci Hierofantem, Sarastro, w operze Mozarta.

Cokolwiek occult 'moce' kolorowy liczy? mog? posiada?, to musi by? jasne dla ka?dego, kto przeszkadza, aby zapozna? si? z ?yciem i karier? Cagliostro, ?e jego posta? ma wi?cej wspólnego z czarownikiem Goethego "Faust" ni? Hierofant ?wi?tych misteriów, które jest prawdziwym tematem tej opery.

Mo?emy równie? odrzucenie równie g?upie fantazje, ?e Mozart 'rozprzestrzenia? tajemnic Izydy "przez jego opery. Bo chocia? Królowa Nocy i staro?ytnej egipskiej bogini Isis maj? pewne cechy wspólne, to nie znaczy, ?e oni reprezentuj? t? sam? zasad?, ani ?e Isis ma co? w ogóle do czynienia z fikcyjn? postaci? 'Astara ", który twierdzi przez proroków sza? "Ascension, przyszed? na ziemi? z systemu Syriusza 26.000 lat temu.

Isis nie by?a pozaziemska.

Nami?tno?ci ambicji, zazdro?ci i zemsty, które spo?ywaj? Królow? Nocy znale?? ?adnego odpowiednika w bezwarunkowej mi?o?ci, mi?osierdzia i dobroci s? zwi?zane z bogini Izydy i jej kultu.

Ponadto, tajemnice, które Mozart nie rozprzestrzeniaj? si? za po?rednictwem jego opery s? tak samo jak ci, Ozyrysa Izydy. Oba bóstwa nigdy nie zosta?y rozdzielone w staro?ytnym Egipcie, bo wiadomo by?o, ?e bogowie, podobnie jak cz?owiek, by?y podwójne istotami, samiec i samica, z których ?aden nie mo?e objawia? bez drugiego.
Jest to wa?ny fakt, który zosta? zignorowany przez tych, którzy uzurpowa? motywy tej opery, aby wzmocni? swoje fantazyjne porz?dków "Wniebowst?pienie" i "obecno?? bogini".


Je?li s? to powody Natkn??e? na tej stronie jest bardzo ma?o prawdopodobne, ?e wszystko, co mamy do powiedzenia b?dzie zdalnie Ci? zainteresuj?. Je?li jednak jeste? naprawd? w poszukiwaniu prawdy a nie dziecinne fantazje, prosz? czyta? dalej.
Kto i co Isis naprawd? by?o mo?na odkry? dla siebie studiuj?c Virgin of the World , jedn? z najwa?niejszych ksi??ek, które zachowuj? pewne fragmenty hermetycznej m?dro?ci staro?ytnego Egiptu.

Jest to niemo?liwe w krótkim analizy takie jak to zbada? i wyja?ni? wiele warstw symboliki w Czarodziejskim flecie .

 Najlepsze, co mo?emy zrobi?, to mie? nadziej? zidentyfikowa? i wyja?ni? pewne aspekty g?ównych symboli zach?ci? do si?gni?cia dalej, zgodnie z sugestiami, które podejmujemy w naszym komentarzu do nauki symbolizmu w pasku bocznym po prawej stronie.
K?adziemy nacisk na s?owo "nauka", poniewa? nie ma nic zdalnie wodnisty lub "woo-woo' do monety bie??cej obra?liwe slang u?ywany do opisania wiar? w co? irracjonalnego lub nonsensowny w nauce symbolik?.

Jak ka?dy z istotnych nauk, nauka symboliki wymaga uwa?nej obserwacji, eksperymentu i dedukcji opartej na sta?ych uniwersalnych praw, jak mo?na przeczyta? w naszym komentarzem.

g?ówne Postacie


Zanim we?miemy pod uwag? histori? opery i muzyki (która jest pe?na symboliki zbyt), pozwalaj? nam spojrze? na g?ównych bohaterów, aby zobaczy?, co one oznaczaj?.

G?ówn? rol? w dramacie jest Tamino , kandydat do inicjacji. On jest ksi?ciem. To znaczy, ?e jest kto?, kto jest skazany na sukces do swojego ojca, króla. Symbolika jest jasne tutaj.
Tamino jest pocz?tkuj?cy, którzy jeszcze do nauczenia i opanowania sztuki i nauki, które uczyni? go królem, lub inicjowania.

Wkrótce po jego wprowadzeniu do publiczno?ci, Tamino spe?nia kolorowy ptak-Catcher Papageno , który jest pó? cz?owiekiem, pó? zwierz?, i pokryte piórami.

To nie jest taki z?y opis ni?szej ja?ni, cz??ciowo wykupione przez Wy?szej Ja?ni, a cz??ciowo przekl?ty przez to pochodzenie zwierz?ce (ludzkie cia?o swoje z jego nami?tno?ciami i instynktów), jak mo?na przeczyta? w pierwszym artykule w naszym okultystycznych studiów kursu.

Wi?c mo?emy traktowa? jako Papageno ni?szej ja?ni Tamino, który ma swój kobiecy odpowiednik w kszta?cie rustykalnej Lass, Papagena . Ten temat damsko-m?skich biegnie przez oper?, ka?dy g?ówny bohater konieczno?ci jego (lub jej) o przeciwnym dzia?aniu (lub mo?emy powiedzie? "seks").

Zatem Tamino ma jego Pamina, Papageno jego Papagena, a Królowa Nocy ma Sarastro, dwa ostatnie równie? symbolizuj?cy Ksi??yc i S?o?ce Ale to co? wi?cej ni? to Papageno. Dowiadujemy si?, ?e ?apie swoje "ptasie dla Królowej Nocy, który w zamian daje mu jedzenie i noclegi. Papageno ?piewa:

Jako ptaków ?apacz jestem znany
starych i m?odych w ca?ym kraju.
Wiem, jak ustawi? maniaków
i gwizdek jak moja zdobycz!


Ptaki by?y symboliczne duszy od najdawniejszych czasów, a nawet dzisiaj widzimy, ?e Duch ?wi?ty przedstawiany jest jako go??bica w religii chrze?cija?skiej.

Ptaki równie? odegra?y wa?n? rol? w ikonografii religijnej staro?ytnego Egiptu.

Mo?na wi?c powiedzie?, ?e Papageno jest nieprzytomny emisariusz jego kochank?, Ksi??yc, który zbiera dusze w jej imieniu.

Czyni to poprzez ustawienie pu?apki na nieostro?nych. Czy trzeba je wymieni?? Chciwo?? jest jeden. L?k jest inny.

Riches to bardzo udana pu?apka rzeczywi?cie, a niewielu w?ród "m?odych" i "starych" mog? si? oprze? ich atrakcyjno??. Istnieje wiele "wabiki" w tym ?wiecie, które prowadz? dobre i nie tak dobre na manowce, a droga do piek?a jest wybrukowana z nimi.

Powiedzieli?my, ?e Pamina reprezentuje ?e?ski odpowiednik Tamino.
Ale ona symbolizuje inne pomys?y te?, bo jak mo?na przeczyta? w naszym komentarzem na pasku bocznym, istnieje wiele ró?nych aspektów ka?dego symbolu, i musimy oprze? si? pokusie, aby spróbowa? umie?ci? zbyt w?sk? interpretacj? na nich, bo brakuje nam wi?ksze obrazek.

Pamina jest nie tylko córk? Królowej Nocy, ale Sarastro te?, dlatego mo?emy powiedzie?, ?e ma charakter podwójny lub Soli-ksi??ycowy.
W jej naturze s?onecznej reprezentuje prawdziw? dusz? , z któr? Wy?sze Ja stara ponowne zjednoczenie. W swoim ksi??ycowym natury reprezentuje ona Wy?szej Ja?ni, która jest uwi?ziona w materii.
 
Wszystko to bardzo przypomina rzymskiego mitu Prozerpiny, córki Zeusa lub Jowisza, który zostaje porwany przez Hades, w?adca podziemi, wbrew woli matki, Ceres. Jak wykszta?conych wolnomularzy, Mozart i Schikaneder by?by zaznajomiony z tego mitu, a wi?c mo?e to w??czone elementy do ich opery.

Jak widzieli?my do tej pory, Queen of the Night jest personifikacj? Ksi??yca a wszystko to oznacza, fizjologicznie, psychicznie i duchowo.
Ona boi si? zarówno za z?e i Sarastro, który tutaj symbolizuje ?wiat?o s?onecznego ona jest zmuszony do refleksji, ale stara si? ukry? przed Tamino, w obawie, ?e b?dzie widzia? poprzez swoje fortele.

Sarastro sam symbolizuje wiele wa?nych zasad, z których ka?dy mo?e by? ponownie traktowane z ró?nych aspektów. Ale jego g?ównym zadaniem jest uosobieniem M?dro?ci Bo?ej w kszta?cie Hierofanta który inicjuje Tamino w misteria Izydy i Ozyrysa.

Pozosta?e, drobne znaki symbolizuj? ró?ne aspekty zarówno g?ównych aktorów w dramacie lub uosabiaj? konkretne pomys?y lub cechy. Wi?c mo?emy uzna? za s?ug? Sarastro, Monostatos a zawieraj?cych w sobie najgorsze cechy ni?szej ja?ni, podczas gdy Papageno reprezentuje lepsze w?a?ciwo?ci; cz??ciowo oswojone i o?wiecony przez jego lepsza po?owa-Prince.

 Jeszcze Monostatos symbolizuje równie? wady po??dania, okrucie?stwa i nienawi?ci, podobnie jak trzy M?odzi , którzy kieruj? Tamino i Papageno do ?wi?tyni M?dro?ci symbolizuj? cnoty wytrwa?o?ci, cierpliwo?ci i dyskrecji.


Wreszcie, "przebieg?y w?? ", który realizuje Tamino, jak otwiera si? opera, symbolizuje ni?sz? ja??, z którego Tamino próbuje uciec. On naprawd? nie mo?na uciec mu oczywi?cie, ?e "w??" jest naszym sta?ym towarzyszem ca?ego ziemskiego ?ycia, w którym tylko ?mier? cia?a fizycznego mo?e nas wyzwoli?.

Fakt, ?e w?? ginie na samym pocz?tku opery sugeruje, ?e Mozart albo nie zna pe?nych praw inkarnacji na Ziemi, lub ukryte swoj? wiedz?, a mo?e po prostu chcia? stworzy? dramatyczne wej?cie, którego zabicia owej potwór przez s?ugi Królowej nocy z pewno?ci? osi?gnie!

W ka?dym razie, to nie zmienia symbolik? tego przebieg?ego w??a, którego ka?dy wtajemniczony musi nauczy? si? oswoi? i Sterowanie nie kill-zanim b?dzie móg? uzyska? wyzwolenie i o?wiecenie.


Symbolika Muzycznej



Po omówieniu g?ównych bohaterów i co one symbolizuj?, Przejd?my teraz do samej historii, wraz z magiczn? muzyk? Mozarta, aby zobaczy?, jakie dalsze fakty mo?emy odkry?.

Opera zaczyna si? od uwertury w heroicznej tonacji E-dur. To nie przypadek, ze wzgl?du na wielki motyw inicjacji , która jest sercem i dusz? tej historii.
Sam Mozart uzna?, ?e E-dur wywo?any dostoje?stwie i religii, wi?c nie jest zaskoczeniem, ?e jest dominuj?c? my?l? przewodni? ca?ej opery. Beethoven wykorzysta? sam klucz w jego Eroica Symphony , podobnie jak Holst dla ruchu Jupiter z planet .


Trzy akordy d?wi?czny nowo-dur, oddzielonych d?ugimi przerwami, z którymi uwertura otwarciu symbolizuj? Trójc?, czy uwa?amy je z perspektywy chrze?cija?skiej, albo jako emblematyczny duszy, umys?u i cia?a.

Te trzy g?o?ne rozmowy mog? by? równie? uznane za reprezentowanie trzech oficerów, którzy przewodniczy? Naj?wi?tszych Tajemnic Grecji i Egipcie.

Pocz?tkowo te trzy symbolizuje Stworzyciela, s?o?ce i ksi??yc, odpowiednio, ale nowoczesna masoneria traci wewn?trzne znaczenie tych zasad, chocia? zachowuje trzy "oficerów" w swoich rytua?ach jak ka?dy mason dowie.

Poniewa? nie jeste?my muzykami, z ?alem musimy opu?ci? dalej i pe?niejszej interpretacji symboliki muzycznej w Czarodziejskim flecie dla muzykologów w?ród naszych czytelników.


Czarodziejski flet

AKT PIERWSZY: rozpoczyna poszukiwanie



Na pocz?tku Act One, Tamino znajdzie si? w puszczy, zalesionej ska?a porozrzucane, prowadzonej przez w??a, o którym mowa wcze?niej. Las ten mo?na porówna? do "ciemnego lasu", w którym Dante traci si? na pocz?tku swojej Boskiej Komedii .

 Podobnie jak w?oski poeta, Tamino modli si? o ratunek i wybawienie, ale mdleje si? ze strachem.

Cho? jest on nieprzytomny, pojawiaj? si? trzy zawoalowane Ladies nios?c srebrne w?ócznie; S? to S?udzy Królowej Nocy . Zabijaj? w??a i czuwa? nad ksi?ciem, a? si? obudzi.

Podczas Wigilii, ?e zakocha si? w nim, i walcz? ze sob? o to, kto powinien czuwa? i posiadaj? go ... ale ", to nie by?", ?piewaj? w ostatnim wersie ich arii.
Czy Mozart ma t? scen? symbolizowa? Fatalne zauroczenie z?udzenia materialnego ?wiata maj? do Wy?szej Ja?ni, nie mo?emy powiedzie?.

Jednak s?owa "nie ma by?" sugeruj?, ?e trzy s?u?ebnice Ksi??yca uznaj?, ?e Tamino nie jest dla nich, ale przeznaczone do wy?szych rzeczy, a wi?c niech?tnie odchodz?, aby przekazywanie ich Pani, Królowa Nocy.

Gdy Tamino budzi widzi martwego w??a le??cego u jego stóp, a s?ysz?c kogo? podej?cie kryje si? za ska??.
Po Papageno ?piewa? swoje s?ynne arie "Ptak-?apacza jestem", Tamino dowiaduje si? o jego dziwaczne go?cia, który udaje, ?e zabi? w??a.
Ci, którzy wiedz? co? o naturze ni?szej ja?ni u?miechnie si? w tym momencie, dla jednego ze swoich mniej sympatycznych cech jest wzi?? kredyt na szlachetne czyny nigdy nie pope?nione, i zak?adamy cnoty nigdy nie posiada?! Po raz kolejny trzy panie Ksi??yca enter i odkrywanie fa?sz Papageno, w ukara? go, daj?c mu wod? zamiast wina, kamie? zamiast bochenków cukru i blokady na ustach zamiast figi on nadziej?.

Wszystko to jest w pe?ni wyposa?ony w bogat? symbolik?.
Damy obecne Tamino z portretem Pamina, pi?knej córki Królowej Nocy i odej?? z Papageno, pozostawiaj?c Tamino patrz?c na zdj?cie w zdumieniu, która jest wst?pem do jednego z najbardziej poruszaj?cych arii z opery: " Dies Bildnis ist bezaubernd schön " (ten obraz jest urzekaj?co pi?kny).

Jak w ka?dej dobrej bajce, natychmiast zakochuje si? w pi?knej ksi??niczce! Czemu nie? Czy ona nie jest jego odpowiednikiem pod ka?dym wzgl?dem; jego prawdziwa powinowactwo cia?a, umys?u i duszy?

To dotyka jednego z najg??bszych tajemnic misteriów, które nie s? dopuszczone do ujawnienia. Co mo?emy powiedzie? z Platonem, ?e: "Mi?o?? rodzi si? w ka?dym cz?owieku, to oddzwania po?ówki naszej pierwotnej natury." Innym aspektem tej tajemnicy to, ?e:.

"Raz duszy (Wy?sze Ja w naszej terminologii), uwi?zionego w ciele, podniós? si? do postrzegania prawdziwego dobra i prawdy, nie mo?e ponownie powróci Pot?ga Mi?o?ci i zapomnienie o wszystkich z?ych rzeczach, zabraniaj? dusz?, kto zna jej Maker, aby oddzieli? si? od Dobrego ", jak mog? czytamy w ksi?gach Hermes .

Wi?c mo?na powiedzie?, ?e jest to punkt w historii, gdy Tamino prawdziwie "budzi si?" i dowiaduje si? o jego przeznaczeniu i jego misji, cho? szczegó?y niej jeszcze by? rozk?adana do niego. Ten punkt jest w ?yciu ka?dego kandydata do inicjacji i mo?e przybiera? ró?ne formy.


Wyszukiwanie Pamina


Tamino ma si? rozpocz?? na jego poszukiwania Pamina, kiedy Królowa Nocy sama pojawia si? i wyja?nia mu, ?e jej córka zosta?a porwana przez Sarastro, Hierofanta ?wi?tyni Izydy i Ozyrysa, i ?e gdyby j?, uwalnia b?dzie jego na wieki.

 Papageno obiecuje ju? nigdy nie le?? po jego k?ódki jest usuwany przez trzy panie Ksi??yca.

Tamino otrzymuje teraz na flecie, po którym opera nazwie; instrument, który magiczne "nada wielk? w?adz? nad wami, aby przekszta?ci? smutki ludzko?ci.

" Jest to nagroda za jego lojalno?? i szczero??; symbolizuj?cej uprawnie? Ka?dy kandydat wnioskuj?cy zysków Inicjacja raz udowodni? swoj? godno??.

Potencjalni "magicy" Prosz? zwróci? uwag?, ?e te 'moce' przyznaj? ?adnych innych korzy?ci ni? moc b?dzie prawdziwej s?u?by dla ludzko?ci oraz ochrony, który jest automatycznie przed?u?ony do tych, którzy pok?adaj? wiar? w Boga.
Taka jest ró?nica mi?dzy ?cie?kami prawych i lewych, jedna prowadzi do ?ycia wiecznego i wyzwolenia z ziemskim wcieleniu, a drugi do ?mierci i niewoli.


Niedawno przeczyta?em "wyk?adni" Czarodziejskiego fletu w którym autor porównuje flet do penisa wszystkich rzeczy!

S?owa zawiedzie nas. , , chyba powiedzie?, ?e niektórzy ludzie b?d? czyta? seks we wszystko, co mówi wiele o nich , ale nic w ogóle o tej operze.

Wi?c zostawmy je do swoich fantazjach i kontynuowa? nasz? dyskusj?.
W tym momencie w operze Papageno, dowiedziawszy si?, ?e oczekuje si?, ?e towarzyszy? Tamino na jego niebezpieczn? d??eniu do ratowania Paminy, bierze strach i mówi, ?e "ksi??? mo?e i?? do diab?a!

Ceni? moje ?ycie ..." jak to brzmi znajomo ! Tak rozumuje ni?szego ja w swojej skrajnej ignorancji nic nie wida?, smaku, zapachu lub r?ki w jego chciwych maws. Dlatego te?, zdaniem pokornych-rozwini?t? mas? ludzko?ci, która symbolizuje równie? Papageno i które, o którym mowa przed chwil?, których umys?y s? skoncentrowane poni?ej ni? powy?ej.

Ale trzy panie Ksi??yca daje niech?tnie Bird-Catcher magiczny zestaw srebrnych dzwonów, a wi?c, w tej chwili, jest on udobruchana i zgadza si? towarzyszy? ksi?ciu.

Który mówi nam, w?ród innych dobrych rzeczy, ?e nawet ni?sze samo mo?na nauczy? si? ?piewa? lepiej dostosowa?, nawet je?li nie mo?e by? porównywana do boskiej symfonii brzmia? dalej przez ca?kowicie wyzwolonego Wy?szej Ja?ni.

Trzy Ladies teraz powiedzie? Tamino i Papageno, ?e "Trzy ch?opcy, m?odzi, sprawiedliwy, ?agodny i m?dry, pojawi si? do was w podró? B?d? twoi przewodnicy;.

Za ich rady i tylko ich." Symbolika ochrony Bo?ego jest oczywiste w tych liniach i nie wymaga dalszego komentarza.
Kolejna krótka scena przenosi nas do wspania?ej komory w staro?ytnym stylu egipskim, w którym spotykamy s?ug? Sarastro, Monostatos Moor, a jego wi??nia, Pamina.

Niektórzy krytycy uwa?aj? Monostatos niewyt?umaczalne anomali? w Czarodziejskim flecie . Na pierwszy rzut oka wydaje si?, raczej dziwne, ?e taki dok?adnie z?a osobowo?? bez jednej zbawcz? cech? jest zatrudniony w ?wi?tej ?wi?tyni po?wi?conej M?dro?ci.

Ale spójrzmy g??biej. Kaliban, który ma wiele wspólnego z Monostatos, s?u?y tak?e m?drego mistrza, w kszta?cie Adept Prospero w szekspirowskiej Burzy .
Nie mo?e by? tak, ?e zarówno Mozart i Szekspir starali?my si? opowiedzie? nam t? sam? prawd?; a mianowicie, ?e m?dro?? jest obwarowany ostrymi cierniami i cz?sto nosi niepozorny twarz, tym lepiej ukry? si? od niegodnych.

Podobnie jak Monostatos ma zamiar zgwa?ci? Paminy, Papageno odkrywa j? i staje twarz? w twarz z Moor. Wystraszony siebie na wygl?d, obaj uciekaj? si? w przeciwnych kierunkach, a Pamina mdleje. Kiedy odzyskuje przytomno??, Papageno wraca i mówi jej przystojnym ksi?ciem kocha j? i jest wysy?any przez matk?, by j? uratowa?.


Przed Portalem M?dro?ci

W nast?pnej scenie znajdujemy si? w ?wi?tym gaju, za którym wida? pi?kn? egipsk? ?wi?tyni?.

Masywna, centralny Portal wyryto s?owa: "?wi?tynia M?dro?ci". Po obu stronach znajduj? si? mniejsze bramy, jedna po prawej stronie z napisem "?wi?tyni? rozumu", a jeden w lewo "?wi?tyni? natury".

Tamino jest prowadzony w kierunku ?wi?tyni przez trzy M?odzie?y, ka?dy nios?cy srebrn? palm frond. G?ównym symbolika jest jasne: m?dro?ci lub równowagi, a tak?e prawdziwa dusza (m?dro??), otoczony przez Wy?sz? siebie (przyczyny), a sprzeciwia si? ni?szego ja (charakter), tworz?c trójc? lub symbolika numer trzy, który biegnie przez opery jak widzieli?my.


Tamino prosi m?odzie?, czy b?dzie on w stanie uratowa? Paminy.

"To nie mo?e ujawnia?" jest uroczysta odpowied?.
S? ponadto doradzi? mu by? "wierny, cierpliwy i dyskretny." To jest wystarczaj?co podobny do znanego okultystycznej aksjomatu "wiedzie?, odwa?y? i milcze? ', aby nie wymaga dalszego komentarza.
Tamino odwa?nie otwiera bram? praw?, która prowadzi do ?wi?tyni rozumu i natychmiast odrzucane przez g?os, który ka?e mu wróci?.
Kolejnym stara bram? lewy, z takim samym skutkiem. Wreszcie powala, ale nie próbuj otwiera? (zaznaczy? to dobrze), na g?ównej bramie. Drzwi otwieraj? si?, ukazuj?c wieku ksi?dza, który pyta: "Czego szukacie" Do którego Tamino odpowiada: "Wszystko, co nale?y do Love and Virtue".


CD.....
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2017, 16:12:14 wys³ane przez Kiara »
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: OKULTYZM I MASONI......
« Odpowiedz #1 : Luty 12, 2017, 15:44:50 »


CD.....



Istnieje ró?nica mi?dzy otwarciem drzwi i puka na jednym, które nie zostan? utracone na uwa?nym czytelnikiem. Mo?emy szuka?, dopóki nie s? niebieskie w twarz; mo?emy otworzy? wiele drzwi i wej?? w gmachu nauk okultystycznych, ale nie a? KNOCK na drzwiach Wise, b?dzie nasza prawdziwa misja naprawd? zacz??. Innymi s?owy, "Kiedy ucze? jest gotowy pojawia si? mistrz ".

D?ugi dialog teraz nast?puje podczas której Tamino (i publiczno??) odkrywa, ?e nie jest Sarastro bezbo?nego tyranem opisany przez Królow? Nocy, ale dobroczynny Hierofant ?wi?tyni M?dro?ci i Arcykap?ana of the Sun. On dalej dowiaduje si?, ?e Królowa Nocy nie jest to, co wydaje si? ona albo i ?e Pamina, cho? wi??nia Sarastro, jeszcze ?yje. Ksi??? jest rozradowany w wiadomo?ciach i obj?ciem flet jest zdumiony us?ysze? rury pan Papageno w odpowiedzi na jego gr?. Je?li uwa?amy wy?sz? i ni?sz? samych jako instrumentów, z których ka?da odpowiada na tego drugiego utworu, ukryty sens tej sceny staje si? jasne. Jest bardzo, ?e jest ukryty w tej opery w niemal tym oczywisty sposób; czyta?, uczy? si?, szuka? i medytacji!

Pojawia si? Mistrz


Pamina i Papageno u?ywa? zaczarowane dzwony ptak wzrok, by uciec od niewolników Monostatos 'i do??cz Tamino naprzeciwko g?ównej bramy ?wi?tyni M?dro?ci. Brama otwiera si? i Sarastro pojawia si? w triumfalnym wozie ci?gnionym przez sze?? lwów, wraz z procesj? kap?anów. On karze Monostatos nakazuj?c mu zosta? pokonany 77 razy na nogi. Tamino i Papageno wej?? do ?wi?tyni, aby rozpocz?? swoje badania od dnia wszcz?cia. Lew jest nade symbol solarny, a sze?? zosta?o nazwane "doskona?o?? cz??ciach" i "?lub" przez Pitagorasa , poniewa? jest to liczba równa jego cz??ci, a ma??e?stwo jest ceremonia sankcjonowania produkcj? potomstwa podobny do rodzic. Sze?? jest równie? numer heksagramu lub sze?cioramienna gwiazda sk?ada si? z dwóch powi?zanych ze sob? trójk?tów, które ponownie symbolizuje zjednoczenie m??czyzny i kobiety w doskona?ej harmonii-bardzo sugestywne uwagi na temat opery.

Sarastro teraz nakazuje, ?e Tamino i Papageno brane pod ?wi?tyni, aby rozpocz?? ich wszcz?cia, dodaj?c znacz?co, ?e: "Po pierwsze musz? by? oczyszczone ." By?a to pierwsza cz??? Misteriów w Grecji i Egiptu, jak Theon Smyrny mówi nam,
Inicjacja zosta? podzielony na pi?? cz??ci: "Pierwszym z nich jest ... oczyszczanie, bo nie s? tajemnice przekazane do wszystkich, którzy s? gotowi na ich przyj?cie, ale istniej? pewne osoby, które maj? zapobiega? za pomoc? g?osu Crier ... poniewa? jest to konieczne, aby na przyk?ad nie s? wydalane z Tajemnic nale?y najpierw udoskonalane przez niektórych oczyszczenia ".

Przez "oczyszczania" nie ma na abstynencj? seksualn?, jak wielu uwa?a, ani ascezy, ale oczyszczenie z?ym my?leniem i niew?a?ciwych postaw, których opera dostarcza wielu przyk?adów w postawie i zachowaniu Papageno!

AKT DRUGI: Initiation

Akt II rozpoczyna si? wraz z pojawieniem si? Sarastro i jego kap?anów w dostojnym procesji, nios?c li?ci palmowych. Kiedy mia?y swoje stanowiska brzmi? trzy wybuchy na ich tr?bek. Wi?c znowu s?yszymy trzy akordy, które przebiegaj? przez opery niczym z?ot? nici?, oznaczaj?cy trzech zasad cia?a, umys?u i duszy. Sarastro teraz wzywa Izydy i Ozyrysa obdarzy? ich m?dro?? na Tamino i skierowa? swoje kroki w swoim nadchodz?cym Inicjacji.

Pierwszy test

W nast?pnej scenie Noc spad?a w s?dzie przed ?wi?tyni?. Dwóch ksi??y wej?? i zdj?? opaski z dwóch kandydatów. Jest to istotne, gdy? Night to jedyna pora dnia, gdy dolne samych ludzko?ci ?pi i Wy?sze Ja jest zwolniony z organizmu przez chwil?.
Noc jest równie? symbolicznym wi?kszego Light, teraz maj? by? ujawnione, których kandydat nie mo?e postrzega? wcze?niej ze wzgl?du na jego omacku-symbol ?lepoty ni?szej ja?ni, która nie pozwoli na najmniejszy promyk ?wiat?a, aby rozwia? to ignorancja. By? mo?e zastanawiasz si?, dlaczego w tym momencie istniej? DWA kandydaci do inicjacji. Odpowied? brzmi: istnieje tylko JEDEN ; Papageno, jak ju? wspomniano, jest po prostu ni?sza ja?? Tamino i OBA korzy?ci (na ró?ne sposoby) od inicjacji do wewn?trz tajemnicy których nam nie wolno ujawnia?.

Papageno teraz wyznaje swoje l?ki, emblematyczny rezystancji ni?szej ja?ni, a Tamino wypomina mu za brak odwagi. Dwaj ksi??a powróci? przetestowa? determinacj? Tamino w celu ratowania Paminy i jego odpowiedzi udowodni? zadowalaj?ce. Papageno jest zach?cony obietnic? ?ony.
Obie s? teraz poleci? milcze? w obecno?ci kobiet, bez wzgl?du na to prowokacja. "Strze? si? od kobiecych sztuczek", mówi? kap?ani. Na pierwszy rzut oka brzmi to raczej mizoginicznym, ale musimy pami?ta?, ?e ca?a opowie?? o Czarodziejskim flecie jest symboliczny, a nie dos?owne .

 "Kobieta" jest symbolem materii, podobnie jak "Man" jest symbolem Ducha. Te dwa archetypy nigdy nie powinny by? mylone z ich czysto ludzkich wyra?e?. Badanie rozpoczyna si? na dobre wraz z pojawieniem si? trzy panie ksi??yca, którzy zatrudniaj? co fortel, aby uzyska? dwóch kandydatów mówi?. Podczas gdy Tamino pozostaje niez?omny, Papageno waha i przyznaje, ?e nie mo?e zapobiec z?bami w obliczu ataku werbalnego Ladies '.

Ka?dy, kto powa?nie praktykowana medytacja b?dzie wiedzia?, jak trudno jest wyciszy? nieustanne gadanie dolnej siebie i ca?kowicie zrelaksowa? swoje cia?o tak, ?e przestaje go czu? w ogóle. W ko?cu odej?? Lunar panien, pokonany, towarzyszy grzmot i b?yskawica, a kap?ani ponownie wprowadzi? pogratulowa? Tamino na jego pomy?lnym zako?czeniu swojej pierwszej próbie. Mo?emy wi?c powiedzie?, ?e istot? tego badania jest samokontrola , która jest pierwszym i najtrudniejszym lekcji ka?dy kandydat do inicjacji musi si? nauczy?.

Interlude: wiara PAMINA jest testowana


Scena teraz zmienia si? w ogrodzie, w którym Pamina le?y ?pi na kanapie, ogl?da Monostatos. Jest zdeterminowany, by zgwa?ci? ksi??niczk?, ale kiedy slinks do przodu, ?eby j? poca?owa?, Królowa Nocy wchodzi i oferuje sztylet do córki, z którym zabi? Sarastro. Podczas aria ?e teraz nast?puje Królow? mówi Paminy ?e je?li ona nie zabija Sarastro ona porzucenia i wyprze? j? na zawsze.

Monostatos wraca i porywa sztylet z oszo?omienia ksi??niczki. Je?li ona wybiera go kocha? mówi jej, b?dzie on uratowa? jej ?ycie. Ale ona odmawia, a Monostatos ma zamiar j? no?em, gdy pojawi Sarastro, zatrzymuje go i wysy?a go.

The Moor spieszy si? do przy??czenia si? do Królowej Nocy w obalenia rz?dów Sarastro i Pamina b?aga Sarastro nie kara? matk?, do której Papie? odpowiada: "W tych ?wi?tych salach zemsta nie ma miejsca
A je?li cz?owiek powinien spa??, mi?o?? prowadzi go z powrotem do s?u?by.
 Nast?pnie, w parze z przyjacielem, idzie, tre?? i szcz??liwy, do lepszej ziemi. " Scena ta jest obarczona g??bokiej symboliki, zw?aszcza ?e wiele pu?apek dolna siebie zatrudnia zachowa? Wy?sza podporz?dkowane i zapobiec jego wyzwolenie.

Drugi test

Tamino i Papageno nakazuje milcze?, a nast?pnie zostawi? w spokoju.

Brzydka stara kobieta (Papagena w przebraniu) p?ta i czaty z Papageno, mówi?c mu, ?e ma osiemna?cie lat i ?e ma ukochan? nazwie Papageno. Ale tak jak ona ma zamiar ujawni? swoje nazwisko, g?o?ny huk grzmotu wysy?a jej szuranie dala.
Trzy M?odzie? powrót, przynosz?c Czarodziejski flet i dzwonki z nimi, i stó? ob?adowany jedzeniem i piciem magicznie wznosi si? z ziemi. Jak mo?na by?o si? spodziewa?, Papageno zjada podczas Tamino gra na flecie.

Pamina wchodzi, sporz?dzony przez d?wi?k. Uznaj?c jej kochanka, ona pyta go, ale on utrzymuje swoj? przysi?g? milczenia i wniosków j?. Nawet Papageno milczy raz jak jego usta s? zbyt pe?ne jedzenia mówi?! Pamina mówi, ?e zabije si?, je?li Tamino jej nie kocha bardziej. Ona wychodzi powoli i ze smutkiem. Papageno i Tamino s?ycha? tr?bki nazywaj?c je dalej i ptak wzrok jest si?? zaprowadzony przez swego pana.

Nie mo?emy pozwoli? na wiele ró?nych pasm w tej scenie, aby przes?oni? nam jego podstawowych znacze?. Co jest testowane s? tu jest wiara . Wiara Tamino w swoich m?drych instruktorów i jego poszukiwania, a wiara Pamina w ich mi?o?ci. Wiara zosta? nazwany wiele rzeczy przez wiele natchnionych poetów i filozofów, ale najprawdziwsza definicja to jest wiara w to, o czym nie ma dowodów na zewn?trz.

Wiara prowadzi przez ciemno?ci tego ?wiata do lepszej ziemi, jak Sarastro wyja?nia w poprzednim miejscu. Im silniejsze i bardziej o?wiecony wiary, tym wy?sza b?dzie Realm zdobyty dzi?ki niemu. Bez wiary nie mo?e by? zwyci?stwo w niczym, ani nie mo?e by? osi?gni?ty Inicjacja bez niego.

Przygotowania do trzeciego i ostatniego testu



Scena zmienia si? do wn?trza piramidy, do którego kap?ani marca kierowan? przez Sarastro, który pochwala Tamino za wiar?.
Pamina doprowadza si?, by powiedzie? jej po?egnania do ksi?cia, który uspokaja j?, ?e bogowie chroni? go od wszelkiego z?a i ?e b?d? one ponownie zjednoczy? si? ponownie, gdy jego misja jest realizowane.

Zarówno lament ich separacj?, ale jednocze?nie Tamino pozostaje mocny w wierze, waha PAMINA i boi si?, ?e jej kochanek umrze podczas swojej nadchodz?cej próby.
Tutaj Pamina symbolizuje w?tpliwo?ci i l?ki, które dotykaj? ka?dego kandydata, gdy realizacja tego, co Inicjacja NAPRAWD? oznacza, za?wita upon nich. Widzimy to w Ewangelii, kiedy Jezus modli si?:

"Ojcze mój, je?li to mo?liwe, niech ominie ten kielich ode Mnie ..." ( Mt 26,39). Jezus odnosi si? konkretnie do tych okropnych badaniach o wszcz?ciu wcze?niejszym wierszem w tej samej Ewangelii, kiedy mówi do swoich uczniów:

"Nie wiecie, o co prosicie Czy mo?ecie pi? kielich, który ja b?d? pi? i by? ochrzczeni. chrzest, ?e jestem ochrzczony? "
Tymczasem Papageno odnajduje si? zamkni?ty w komorze otoczonej murami p?omienia.

 Mówi mu niewidzialnych stra?ników, ?e pragnie niczego wi?cej ni? kielichem wina, ale kiedy magicznie pojawia si? i pije go, jest on nagle pokonany przez nowych emocji i ?piewa komiczn? ari?, w której modli si? za ?on?, aby z?agodzi? jego t?sknota za towarzystwem.

Papagena, wci?? przebrany za star? bab?, pochodzi hobbling si?, wsparty na kiju. Mówi Papageno, ?e musi j? zaakceptowa? lub umrze? w spokoju, a on zgadza si? by? jej wierny. Jej przebranie razu odpada, a ona objawia si? w swojej prawdziwej i bardzo m?oda, ?adna forma, wys dok?adnie jak ?apacz ptaków, ale jeszcze nie okaza? si? godnym niej, a wi?c jest ona odprowadzana.

Interlude: Pamina grozi odebra? sobie ?ycie


Jeste?my obecnie transportowane do ma?ego ogrodu tu? przed ?witem, w którym trzy M?odzi potajemnie czuwa? nad Paminy z daleka.
Ona jest obok siebie z ?alu i ma zamiar zanurzy? sztylet w jej w?asnej piersi, aby zako?czy? jej m?ki, kiedy m?odzie? interweniowa? i powstrzyma? j?, mówi?c:

"Nieszcz??liwa dziewczyna, zaniecha? Je?eli Twój m?ody cz?owiek to zobaczy?, to on umrze z rozpaczy! , bo on kocha tylko ciebie. " Pamina pozostaje nieprzekonany, pytaj?c, dlaczego Tamino ukrywa?a swoich uczu? od niej i nie odzywa si? do niej podczas drugiego testu.

Trzy M?odzie? Przyznaj?, ?e nie mo?e powiedzie? jej przyczyny, ale oferuj? pokaza? Tamino do niej, dzi?ki czemu mo?e ona wie, ?e on naprawd? j? kocha.

rozpoczyna si? test ko?cowy

Tamino i Pamina mog? teraz podj?? trzeci? i ostatni? prób? razem. Po raz kolejny na klucz do majestatycznego E-dur. Widzimy dwa du?e Góry; jeden z grzmi?cym wodospadem, drugi ogie? odbijanie.

Dwa kap?ani odziani w czarne zbroje o?owiu w Tamino, intonuj?c nast?puj?ce wersety zaadaptowany z Psalmu 12:
On, który podró?uje tych pracoch?onnych ?cie?ek by? oczyszczony przez ogie?, woda, powietrze i ziemia.

Je?li on pokonuje swój l?k przed ?mierci?, b?dzie podnosi? si? z ziemi, wznie?? ku niebu! W zwi?zku z tym wy?szym poziomie mo?e on po?wi?ci? si? w ca?o?ci do misteriów.

Mo?na powiedzie?, ?e te znaki symbolizuj? proces przez elementy, ka?dy element sta?y dla konkretnego znaczeniu (np wzroku i s?uchu), jak równie? okre?lony zalet? i odpowiadaj?ce imad?a.

Je?li chcesz dowiedzie? si? wi?cej o symbolice nieod??czne w takich Inicjacji to najlepszy i najprawdziwszy Opis wiemy mo?na znale?? w The Quest of Ruru , przez J Michaud dr.

Nie bez znaczenia jest, ?e w tym momencie w historii, samce i samice spotykaj? si? po raz pierwszy. Bo bez harmonijnej jedno?ci tych pozytywnych i negatywnych polaryzacji Inicjacja nie mo?e by? osi?gni?ty.

Tamino i Pamina przej?? przez drzwi do ?wi?tyni o wszcz?ciu post?powania, które zamykaj? si? za nimi szybko. Nie widzimy tego, co dzieje si? dalej, nie nale?y spodziewa? si?, bo takie rzeczy s? tajne i nie PRAWDZIWY Inicjowanie nigdy nie ujawni? je, cho? mog? one wskazywa? , jak Apuleius-an Inicjowanie z Isiac Mysteries-zrobi?, kiedy powiedzia?:

 "podszed?em do granic ?mierci, a po nadepn?? na progu Prozerpiny, wróci?em od nich, s? ponoszone przez wszystkie elementy. na pó?nocy widzia?em S?o?ce ?wieci z jasnym ?wiat?em, a ja zbli?y? obecno?? bogów poni?ej oraz Bogowie powy?ej i sta? blisko i ich czci?.
Otom zwi?zane wam rzeczy, które cho? s?ysza? przez ciebie, musi koniecznie pozosta? w niewiedzy. "

Przywo?uj? do wtajemniczonych!

Podwójny Inicjowani teraz ponownie pojawi? si? w ?wiec?cym ?wiat?em, a kap?ani ?piewa? radosne pean pochwalny i dzi?kczynienia. Oto nasza opowie?? o inicjacji ko?czy, ale opera kontynuuje Papageno ko?cu s? po??czone ze Papagena podczas Monostatos i Królowa Nocy zrobi? ostatni daremnej próbie ataku na ?wi?tyni? M?dro?ci.

Oni si? nie uda, a ca?a scena zamienia si? w gigantyczn? s?o?cu, w którym widzimy Sarastro towarzyszy Tamino i Pamina ubrany w szaty kap?a?skie, w otoczeniu wszystkich kap?anów ?wi?tyni, podczas gdy trzy M?odzie?y trzymaj? kwiaty w ich r?kach. Wspólnie ?piewaj?:


Chwa?a wtajemniczonych!
Masz przenikn?? mrok!
Dzi?ki niech b?d? do ciebie, Osiris!
Dzi?ki tobie, Isis!
M?stwo jest zwyci?ska,
A w nagrod?,
Korony Beauty and Wisdom
z jego wiecznego diadem!

Do którego mo?emy tylko doda? "Amen" i dzi?ki Bogu za zwyci?stwo otrzymuje.

Wniosek

Mo?esz my?le?, ?e odkryli?my du?o symboliki w Czarodziejskim flecie , ale zapewniam Ci?, ?e jak wyja?niono w naszym wst?pie, mamy, ale powierzchownie ukrytego znaczenia tego natchnionego arcydzie?o.

Sama muzyka, której nie mieli?my czasu, aby omówi?, jest godny najg??bszej badania. Je?li uda?o nam si? pokaza?, ?e, parafrazuj?c s?owa Bulwer-Lytton, Czarodziejski flet jest "wype?niona Boskiej Prawdy dla tych, którzy mog? je zrozumie? i muzycznej ekstrawagancj? dla tych, którzy nie mog?" naszej pracy zostan? sowicie wynagrodzeni ,

Je?li nauczyli?my si? czego? z tego artyku?u mog? tak?e magi? pere? -a Bajkowa rozs?dnego doros?ych, jak Adept i Imp -a wysoki opowie?? o pokusie devilry i magii. Obie historie zawieraj? szereg wa?nych prawd okultystycznych ukrytych pod p?aszczykiem symboliki i alegorii.

http://www.occult-mysteries.org/symbolism.html

 
© Prawa autorskie occult-mysteries.org. Artyku? dodany 26 sierpnia 2014 Zaktualizowano 7 lutego 2017.
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2017, 15:55:29 wys³ane przez Kiara »
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: OKULTYZM I MASONI......
« Odpowiedz #2 : Wrzesieñ 24, 2019, 23:49:26 »


W?adza nad ludzko?ci?.... zap?dy pewnych opcji ...

Ostrzegam.. materia? jest bardzo kontrowersyjny.. ka?dy czyta na w?asn? odpowiedzialno??.. ja wstawiam jako punkt widzenia... nie 100% pewnik.


“W?adza absolutna pa?stwa b?dzie funkcj? absolutnej swobody ka?dej jednostkowej woli.” – Comte de Fenix
Przeskocz do tre?ci

    Informacje

« KONSPIRACJ? CZAS ZACZYNA?? – Henryk Paj?k (e-book)
GRABARZE POLSKIEJ NADZIEI 1980-2005 – Henryk Paj?k (e-book) »
ROTSZYLDOWIE WKRACZAJA DO GRY O GLOB – Henryk Paj?k (e-book)

ROTSZYLDOWIE WKRACZAJA DO GRY O GLOB ..

Rothschildowie wkraczaj? do gry
Written by Henryk Paj?k

„Rojenia” Iluminatów o panowaniu nad ?wiatem zapewne pozosta?yby tylko rojeniami, gdyby ich program nie pokrywa? si? z d??eniami wielkiej finansjery ?ydowskiej, zw?aszcza z ambicjami Rothschildów. Oni, potem Rockefellerowie : nast?pni giganci Lichwy, podejmuj?c wspó?prac? z Iluminatami i finansuj?c ich, stworzyli sprawny system podboju Europy: finansowego, politycznego, ideologicznego. Dodali wi?c pot??nego dynamizmu „teoretyzuj?cym” Iluminatom.

Wybieramy si? w d?ug? podró? ?ladami „dynastii” Rothschildów, „ojców za?o?ycieli” nowoczesnego systemu bankowego, bezwzgl?dnej Lichwy, wkrótce dyktuj?cej warunki panuj?cym g?owom ksi???cych rodów i pa?stw. To w?drówka do pierwocin Rz?du ?wiatowego.
Protopolast? rodu by? Mayer Amschel Rothschild. Kilku przodków Mayera by?o rabinami. Uprawiali okultyzm, kaba??, frankizm, a w domach wspó?czesnych Rothschildów potajemnie praktykuje si? „ucywilizowany” satanizm z silnym akcentem babilo?skiej magii.

Niezb?dna jest tu dygresja dotycz?ca wspó?czesnego judaizmu ortodoksyjnego, gdy? ten kontekst pozwala zastanowi? si? nad religijno?ci? wspó?czesnego ?ydostwa ortodoksyjnego, do którego przyznaj? si? wielkie „rody” wielkiej finansjery ?ydowskiej. Judaizm talmudyczny, to nie jest judaizm biblijny, starotestamentowy, tylko judaizm rabiniczny, wykoncypowany, trwaj?cy do ko?ca XVIII wieku. Chodzi o to, jak wyja?nia Izrael Szahak w ksi??ce „?ydowskie dzieje i religia” (wyd. Filior Publishing Warszawa-Chicago 1997/, ?e judaizm rabiniczny by? daleki od monoteizmu i to samo dotyczy wspó?czesnego judaizmu ortodoksyjnego:

Upadek monoteizmu /?ydowskiego – H.P./ nast?pi? niemal równocze?nie z rozpowszechnieniem si? mistycyzmu ?ydowskiego /kaba?a/, który rozwin?? si? w XII i XIII wieku, a pod koniec wieku XVI opanowa? niemal wszystkie wa?niejsze o?rodki judaizmu/… Znajomo?? tych idei oraz ich zrozumienie wa?ne jest z dwóch zasadniczych powodów. Po pierwsze, bez tej wiedzy niemo?liwe jest zrozumienie zasad wiary moj?eszowej w jej klasycznym okresie. Po drugie, idee te w znacznym stopniu kszta?tuj? religijno?? wielu izraelskich polityków – a tak?e wi?kszo?? liderów Gusz Emunim /ruch ?ydowski kszta?towany przez kaba?? – H.P./. Wywieraj? te? po?redni wp?yw na syjonistycznych przywódców ró?nych partii, w tym równie? ugrupowania syjonistycznej lewicy, a zatem nadal odgrywaj? wa?n? rol? polityczn?.

Izrael Szahak wyja?nia dalej, ?e wed?ug kaba?y, Wszech?wiatem nie rz?dzi jeden Bóg, lecz wiele bóstw, z których ka?de ma inne w?a?ciwo?ci, ingeruje w okre?lone dziedziny ?ycia ?ydowskiego; maj? one okre?lony zasi?g wp?ywów i zakres w?adzy, nadany im przez nieokre?lon? Praprzyczyn?. Kaba?a nie jest wi?c systemem monoteistycznym, tote? wsz?dzie tam, gdzie ?ydzi post?puj? zgodnie z kaba??, nie wierz? oni w jednego Boga, cho? niektórym mo?e si? tak wydawa?. Ogromn? rol? odgrywaj? tu rytua?y, zarówno rytualne s?owa jak i gesty, np. mycie d?oni przed i po posi?ku. Ten skomplikowany system interpretacyjny ma dla chrze?cijan, zw?aszcza dla protestantów wa?ne znaczenie rozpoznawcze, interpretacyjne. Znów Izaak Szahak:

Panuje jeszcze jedno b??dne przekonanie dotycz?ce judaizmu, szczególnie rozpowszechnione w?ród chrze?cijan b?d? ludzi znajduj?cych si? pod wp?ywem chrze?cija?skiej tradycji i kultury. Chodzi o pogl?d, wed?ug którego judaizm jest „religi? biblijn?”; innymi s?owy, ?e w Judaizmie Stary Testament zajmuje takie samo centralne miejsce jako ?ród?o prawa, jak dla protestantyzmu czy katolicyzmu Pismo ?wi?te/…/ Wiele, a by? mo?e wi?kszo?? tekstów biblijnych, zalecaj?cych okre?lone praktyki religijne i obowi?zki, odczytywanych jest przez tradycyjny judaizm i wspó?czesn? ortodoksj? zupe?nie inaczej /czy wr?cz odwrotnie/, ni? je rozumiej? chrze?cijanie czy inni uwa?ni czytelnicy Starego Testamentu, którzy traktuj? tekst dos?ownie. Podobny podzia? wyst?puje we wspó?czesnym Izraelu: z jednej strony mamy tu do czynienia z osobami kszta?conymi w ?ydowskich szko?ach religijnych, z drugiej za? z lud?mi, którzy zdobywali wiedz? w hebrajskich szko?ach ?wieckich, gdzie uczy si? w?a?nie „normalnego” rozumienia Starego Testamentu1.

To pewne, ?e protoplasta rodu Rothschildów- Mayer Rothschild by? wychowany przez rabinów – dziadków w duchu judaizmu tradycyjnego, talmudycznego.
Nazwisko wszechpot??nej w XIX i XX wieku „dynastii” bierze swoje pocz?tki we Frankfurcie, mateczniku Iluminatów. Najstarszy znany przodek Rothschildów nazywa? si? Uri Feibesh, ?yj?cy w XVI w. Jego potomkowie zamieszkiwali w domu o nazwie Red Shield – „Czerwona Tarcza /szyld/. Moses Bauer ?yj?cy w XVII wieku by? praprawnukiem Uri Feibesha. Wi?kszo?? cz?onków tej rodziny w kilku pokoleniach trudni?a si? handlem detalicznym na Judengasse – ?ydowskiej alei Frankfurtu stanowi?cej tradycyjne ?ydowskie getto.

Mieli oni pochodzenie aszkenazyjskie, czyli pochodzili ze wschodu, w przeciwie?stwie do ?ydów sefardyjskich, pochodz?cych g?ównie z Hiszpanii i W?och. Staje si? tu niezb?dna dygresja do pochodzenia ?ydów aszkenazyjskich, których sefardyjscy traktowali i nadal /po cichu/ traktuj? jako fa?szywych ?ydów lub ca?kiem jak nie-?ydów, a w najlepszym razie ?ydów „gorszego” gatunku w rasistowskim tego s?owa znaczeniu. Te rozró?nienia by?yby w ko?cu nieistotne dla g?ównego nurtu naszej pracy gdyby nie fakt, ?e zag?ada 2-3 milionów ?ydów przez hitlerowskie Niemcy dotyczy?a niemal wy??cznie zag?ady ?ydów aszkenazyjskich, wschodnich, tote? ca?e zachodnie ?ydostwo sefardyjskie, cho? nie tylko ono, nie uczyni?o dos?ownie nic, aby ratowa? ?ydów wschodnich, a mieli na to wielkie mo?liwo?ci, od bombardowa? poprzez wykup, np. kilkuset tysi?cy ?ydów w?gierskich na prze?omie lat 1943/44, w czym chcia? po?redniczy? os?awiony ?yd Adolf Eichmann, lecz ?ydzi Zachodu, zw?aszcza ameryka?scy, nie chcieli na to wysup?a? stosownych kwot, jak równie? towarów ??danych przez Niemców: ci??arówek, kawy, etc. ?ydowska ha?ba doskonale znana w literaturze tego tematu.

Si?gamy wi?c do genezy ?ydostwa wschodniego. S? to Chazarowie, owi ?ydzi „gorszego gatunku”, przy czym nie posiadamy danych co do tego, czy „dynastia” Rothschildów pochodzi z ?ydów wschodnich – chazarskich, czy mieszanych aszkenazejsko-sefardyjskich, z obydwu tych od?amów „zmiksowanych” w wiekach poprzednich. Nie rozstrzyga tego dylematu fakt, ?e dziadek i pradziadek Mayera byli rabinami „klasycznymi”, „tradycyjnymi”, czyli talmudycznymi. Nie jest to kryterium pozwalaj?ce na rozstrzyganie, czy pochodzili z ?ydów sefardyjskich, czy aszkenazyjskich.

Rosja jeszcze nie istnia?a jako byt pa?stwowy, gdy na nizinach nadwo??a?skich istnia?o ju? silne pa?stwo chazarskie. Chazarowie byli turko-tatarami. Prowadzili handel z s?siadami, m.in. handel niewolnikami, co by?o ich specjalno?ci?, na skutek tego cz?sto robili wypady „po ?ywy towar” na tereny plemion s?owia?skich.

W siódmym i ósmym stuleciu judaizm zacz?? przenika? do Chazarii przez rabinów konstantynopolskich. W rosyjskich legendach cz?sto pojawia si? zwrot: „Wielki ?ydowin”, z którym ówcze?ni Rosjanie toczyli cz?ste potyczki obronne na „Dzikich Polach”. Byli to chazarscy naje?d?cy, a nie ?ydzi – semici. W 965 roku S?owianie „skrzykn?li si?” i dokonali g??bokiego rajdu na ziemie Chazarów pod wodz? kijowskiego ksi?cia ?wi?tope?ka /Swiatope?ka/. Skorzystali w tym z finansowej pomocy Bizancjum, któremu Chazarowie tak?e dawali si? si? we znaki.

S?owianie spalili wtedy g?ówne miasta chazarskie: Itil, Bia?? Wie?? i Samender. Pognali te? w niewol? tylu Chazarów, ilu tylko zdo?ali pojma?.
Obecnie ocenia si?, ?e ponad 80 procent populacji ?ydowskiej na ?wiecie, to „aszkenazyjskie” grupy wschodnich chazarskich ?ydów, ró?ni?cych si? od ?ydów po?udniowo-zachodniej grupy zwanej „sefardyjsk?”. Ci aszkenazyjscy ?ydzi nie s? ?ydami tylko Chazarami, którzy przyj?li judaizm cho? w indywidualnych przypadkach s? w ró?nym stopniu skoligaceni z ?ydami.
O aszkenazyjskich ?ydach pisa? do?? obszernie prof. Feliks Koneczny w ksi??ce „Cywilizacja bizanty?ska” /Londyn 1973/ oraz w „Cywilizacji ?ydowskiej”, a tak?e brytyjski pisarz i dziennikarz Artur Kestler w ksi??ce „Trzynaste pokolenie” /The Thirteenth Tribe’/, w której ten autor /pochodzenia ?ydowskiego/ wykazuje przekonuj?co, ?e on sam jak i wszyscy jego rodacy – ?ydzi aszkenazyjscy nie s? semitami, tylko w prostej linii potomkami Chazarów. Dowodzi, ?e tak silne w tamtych wiekach plemi? Chazarów nie mog?o znikn?? bez ?ladu. Jako koczownicy, pod naciskiem plemion mongolskich przenie?li si? do Europy ?rodkowej, do??czaj?c tam do swych rodaków zagarni?tych si?? przez ?wiatos?awa. Znani w Polsce i na Ukrainie jako „?ydzi”, ci przesiedle?cy nie byli ?adnymi ?ydami w znaczeniu etnicznym, tylko wyznawcami judaizmu2. Nie znaczy to, ?e wielu Chazarów nie by?o semitami, bo wielu z nich ?y?o w Chazarii, ponadto cz??? ?ydów zachodnich uchodz?c przed prze?ladowaniami przenios?a si? do wschodniej Europy.

Praca Koestlera jest o tyle cenna, i? wykazuje, ?e s?ynny Lazar Kaganowicz by? w istocie sternikiem Stalina! Wnika w s?owotwór samego nazwiska Kaganowicz:
Arabscy i wspó?cze?ni historycy s? zgodni, ?e chazarski system rz?dzenia mia? podwójny charakter: Kagan by? przedstawicielem w?adzy religijnej, a Bek – pa?stwowej.

Prawie nigdy nie identyfikowany przez Chazarów Kagan, by? w rzeczywisto?ci pe?noprawnym w?adc? Chazarów, a Bek by? tylko jego pomocnikiem administracyjnym. Ten system ponownie wprowadzili ?ydzi chazarscy czyli aszkenazyjscy w Rosji bolszewickiej, kiedy ca?kowicie opanowali ten nieszcz?sny kraj po rewolucji 1917 roku. Rz?dzi? „z drugiego rz?du” Lazar Kaganowicz – potomek chazarskich chanów, nazywany przez „bia?ych” emigrantów rosyjskich „Bladym stra?nikiem Kremla”, a Stalin by? tylko jego Bekiem, co dodatkowo ?ydzi umocnili ?eni?c Stalina z córk? Kaganowicza3. W. Uszkujnik pisa?:

Kaganowicz by? jednym z nielicznych komunistów ?ydów, który nigdy nie zmieni? swojego rodowego nazwiska, sk?adaj?cego si? z dwóch cz??ci: Kagan, tj. „chazarski chan” i przyrostka – „owicz” oznaczaj?cego pochodzenie, jak na przyk?ad Rurykowicz. Innymi s?owy – i bez ?adnej w?tpliwo?ci – Lazar Kaganowicz by? w prostej linii nast?pc?, tj. m?skim potomkiem ostatnich chanów chazarskich i zgodnie z „prawem” otrzyma? w?adz? pod przykrywk? Sekretarza Partii. W oficjalnych komunikatach WKP/b/ przed drug? wojn? pisano: „Sekretariat Komitetu Centralnego WKP/b/ J. Stalin, L. M. Kaganowicz”.

******
Chazarowie wynie?li zwyczaj rytualnego mordowania swych w?adców pod koniec ich panowania. Tak w?a?nie musia? zgin?? ostatni car w nocy z 16 na 17 lipca 1918 roku. W pomieszczeniu, gdzie zostali wystrzelani przez siepaczy z nakazu aszkenazyjskich ?ydów – chazarów: Lenina i Swierd?owa, zosta?y wypisane tajne znaki – litery mówi?ce, ?e jest to skutek z?o?enia ofiary4.
******

Uszkujnik:

Na samym pocz?tku tego stulecia, przed pierwsz? wojn? ?wiatow?, w male?kich sklepikach ?ydowskich w by?ym Królestwie Polskim sprzedawane by?y „spod lady” do?? prymitywnie odbite widokówki przedstawiaj?ce ?ydowskiego „cadyka” z Tor? w jednej r?ce i z bia?ym ptakiem w drugiej. Ptak mia? g?ow? cara Miko?aja II z imperatorsk? koron?. W dole obrazka by? nast?puj?cy napis w j?zyku Jidisz:

Ta ofiara ze zwierz?cia5 niech b?dzie moim oczyszczeniem – ono b?dzie moim zast?pstwem i oczyszczaj?c? ofiar?.

Autor „Wody p?yn? na Wschód” dodaje, ?e sam widzia? tak? widokówk? i kiedy napisa? o tym w jednym z austriackich dzienników, jaki? czytelnik potwierdzi?, ?e i on mia? j? w r?ce kiedy mieszka? w Polsce, a jego ojciec by? austriackim oficerem.

W niezliczonych ksi??kach o bolszewickiej Sowiecji, Kaganowicz jest postaci? najrzadziej wymienian?, najmniej znan?, sprawiaj?c? wra?enie postaci niemal marginalnej. Nigdy nie spad?y na niego represje rzekomego duetu Stalin – Beria6, metodycznie morduj?cych niemal wszystkich „starych bolszewików” „ojców za?o?ycieli” Bolszewii, a potem dziesi?tki tysi?cy oficerów Armii Czerwonej w s?ynnych czystkach lat 1936-1938.

***** Kaganowicz pozostawa? nietykalny. On natomiast by? osobi?cie organizatorem i nadzorc? ludobójczego, sztucznie wytworzonego g?odu na Ukrainie, w którym bez jednego wystrza?u wymordowano oko?o sze?ciu milionów Rusinów – „Ukrai?ców”. By?a to zemsta za kl?ski zadane Chazarom przez ksi?cia ?wiatos?awa i za pogromy Chmielnickiego, potem pogromy kozackie w Kiszyniowie i innych miastach po?udniowo- wschodniej Rosji.****

Stalin – Bek, ju? niepotrzebny, tak?e zosta? /rzekomo/ zamordowany z rozkazu Berii i Kaganowicza.
Zemst? Chazarów na s?owia?skich Rosjanach i „Ukrai?cach” /Rusinach/ nadzorowa? w niezliczonych ?agrach ?yd chazarski Frenkiel. Wszystkie kluczowe stanowiska w partii, administracji, a zw?aszcza w aparacie terroru sprawowali chazarscy czyli aszkenazyjscy ?ydzi. Zaiste, ich zemsta na rosyjskich gojach by?a straszliwa, cho? dokonywano jej pod p?aszczykiem komunizmu i walki klasowej.

Powracamy do Rothschildów, którzy wraz z innymi aszke-chazarami i ?ydami sefardyjskimi opanowali ?wiat mackami lichwy i w?adzy politycznej. Wielu znawców problemu twierdzi, ?e pa?stwo Izrael sk?ada si? w 80 procentach z nie-?ydów, czyli ?ydów chazarskich, podobnie jak trzy miliony ?ydów nowojorskich.

Rothschildowie jako ?ydzi aszkenazyjscy nie u?ywali nazwisk w obiegowym znaczeniu tego s?owa. Pos?ugiwali si? symbolami jako znakami rozpoznawczymi rodziny. Symbole te cz?sto umieszczali na frontonach domów. Niektórzy ?ydzi z czasem przyjmowali nazwiska pochodz?ce od takich „herbowych” symboli. Wcze?ni Rothschildowie przyj?li nazwisko Bauer, po niemiecku „ch?op”, rolnik, s?owo wtedy pospolite, synonim zawodu rolnika i klasy spo?ecznej. Dlaczego wi?c ?ydowska rodzina miejskich handlarzy przybra?a nazwisko Bauer – rolnik, ch?op, farmer, „wie?niak”? Najpewniej po to, aby rozp?yn?? si? w pospolito?ci tego nazwiska, co cz?sto robili tak?e aszkenazyjscy ?ydzi w ich krajach osiedlenia Wschodniej Europy. W Polsce np. upodobali sobie nazwiska na ,,-ski” ,,-cki”, sugeruj?ce ziemia?skie, w ka?dym razie czysto polskie pochodzenie ich nosicieli.

Linia ?ydowskich Rothschildów – Bauerów istnieje do dzi?, ale w drugiej po?owie XVIII wieku jeden z Bauerów nazwa? swoj? lini? od jej plastycznego herbu: „Red Shield”7 – „Czerwony szyld”, Czerwona Tarcza.


..........


Przestroga papie?a Piusa XI okaza?a si? i za wczesna, i za pó?na. Za pó?na, bo wyg?oszona do ówczesnych Polaków o 150 lat za pó?no. Za wczesna, bo wyg?oszona ponad osiemdziesi?t lat za wcze?nie, aby mog?a dotrze? do g?ów i sumie? obecnego pokolenia Polaków nieczytaj?cych niczego, oprócz programów „telawizyjnych” i „Gazety Wyborczej”…

1I. Szahak, s. 55.

2 O Chazarach, których najwybitnieszym przedstawicielem w ?ydobolszewii by? Lazar Kaganowicz – „szara eminencja” Stalina, pisze W. Uszkujnik w pracy „Paradoksy historii” 1982.

3 W. Uszkujnik podaje w swojej ksi??ce, ?e ?awrientij Beria, herszt NKWD, by? bratem stryjecznym Kaganowicza, zarazem pó?-?ydem gruzi?skim.

4 Ksi?dz Denis Fahey /Irlandczyk/ w ksi??ce „Waters Flowing Eastword” /„Wody p?yn? na Wschód”/ pisz?c o rytualnym ?ydowskim morderstwie na rodzinie carskiej, zamieszcza fotografi? i dok?adn? interpretacj? rytualnego napisu i znaku wyrytego przez ?ydowskich morderców na ?cianie piwnicy, gdzie dokonali ka?ni rodziny carskiej.

5 Dla talmudycznych ortodoksów, ka?dy nie-?yd jest zwierz?ciem, nie cz?owiekiem.

6 Beria sta? na czele aparatu terroru przez 16 lat!

7Korzystamy w tym spacerze po „dynastii Rothschildów” z pracy ich apologetyczne- go, p?atnego biografa A. Muhlsteina: „Baron James The Rise of the French Rothschilds”, a zw?aszcza z ksi??ki Fritza Springmeiera: „Bloondines of the Illuminati” /„Rodowody Iluminatów’7, wyd. 1999 – który opiera? si? g?ównie na ksi??ce Muhlsteina.

8Cytat pochodzi z ksi??ki Jima Marrsa „Oni…”, s. 257.

9Imi? to pojawia si? przemiennie jako Mayer i Meyer.

10„W biurku” autora, gotowej do konfrontacji wraz z relantem!

11Springmeier, passim.

12Potomek Merowingów, którzy – wed?ug legend degraduj?cych Jezusa Chrystusa, rochodzili od Chrystusa, rzekomego m??a Magdaleny, która po ?mierci Chrystusa rzekomo uciek?a do W?och i Francji.

13 Zob.: Jan Marsza?ek: „Germanizacja…”. Polska Oficyna Wydawnicza, bez daty wydania.

14 J. Marsza?ek, „Germanizacja powiatu bartoszyckiego na prze?omie XXI XXI wieku”. Op. cit., s. 10-20.

15F. Springmeier, „Rodowody Iluminatów”, op. cit. passim.

16Zob. Kazimierz Marian Morawski: „?ród?o rozbioru Polski”. Wyd. Ksi?garnia ?w. „•’.ojciecha, Pozna? 1935.

17O „Skuli and Bones” – zob. odr?bny rozdzia?.

18K. M. Morawski, tam?e s. 239.

19K. Morawski: „?ród?o rozbiorów Polski”, op. cit. s.234.

20Dr Mieczys?aw Skrudlik: „Masoneria w Polsce”, Katowice 1935, s. 5.


https://publicdisorder.wordpress.com/2011/06/19/rotszyldowie-wkraczaja-do-gry-o-glob-henryk-pajak/
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 25, 2019, 00:15:11 wys³ane przez Kiara »
Zapisane
Strony: [1]
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

darzlubie homofriends rozmowcy wrzeciono poradniki