Szechina - jest poj?ciem religijnym cz?sto wyst?puj?cym w judaizmie. Jest to s?owo hebrajskie (שכינה), pochodzenia chaldejskiego oznaczaj?ce obecno??, zamieszkiwanie, nie wyst?puje w Biblii, ale jest u?ywane przez ?ydów do okre?lania widocznej obecno?ci Boga w przybytku (tabernakulum), a nast?pnie w ?wi?tyni Jerozolimskiej. Wg przekazu biblijnego, kiedy Pan wyprowadza? Izraela z Egiptu, szed? przed nimi w s?upie ob?oku (hebr. be-amud anan; Wj 13, 21). Hebrajskie anan jest wieloznaczne, bo to nie tylko chmura, ale równie? schronienie, ukrycie."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szechina
Szechina (hebr. szachan - mieszkanie, prze bywanie; Matrona) - w Talmudzie, ?e?ska manifestacja Boga w cz?owieku, boskie zamie szkiwanie, obecno?? Bo?a; tak?e "oblubienica Pana", porównywana z -? Szakti. Wyra?enie "Szechina jest obecna" znaczy: "Bóg zamiesz kuje". ["Okre?lenia tego (Szechina) cz?sto u?y wa si? po prostu jako synonimu Boga, lecz nie którzy filozofowie ?ydowscy postrzegali j? jako odr?bny, powo?any do ?ycia byt, istot? ?wiet list?, z któr? cz?owiek mo?e nawi?za? kontakt" (zob. Unterman, Encyklopedia tradycji i legend ?y dowskich, s. 267) - przyp. t?um.] Wed?ug Zo haru Balak 187a, wspominany w Ksi?dze Ro dzaju (48,16) anio?, który broni? Izraela (Jakuba) "od wszelkiego z?ego" to w?a?nie Szechina. W sensie bli?szym Nowemu Testamentowi Sze china jest chwa?? emanuj?c? z Boga, Jego bla skiem. C.W. Emmet (zob. Hastings, Dictionary of the Bible) prze3o?y3 werset 18, 20 z Ewangelii wed3ug ow. Mateusza nast?puj?co: "Gdy dwóch ludzi zasiada, by razem studiowa? Tor?, Sze china jest w?ród nich". Wed?ug rabiego Jocha nana anio? Micha? jest "chwa?? Szechiny" (por. Cohen, Talmud, s. 76). Szechina jest -? anio?em wybawicielem, ?e?skim aspektem Metatrona. Wed?ug Zoharu stworzenie ?wiata by?o dzie?em Szechiny. W tej samej ksi?dze mowa o Szechinie "mieszkaj?cej w dwunastu rydwanach ?wi?to ?ci i dwunastu boskich chajot". W innym miej scu (Zohar Balak 187a) Szechina jest bosk? wy s?anniczk?, która, gdy po raz pierwszy ukaza?a si? Moj?eszowi, zosta?a wzi?ta przez Prawo dawc? (podobnie jak przez Jakuba) za anio?a. W Zoharze Exodus 51a, Szechina jest okre?lana jako "droga Drzewa ?ycia" oraz "anio? Pa?ski". Majmonides uwa?a? Szechin? za po?redniczk? mi?dzy Bogiem a ?wiatem oraz za peryfraz? Boga (zob. Universal Jewish Encyclopaedia, t. 9, s. 501). Szechin? uto?samiano z Duchem ?wi? tym (Ruach ka-Kodesz) oraz "wgl?dem ?wiat ?o?ci" (epinoia) z gnozy walentynia?skiej. Zda nie z Ksi?gi Wyj?eia 23, 20 - "Oto ja posy?am anio?a przed tob?, aby ci? strzeg? w czasie twojej drogi i doprowadzi? do miejsca, które ci wy znaczy?em" - niektóre ?ród?a odnosz? w?a? nie do Szechiny, jakkolwiek znacznie cz??ciej wers ten t?umaczy si? jako zapowied? narodzin Jana Chrzciciela (zob. Waite, Tlze Holy Kabbalah, s. 344). Wed?ug legendy "to nie anio? ?mierci zako?czy? ?ywot Aarona, lecz Szechina zabra?a jego dusz? poca?unkiem". Wed?ug innego po dania, Abraham sprawi?, ?e Szechina "zst?pi?a z drugiego nieba" (zob. Ginzberg, The Legends of the Jews, t. 2, s. 148, 200, 260). Wed?ug Tal mudu, kiedy Bóg wyp?dzi? Adama z raju, Sze china pozosta?a "na tronie ponad g?ow? cheru bina strzeg?cego Drzewa ?ycia, a blask od niej bij?cy by? 65 tysi?cy razy ja?niejszy od blasku s?o?ca". Swiat?o?? ta "czyni?a wszystkich, któ rych spowija?a, niewra?liwymi na choroby"; prócz tego, do okrytych chwa?? Szechiny "nie mia?y dost?pu k??liwe owady ni demony'. We d?ug innej wersji tej samej legendy Szechina zo sta?a wygnana z raju wraz z Adamem i odt?d "najwa?niejszym celem Tory jest sprowadzenie jej z powrotem do raju i ponowne zjednoczenie z Bogiem" (zob. Scholem, Major Trends in Jewish Mysticism; Jewish Gnosticism, Merkabah Mysti cism, and Talmudic Traditions; por. Goetschel, Ka ba3a, s. 100). Jak dowiadujemy si? z Midraszu Genesis Raba, "Pocz?tkowo Szechina przebywa ?a w ni?szych regionach. Gdy Adam zgrzeszy?, wznios?a si? do pierwszego nieba, gdy Kain po pe?ni? grzech, przenios?a si? do drugiego, w cza sach pokolenia Enosza do trzeciego, za poko lenia Potopu do czwartego, za pokolenia Wie?y Babel do pi?tego, mieszka?cy Sodomy spowo dowali, ?e wznios?a si? do szóstego, Egipcjanie za? za czasów Abrahama - ?e do siódmego. Natomiast pojawienie si? siedmiu sprawiedli wych m??ów spowodowa?o, ?e zesz?a z powro tem: za spraw? Abrahama zni?y?a si? do szó stego nieba, z powodu Izaaka do pi?tego, Jakub sprawi?, ?e zesz?a do czwartego, Lewi, ?e do czwartego, Kehat [syn Lewiego], ?e do drugie go, Amram, ?e do pierwszego, dzi?ki Moj?e szowi za? zesz?a z wysoko?ci na ziemski padó?" (zob. Cohen, Talmud, s. 70-71). Wed?ug hagady o Szechinie "unosi si? [ona] nad wszystkimi ?y dowskimi zwi?zkami ma??e?skimi i b?ogos?awi je swoj? obecno?ci?". W kabale Szechina jest uto?samiana z ostatni? spo?ród dziesi?ciu ?wi? tych sefirot, Malchut (por. Z'ev ben Shimon Halevi, Kaba3a, s. 7). ["Harmonijny zwi?zek ?e? skiej Szechiny z poprzedzaj?cymi j? w hierar chii sefirot podtrzymuje istnienie ?wiata stru mieniem boskiej energii. Szechina jest jak ksi? ?yc, odbijaj?cy boskie ?wiat?o w kierunku ?wiata. Gdy jednak ludzki grzech wzmaga po t?g? Samaela, Szechin? przechwytuj? moce sitra achra (si?y demoniczne). Pr?d boskiej energii p?ynie wówczas na ?wiat przez otch?anie z?a, sprowadzaj?c na ludzko?? wszelkie nieszcz? ?cia" (zob. Unterman, Encyklopedia tradycji i le gend ?ydowskich, s. 267-268) - przyp. t?um.]
http://www.korelabs.org/Vault/Users/Cerberus/Library/Dark/Biblioteka%20DF/Slownik_Aniolow_Demonow_PL/slownikaid/s.htmMoja wiedza wewn?trzna jest bardzo bliska tym przekazom , no mo?e bardziej obszerna.
?eby mo?na by?o zrozumie? pe?ni? wydarze? religijnych ale nie tylko potrzebna jest wiedza o wyrzuceniu Boskiego aspektu ?e?skiego ze ?wi?tyni. A tym samym zaburzeniu ca?kowitym harmonii na ziemi.
Powsta?a olbrzymia dysharmonia ,cz?owiek wywy?szy? aspekt m?ski poni?y? do roli podporz?dkowanej sobie i swojej w?adzy ?e?ski.
Dopóki Szechina nie powróci do ?wi?tyni na nale?ne jej miejsce dopóty na ziemi b?dzie dysharmonia. Odbijaj?ca si? z planu duchowego na plan fizyczny , zgodnie z przys?owiem; " jak na gorze tak na dole..."
Czyli odbudowa ?wi?tyni to nie jest odbudowa fizycznych murów a duchowego wzorca Stwórcy , który przejawia swoj? obecno?? na ziemi przez dwa w?asne aspekty ?e?ski i m?ski.
I tak tylko przedstawia si? pe?nia Boska w postaci 1 i 1 po??czonych bezwarunkow? mi?o?ci? czyli + 1 tworzy ?wi?t? Trójc?.Tak wi?c jedyn? drog? powrotu do doskona?o?ci jest ponowne po??czenie Bosko?ci Stwórcy by na ziemi Cz?owiek móg? ?y? pe?ni? tej wiedzy.