Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10

JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...

  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #90 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:27:06 »

tak to bedzie Mesjasz z rodu merowingow w 4 swiatyni jerozolimskiej hm? U?miech
jaki jest cel Twojej prawdy bo tego nie rozumiem? a Watykan mam gleboko w tyle jak i izrael:)


ps . zakon z qumran opiekowal sie arka i sa na to dowody, poszukaj
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #91 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:27:33 »

Cytat: Astre  Stycze? 23, 2012, 01:43:35
Cytat: Kiara  Stycze? 23, 2012, 00:39:00
W tym artykule jest ma?y zarys tamtych czasów ale straszne pomieszanie ideologii przeniesionych do aktualnych religii.

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1056

Autor tego artyku?u- eseju  pisze jako? tak, jakby zwoje z Qumran, by?y odczytane i na ich podstawie dokonano w?a?ciwej diagnozy owych dziejów.
Z tego co wiem zawarto?? zwoi z Qumran nie zosta?y w ?aden sposób szerzej udost?pnione nawet historykom, biblistom, egzegetom, a ich tre?? zapiecz?towano na 50 lat !


co to za brednie i bzdury?! ?eby si? wypowiada? na jaki? temat, nale?y COKOLWIEK o tym wiedzie?, powsta?y nawet dwa  polskie przek?ady / opracowania, które mam w swojej biblioteczce, opracowali to dwaj wybitni qumranologowie, Tyloch i Muchowski...


Kap?an 718
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #92 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:28:14 »

Dodam tylko, i? ksi?dz Józef Milik zako?czy? ju? karier? na tym ?ez padole.

http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Milik


I rzeczywi?cie w ró?ne ?ród?a podaj?, i? by? raczej "hamulcowym" w badaniach zwojów.

Go??.
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #93 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:28:49 »

quetzalcoatl44
Cytuj
tak to bedzie Mesjasz z rodu merowingow w 4 swiatyni jerozolimskiej hm? U?miech

Ale? sk?d by znowu? oczywi?cie ?e nie. Energie te same co poprzednio , cia?a fizyczne jednak inne. Jeszua po transformacji w cia?o ?wietliste a Energia która by?a wówczas MM dokona tego procesu energetycznego wspó?cze?nie.

Chyba nie chcesz mi powiedzie? i?  z zasianego  ziarna  d?bu wyro?cie leszczyna bo oddzia?uje na?  pole energetyczne leszczyny? Na wszystkich ono dzia?a i wzmacnia lub nie ich  procesy ?yciowe. Z d?bu wyro?nie z jego pomoc? pi?kne dorodne drzewo , lub bez energii ?ycia skar?owacieje i tak samo stanie si? z leszczyn?. Energia pola wzmacnia zasiany wzorzec a nie zmienia go! Takie s? zasady w ?wiatach fizycznych , na krzaku ró?y kwitn? ró?e a nie stokrotki.
Zatem Energia- Dusza wcielona Marii matki Jezusa nie mogla przekaza? wzorca DNA którego nie mia?a i ?aden kontakt z jakim? urz?dzeniem technicznym typu Arka nie móg? tego zmieni?.
Mo?e ju? pora zrozumie? i? urz?dzenia techniczne nie posiadaj? mocy energetycznej wi?kszej ni? ?yj?cy Cz?owiek , bez jego pomocy i ?adowania ci?g?ego energiom s? praktycznie martwymi przedmiotami.
Tak ?e ludzki  kult skrzyni na?adowanej czasowo energiom jak akumulator zwyczajnie mnie ?mieszy.

Ile to jeszcze Cz?owiek musi odkry? zabranej mu wiedzy , ?eby zrozumia? i? najwi?ksz? moc posiada On Sam.

Kiara U?miech U?miech


ps. Kap?an 718 , ja w tym tek?cie chcia?am zwróci? na jeden fragment uwag? , otó? na "trzy wielko?ci Ryby."

===================================

Cytat: barneyos  Stycze? 23, 2012, 17:04:11
Dodam tylko, i? ksi?dz Józef Milik zako?czy? ju? karier? na tym ?ez padole.

http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Milik


I rzeczywi?cie w ró?ne ?ród?a podaj?, i? by? raczej "hamulcowym" w badaniach zwojów.




Dzi?ki , tej informacji ( na temat jego obecnego ?ycia nie sprawdza?am) w wydaniach , które  czyta?am jeszcze ?y?. zatem komu? musia? powierzy? swój depozyt informacji.
Wiem i? tam by?a równie? informacja dotycz?ca obecnego czasu i powrotu  Jeszua oraz kolejnej inkarnacji Energii , która by?a wówczas MM. W tych tekstach jest du?o szczegó?ów.

Kiara
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #94 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:29:32 »

Kiara , a mo?esz stre?ci? kiedy i gdzie znowu pojawi  si? MM ?

east.
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #95 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:30:02 »

east.

Cytuj
Kiara , a mo?esz stre?ci? kiedy i gdzie znowu pojawi  si? MM ?
,

MM si? nie pojawi bo od dawna ta posta? nie ?yje. Co b?dzie konsekwencjom doko?czenia tej historii? Cierpliwo?ci wszystko w swoim czasie tym razem przeznaczenie si? zrealizuje.
Nie jest dobrze opowiada? koniec "bajki" przed zako?czeniem si? jej. Mrugni?cie U?miech

Kiara
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #96 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:30:54 »

Ale ?yje ?wiadomo?? Marii Magdaleny, jej energia. Istnieje po??czenie z ni? poprzez linie DNA , czyli pewien zapisany wzorzec gotowy do odtworzenia/ ponownego wcielenia/ w ka?dej chwili.

Na takiej zasadzie, jak pojawiaj? si? kolejni Dalajlamowie , jako wcielenia w konkretnych cia?ach.

east.
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #97 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:31:37 »

east
Cytuj
Ale ?yje ?wiadomo?? Marii Magdaleny, jej energia. Istnieje po??czenie z ni? poprzez linie DNA , czyli pewien zapisany wzorzec gotowy do odtworzenia/ ponownego wcielenia/ w ka?dej chwili.

Na takiej zasadzie, jak pojawiaj? sie kolejni Dalajlamowie , jako wcielenia w konkretnych cia?ach.

Tak east ?wiadomo?? MM jest jedn? ze ?wiadomo?ci w ca?ym JAM JEST tej Energii , jedn? z lekcji Jej niesko?czonego Istnienia , poznawaniem siebie na planie ziemskim., ka?da kolejna Jej ziemska inkarnacja jest kolejn? cz??ci? Jej wielkiej Za?wiatowej ?wiadomo?ci. Jej osobowo?? energetyczna- za?wiatowa to w?a?nie wzór ,pra- kod wzorca ?ycia Ludzkiego , ziarno ?ycia zdeponowane w przestrzeni zag?szczonej energii ?wiatów fizycznych ,to indywidualna i niepowtarzalna  osobowo?? Tej Energii , to Ona ta Za?wiatowa przekaza?a swoje DNA wszystkim Ludziom urodzonym na ziemi. Jej prawzorzec jest wyj?ciowym wzorcem wszystkich Ludzi ich kodem ?ycia.

Gdy decyduje si? Ona na urodzenie na ziemi zawsze jest sob? w ro?nych  ziemskich kobiecych rolach. Jednak zawsze rodzi si? w rodzie Ludzkim w którym przetrwa?o Jej pierwotne DNA w najmniej zmienionej formie , czyli najczystsza jego posta?. Nast?pnie kolejami losu ( zwi?kszaj?c swoja wibracj? "ustawia ten wzorzec do najbardziej doskona?ej postaci" i  przekazuje nast?pnym pokoleniom przez swoj? córk?.

Oczywi?cie ?e wracaj?c na ziemi? powraca kolejna Iskra Jej Energii Za?wiatowej, ?yj?c jako  Jej ziemski "awatar", nie s? to inkarnacje MM , bo MM nie by?a Matryc? energetyczn? Energii Za?wiatowej, a Energiom wcielon? z Matrycy. Dusza , która ?y?a jeden raz na Ziemi nigdy wi?cej nie wciela si? ponownie. Ka?de ziemskie ?ycie jest niepowtarzaln? indywidualno?ci? , istnieje w swoim ziemskim wydaniu tylko jeden raz.

Zatem MM jako MM ju? nie mo?e urodzi? si? na ziemi , ale ta Energia , która da?a jej mo?liwo?? ?ycia wciela si? w kolejn? narodzon? kobiet? o innym imieniu, kontynuuj?c? tamt? histori? w realiach naszego czasu. Jednak z ca?ym depozytem wiedzy MM , nie mówimy tu o informacjach przeczytanych i zas?yszanych, a, o wiedzy Energii niewcielonej inaczej wiedzy ?wiadomo?ci, uczu? Ducha. Tej wiedzy naprawd? nikomu nie mo?na przekaza? i nikt nikomu nie mo?e jej ukra?? kopiuj?c ja w jaki? sposób , bowiem ona nie jest w depozycie mózgu, a w sercu , w jaskini serca , ?wi?tym , ?wi?tych. Do niej dociera si? przez osobisty rozwój podnosz?c swoje wibracje jako Cz?owiek.

Zatem dzisiaj kolejna  inkarnacja Energii dzi?ki której inkryminowa?a 2000 lat temu MM , tak jak najbardziej tak. Jej ziarno ?ycia zosta?o zasiane na ziemi i jest zupe?nie innym ziarnem ?ycia ni? Marii Matki Jeszua.

uetzalcoatl44
Cytuj
ar-ka posiadala KA U?miech Matka Jeshuah miala DNA  i rodu Dawida i Sadoka, w niej sie zmaterialozowalo sie to DNA U?miech czery zasady DNA - tak jak JHVH U?miech czyli Jezus U?miech

jakie moga byc dodatkowe wiadomosci dotyczace powrotu Jashuah? poza ostatnia bitwa miedzy swiatlem i ciemnoscia ?U?miech

My?l? i? mój powy?szy tekst powinien Ci przybli?y? zrozumienie  kim jest naprawd? ARKA PRZYMIERZA i ?e nie chodzi tu o ?adn? materialn? rzecz zbudowan? przez cz?owieka na ziemi.


Bowiem to PRZYMIERZE jest PRZYMIERZEM  mi?dzy Stwórc? a Lud?mi czyli po??czonymi mi?o?ci? bezwarunkowa w JEDNI? aspektu ?e?skiego  i m?skiego  zarówno na poziomie duchowym jak i fizycznym spleceniem m??czyzny i kobiety   aktem seksualnym.
Rozumiesz chyba i? takie po??czenie nie jest w?a?ciwe dla matki i syna!

Ju? mówi?am i? chodzi o lini? m?sk?,  a, o ?e?sk? rodu Sadoka,  i, ?e nie wystarczy si? w nim urodzi?, a trzeba by? T? Energi? , która urodzi si? w nim jako cz?owiek, a Matka Jeszua w?a?nie  nie by?a T? Energi?

Wiem i? nie jest to ?atwe do zaakceptowania po tak d?ugim zakodowywaniu ludziom w ?wiadomo?? k?amstwa na ten temat.

Kiara
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #98 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:32:36 »

Nie mo?na dos?ownie traktowa? tego tekstu ale jest w nim kilka w?tków na które chcia?am zwróci? uwag?.

Kiara U?miech U?miech

autor: Kalina Wojciechowska

Tajemnice Marii Magdaleny
rys.1 Tycjan, Maria Magdalena pokutuj?ca, ok. 1530-1535, Palazzo Pitti, Galleria Palatina, Florencja

    Od czasu do czasu w prasie i tej popularnej, i tej aspiruj?cej do miana kulturalnej czy naukowej, pojawiaj? si? sensacyjne tytu?y: "Jezus by? ?onaty!" "Maria Magdalena - przyjació?ka i towarzyszka Jezusa!", "Potomkowie Jezusa i Marii Magdaleny!". Coraz cz??ciej te? Mari? Magdalen? – uznawan? za przywódczyni? pierwotnego chrze?cija?stwa - wybieraj? sobie za patronk? ?rodowiska feministyczne zwi?zane z ró?nymi Ko?cio?ami, zw?aszcza protestanckimi (np. Maria von Magdala – Initiative Gleichberechtigung für Frauen in der Kirche). Jak to mo?liwe, aby by?a prostytutka sta?a si? jedn? z najwi?kszych osobowo?ci rodz?cego si? chrze?cija?stwa? A mo?e Maria Magdalena wcale nie by?a jawnogrzesznic?? Kim wi?c by?a?

   Tak naprawd? wiadomo o niej bardzo niewiele. Pochodzi?a prawdopodobnie z miejscowo?ci Magdala (od hebr. migdal - twierdza, zamek, wie?a), po?o?onej niedaleko Tyberiady na zachodnim brzegu jeziora Genezaret. Podawanie przy jej imieniu nazwy miejscowo?ci, a nie imienia ojca, m??a lub syna – jak to by?o w zwyczaju, sugeruje, ?e by?a kobiet? ?yj?c? samotnie. Tradycyjnie uwa?a si? j? za osob? maj?tn?, której w?asno?ci? mia? by? zamek Magdala. Wielu artystów przedstawia?o wi?c Mari? Magdalen? w bogatych, królewskich szatach, a przynajmniej w purpurowym p?aszczu/maforionie, oznaczaj?cym godno?? monarsz?, z drogocennym flakonem zawieraj?cym równie cenny balsam (np. Piero della Francesca, Caravaggio, Holbein, Tycjan). [rys.2]   Piero della Francesca, Maria Magdalena, ok. 1460, fresk w ko?ciele ?w. Franciszka w Arezzo
   Ewangelie wspominaj?, ?e towarzyszy?a Jezusowi w czasie jego publicznej dzia?alno?ci i w?drówki z Galilei do Jerozolimy. ?ukasz pisze: Jezus "szed? przez miasta i wsie, nauczaj?c i g?osz?c ewangeli? o Królestwie Bo?ym. A by?o z nim Dwunastu i kilka kobiet, które uwolni? od z?ych duchów i od s?abo?ci: Maria zwana Magdalen?, któr? opu?ci?o siedem z?ych duchów, Joanna, ?ona Chuzy, zarz?dcy u Heroda, Zuzanna i wiele innych, które mu us?ugiwa?y".

   Magdalena - wed?ug relacji Jana - sta?a u stóp krzy?a na Golgocie (wed?ug ewangelii synoptycznych przygl?da?a si? ukrzy?owaniu z daleka); bra?a udzia? w z?o?eniu cia?a nauczyciela z Nazaretu do grobu i wreszcie jako pierwsza w wielkanocny poranek zjawi?a si? przy grobie, by stwierdzi?, ?e jest pusty i dowiedzie? si? o zmartwychwstaniu. To jej pierwszej – znów wed?ug Jana - ukaza? si? zmartwychwsta?y Jezus, którego pocz?tkowo wzi??a za ogrodnika. Nie dane jej by?o jednak po ludzku cieszy? si? z tego spotkania – Jezus bowiem nie pozwoli? si? jej dotkn?? (s?ynne noli me tangere, które sta?o si? ?ród?em ró?nych spekulacji na temat charakteru tego dotyku). Powierzy? jej za to szczególnie wa?n? misj? – powiadomienie uczniów o zmartwychwstaniu. Czy to zadanie oznacza, ?e Mari? Magdalen? nale?y uzna? za prawdziw? za?o?ycielk? chrze?cija?stwa, inicjatork? dogmatu o zmartwychwstaniu? Za aposto?k? aposto?ów – jak nazwa? j? w IV w. Ambro?y z Mediolanu (wedle innych dokumentów uczyni? to dopiero w IX w. Rabanus Maurus)? Za prorokini? – jak twierdzi w swojej obliczonej na sensacj? ksi??ce Jesus the Man (Sydney–London 1992) Barbara Thiering, która uwa?a, ?e "Maria" (hebr. Miriam) nie oznacza imienia, lecz tytu? pochodz?cy od imienia prorokini Miriam, siostry Moj?esza i Aarona?

   Niemal przez ca?? staro?ytno?? i we wczesnym ?redniowieczu przedstawiano Mari? Magdalen? jako t?, która wyg?asza kazania do aposto?ów i pierwszych wyznawców Chrystusa. By?a kobiec? przeciwwag?, zarówno dla postaci Piotra (zawsze wymieniana by?a jako pierwsza w grupie kobiet, tak jak Piotr w?ród aposto?ów), jak i dla Paw?a (jak Pawe? zajmowa?a si? dzia?alno?ci? misyjn?), a pó?niej tak?e dla Jana Chrzciciela (prowadzi?a ascetyczny tryb ?ycia na pustyni). Spo?ród wielu poda? z tego okresu najbardziej znana jest stara legenda spisana w XIII w. przez Jakuba de Voragine, której warianty sta?y si? pó?niej podstaw? dla spekulacji na temat ?w. Graala i ?w. Krwi. Oto po zmartwychwstaniu i wniebowst?pieniu Jezusa jego wyznawcy stali si? ofiarami okrutnych prze?ladowa? ze strony ?ydów i Rzymian. Maria Magdalena z Maksyminusem i Marcellusem, nale??cymi do grona siedemdziesi?ciu dwóch uczniów Chrystusa, ze swoj? siostr? Mart? i bratem ?azarzem, z Cedoniuszem - ?lepcem uzdrowionym przez Jezusa i z innymi jeszcze chrze?cijanami zostali pojmani, uwi?zieni na okr?cie pozbawionym ?agli oraz steru i zepchni?ci na morze, aby zgin?li (inna wersja opowiada o ich morskiej ucieczce przez prze?ladowaniami). Uda?o im si? jednak przybi? do wybrze?y Francji, do Marsylii, gdzie Maria Magdalena niemal natychmiast zacz??a prowadzi? misj? w?ród pogan. Naucza?a m.in. u wrót ?wi?tyni i tam którego? dnia ujrza? j? ksi??? tego kraju, który wraz z ma??onk? przyby?, aby z?o?y? ofiar? swoim bogom.

   Wbrew pozorom, ksi??? wcale nie zakocha? si? w Marii Magdalenie, cho? jej uroda budzi?a powszechny zachwyt. Po pewnym czasie Maria trzykrotnie ukaza?a si? we ?nie ?onie ksi?cia i za??da?a, aby otoczy? chrze?cijan szczególn? opiek?. W przeciwnym bowiem razie straszna kara spotka kraj i w?adców. Ksi??? wi?c, kiedy przekona? si? ju? o prawdziwo?ci wiary Marii Magdaleny i za spraw? ?wi?tej dozna? wielu ?ask, przyj?? chrze?cija?stwo, kaza? zburzy? poga?skie ?wi?tynie; ?azarza uczyni? biskupem Marsylii, a Maksyminusa biskupem Aix. Tymczasem Maria Magdalena uda?a si? do pustelni, gdzie w ascezie p?dzi?a ?ycie, do?wiadczaj?c jedynie towarzystwa anio?ów. Po trzydziestu latach ?yj?cy nieopodal bogobojny kap?an rozpozna? w eremitce ?wi?t? misjonark? i powiadomi? o tym biskupa Maksyminusa. W ?wi?to Zmartwychwstania Pa?skiego, przyj?wszy komuni? z r?k Maksyminusa, Maria Magdalena zmar?a.

   Na pocz?tku XX w., wraz z odkryciem gnostyckiej biblioteki w Nag Hammadi i esse?skich pism w Qumran od?y? ten zapomniany przez wieki wizerunek Marii Magdaleny nauczaj?cej, przywódczyni pierwotnego Ko?cio?a. Sta?o si? to g?ównie za spraw? dwóch powsta?ych ok. II w. gnostyckich ewangelii - Ewangelii Filipa i Ewangelii Marii Magdaleny. W obu apokryfach Maria Magdalena przedstawiona jest jako ta, któr? Chrystus wyró?nia? spo?ród grona swoich uczniów. To uprzywilejowanie kobiety wzbudzi?o zaniepokojenie w?ród m??czyzn, najbardziej zatrwo?y? si? oczywi?cie Piotr, którego pozycja sta?a si? wyra?nie zagro?ona. Ewangelia Marii Magdaleny wspomina, jak oburzony Piotr buntuje innych aposto?ów przeciw Marii Magdalenie, aby nie wierzyli jej s?owom, a tym samym nie wierzyli w zmartwychwstanie Chrystusa! "Czy?by On [Jezus] rozmawia? z kobiet? w tajemnicy przed nami, nie za? otwarcie? Czy?by przedk?ada? j? nad nas?" Inny ucze? – Lewi (uto?samiany z ewangelist? Mateuszem) bierze jednak Mari? w obron?: &dbquo;Je?eli Zbawiciel uczyni? j? godn? – kim ty jeste?, ?e j? odrzucasz. Z pewno?ci? Zbawiciel zna j? bardzo dobrze. Dlatego mi?owa? j? bardziej ni? nas". Równie? Ewangelia Filipa wzmiankuje o pe?nym wyrzutu pytaniu uczniów skierowanym do Jezusa: "Dlaczego mi?ujesz j? bardziej ni? nas?"

   Mo?na si? zastanawia?, czy rzeczywi?cie w I/II w. pozycja kobiety w Palestynie by?a na tyle silna, aby niewiasta mog?a si? sta? przywódczyni? jakiego? ruchu religijnego? Wprawdzie np. wed?ug Józefa Flawiusza i Talmudu ?wiadectwa kobiet nie maj? znaczenia, ale nale?y pami?ta?, ?e w ?onie ówczesnego judaizmu i szeroko poj?tego hellenizmu istnia?y ruchy zrównuj?ce m??czyzn i kobiety. "Koedukacyjne" by?y m.in. wspólnoty esse?czyków czy orfików. Ciekawa jest te? ambiwalencja znanego z mizoginizmu Paw?a, który z jednej strony zupe?nie ignoruje po?rednictwo Marii Magdaleny w g?oszeniu zmartwychwstania Jezusa i twierdzi, ?e zmartwychwsta?y ukaza? si? Piotrowi, a nast?pnie innym aposto?om (I Kor 15,3), a z drugiej strony g?osi równo?? chrze?cijan niezale?nie od p?ci, pochodzenia, czy statusu spo?ecznego (Kol 3,11).
   Wiadomo, ?e w pierwszych gminach chrze?cija?skich kobiety odgrywa?y znacz?c? rol?, co potwierdzaj? Dzieje Apostolskie i listy autorstwa Paw?a, b?d? Paw?owi przypisywane: wspiera?y finansowo wyznawców Chrystusa, udost?pnia?y im domy, pe?ni?y s?u?b? diakonack? (np. wymieniona przez Paw?a w Li?cie do Rzymian Feba, wspomniane w Dziejach Apostolskich Tabita czy Lidia). W sektach gnostyków, w?ród których odsetek kobiet by? bardzo wysoki, kobiety pe?ni?y funkcje nauczycielek, proroki?, misjonarek, celebrantek, czy egzorcystek (do?? wspomnie? prorokinie Maksymill? i Pryscyll?, jedne z przywódczy? montanizmu). Tak wysoka pozycja kobiet wynika?a w du?ej mierze z równouprawnienia, a nawet uprzywilejowania ?e?skiego pierwiastka w dualistycznie pojmowanym ?wiecie. Nic wi?c dziwnego, ?e pisma o przewodniej roli Marii Magdaleny powsta?y w?a?nie w ?rodowisku gnostyckim.

  rys. 3 Perugino, Ukrzy?owanie z NMP, ?w. Janem, ?w. Hieronimem i ?w. Mari? Magdalen?, ok 1485, National Gallery of Art, Waszyngton W?ród gnostyków wielk? popularno?ci? cieszy?a si? te? kanoniczna ewangelia Jana, a przynajmniej jej pierwotne wersje. Do dzi? nierozwi?zany pozostaje problem osoby autora i redaktora tego pisma. W?ród wielu domys?ów i hipotez pojawi?a si? tak?e taka, ?e to Maria Magdalena sta?a na czele tzw. wspólnoty Janowej i ?e to ona jest w istocie tym "umi?owanym uczniem" wspominanym przez ewangelist?, towarzysz?cym Jezusowi w najwa?niejszych chwilach ?ycia. Czy?by wiedzia? o tym ju? Pietro Vannucci (Perugino) pod koniec XV w., przedstawiaj?c Jana i Mari? w identycznych pozach stoj?cych pod krzy?em na Golgocie? [rys. 3]

   Wizerunek Marii Magdaleny - nauczycielki i przewodniczki, gorliwej krzewicielki chrze?cija?stwa, w?druj?cej od Italii po Azj? Mniejsz? i g?osz?cej Chrystusa zmartwychwsta?ego jest ugruntowany w Ko?cio?ach prawos?awnych. Wedle tradycji greckiej, Maria Magdalena do??czy?a w Efezie do Marii, matki Jezusa i Jana Aposto?a (zachodnie ?redniowiecze uczyni?o Mari? tak?e porzucon? narzeczon? Jana) i wraz z tym ostatnim kontynuowa?a swoj? misj?. Zmar?a w Efezie, jej relikwie w 886 r. (lub w 899 r.) przeniesione zosta?y przez cesarza bizantyjskiego Leona VI M?drego (Filozofa) do Konstantynopola, a nast?pnie, by? mo?e przez krzy?owców w XII w.,  przewiezione do Francji.

 

cd....
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #99 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:33:22 »

cd....

  Obecno?? Marii Magdaleny przy kluczowych wydarzeniach z ?ycia Jezusa powodowa?a liczne spekulacje na temat roli, jak? odgrywa?a w ?yciu samego nauczyciela z Nazaretu. Za spraw? wspomnianych gnostyckich apokryfów od?y?y dawne legendy i pseudonaukowe spekulacje, które przedstawiaj? Mari? Magdalen? jako towarzyszk? lub nawet ma??onk? Chrystusa, matk? jego dzieci. W Ewangelii Filipa do?? cz?sto mówi si? o poca?unkach w usta, jakimi Jezus obdarza? Mari? Magdalen?. Da?o to podstaw? do wysnucia przypuszczenia, ?e opisane przez ewangelist? Jana wesele w Kanie Galilejskiej to w istocie pierwszy etap za?lubin (zar?czyny) Marii Magdaleny i Jezusa. Druga uroczysto?? odby?a si? tu?
przed ukrzy?owaniem (w ewangelii Jana opisana jako namaszczenie w Betanii i ostatnia wieczerza), kiedy to by?o wiadomo, ?e Maria jest w trzecim miesi?cu ci??y. Jak na panuj?ce ówcze?nie normy, panna m?oda by?a ju? do?? wiekowa, mia?a bowiem ok. trzydziestu lat. Zwyczaj takiego dwuetapowego zawierania ma??e?stwa opisuje np. Józef Flawiusz w Wojnie ?ydowskiej (II, 160-161). Drugi etap za?lubin nast?powa? zwykle po trzech latach albo wtedy, gdy stwierdzono u kobiety przynajmniej trzymiesi?czn? ci???. Chroni?o to przed "definitywnym" po?lubieniem kobiety bezp?odnej.

   Jezus wi?c w sposób wi???cy po?lubi?by Mari? Magdalen? – jak precyzyjnie (sic!) wyliczy?a dr Barbara Thiering dokonuj?c karko?omnej "peszeryzacji" (pewnego rodzaju alegoryzacji) Nowego Testamentu i pism qumra?skich – 18 marca 33 r., na kilka dni przed ukrzy?owaniem, kiedy Maria ko?czy?a pierwszy trymestr ci??y. Dziecko – córka Tamar, która w 53 r. wysz?a w Koryncie za m?? za aposto?a Paw?a – przysz?o na ?wiat w sierpniu 33 r. Trzeba doda?, ?e istotnym elementem tego rodzaju docieka? na temat ?ycia rodzinnego Marii i Jezusa (nie tylko u dr Thiering, oczywi?cie, tak?e du?o wcze?niejszych) jest podkre?lanie faktu, ?e Jezus nie umar? na krzy?u, lecz jedynie zapad? w letarg lub zemdla?. Opuszczenie grobu mia?o by? dopiero pó?niej zinterpretowane jako zmartwychwstanie.
   W grudniu 36 r.,  jak podaje wspomniana australijska badaczka, Maria znów by?a w trzecim miesi?cu ci??y, a drugie dziecko – tym razem syn Jezus Justus – urodzi?o si? w 14 czerwca 37 r. Ma??e?stwo Jezusa z Mari? Magdalen? nie trwa?o jednak d?ugo; rozwiedli si? ok. 44 r.; Maria Magdalena pozosta?a zwi?zana ze stronnictwem zelotów, Jezus za? o?eni? si? powtórnie z Lidi?, przez jaki? czas dzia?a? jeszcze w Palestynie i Azji Mniejszej, a w latach sze??dziesi?tych wyemigrowa? do Rzymu, gdzie prawdopodobnie zmar?.
   Nieco inaczej dzieje ma??e?stwa Jezusa i Marii Magdaleny przedstawiaj? legendy z kr?gu francuskich opowie?ci o ?w. Krwi (czyli ?w. Graalu - Sang Real), która p?yn??a w ?y?ach Merowingów. W okresie prze?ladowa? chrze?cijan w latach 40., Jezus, jego ma??onka i dzieci udali si? do Francji. Na pocz?tku V wieku ich potomkowie skoligacili si? z Frankami salickimi, którzy dali pocz?tek dynastii Merowingów. Podczas gdy Merowingowie kontynuowali "m?sk?" lini? dziedzictwa Jezusa, druga, "?e?ska" linia - królowe Avallonu w Burgundii - przed?u?a?a dziedzictwo Marii Magdaleny. Trzeba doda?, ?e w?a?nie na terenie Burgundii znajduj? si? najwa?niejsze miejsca zwi?zane z legend? Marii Magdaleny – jej domniemany grób w Vézelay, rzekomy grób jej brata ?azarza w Autun...

   Jak wi?c sta?o si? mo?liwe, ?eby kobiet?, maj?c? niew?tpliwy autorytet i pozycj? w?ród pierwszych wyznawców Chrystusa, aposto?k? i misjonark?, uto?sami? z ewangeliczn? jawnogrzesznic??
By? mo?e przyczyni?o si? do tego zgodne z Talmudem t?umaczenie przydomku Magdalena jako "kr?cone, ufryzowane w?osy niewie?cie", które by?y uwa?ane za atrybut prostytutek. Niekiedy te? uto?samia si? te "siedem nieczystych duchów", od których Jezus uwolni? Mari? Magdalen?, z rozwi?z?o?ci? i niepohamowanym pop?dem seksualnym, ale wydaje si? to nadu?yciem. Posta? Marii "z ufryzowanymi jak prostytutka w?osami" stopi?a si? w jedno z jawnogrzesznic?, która nama?ci?a stopy Jezusa podczas jego pobytu w domu Szymona i wytar?a je w?osami oraz z kobiet? z ewangelii Jana, przy?apan? na cudzo?óstwie. Po raz pierwszy (nieoficjalne jeszcze) uto?samienie Marii Magdaleny i jawnogrzesznicy z ewangelii ?ukasza pojawi?o si? w IV wieku u pisarzy ?aci?skich – Ambro?ego z Mediolanu i Jana Kasjana, cho? nie znaj? go np. Ireneusz z Lyonu, Orygenes czy Jan Chryzostom. By? mo?e pod wp?ywem Ambro?ego pozostawa? Augustyn, który w historii Marii Magdaleny – jawnogrzesznicy, która otrzyma?a przebaczenie i zas?u?y?a na mi?o?? Jezusa, widzia? nadziej? dla siebie. Pó?niejszy biskup Hippony bowiem w czasach swej m?odo?ci "nurza? si? w rozpu?cie"...
   Poniewa? w ewangelii Jana tak?e Maria z Betanii namaszcza stopy Jezusa, do?? wcze?nie do ukszta?towanych na Zachodzie wizerunków Marii Magdaleny nauczaj?cej i Marii Magdaleny jawnogrzesznicy dodano jeszcze portret Marii z Betanii, siostry Marty i ?azarza, tej, która wybra?a "lepsz? cz???" i siedzia?a u stóp Jezusa s?uchaj?c jego nauk. Wyra?na kompilacja tych trzech postaci: ewangelicznej Marii Magdaleny, anonimowej jawnogrzesznicy/cudzo?o?nicy i Marii z Betanii wyst?puje w homiliach papie?a Grzegorza I z ok. 600 r. Na tym jednak zachodnie kompilacje si? nie ko?cz?.

   Od XI w., podczas wprowadzania reformy gregoria?skiej (a zw?aszcza jej wersji kluniackiej) i przewarto?ciowywania pobo?no?ci zachodniej, kiedy starano si? powróci? do pierwotnej regu?y benedykty?skiej i surowo?ci obyczajów, podnie?? poziom moralny (i umys?owy) nie tylko zakonników, ale tak?e ?wieckich, wykorzystywano motyw nawrócenia i ekspiacji Marii Magdaleny – jawnogrzesznicy. Jej przyk?ad przywo?ywany w kazaniach (np. Sermo in venerationem Sanctae Mariae Magdalenae Odona z Cluny) s?u?y? wi?c upowszechnianiu duchowego odrodzenia. Od?y?a legenda o Marii Magdalenie przyby?ej do Francji, s?aw? bowiem zyskiwa?o po?o?one niedaleko Cluny - Vézelay, gdzie mia?y znajdowa? si? relikwie ?wi?tej przeniesione albo z Prowansji albo z Konstantynopola. Dowodów na ich autentyczno?? by?o wprawdzie niewiele, ale do Vézelay zacz??y przybywa? pielgrzymki, notowano cudowne wydarzenia. Tak by?o a? do  1279 r., kiedy dokonano w Prowansji sensacyjnego odkrycia: w miejscowo?ci Saint-Maximin-la-Sainte-Beaume znaleziono sarkofag opatrzony informacj?, ?e spoczywaj? w nim szcz?tki Marii Magdaleny. Od tej chwili kierunek pielgrzymek zmieni? si?; Vézelay nieco opustosza?o, Saint-Maximin-la-Sainte Beaume odwiedza?y rzesze p?tników, a kult ?wi?tej dodatkowo rozprzestrzeni? si? po ca?ej zachodniej Europie. Wa?nymi jego o?rodkami sta?y si? m.in. hiszpa?ska Kastylia i niemiecka Lubeka.

Maria Egipcjanka, ikona wspó?czesna    Jak wspomniano, jednym z najistotniejszych elementów zachodniego kultu Marii Magdaleny by?o wskazanie na jej pokut?. ?eby opis tej ekspiacji uczyni? bardziej dramatycznym, zaadaptowano wschodni? legend? o Marii Egipcjance, ?yj?cej prawdopodobnie w V/VI w. Maria Egipcjanka po opuszczeniu rodzinnego domu w Aleksandrii w wieku 12 lat, zacz??a trudni? si? nierz?dem. Maj?c lat 17 uda?a si? do Jerozolimy, aby ofiarowa? swoje us?ugi pielgrzymom przybywaj?cym do miasta z okazji ?wi?ta Podwy?szenia Krzy?a. Tam dokona?o si? jej nawrócenie. Aby odpokutowa? za swoje grzechy, odesz?a na Pustyni? Judzk?, gdzie sp?dzi?a ponad czterdzie?ci lat modl?c si? i poszcz?c. Dzi?ki pokucie uzyska?a od Boga przebaczenie i dodatkowo liczne dary – m.in. dar prorokowania, dar chodzenia po wodzie, dar unoszenia si? w powietrzu. W 521 lub 522 r. zjawi? si? u niej ?wi?tobliwy starzec - kap?an Zozym (Zosima), z którego r?k przyj??a ostatni? komuni?. Przewidzia?a te?, ?e w rok pó?niej zako?czy ?ycie.
   Podobie?stwo losów jest zaskakuj?ce. O ile jednak w prawos?awiu Maria Egipcjanka nie ma nic wspólnego z Mari? Magdalen? (wida? to zw?aszcza na ikonach, na których Maria Egipska przedstawiana jest jako stara wychudzona kobieta, z KRÓTKIMI w?osami, z trzema bochenkami chleba, jedynym po?ywieniem, jakie zabra?a ze sob? na pustyni?) [rys. 4], na Zachodzie elementy opowiadania o pokucie i ascezie Marii wkomponowano w legend? o ekspiacji Magdaleny i dodano do niej pikantne szczegó?y – a to o pokusach czyhaj?cych na eremitk?, a to o jej rozpadaj?cym si? odzieniu, które zosta?o zast?pione p?aszczem w?osów...

Filippino Lippi, ?w. Jan Chrzciciel i ?w. Maria Magdalena, ok. 1500, Galleria dellAccademia, Florencja   Ten ostatni motyw bardzo cz?sto wykorzystywany by? w ikonografii. W ?redniowieczu w ogóle uwa?ano, ?e d?ugie w?osy nie powinny s?u?y? kokieterii, lecz okrywaniu nagiego cia?a (legenda o ?w. Agnieszce g?osi, ?e gdy kaci zap?dzili j? nag? do domu publicznego, ona okry?a si? w?osami jak p?aszczem; podobnie Lady Godiva zmuszona przejecha? nago na koniu przez Coventry). W Renesansie najbardziej popularnym wizerunkiem Marii Magdaleny sta?o si? w?a?nie przedstawianie jej jako nagiej, okrytej jedynie w?asnymi w?osami pokutnicy na ró?nych etapach ?ycia. Zapewne w chwili rozpocz?cia pokuty przedstawia j? np. Tycjan (w Palazzo Pitti we Florencji) [rys. 1], na dalszym etapie Donatello, który wyrze?bi? j? jako nag?, wychudzon? staruszk? z w?osami pozlepianymi w str?ki, czy Filippino Lippi [rys. 5]. Na marginesie mo?na te? wspomnie? ciekaw? rze?b? z XV/XVI w. autorstwa Tilmana Riemenschneidera przedstawiaj?c? pokutuj?c? nag? Mari? Magdalen?, której cia?o okrywa oczywi?cie p?aszcz w?osów, a dodatkowo jej tors i nogi poro?ni?te s? krótkimi w?osami przypominaj?cymi zwierz?c? sier??.

   Ciekawe, ?e w chrze?cija?stwie zachodnim najbardziej utrwali? si? ten ostatni wizerunek Marii Magdaleny – magna peccatrix, nawróconej ladacznicy, ?a?uj?cej i pokutuj?cej za swoje czyny, cho? trzeba doda?, ?e po Soborze Watyka?skim II Ko?ció? rzymskokatolicki "oczy?ci?" Mari? Magdalen? od zarzutu uprawiania nierz?du i w dniu 22 lipca czci si? pami?? kobiety, która pierwsza ujrza?a zmartwychwsta?ego Jezusa. Wydaje si? to krokiem ku przypomnieniu o wiele mniej popularnego, ale starszego i biblijnie uargumentowanego wyobra?enia ?wi?tej jako krzewicielki chrze?cija?stwa. Wci?? marginalne, cho? ch?tnie wykorzystywane przez ugrupowania feministyczne stoj?ce w opozycji do patriarchalnego wizerunku Ko?cio?a, jest przedstawianie Marii Magdaleny jako przywódczyni pierwotnej wspólnoty. Najwi?ksze emocje jednak wzbudza jej zwi?zek z Jezusem: czy s? to relacje mistrz – wierna do ko?ca, oddana uczennica, czy te? sugerowane przez apokryfy wi?zi uczuciowe, mi?osne. Próby rozstrzygni?cia, jaki charakter mia? ten uk?ad, cz?sto, niestety, prowadz? na manowce i z naukow? uczciwo?ci? nie maj? nic wspólnego.


Zobacz te?:
Przesymbolizowany symbol, czyli kod Leonarda
Jeszcze o Ewangelii Judasza

http://www.pinezka.pl/pryzmat-archiwum/294-tajemnice-marii-magdaleny

Trudno jest zrozumie? dzieje MM na podstawie kilku lu?nych informacji , zatem ustawienia s? naprawd? bardzo dowolne pomimo i? sk?adaj? si? z prawdziwych informacji.
?ycie MM by?o bardzo proste ale podporz?dkowane rygorom obowi?zuj?cych j? zasad zakonnych i wyroku Sanhedrynu . Postaram si? je opisa? najbardziej szczegó?owo jak jest to mo?liwe w tym momencie w nast?pnym po?cie.

Kiara
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #100 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:33:58 »

Czego tak naprawd? by?a ?wiadkiem Maria z Magdali? Co zburzyli Rzymianie i czego ?lady chcieli zatrze? przejmuj?c w?adz? w Judei?

Czym by?a Magdala i czym by?a "Wie?a Ryb"? Albo Dwie Wierze zburzone przez Rzymian?
Co to znaczy Taricheae?

Na niektóre pytania mo?na ju? otrzyma? odpowiedz inne dopiero po analizie informacji historycznych.
Taricheae miasto rodowe MM by?o miastem znanym z przetwarzania ryb , solenia i marynowania, ryby z Taricheae znane by?y daleko za granic? zatem jej rod i ona nale?eli do ludzi bardzo zamo?nych.
Maria - oznacza?o i? by?a m??atkom po?lubion? m??czy?nie z rodu Dawida ,bo tylko te kobiety tytu?owane by?y mianem Maria. nie by?o to tak jak wspó?cze?nie u?ywamy tylko imi? ?e?skie.

"William Whiston, w jego t?umaczeniu, zauwa?a: "To jest najbardziej okrutny i barbarzy?ski akcja Wespazjan kiedykolwiek w ca?ej tej wojnie ..." Nawet bior?c pod uwag? niepokoje spo?eczne, masakry ?ydów w Syria , A kl?ska okolicznych miejscowo?ci, ten podwójny obrót Taricheae wyró?nia. W tym czasie wyda? to konto,

By?y te? kobiety przypatrywa?y si? z daleka. W?ród nich byli Maria Magdalena, Maria, matka Jakuba m?odszego i Józefa, i Salome. Oznacz 15:39

To beznadziejny opis kobiety ogl?daj? ?mier? Chrystusa jest nasz? najwcze?niej udokumentowana wzmianka o Marii Magdaleny. Wi?kszo?? uczonych dot?d go do chwili zniszczenia ?wi?tynia w 70 ne S? to te same lata, kiedy wie?ci o masakrach w Galilea , A na Taricheae W szczególno?ci musi zacz??y kr???cych przez Imperium. Pierwsze s?yszymy o Marii Magdalenie jest w chwili tu? po Magdala zosta? wymazany z mapy.

Dysponujemy nowoczesn? analogi? do zrozumienia tego. Na 10 wrze?nia 2001 , Praca w ?wiat Handlu Centrum w NY oznacza?o jedno. By?o to miejsce dzia?alno?ci, podobnie jak Magdala by?a "wioska rybacka" przed 67 lat. Ale po 11 wrze?nia, "Maryja z ?wiat Handlu Centrum "Lub" Maryja z Bli?niak Towers "Oznacza co? zupe?nie innego. Okre?la j? jako ?wiadek straszliwej aktu przemocy. I tak to musia?o by? z Marii Magdaleny w pierwszych latach po masakrze w swoim mie?cie. Ona daje bezpo?rednio?ci do smutku ?mierci Jezusa, kiedy pierwszy ?wiadek, uto?samiana jest z niedawno zniszczonego miasta."....

http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.umilta.net/Magdala.html&ei=GP9DT9vTLKeP0AWJ79iPDw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=6&ved=0CFMQ7gEwBQ&prev=/search%3Fq%3Dtaricheae%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DdTx%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26channel%3Ds%26prmd%3Dimvnsb
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #101 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:34:30 »

Dlaczego katolicyzm odrzuca pisma apokryficzne pomimo i? blizej im do potwierdze? historycznych ni? Ewangeliom? Poniewa? odkrywaj? prawd? tamtych czasów a nie s? wymy?lonymi bajkami na ich temat. Wiedza prawdziwa na temat MM to najbardziej zakazany i ukrywany historyczny sektor. Zwyczajnie strach przed kobiet? przed jej niepowtarzaln? prawd? o istnieniu tego i tamtego ?wiata , o celu ?ycia i roli Cz?owieka na ziemi.
No có?, by? czas ukrywania prawdy , a teraz jest czas jej ods?oni?cia. przynajmniej jasne jest dlaczego niby nie ma ca?ej Ewangelii MM , bo musia?o zosta? ujawnione i? ??czy? ich nie tylko zwi?zek czysto duchowy ale równie? seksualny. A to oznacza i? MM by?a formaln? ?on? Jezusa , gdy? ?ydowski  kap?an ?wi?tynny nie móg? prowadzi? ?ycia seksualnego poza zwi?zkiem ma??e?skim. Nie móg? z?ama? prawa , rezus ze swoj? prawo?ci? i czysto?ci? nigdy by tego nie zrobi? , ?y? zgodnie z jego regu??.

Kiara U?miech U?miech

" Maria Magdalena w pismach apokryficznych.

Tekst apokryficzne z berli?skiego kodeksu , napisanego w koptyjskim pod koniec II ° S. (Wed?ug Michel Tardieu), nosi jego imi?: Ewangelia Marii . To jest tekst gnostycki w tym dialogu Chrystusa i Marii Magdaleny, ostatnim powrocie do aposto?ów, po dialogu mi?dzy Maryj? a nimi.

Wed?ug Pytania Maryi, która pochodzi z ko?ca III s., Maria Magdalena jest partner seksualny Jezusa. Ten tekst jest zachowywany przez Epifaniusz z Salaminy, w jego Panarion. Przeciw herezjom, XXVI, 8.Dans na Pistis Sophia , gnostic Koptyjski tekst pochodz?cy z oko?o 350, dialogu z Jezusem Marii Magdaleny i innymi uczniami.

List Aposto?ów , Ewangelia Piotra , Ewangelia Tomasza i Ewangelia Filipa, Marii Magdaleny równie? wywo?a?. "


http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=fr&u=http://fr.wikipedia.org/wiki/Marie_de_Magdala&ei=QsZyT4PjMeGX1AWn1PgP&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CCsQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dsekret%2Bmarie%2Bmadeleine%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DpLU%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26channel%3Ds%26prmd%3Dimvns
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #102 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:35:23 »

EWANGELIA ?W MARII MAGDALENY... zaczyna si? ostro, od samego sedna, od istoty rzeczy  , a potem -jak u Hitchkocka , napi?cie tylko ro?nie Chichot .
Jest tego sporo wi?c powycinam. Na dole jest odno?nik wi?c jak kto? zechce to przeczyta ca?o?? .


Ewangelia Marii Magdaleny - Apokryf

Zachowa? si? jedynie przek?ad koptyjski z V w. gnostyckiej Ewangelii wed?ug Marii Magdaleny z orygina?u greckiego z III w. (którego pozosta? jedynie skromny fragment papirusu).

[Brak stron pocz?tkowych 1-6]
Strona 7
1. […] „Czym jest materia?
2. Czy b?dzie trwa? zawsze?”
3. Nauczyciel odpowiedzia?:
4. „Wszystko, co si? zrodzi?o, wszystko, co stworzone,
5. wszystkie ?ywio?y natury
6. splataj? si? ze sob? i jednocz?.
7. Wszystko, co z?o?one, ulegnie rozk?adowi
8. wszystko powraca do swych korzeni;
9. materia powraca do pierwocin materii.
10. Kto ma uszy, niechaj s?ucha”.

11. Piotr rzek? do niego: „Skoro sta?e? si? t?umaczem
12. ?ywio?ów i wydarze? w ?wiecie, powiedz nam:
13. Co jest grzechem ?wiata?”
14. Nauczyciel odpar?:
15. „Nie ma grzechu.
16. To wy sprawiacie, ?e grzech istnieje,
(..)
27. to, co czynicie, oddala was od korzeni natury.
28. Kto ma uszy, niechaj s?ucha”.
Strona 8
1. „Przewi?zanie do materii
2. wzbudza nami?tno?? przeciw naturze.
3. Tak w ca?ym ciele rodzi si? udr?ka;
4. dlatego to powiadam wam:
5. »Trwajcie w harmonii...«
6. Je?li stracili?cie równowag?,
7. czerpcie natchnienie z przejawów
8. swej prawdziwej natury.
9. Kto ma uszy,
10. niechaj s?ucha.”
11. Rzek?szy to, B?ogos?awiony
12. pozdrowi? ich wszystkich, mówi?c:
(..)
15. B?d?cie czujni i nie pozwólcie nikomu, by zwiód? was,
16. mówi?c:
17. »Tu on jest« lub
18. »Jest tam«,
19. albowiem to w was
20. mieszka Syn Cz?owieczy.
21. Id?cie do?,
22. albowiem ci, którzy go szukaj?, znajd? go.
(..)
Strona 9
(..)
Strona 10
1. Piotr rzek? do Marii:
2. „Siostro, wiemy, ?e Nauczyciel kocha? ci?
3. inaczej ni? inne kobiety.
4. Powiedz nam, cokolwiek pami?tasz
5. ze s?ów, które ci rzek?,
6. a których my?my jeszcze nie s?yszeli”.
7. Maria rzek?a do nich:
8. „Powiem wam teraz
9. o tym, czego nie dano wam us?ysze?.
(..)
17. Wtedy powiedzia?am do?:
18. »Panie, kiedy kto? ci? spotyka
19. w widzeniu,
20. to czy widzi ci? za pomoc? duszy,
21. czy te? poprzez Ducha?«
22. A Nauczyciel odpowiedzia?:
23. »Ani przez dusz?, ani przez Ducha,
24. lecz to duch, który jest mi?dzy nimi,
25. widzi mnie, i to on, który [...]«”
[Brak stron 11-14.]
Strona 15
1. „A Po??danie rzek?o:
2. »Nie widzia?em, ?eby? zst?powa?a,
3. ale teraz widz?, ?e si? wznosisz.
4. Czemu k?amiesz, skoro nale?ysz do mnie?«
5. A dusza odpar?a:
6. »Widzia?am ci?,
7. chocia? ty mnie nie widzia?e?
8. ani mnie nie pozna?e?.
9. By?am z tob? jakby? by? strojem
10. i nigdy mnie nie spostrzeg?e?«.
11. Powiedziawszy to,
12. dusza oddali?a si? z wielk? rado?ci?.
13. Wtedy wkroczy?a w trzeci klimat (sfer?),
14. znan? jako Niewiedza.
15. Niewiedza zapyta?a dusz?:
16. »Dok?d zmierzasz?
17. Rz?dz? tob? grzeszne sk?onno?ci.
18. Zaprawd?, brak ci zdolno?ci rozró?niania (mi?dzy dobrem i z?em) i jeste? zniewolona«.
19. Dusza odpar?a:
20. »Czemu mnie os?dzasz, skoro ja nie wydaj? s?dów?
21. Zapanowano nade mn?, ale ja nie panowa?am nad nikim.
22. Nie zosta?am rozpoznana,
23. ale sama pozna?am,
24. ?e wszystkie rzeczy z?o?one ulegn? rozk?adowi,
25. zarówno na Ziemi, jak i w Niebie«.

Strona 16
1. Wyzwolona z trzeciego klimatu (sfery), dusza kontynuowa?a swe wst?powanie
2. i znalaz?a si? w czwartym klimacie (sferze).
3. Ten za? mia? siedem przejawów:
4. pierwszym z nich jest Ciemno??,
5. drugim - Po??danie,
6. trzecim - Niewiedza,
7. czwartym - (?miertelna) Zawi??,
8. pi?tym - Niewola Cia?a,
9. szóstym - Odurzaj?ca M?dro??,
10. siódmym - Podst?pna M?dro??.
11. Oto siedem przejawów gniewu,
12. które dr?czy?y dusz? pytaniami:
13. »Sk?d przyby?a?, morderczyni?«
14. »Dok?d zmierzasz, w?ócz?go?«
15. A dusza odpowiada?a:
16. »To, co mnie dr?czy?o, zabito;
17. to, co oblega?o mnie, znik?o;
18. moje po??danie wygas?o
19. i jestem wolna od mojej niewiedzy«.

Strona 17
1. »Opu?ci?am ?wiat z pomoc? innego ?wiata;
2. pewien wzorzec zosta? wymazany
3. dzi?ki wy?szemu wzorcowi.
4. Odt?d w?druj? ku Wytchnieniu,
5. gdzie czas spoczywa w Wieczno?ci (Czasu);
6. teraz za? wchodz? w Milczenie«”.
7. Powiedziawszy to, Maria zamilk?a,
8.albowiem w?a?nie w milczeniu Nauczyciel mówi? do niej.

9. Wtedy Andrzej zacz?? mówi? do swych braci:
10. „Powiedzcie mi, co s?dzicie o tych rzeczach, które nam powiedzia?a?
11. Co do mnie, to nie wierz?,
12. ?eby Nauczyciel móg? mówi? w ten sposób.
15. Te idee zbyt ró?ni? si? od tych, które my?my poznali”.
14. A Piotr doda?:
15. „Jak to mo?liwe, ?eby Nauczyciel rozmawia?
16. w ten sposób z kobiet?
17. o tajemnicach, które nawet nam s? nieznane?
18. Czy mamy zmieni? nasze zwyczaje
19. i s?ucha? tej kobiety?
20. Czy rzeczywi?cie j? wybra? i wola? j? od nas?”

Strona 18
1. Wtedy Maria zap?aka?a
2. i odpar?a mu:
3. „Mój bracie Piotrze, có? sobie my?lisz?
4. Czy s?dzisz, ?e to tylko moja w?asna wyobra?nia,
5. ?e wymy?li?am to widzenie?
6. A mo?e s?dzisz, ?e k?ama?abym o naszym Nauczycielu?”
7. Wtedy Lewi tak rzek?:
8. „Piotrze, zawsze by?e? cz?owiekiem porywczym
9. i teraz widzimy, ?e odrzucasz t? kobiet?,
10. tak jak czyni? to nasi wrogowie.
11. Je?li jednak Nauczyciel ceni? j?,
12. to kim?e jeste?, ?eby j? odrzuca??
13. Z pewno?ci? Nauczyciel zna? j? bardzo dobrze,
14. gdy? kocha? j? bardziej od nas.
15. Pokutujmy wi?c
16. i sta?my si? w pe?ni ludzcy [anthroposem],
17. tak, by Nauczyciel móg? zapu?ci? w nas korzenie
18. Wzrastajmy tak, jak tego od nas wymaga?
(..)
Strona 19

1. Kiedy Lewi wypowiedzia? te s?owa,
2. wszyscy wyruszyli, by g?osi? Ewangeli?.
3. By?a to Ewangelia wed?ug Marii.

Wiecej: http://www.eioba.pl/a/1n9s/ewangelia-wedlug-sw-marii-magdaleny#ixzz1qPOKsjem

east.
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #103 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:36:22 »

Taka ciekawostka która skomentuj?.



Mapa serwisu | Szukaj | Forum | Publikacje | Aktualno?ci

© Towarzystwo Perillos

Maria Magdalena, Magdalena
"Szansa" z biblijnych s?ów

Vénosèse. 1550/60. Konwersja z Madeleine.

W tym artykule podejmiemy jedynie kilka aspektów dokumentalnych Marii Magdaleny lub pochodne, które mog? pomie?ci? uwag? Sauniere ... i inne "dziwne" lub teologów naukowcy ...
Uwagi nast?puj?cy apel do ró?nych pism religijnych. Mo?emy wy??czy? te radykalnie, aby unikn?? zbyt wiele kontrowersji, tekst "bardzo" lub apokryficzne "w?tpliwe".

Magdalena

Maria Magdalena i Maria Magdalena ... Uznawane w biblijnych pismach, jest niezwykle rzadkie dla kobiety znak jest identyfikowany przez swoje po?o?enie geograficzne lub Gazetteer, urodzenie. Zauwa? ponadto, ?e "identyfikacja" to przede wszystkim imi? Maria ... takich jak: Maria z Betanii!
Dla m?skich postaci, znajdziemy ten aspekt poj?cia "identyfikator" stosuje si? tylko do postaci Chrystusa i uczestnikami Jego m?ki, a wi?c:
- Jezus z Nazaretu.
- Józef z Arymatei.
- Szymon z Cyreny.
I ... Judasz Iskariota.

Pun ...

Zwró?my uwag?, ?e miasto Magdala by?a garnizon wojskowy ...
Aramejski Magdala w czasie, ?e miasto, w Talmudzie mo?na interpretowa? na dwa sposoby:
1) Nounayah Migdal = Wie?a Ryb.
2) Magdal Tsab'ayah = Wie?a farbiarzy.
Magdala jest bez w?tpienia zwi?zane z du?? ilo?ci? wody, ale równie? jej wady. Podczas wykopalisk z 1971 r. Ta strona b?dzie aktualizowana wiele po??czonych ze sob? zbiorników oraz wie?? wodn? o wysoko?ci 7 metrów. Archeolodzy i Carbo Ojcowie Loffreda i przypisuj? ten wyj?tkowy zakr?t nazw? Migdo. Wed?ug nich nazwa miasta pójdzie.
Du?a ilo?? wód wydaje si? by? przyczyn? obfito?ci akacji w tym sektorze ... Wed?ug Amédée Brunat akacje s? "esencj?" bazy wykorzystywane do realizacji ?wi?tej Arki

W?osy
Hebrajskiego jako s?owo jest Gadal Magnificat i Magdalena. Gadal to znaczenie korze? jest "wielko?ci?", który jest "Wie?a".
Biblia Hebrajska, ten korze? b?dzie "dryfuje" w: W?osy i drzewa.
Rabiniczny hebrajski, Gadal = w?osy warkocz.
W j?zyku aramejskim, = Gedilta w?osy warkocz.
W akadyjskim, Gildlu = sznur pleciony.
W j?zyku arabskim, Jadal = oplot liny!
Korze? GLD wskazuje na monta? kilku splecionych wi?zi.
Talmud nazywa Marii Magdaleny Megadela i Megdêlêt S?uga Przymierzalnia =.
?ukasz, w j?zyku greckim, u?ywa terminu "ekmassein" do zdefiniowania jak Madeleine wytrze? stopy Jezusa. Który opisuje rozk?ad w?osy w dwa warkocze.
W jego pustelnika fazie Madeleine nosi Jej d?ugie, grube w?osy tylko. Plecionek tych ostatnich s? oddzielone od obu stronach klatki piersiowej.
Talmud mówi, ?e Maria Magdalena by?a uprawiania podwójne fryzury warkocze na "obcych kobiet" ...
Ten typ nakrycia g?owy przypomina wyra?nie, ?e Artemidy w Efezie nazwie euplokamos = "pi?kne warkocze", który b?dzie "Bend" i "podwójne".

Wazon i Wie?a Magdala

Co z tego, ?e reprezentuje Ci? u stóp krzy?a, lub na pogrzebie?
Madeleine u?ywali go do perfum stóp Chrystusa i przynios?a to, co pozosta?o do grobu, aby nama?ci? jego cia?o.
Dla ?redniowieczne pisma odnosz?ce si? do Graala, kielich ?apie krew Jezusa w grobie, a nie u stóp krzy?a.
Istnieje analogia pogl?dów mi?dzy Magdalen? i wazon u stóp krzy?a Madeleine mog?a by? nas?czona krwi? Jezusa ... by? "kontener".
W Litanii jest trzy razy Nazwa statku: "LL spirituale, honorabile dzieje i dzieje ... Devotionis
Tak jak to jest znane jako Wie?y: Tunis davidica i turnis eburnea ...
Zauwa? te?, ?e kiedy Jezus prosi Maryj?, aby nie trzyma? nogi nie to pan, ?e nazywa miejsce przeznaczenia Marii Magdaleny, zwany "Wie?a" ... jak jest on tak?e nazywany "Magnificat" na "powi?kszenie" pana. W j?zyku hebrajskim, tegadelo, pochodzi z tego samego korzenia Magdaleny ...
Dla przypomnienia: Migdol: "YHWH nazwa jest silna wie?a". przys?owie 18-10.

Siedem podk?ady z Efezu

Siedem podk?ady z Efezu, zgodnie z tradycj? s? w tym samym grobie, co Marii Magdaleny. Albo dok?adniej: Ich Za?ni?cie jest strze?ony przez Marie Madeleine.

Zobacz we Francji, gdzie mo?na znale?? ?lady u?pione:

Krypta ?w ?azarza z p?askorze?b? M. Madeleine. St Victor, Marseille
- W ?redniowiecznej Nadrenii, lub w Touraine i regionie Rouen.
- W pobliskim klasztorze Marmoutier.
- W wie?y ko?cio?a parafialnego w Echtermarcht. Nazwa opactwa Epternacense Monasterium albo: Monastyru Siedmiu ?pi?cych.
- W Prowansji nadal czci? krypcie ?w Victor: cztery z siedmiu ?pi?cych w "jaskini La Madeleine".
- Zawsze w Prowansji, kult wi??e si? z Madeleine St Maximin. Nazwa ta jest pierwsz? z siedmiu ?pi?cych który wyk?ada? cesarza Theodore.
- Po upadku kultu relikwii Madeleine w Vézelay, Provence "przejmuje" ...
1265: wynalezienie relikwii Madeleine.
1279: wynalezienie relikwii ?w Maximin.
- St Victor w Marsylii: cztery klatki, których sarkofag zosta? przetransportowany do muzeum Barely (?).

Magdalena, ?azarz, kartuzi

R?kopis Bern "Vita erremitica" zawiera ciekaw? anotation pochodz?cym z XII w. S.:
"Jaskinia, w której mieszka?a sama trzydziestu lat mówi si?, ?e w diecezji Marsylii, w pobli?u pustelni Montrieux"
Montrieux jest chartreuse za?o?ony w 1117 na terytoriach St Victor w Marsylii.

Wyci?g z planu perspektywicznego w Lyonie w 1550 roku.
1 * Lokalizacja kaplicy.
Po?o?enie Ulica * 2 Machabeuszy.
Ten stary klasztor, w jedenastym S., by?a pod nazw? ?w Victor i St Lazare.
W 1252 o?tarzu klasztoru jest po?wi?cony ... z relikwiami ?w ?azarza, ?w Marii Magdaleny i ?w Anny! Nawet dzisiaj mnisi kartuscy ?wiadczenia us?ug zwi?zanych z jaskini.

Lyon, kult Magdaleny i mimika
Lyon znajduje si? na dole Fourvière przed S. XII, winnic o nazwie "La Madeleine".
Kaplica w ko?ciele zosta?a za?o?ona w 1394 Fourvière.

Równie? na tym wzgórzu w 1353 r., by?a ju? inna kaplica "Naj?wi?tszej Marii Magdaleny i ?w Loup". W tym czasie by?by inny kaplica przylega wschodni? Ainay klasztoru.

Mimikra:
- W bazylice Ainay b?dzie kaplica, gdzie by? zaszczyt nadawany w pami?ci 10.000 m?czenników prze?ladowa? 202. Pomnik ten jest pod ochron? ?w Marii Magdaleny.
- Cia?a m?czenników pochowano w wielkiej nekropolii, mi?dzy ko?cio?ami ?w Ireneusza i St Just. Te dwie dzielnice, ko?cio?y, s? po??czone przez ulic? o nazwie Machabeusze. Jest to nazwa pierwszego ko?cio?a ?w prostu.
- Od 1550 perspektywie, znajduje si? kaplica "Magdalena" na terenie cmentarza ... Czy nie ma logiki nie jest oczywiste, ?e ta konstrukcja jest zbudowana na staro?ytnym cmentarzu m?czenników ... identyczne (z wyj?tkiem kwoty) do Efezu Sleepers zarezerwowane dla ?wi?tych m?czenników?

Drewno z Krzy?a i Królow? Sabat.
pochodz?cych z fresku Kuttenberg.

Jeszcze jedno analogowe
- Cmentarz jest po?wi?cony Machabeuszów w podobie?stwa z ?ydowskich m?czenników prze?ladowanych przez Antiocha Epifanesa w II S. BC
- By? mo?e powinien on wskazywa? na zale?no?? pomi?dzy Legenda siedmiu ?pi?cych, która wywodzi si? rozdzia? 7 z drugiej ksi??ce ... Machabeuszy. Istnieje jednak pytanie 7 m?czennicy braci i ich matki!

Madeleine, Drewno, Drzewo i Krzy?

Marii Magdaleny, w scenie ukrzy?owania prowadzi oczywi?cie do krzy?a. Wtedy krzy? z drzewa poznania dobra i z?a ... na?o?ony na ten temat z ?ycia. Zosta? obsadzony w centrum Edenu.
Cz?sto obserwujemy, ?e u stóp krzy?a jest czaszka. W tym przypadku chodzi o czaszki Adama ?e tradycja pochowany na Górze Kalwarii. Nazwa oznacza "czaszki".
W tym przypadku mo?emy znale?? wizj? ?wi?tego Paw?a: "Jezus jest nowym Adamem, a dzi?ki rédempte cz?owieka na" zielonym drzewem krzy?a "
- Królowa Sabat, aby zobaczy? Salomon by? przez rzek? "Kedron". Podczas korzystania z belek pomostowych odrzuci? i odmówi? zbudowa? ?wi?tyni?, poniewa? zbyt krótkie lub zbyt d?ugie - mia?a wizj?, ?e drewno to b?d? musieli ponie?? Chrystusa blisko ... i nie postawi? stop? wi?zki.
Gdzie korespondencja mi?dzy Salomona i królowej Sabat, drewna i ... Jezus, Maria Magdalena i krzy?!
B?dziemy trzyma? si? tych przyk?adów ...

Niektóre analogie mi?dzy tymi "Uwagi" i szczegó?ów Sauniere i Rennes-le-Chateau ceny:
- Magdalena> Garrison Wojskowy> Rennes le Chateau.
- Magdalena> Tour Ryb lub "barwników" (lub kolory)> Wie?a Magdala Sauniere> 'Kolor' Stream.
- Magdalena Land> z du?? ilo?ci? wody> Wody obu Rennes sektora.
Magdala-> akacja Obfito??> Drewno z Ark? Przymierza.
- Magdalena znaczenie> podkre?li? z d?ugimi w?osami> 'w?osy na królów Merowingów> Artemis z Efezu.
- Magdalena> Wazy> No Wazon z p?askorze?b? z Rennes-le-Château malarstwa wazonie> w Pilat.
- Magdalena> Tour> z p?askorze?b? z Rennes-le-Château> No Tour na Pilat malarstwa.
- Lyon i Madeleine> Sauniere w Lyon> adresu Sauniere ... Ulica Machabeuszów!
- Madeleine> Ksi??ka na p?askorze?b? z Rennes-le-Château Brak ksi??ek, ale przewija? obraz z Pilat.
- Madeleine> czaszka> St Bruno tak?e attribute> kartuski i ksi??k?.
- Ditto do krzy?a, na którym odpycha? oddzia?y> przypisuj? równie? ?w Bruno!
- Wrzesie? u?pione u?pione w areszcie relikwii Madeleine> Wrzesie? w toku z?o?a pod ochron? Madeleine?

Roussillon w Prowansji: ?ladami Marii Magdaleny

Zak?ad szorstkie wokó? prowansalskie miejscach dekoracyjnych odwiedzanych lub zaj?te przez Marie-Madeleine. By?oby to zbli?y? si? do wybrze?a w miejscu, ?e stare mapy o nazwie "trzech Maries", na po?udnie od Arles.
Marta posz?a do Tarascon, a nawet do Awinionu, mo?emy za?o?y?, ?e jego siostra Maria Magdalena towarzyszy?a chwil? przed skr?caj?c w prawo, albo przez Alpilles, jest dalej na pó?noc przez Montagnette i Bonpas ford, na Durance, a Thor i Luberon góry.
Baux de Provence rocka ponosi p?askorze?ba o nazwie "Trémaïé" jak niektórzy t?umacz jako "The Three Maries". Lioux, w pobli?u Roussillon w sercu Luberon, lokalne wiara widzi klifie z widokiem na wie? ​​jako schronienie dla Marii Magdaleny. Kaplica by?a wysoka.
Miejsca te s? cz??ci? tradycji lokalnych, urodzony mo?e z biegiem Stolicy w tych regionach. Aby dosta? si? do swojej jaskini.
Potem musia? skr?ci? w kierunku po?udniowym, przejd? do Aix, ?a?cuch Gwiazdy a góra Sainte-Baume. Dwaj najbli?si wierzcho?ki jaskini s? powo?ani, jeden "Yoke or?a", drugi "Saint-Pilon". By?y raz kolumny i ruiny sanktuarium, gdzie by?y tylko drzwi. S? to elementy widoczne w tle grawerowania w "podudzia ma?y", i ?e Berenger Sauniere wznowi? s?u?y? jako t?o do zwolnienia z Madeleine ?e zdobi przed o?tarzem ko?cio?a w Rennes -le-Chateau. "Yoke" nale?y rozumie? jako najwy?szego bar w kszta?cie jarzma (po ?acinie "jugum strony ', u góry) i" podudzie "to termin opisuj?cy typowe Provence lub wysokim ko?nierzem.

Grawerowanie "troch? podudzie" ?w Maximin la Sainte-Baume.
Dusza Marii Magdaleny jest obs?ugiwany przez czterech anio?ów w niebie przewa?a?.

Teraz, je?li spojrzymy na starej mapie, po drugiej stronie Zatoki Lwiej, z boku Langwedocja widzimy wysp? Maguelonne pobli?u Sète iz powrotem, bli?ej brzegu, Wyspa o "Magdaleny". Linia brzegowa zosta?a radykalnie zmieniona przez wkraczaniu ziemi, a wyspy te ju? nie istniej?, a raczej ju? nie wyspy. Na brzegu zalewu Thau, ostatniej pozosta?o?ci po prastarej morza, ko?ció? wie? ​​Meze posiada pi?kny pos?g "Saintes Maries de la Mer". W tym regionie Langwedocja-Roussillon legendy jest to samo! Czy istniej? wiele tradycji zwi?zanych z kolizj? z ?odzi Stolicy? Lub hagiografowie byli oszukiwani przez umieszczenie go w Camargue?

Mo?na sobie wyobrazi?, Maria Magdalena wyl?dowa? w Roussillon, miejsce do dzi? pod nazw? "Mas de la Madeleine", na wschód od Perpignan, w pobli?u wie?y zwanej "Castle-Roussillon", który jest faktycznie tylko resztka staro?ytnego miasta, Ruscina raz nad morzem, ale zniszczony przez spadaj?cej wody.
Mo?na te? wyobrazi? sobie widok z pó?nocnego zachodu do wst?pienia górach Corbières. Jego trasa b?dzie przejecha? przez Tet w Chateau-Roussillon, i Agly "nie utworzy?", w Bompas i rozwi?za?oby podnó?e pobli?u wiejskiej ?w Micha?a, a ko?cz?c, mo?e by? do Pilou z Montpeyrous, albo Pilou de la Serre, w pobli?u Vingrau ... i Perillos! Obie góry maj? wiele jaski?. Dalej wzd?u? tej samej osi jest wzgórze Aguillar (Eagle w Occitan).

Mapa staro?ytnych brzegu Zatoki Lwiej. Dwa szczegó?y warto zwróci? uwag?:
- "Les Maries III", na po?udnie od Arles.
- Wyspa "La Madeleine", mi?dzy wybrze?em a Maguelonne.
(Mapa pochodzi z ksi??ki Lentheric Charles "The Dead Cities of golfz Lyonu")

Drugi scenariusz to zobaczy? Mari? Magdalen? od po?udniowego zachodu przez Thuir i Arles-sur-Tech, aby przej?? do Puig de Estella, u podnó?a Canigou.

Oczywi?cie, wszystko jest spekulacja ... Ale nasi uwa?ni czytelnicy zauwa?yli, o uwzgl?dnienie tych wszystkich nazw miejsc, niezwyk?ych zbiegów okoliczno?ci w nazwach:

    PROVENCE - Roussillon
    = Arles Arles-sur-Tech
    Thor = Thuir
    ?a?cuch gwiazdy = Puig z Estelle
    Yoke or?a znaku = Aguillar
    ?wi?ty Pilon = Pilou
    = Castle-Roussillon Roussillon
    Bonpas = Bompas

Grób Arles-sur-Tech

Chocia? te podobie?stwa mo?na wyja?ni? przez analogi? do poziomu geograficznych modeli, które mog?a da? niemal identyczne imiona: ford jest zwykle "No Good", a Thor Thuir zarówno pochodzi od ?aci?skiego s?owa ma?a wysoko??, itp. ...

Jest jeszcze jedna niepokoj?ca analogia ... Miejscowo?? Arles sur Tech znany jest jego s?ynny sarkofag tajemniczo wype?nia si? wod?. W dobrym mie?cie Arles w Prowansji, Saint-Honore zachowane sarkofagi kilku lokalnych ?wi?tych, w tym ?w Genesius, który równie? zosta? nape?niania wod? tak tajemniczo i by?a przedmiotem wielkim oddaniem.

Niestety wszystko zosta?o zrabowane podczas ostatnich wiekach obskurantyzmu które zast?pi?o oddanie!

Mo?liwa droga Marii Magdaleny w Prowansji

Naszym celem by?o wykazanie, ?e Prowansja i Roussilllon s? zauwa?ane przez kilka nazw miejsc takie, co spowodowa?o by? mo?e zamieszanie w miejscu, tradycji o Marii Magdaleny. Dodamy jeszcze jedn? zbie?no??: Miasto Carpentras, w Prowansji, zosta? wybrany do Gallo-Roman "Carbotorate", co oznacza w galijskie j?zykowych "Miasta czo?gów". Teraz to sam ?ród?os?ów co wyja?nia Stara nazwa Rennes-le-Chateau, Rhedae, ?aciny Rheda = char!

Je?li Sainte-Baume by?a chrystianizacja kultu Artemidy w Efezie, jeste?my kuszeni do wniosku, ?e prawdziwym schronieniem Marii Magdaleny jest faktycznie nie daleko od "miasta czo?gów", ale z Pireneje, Rennes le Chateau ...

A je?li "skarb" Berengera Sauniere by? w rzeczywisto?ci "tajne" zwi?zane z Mari? Magdalen? i Chrystusa? Mo?na sobie wyobrazi? skutki takiego objawienia, zw?aszcza w ostatnim stuleciu, wszystko wiara katolicka opiera si? na "dogmatu Nicejski." Wreszcie, mo?emy wyobrazi? sobie ca?y zysk, który Berenger Sauniere móg? czerpa? z jego "milczenie" ...

Mo?liwa droga Marii Magdaleny w Roussillon


Wszystko to oczywi?cie spekulacje ... Inni te? nie "zak?ada", ?e Maria Magdalena, ?ona Jezusa, przyjd? do Galii z dzie?mi, którzy byli za lini? Merowingów ... Ale tu zjecha? w dó? równi pochy?ej!

Malowanie pod o?tarzem w Rennes-le-Chateau. Marie-Madeleine. (W prawo) farba M Magdalena w Pilat. (Dla porównania)
   

Faktem jest, ?e wszechobecno?? Marii Magdaleny w Rennes-le-Chateau. Chocia? ?wi?tynia zosta?a po?wi?cona mu przez wieki ... Ale Sauniere jest wyj?tkowo "doda?":

    - Witra? przedstawiaj?cy skruszonego grzesznika.
    - Kilka stacji Drogi Krzy?owej.
    - P?askorze?ba o?tarza.
    - Pomnik wewn?trz ko?cio?a.
    - Pos?g na zewn?trz ko?cio?a, który mia? ciekawie pod jego ?lady przedramienia farby lub plama na czerwonawy kolor.
    - Dwa kamienie grawerowane, na zewn?trz, w rogach nad drzwiami, po lewej stronie reprezentuje ?wi?tego w swojej ?odzi.
    - A w dodatku willa "Bethany" i w??cz "Magdalena" ...

A je?li mieli?my "pierwszy" wiadomo?? pozostawion? przez Sauniere?

http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=fr&u=http://www.societe-perillos.com/mariemad_02.html&ei=QsZyT4PjMeGX1AWn1PgP&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=8&ved=0CGsQ7gEwBw&prev=/search%3Fq%3Dsekret%2Bmarie%2Bmadeleine%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DpLU%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26channel%3Ds%26prmd%3Dimvns
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: JESZCZE RAZ O MARII MAGDALENIE...
« Odpowiedz #104 : Kwiecieñ 01, 2012, 00:37:03 »

Witaj Kiaro. U?miech
To wszystko bardzo ciekawe.
Sam mia?em przyjemno?? przebywa? w Lionie, Ales, Sete i Andorze po par? razy.(wypady na nurkowania w latach :94,96 i 98)
Posiadam dotychczas sporo takich mapek informacyjnych, mi?dzy innymi o tym co mo?na zwiedzi? w rejonie po?udnia Francji i P?n wsch. Hiszpanii.
Kto wie, co faktycznie mieszcz? Pireneje.
Co ciekawe, w?adz? tam ma w po?owie biskup francuski, i w po?owie w?adze Juana Carlosa królestwa Hiszpanii.

W Alles by?em podziwia? galerie stalaktytów i stalagmitów, i ogólnie ca?y ten area? staro?ytno?ci.
Za? w Sete, co jaki? czas morze wylewa "sercówki" takie otwarte ma??e o ró?nej gamie kolorytów, oraz pektyny, i ma??e nak?adaj?ce si?
warstwami, maj?c po 2-4 tys.lat.
S? to ciekawe widoki pejza?y Francji, w Montpellier te? s? super ?uki triumfalne.
Niestety Carcassone ogl?da?em tylko przejazdem.
Ciekawe, czy ów kompleks zamkowy, jak? mia? wcze?niej rol? w staro?ytno?ci ? U?miech
Czy to równie? mia?o jaki? zwi?zek z Mari? Magdalen?, i tymi tajemniczymi bractwami i Saunierem ? U?miech
Pozdrowienia.
Leszek vel komandos044 Cool U?miech
Ps.
Kiaro, czy odwiedzi?a? ju? te miejsca, lub zamierzasz ?
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

poradniki darzlubie pomorska homofriends wrzeciono